Gå til innhold

Inspirert av en annen tråd- STYGGE NAVN

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to aller STYGGESTE navnene jeg vet om: Celine og Isabell!!! Æsj, høres ut som noe jeg ville kalt barbie-dukkene mine på 90-tallet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAHAHA.. Ufattelig mange rare navn her.. Jeg bryr meg egentlig svært lite om hva folk kaller unga sine, jeg bare synes det er trist når man velger navnet som ligger på topp. Mine foreldre gjorde det, det endte med Christine A, Kristine D, lille-Christine, store-Kristine også videre, for det var det mest brukte jentenavnet i 88.. Men men..

• 2 uker senere...
Skrevet

nåja, dere har vel rett begge to, det er både norrønt og moderne ;), ettersom norrøne navn er i vinden for tiden.

hilsen stolte mamman til Trym (som over hodet ikke tar seg nær av det forsåvidt)

Skrevet

Jeg liker ikke Ask- Odin. Vet om en som heter det, blir liksom "Too much".

Synes noen norrøne navn er fine, liker Brynjar, Skjalg og Olve feks.

Liker ikke Johnny Ronny Roy Harry og disse "belasta" 70- talls navnene. Men de brukes jo skjelden i dag.

Liker ikke Melissa, Chantelle/Chandelle, (E)Millian, Sander, Leander og lignene White- Trash navn.

Men det er jo ikke JEG som skal like navnene heller da, heldigvis.

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Noen navn jeg syntes er mindre pene er:

Leander

Chrisander

Nathaniel

Maximillian

Oliver

Emilian

Julian

Liam

Kaspian

Olivia

Angelica

Sandra

Leah

Marielle

Felicia

Linnea

Celine

Disse navnene er liksom litt kvalmende....sukkersøte...bare ekle!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ha ha ha:D For en morsom tråd.... Tror alle de navnene jeg synes er "stygge" er nevnt, men da jeg gikk gravid med nr to, fant min pappa ut at hvis det ble en gutt måtte vi virkelig vurdere navnet FORJUS!!! Er det i det hele tatt ett navn??? Høres jo mer ut som frontlyktene på en bil... ja ja, det ble i alle fall nedstemt og dessuten fikk vi en jente ;)

Skrevet

kjøttrun???!

lo så jeg skreik, og måtte lese opp for typen. han lo også godt!

selv kunne jeg aldri brukt

Loke- da tenker jeg på snikete sleipinger -selv om det egentlig er et fint navn, men for en som kan sin norrønne mytologi blir det helt feil!

borghild

herbjørg

og liknende navn liker jeg ikke

jeg er faktisk også så prinsipielt ateist at jeg aldri i livet kunne kalt barne mine kristin, kristian, kristine, kris, kristoffer, eller noen av de beslektede navnene, da de navnene betyr direkte "den kristne"

jeg er litt rar, men liker det slik :P

Skrevet

Sveinlaug, Knudrun, Herborg, Roennaug.. den gjengen der! Say no more!

Sasha, Barbara, Barbro.. grusomt.

Angelica, Angelina, Nathalia,, det er saa sukkersoett at det nesten blir ironisk? Hva om den stakkars jenta ikke har lyst til aa hoeres ut som et navnet paa ett manneblad??

Haha Chrisander, Leander, Carosander (er det serioest??) Emilius, Maximillan.. alt det der er greit om du virkelig vil ha en femiklump av en gutt til soenn.

Haaper ikke jeg traakker noen paa taerne.. jeg er 20 aar!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Til dere som blir irritert fordi andre har dobbeltnavn eller har valgt navn dere mener er STYGGE. Dere har virkelig alt for lite å drive med!

Få dere en hobby og slutt å bry dere med hva naboen kaller ungen sin!

Skrevet

Navn er såklart smak og behag, liker selv ikke norrøne navn!

Styggt:

Hermod :P

Helga og likedanne gammelmodige navn!

Liker ikke heller "topp 10 navn" for de blir så oppbrukt!

Min jente fikk et navn kun få i Norge har, fornøyd med det:) originalt takk, men med norsk uttale

Skrevet

Det er jo ikke det det handler om?! Man maa da faa lov til aa diskutere det man vil? Hvis du blir provosert saa ikke gaa inn paa kranglesiden da vel? Haaploest...

• 1 måned senere...
Skrevet

Jaja det er godt folk har forskjellig smak å jeg personlig bryr meg ikke om att mitt navn er nevnt her, men jeg vil bare få minne dere damer på att de som sitter på dette forumet er enten hormoneller gravide eller stålte nybakte foreldre som lett kan ta seg nær av slik oppføsjel. Og uansett om folk mener de som ikke tåler slikt kan la vær å lese så er det noe som heter nyskjerrighet å det er ganske normalt.

Til slutt vil jeg gjærne fortelle en liten historie fra da jeg var fjortis.

