Vimemor Skrevet 29. august 2010 #51 Skrevet 29. august 2010 Hahaha! Denne tråden er bare til å elske. (Er 19 år btw) Jeg kan bare ikke fatte at noen virkelig kan kalle en søt liten baby for KJØTTRUN. Ærlig talt. Jeg ser bare for meg hvordan folk rynker på nesen når de forteller navnet på den lille. Det samme gjelder Kjellrun. Du godemin! Andre navn jeg absolutt ikke kommer til å kalle min lille er: Trym Rolf Holger Else Svein Inga, Olga, Helga Dangfart Bård Eggert Solan Silur Jensenette Og mange, mange fler... SKJER MED AT FOLK KALLER BARNA SINE FOR DETTE ?!
therehag Skrevet 30. august 2010 #52 Skrevet 30. august 2010 jeg syntes ikke det finnes mange stygge navn, men mange mindre pene;-) vet at mange ikke liker datteren min sitt navn og det var store diskusjoner i familien. Farmor til min samboer(oldemor til lillejenta) kalte hun til og med noe annet til hun fikk så øra hang av meg. et navnevalg må være opp til foreldrene, så får man heller ikke ta det personlig hvis barna vil forandre det siden;-) to navn som jeg syntes er i overkant spesielt er: jente: indi otilie og gutt: brindar
*eple* Skrevet 31. august 2010 #53 Skrevet 31. august 2010 hmpr.... Kjedelig navn kan du ha selv! Dust
Nat27 Skrevet 5. september 2010 #54 Skrevet 5. september 2010 TAKK OG LOV for at vi er forskjellige, mener nå jeg! TENK om ALLE barn skulle gått rundt å hett det samme?? Smaken er som baken - delt i to, og det synes jeg er veldig veldig greit! Syns også det er artig å lese andres meninger uten at jeg tenker noe mer over det i ettertid. Jeg velger/har valgt navn til mine barn som JEG mener passer dem, så får folk bare mene som de vil ) Selv synes jeg ikke noe om navn som Gard, Brede, Gaute o.l., Kornelia, Dorthea m.fl. av jentenavn. Liker best navn uten harde konsonanter, som f.eks.: k, g, r, s, t osv.
mamseeeen Skrevet 22. november 2010 #55 Skrevet 22. november 2010 Artig.. alle har forskjellig smak! Slik må det nesten være. Vært rart om alle barn skulle het det samme De "styggeste" navnene jeg vet om er :Kevin, chris, Aron, Nicolay, Emilian, Julian, Sander, Adrian osv.. Isabella/e, Silje, Emilie, Camilla, Kine.. Ikke alle besteforeldrenavn som nevnes lenger her oppe i tråden er gammeldagse. Mine besteforeldre heter Amalie, Ludvik, Hanne og John. Ganske så populære navn i dag Og absolutt fine navn. Vi har valgt oppkalling på våre barn, oldeforeldre! Og de er også så ganske vanlige, men spesielle på sin måte i dag! Altså,ikke 5 jenter i samme klasse som har samme kjedelige navn!
April11<3April15 Skrevet 22. november 2010 #56 Skrevet 22. november 2010 Jeg skjønner ikke greia med å diskutere "stygge" navn.. Dere er jammen ikke redde for å såre andre mennesker! Vi assosierer alltid navn med noe eller noen - derfor er navn søte og fine, eller "stygge".. Det er helt klart navn jeg ikke ville kalt lillegutten jeg har i magen, men de navna er ikke stygge for det. Mener ikke å være teit ang det her, jeg blir bare litt provosert! Ha en fin kveld alle sammen
Live&Spire Skrevet 24. november 2010 #57 Skrevet 24. november 2010 Jeg synes Bjørn er fint... men så har jeg jo en utrolig kjekk ekskjæreste som heter Bjørn (hehe)
superbob Skrevet 28. november 2010 #58 Skrevet 28. november 2010 Ser at det er lenge siden denne tråden ble laget....Uansett, synes det er trist at voksne damer over 30 sitter å skriver ned alle navnene de synes er stygge.... er det rart det er mye elendighet i verden?? Dette er holdninger dere overfører til deres barn! Nei, makan til tullete tråd! Klart det er navn jeg ikke ville brukt på mine barn, men å sitte her på et nettforum å skrive dem ned og i tillegg skrive at de er stygge er bare utrolig trist! Vel, en trist verden vi lever i...
superbob Skrevet 28. november 2010 #59 Skrevet 28. november 2010 Helt enig pickaboo! Dette er bare trist!
