Gå til innhold

Norges peneste by. I alle fall ikke Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stavanger - Imponerende

Bergen - Også veldig imponerende

Risør - Kjempe idylisk

Trondheim - Historisk og vakkert, har alt.

Tromsø - Eksotisk og vakkert.

Drammen - Har tatt seg opp og blitt en perle

Tønsberg - Kos, kos, kos. Er så koselig der.

Synd at alle turister blir lokket til Oslo. Der er det absolutt så trasig å være. Tresig når utlendinger intrykk av fjell og fjord blir Oslofjorden :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Det er bare Oslofolk som tror Oslo er verdens navle. Jeg for min del klarer meg godt uten. Forferdelig stresende, kjedelig og lite imponerende by.

Skrevet

Ja, før jeg flyttet til Oslo skulle jeg ALDRI flytte dit for jeg syntes det var så stygt der. Grått, støvete og bråkete. Men så ble det til at jeg flytta pga den store kjærligheten, men jeg føler fremdeles det ikke er hjembyen min. Takk og pris er det koselige områder rundt om kring, ikke at jeg bori et slikt område, men turistene ser jo kun sentrum, og sentrum er stygt og atter stygt!

Skrevet

Vi var i Bergen i sommer. Ble så overasket over hvor avslappet de er i traffiken. Vi var jo ikke kjent og kjørt kanskje litt sakte mot skilt og kryss for å finne fram. Hadde dette vært i Oslo hadde vi fått fingern eller et hissig tut. Her stoppet folk opp og slapp oss fram. Ingen tut ingen hissige miner. Noen vinket oss fram og enkelte smilte....

Hilsen Østlansdsjente som ble impnert over Vestlandet!!

Skrevet

Vi var i Bergen i sommer. Jeg ble så inponert over hvordan de oppfører seg i trafikken.

Vi var jo ikke kjent og kjørte sikkert litt virrete. Saktet ned farten mot skilt og var litt nølende ved veikryss. Hadde dette vært i Oslo hadde vi garantert fått fingern, eller et hissig tut. Men nei. Folk stoppet opp, ingen tutet. Enkelt vinket oss frem og smilte....

Hilsen østlandsjente som er imponert over vestlandet og vetlendingene :o)

Gjest sug lut
Skrevet

Alle de nevrotiske gokkbeboerne benytter heller sjansen til å si at JEG ER SÅ SNEVER AT OSLO SKREMMER VANNET AV MEG enn å si hva de faktisk synes er pent. Interessant.

Skrevet

Stokholm og Kjøpenhavn er imponerende byer. Oslo er en stygg liten by, som ble bygd opp i Norges fattikste periode. Trasig. Ingenting å skilte med i Oslo.

Skrevet

Åsgårdstrand er uten tvil det vakreste.

Deretter følger Bergen, Stavanger, Haugesund og Risør.

Jeg er en Oslodame

Skrevet

Jeg synes Oslo er en pen by :-) Mye å se hvis man ikke bare vasser på Karl Johan! Og jeg kommer IKKE fra Oslo.

Skrevet

Hovedstaden burde vært penere og koseligere!!! Det er kald atmosfære der i forhold til de andre byene.

Jeg kommer fra Stavanger, men synes Bergen er best! Der har jeg tilbrakt noen år av mitt liv, og jeg bare elsker den byen!

Ellers har Norge mange flotte byer vi kan være stolte av ja:-) Men Oslo er ikke en av de.

Skrevet

Forøvrig: Ålesund er Norges peneste by :-)

Gjest Tale30
Skrevet

Oslo er så mye mer enn det man ser ved første øyekast. Jeg har ikke vært turist der, så jeg vet ikke hva de får sett, men jeg tror dessverre at mange som er turister på egenhånd blir gående og trave opp og ned Karl Johan og Aker Brygge.