Jeg hadde nettopp flyttet og begynt på ny skole, der fikk jeg øye på en skikkelig kjekk gutt og tenkte som så att han skal jeg bli bedre kjent med, men da noen fortalte meg hva han het så tenkte jeg att harregud det går det ikke ann å hete, å jeg var ikke ineresert i å være sammen med en jeg kom til å være flau over navnet til. ca 5 år etter møttes vi ved flere tilfeldigheter(på fest, på byen osv) pratet litt hver gang å ble "bekjente" å han viste seg å være veldig hyggelig etter kunn og møtt hverandre tilfeldig ett parr år tok han første steget å begynte og ta kantakt ikke lenge etter dette var vi sammen og i dag er vi samboere planlegger bryllup og venter vårt andre barn, som foresten blir gutt og skal oppkalles etter sin far.

Hvis det var noen som ikke helt forstå hva jeg mente med å fortelle dette så mente jeg att navnet betyr ingenting, det er fortsatt insiden som teller og det der med å snakke dritt om andres navn er sånt som fjortiser gjør...

• 6 år senere...
Skrevet

HER SER JEG CROSANDER OVERALT!!!!!! jeg føler meg krenket, dette er ikke greit og dette er grusomt

Skrevet
1 time siden, crosander123 skrev:

HER SER JEG CROSANDER OVERALT!!!!!! jeg føler meg krenket, dette er ikke greit og dette er grusomt

Crosander er jo bare helt grusomt da😂🙈

Anonymkode: d537d...ab0

Skrevet

Jeg synes alle navn som starter på G er helt grusomme, og spesielt jentenavn på G;

Gro, Gry, Grete, Gunvor, Gunnhild, Gudny, Gyda osv, osv,

Anonymkode: 58333...4fd

Skrevet
På 2.3.2011 den 0.09, Gjest Vinglepetrine skrev:

Noen navn jeg syntes er mindre pene er:

Leander

Chrisander

Nathaniel

Maximillian

Oliver

Emilian

Julian

Liam

Kaspian

Olivia

Angelica

Sandra

Leah

Marielle

Felicia

Linnea

Celine

Disse navnene er liksom litt kvalmende....sukkersøte...bare ekle!

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet denne lista. Er så hjertens enig i hvert eneste ett! 

Anonymkode: 3f015...2d6

Skrevet

Virkelig? En tråd om STYGGE navn? 

Et tips til dere: vent med å få barn til dere er VOKSNE! Evt finn et annet forum enn et mamma/pappa-forum..

Hvis dere syns det var en stygg ting å si,  tenk over denne tråden.

Er det mulig...?

Anonymkode: 88ca3...ad2

Skrevet

Til deg som har skrevet rett overfor meg her: Jeg er dagsventende, jeg er godt voksen og jeg har kommentert i denne tråden. Om vi hadde bestemt oss for at barnet vårt skulle hete Sandra, Michelle, Isabell, Hermod eller Loke hadde jeg vært revnende likegyldig til at flere har skrevet at de ikke liker navnene her. Navn er en smaksak, og de fleste navn blir en vant til og når alt kommer til alt passer barna som regel navnet sitt.

Det som er viktig er at foreldrene liker navnet de velger til sitt barn, ikke hva andre synes. Jeg synes tråden er underholdende jeg :nigo:

Anonymkode: 3f015...2d6

Skrevet
På 5.3.2018 den 17.14, Anonym bruker skrev:

Virkelig? En tråd om STYGGE navn? 

Et tips til dere: vent med å få barn til dere er VOKSNE! Evt finn et annet forum enn et mamma/pappa-forum..

Hvis dere syns det var en stygg ting å si,  tenk over denne tråden.

Er det mulig...?

Anonymkode: 88ca3...ad2

Det er jo litt morsomt da. Man trenger jo ikke ta tråden så seriøst

Anonymkode: 7d285...894

Skrevet

Jeg liker ikke Gro, Grete, Berit, Else, Eva, Gry, Jeanett, Bjørg, Per, Kåre, Kurt, Arne, Nils, Rolf

Og sånne dobbeltnavn som i mine høres feil vei ut

Arne Kjell
Tore Jan
Simen Jon

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo litt morsomt da. Man trenger jo ikke ta tråden så seriøst

Den er dessuten 7 år gammel...

Anonymkode: 19372...a81

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er dessuten 7 år gammel...

Ja, men den kommentaren var ikke det

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men den kommentaren var ikke det

Nei, man kan fint klare å skumme seg opp og mønstre litt påklistret krenkelse over en kommentar av litt nyere dato. Ser den. Og spesielt hvis personen har ytret mishag omkring noen bokstavkombinasjoner...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, man kan fint klare å skumme seg opp og mønstre litt påklistret krenkelse over en kommentar av litt nyere dato. Ser den. Og spesielt hvis personen har ytret mishag omkring noen bokstavkombinasjoner...

Jeg tror det er litt for seint på natta for meg, for jeg skjønner ikke hva du vil frem til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...