Gå til innhold

Hva er positivt med stebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser desverre lite positivt i det, men det er i hovedsak fordi moren og faren (min mann) sammarbeider svært dårlig.

Derfor er det alltid mye styr hver gang datter er her. Moren kommuniserer alt gjennom barnet.. Dette medfører mye krangling og støy, så hver annen uke er både hun (14-år) og far sure og grinete..

Har endelig overtalt de til familieterrapi, ettersom jeg ikke orker å være i et forhold med så mye bråk..

Det negative med stebarn er således ikke barnet i seg selv, men alt det som følgr med et skilsmisse barn...

Og nei, man kunne ikke forutse alle de konfliktene før man gikk inn i forholdet...Og om jeg går, blir jo mine egne barn noens stebarn :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror helt ærlig at det sjeldent beror på barnet om man trives med stebarnet eller ikke. Det handler om barnets foreldre. For fy fader for noen konflikter og hvilket drama det kan være. Jeg har fått drama nok for et helt liv. Og når alt dette forbindes med barnet kan det være vanskelig å skille og man ender opp med mistrives med hele situasjonen.

Skrevet

Jeg har ei stedatter.

Det positive: Jeg har et ekstra barn som jeg slapp å føde selv. Hun er en gave, en ekstra spesiell flott ung dame som jeg ikke kan tenke meg å være foruten.

Har bilder av henne på veggen sammen med mine barn. Hun er min manns datter, og ble født før mine barn, og er derfor storesøster for alle.

Det negative: Ingen negative sider.

Jeg kan ikke se for meg et liv uten henne i det.

Og jeg visste utmerket godt at hun var født når jeg ble sammen med mannen min. Har ingen grunn til å være sjalu. Ingen grunn til å klage på henne. Hun er like unik som mine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...