Oslo er den eneste hovedstaden som er så integrert i naturen med sjøen tett på, og marka/fjellet tett på. Dette fascinerer visst statsledere verden over, men det er nok ikke like lett for dem som ikke er statens VIP gjester å komme seg til de riktige stedene. Der har jo i så fall Oslo noe å gjøre i forhold til veiledning av turister så de ikke snur ved plata og løper til flytoget.

Skrevet

Bor i Bergen og HI vi har masse turister her også. MASSE.

Så alle blir ikke lokket til Oslo nei.

Og deg som kommenterer trafikken her:

Bergen er vel det eneste stedet du kan ta en forbikjøring uten å bryte fartsgrensa. Deilig og rolig når du ikke er kjente ja, men verdens mest frustrerende sted å kjøre ellers, hehe.

Men ellers er det fint her, det er sant.

Skrevet

Naturen tett på: Det har alle norske byer. De flest mere enn Oslo.

Bergen som har fløbanen og fisketorget som viktige sevrdigheter i byen, dette gjør den Norske naturen til en del av byen.

Og de små hvitmalte husene i Stavanger som ER byen. Den byen tok meg med storm. Vakkert, vakkert, vakkert!!!

Skrevet

Ja, i utkanten av byen, kan man finne koselige steder i Oslo og, men selve sentrum burde vært MYE finere skal man virkelig imponere noen. Hele Norge har byer tilknyttet både fjell og sjø, fordi Norge har slik natur, men da er Oslo, i norsk målestokk hvertfall, langt i fra den mest sjarmerende byen.

Jeg liker å være i Oslo, disser ikke Oslo på alle nivåer! hehe... Men Oslo er bare ikke en pen by !

Skrevet

Skal vi ha OL i Norge igjen, må vi velge en annen by en Oslo. Vi har jo så mye vakert å vise frem i dette landet.

Skrevet

jeg opplevde trafikken i bergen som KJEMPEAGGRESSIV! i stavanger kjører folk enda roligere og slipper folk inn på rett felt, (noe de ikke gidder i bergen, så må jeg kjøre rundt hele byen en gang til!)

Til hun som opplevde å bli sluppet forbi i bergen - det var sikkert jeg som gjorde det. hehe...

Ellers elsker jeg bergen med bergensere, striler, studenter og alle turistene!!! :-)

Skrevet

Oslo er ikke noen vakker by, nei. Men den har mange fine steder om du kommer deg unna sentrumsgryta. Likevel er det synd at det man ser når man kommer til sentrum(som er det de fleste turistene ser) er så lite fint. Og det unike med Oslo er jo allsidigheten og forskjellene som er i et forholdsvis lite område. Oslo er jo ikke noe spesiell stor by annet enn i norsk sammenheng. Personlig er jeg veldig glad i Oslo, men det kommer vel naturlig når man har bodd der mange år.

Andre byer som er fine er Tromsø og Lillehammer. Små, men koselige.Spesielt Tromsø syns jeg har en så fin atmosfære. Det er koselige små kafeèr ol. Ikke bare de vanlige kjedesjappene som finnes overalt. Og så er folk så hjelpsomme og hyggelige.

Skrevet

Oslo hadde absolutt trengt en ansiktsløftning.

Bare se hva de har klart å gjøre med Drammen i løpet av få år. Det er mulig.

Skrevet

Største problemet med Oslo er horene, gjengene og kriminallitent generelt.

Skrevet

sug lut: Du er en like nevrotisk gokkbeboer om du bor i Oslo- det er ikke akkurat en stor by. Hele Norge er "på landet".

Men Oslo er definitivt den styggeste av Norges "byer".

Skrevet

Trondheim er en fin og trivelig by- synes jeg :)

Skrevet

Nå har ikke jeg vært så immari mange plasser men de vakreste så langt er helt klart;

1.Ålesund

2.Bergen

Skrevet

Såklart er det grader av "landet"- men nå er ikke dette en konkurranse om å bo på det største stedet heller da.

Må ikke ta deg så nær av at alle ikke liker Oslo, lille venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...