Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #51 Skrevet 14. mars 2010 Kan du ikke begynne å studere da? Finnes masse nettstudier du kan ta, da får du være hjemme med barnet og du penger fra lånekassen. OG, ikke minst, så kan du gå en tryggere fremtid i møte og slippe å jobbe i butikk og ta i mot sosialhjelp. Denne mannen din virker håpløs, skjønner ikke hvordan du kan ha respekt for en slik mann en gang...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #52 Skrevet 14. mars 2010 HI her Hvordan kan jeg gå frem for å starte med nettstudier? Har sjekket litt rundt, og ser at det koster mye for å ta fag over nett. Har jo ikke penger til det :-/ Kan man begynne nårtid som helst med nettstudier, eller er det et bestemt tidspunkt på året man må starte, som med vgs feks?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #53 Skrevet 14. mars 2010 Som regel kan man begynner med det når som helst, men eksamen blir avholdt som regel to ganger i året. Mange nettstudier koster penger men man får jo støtte fra lånekassen. En annen ide er å ta studier gjennom et universitet, og da bare melde seg opp kun til fag som ikke har obligatorisk oppmøte. Jeg har fått en bachelorgrad fra universitetet i oslo uten å ha vært på en eneste forelesning eller seminar...
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #54 Skrevet 14. mars 2010 Jeg synes vel i grunn samboeren din godt kunne være såpass generøs at han unnet deg noen uker hjemme uten å måtte tenke på å jobbe etter fødsel og svangerskap. Selv i konservative Sveits får man 12 ukers permisjon. Når det er sagt bør det være rom for å tenke utradisjonelt og kanskje dere kan dele på å være hjemme med den lille. Hvis mannen din er han fra innlegget forleden dag som er så ivrig på å dulle med babyen er det kanskje en bra løsning. Studier ved høgskole eller universitet er ingen dårlig ide. Da har du kanskje lettere for å finne jobb etterpå og hverdagen som student er langt mer fleksibel enn en heltidsjobb. Lykke til. Ting virker sikkert håpløst nå, men hvis dere står på ordner det seg nok!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #55 Skrevet 14. mars 2010 14:32 skriver: 14:24 har selvsagt ingen kunnskap at barnet faktisk er mer avhengig av mor enn av far den første tiden. DERFOR bør hun være hjemme med barnet. Hvis mor VIL være hjemme mer enn de første tre mnd, kalles dette barnets beste. Men hvis mor VIL la far overta etter 3 mnd, kalles dette helt i orden. Nå er ikke HI i lønnet permisjon, p.g.a. manglende opptjening. Men for dem som er i permisjon gjelder vel ikke at mer enn tre uker før fødsel plus de første tre måneder etter fødsel må tas av mor? Kanskje lovgiverne heller ikke har "kunnskap at barnet faktisk er mer avhengig av mor enn av far den første tiden". (Alså etter 3 mnd) :-) Anno 14:24
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #56 Skrevet 14. mars 2010 Tror det er noe muffens her jeg HI..du sier han søker.Er alt gjort som det skal da?Hva skriver han i søknaden,blir den levert osv? Det er sikkert mange jobber han kan sjekke ut uten å sende inn søknadskjema også.Ved å spørre på plasser hvor de trenger folk.Vaskebyrå ect?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #57 Skrevet 14. mars 2010 Ikke sjans for at jeg hadde begynt å jobbe for å ta meg av et slikt lat dråg som han samboeren din. Da hadde jeg heller flyttet og blitt alenemor, da får du økonomisk støtte til å klare deg på "normal" inntekt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #58 Skrevet 14. mars 2010 Begge søker. Den som får først tar jobben. Voks opp og slutt å vær så egoistisk, begge to. Dere har et barn å tenke pånå, såå snylte på staten er vel ikke det optimale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå