Gå til innhold

Norges peneste by. I alle fall ikke Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norges peneste by er Oslo. Koselig er den også, men det oppdager jo ikke dere utkantfolk som bare tusler rundt nederst på Karl Johan....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du ikke vært på Sandnes... (Du som mente at Oslo var Norges styggeste by)

Skrevet

Men burde ikke Karl Johann vært litt penere da, det er jo der alle besøkende kommer. Og Sentralbanestasjonen. Gosj og gru...

Skrevet

Stavnager, Ålesund og Bergen.

Også syns jeg faktisk at Kristiansand er en koselig by om sommeren!

Skrevet

Oslo er ille, men folka der er verre

Skrevet

Når været er bra er Ålesund Norgs vakkreste by.

Skrevet

Bergen med bergenserne:)

Skrevet

Kommer man seg ut av Oslo sentrum så er det mange utrolige vakre steder hvor man kan nyte fred og ro og treffe mange hyggelige mennesker. Hvor mange hovedsteder i verden kan vise frem så mye natur som det er rundt Oslo. VEt dere at Oslos geografiske midtpunkt ligger inne i marka. Søren nå husker jeg ikke hva det heter, men tror det er ved Blekvann eller noe sånn.

Skrevet

Nei, Oslo er ikke Norges skjønneste by, men definitivt mest spennende, innholdsrike og varierte. Herlighet, vi har de vakreste områder rundt byen. Oslomarka er helt fantastisk, sommer som vinter. Man har sjøen og Oslofjorden med alle de flotte øyene. Man har badestrender og ren sjø. Man har alt ifra de hippeste barer til de mest fasjonable kafeer. Tenker man kun arkitektur ut i fra Oslo-city og Karl Johan, ja da har man ikke sett noe av det Oslo har å by på.

Men som så mange andre turister, så går man fort i fella, når man er på storbyferie. Gjør skikkelig reaserch og gå utenom der alle turister går. For der vanker også alt mulig annet dritt også (prostituerte og narkomane)

Skrevet

Jeg synes at norges vakreste by faktisk er Førde! Jeg har vært i de fleste norske byer fra Tromsø og helt ned.. Men Førde er vakkert. Arendal er også nydelig.

Skrevet

1. Gamle Stavanger er kjempekoselig å vandre i, ellers er det mange nye og fine bygg i byen. Det som trekker ned er alle byggeplassene.

2. Bergen har en klar 2.plass, på en godværsdag vel og merke, og de er det ikke mange av.

Det absolutt vakreste stedet i Norge er Senja, men det er ingen by da..

Oslo er ikke en veldig vakker by, men helt grei. Og i forhold til andre byer i Norge har Oslo et spennende kulturtilbud, mange bra restauranter, og bra shopping!

Norges styggeste by er uten tvil Odda!

Skrevet

Vet om mange byer i Norge som er verre enn Oslo. Jeg trives i Oslo, og kjenner absolutt ikke Tromsø som eksotisk (haha!) og vakkert som HI.

Enkelte turister drar også til Geiranger for å se fjord og fjell, noe HI ikke har fått med seg. Jeg møtte til og med en turist i Bergen en gang - så ikke ALLE blir lokket til Oslo.

Skrevet

Bryggeområdet i Tønsberg

Åsgårdstrand

Stavanger

Bergen

Det som slår meg med Oslo er hvor delt byen er mellom øst og vest. Vet ikke noen andre Norske byer har så markert skille mellom øst og vest..

Sist jeg var i Oslo bodde jeg på St Katharinahjemmet ved Bogstadgata, mens jeg var på kurs i Prinsdalen. Tok buss og trikk mellom. Som to forskjellige verdener. Litt trist igrunnen....

Skrevet

Oslo! Det er verdens navle! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...