Lakenskrekk Skrevet 28. november 2010 #60 Skrevet 28. november 2010 Ørnulf Bjørg Ragnar Ragna Sigbjørn John Anastasia Jessica Sean (på norske barn). Laila Leif Trygve Trond Trym Gerd Olga Ingebjørg Roger Raymond Remy Kjell Sol Solveig Margrete Margitt 22 år.
Christine Emily Skrevet 29. november 2010 #61 Skrevet 29. november 2010 Jeg har en venninne som har kalt sønnen sin for Tinus !!! Han ble lagt inn på sykehuset noen mnd. gammel, og noen spurte meg hvor hun var. "Hun er på sykehuset med Tinus", svarte jeg. Svaret jeg fikk tilbake var: "Blir man lagt inn på sykehuset med øresus da ???" (Tinitus...) Og de fleste forbandt faktisk dette navnet med øresus. Noen uker etter at navnet var bestemt så sier faren til gutten: "Tinus ja... Høres litt ut som anus i grunn..." "Det skulle du tenkt på før", svarte jeg. Folk må virkelig tenke seg om før de gir ungene sine navn !!! For min venninne er det veldig viktig at barna hennes har navn som ingen andre har, men jeg ser for meg at gutten blir mobbet pga. navnet sitt når han begynner på skolen. Og det er rett og slett dårlig gjort å gi barnet sitt et navn som det. Hilsen 36-år gammel 3.gangsfødende, gravid i 3. trimester. Som har gitt barna mine svært så kjedelige navn... ;-). Min venninne er forøvrig like gammel som meg.
Tuddilidu Skrevet 3. desember 2010 #62 Skrevet 3. desember 2010 Jeg ville aldri kalt min sønn Tinus, men kjenner flere som har kalt barna sine det. Og det må de jaggu få lov til! For en dustete tråd! Grunnen til at at sønnen til venninnen din evt blir mobbet er takket være sånne som deg! Som igjen lærer barna sine at andre mennesker skal være akkurat sånn og sånn. ( A4 og mene akkurat som alle andre) Ærlig talt!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 2. januar 2011 #63 Skrevet 2. januar 2011 Hahaha! Jeg ler meg ihjel!!! Det morsomste med denne tråden er at noen synes tråden er usaklig og dum! Hva forventer man egentlig når man først går inn på kranglesiden, og deretter velger en tråd som heter stygge navn??! En saklig diskusjon om mindre fine navn, på kranglesiden? Hihihi:)) Og selv om man mener noe, og får utløp for det på denne siden, så betyr ikke det at man snakker høyt om det ellers. og som man ser her, er det mange forskjellige meninger om hva som er fint og ikke.
Hippomama Skrevet 3. januar 2011 #64 Skrevet 3. januar 2011 jeg liker ikke sånne "gammelmann og gammeldame" navn... slikt som; irene magda armand pauline oddvar brynjar osvosv er heller ikke så begeistret for disse motenavnene og "ung mor" navnene som; leander, chrisander, linnea, xander, rihanna, osv. MEN navn jeg absouLUTT ikke har noe tilovers for er disse bondenavnene, som: glenn-adrian, ole-johnny, chris-stian, knut-roger osv.
Amanda, ung mamma93 Skrevet 4. januar 2011 #65 Skrevet 4. januar 2011 Jentenavn; Astrid Solveig Sigrun Ingrid svanhild OSV.. Guttenavn; Bjørn Arnt Lukas Eirik Jarle OSV... Liker bedre navn som Tor odin, Satyr, ravn, frøydis, maya osv Er 17 år gammel
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 6. januar 2011 #66 Skrevet 6. januar 2011 stygge navn: guttenavn: alexander frank leif svein trym tobias xander lars tommy mikkel leander jentenavn: carina cassandra andrea lisa/lise anette klara fredrikke karianne alexandra rikke navn jeg liker: daniel emil lukas noah sander johannes nathaniel frida hannah marielle madeleine julie thea johanna osv.. 24 år
Wandaaa89 Skrevet 6. januar 2011 #67 Skrevet 6. januar 2011 Navn jeg syns er stygge: - solveig - solfrid (alt med sol egentlig, grusomt!) - Jofrid - CAROSANDER (veldig enig med alle dere som ikke liker det!!!) .-Berglijot (FYSJ) Også liker jeg ikke alle navnene på navnetoppen, dem er jo så vanvittig kjedelige alle sammen, Linnea, Lucas +++
baby-yah Skrevet 14. januar 2011 #68 Skrevet 14. januar 2011 Nå har jeg funnet navnet mitt veldig mange ganger her! Og jeg er IKKE fornærmet, såret, vonbråten eller lei meg Og jeg får håpe vi bygger opp barna våre til å bli sikre nok på seg selv til ikke å bli knust visst noen ikke synest navnet deres er så fint om de skulle finne denne tråden i fremtiden! Navn jeg ikke liker så godt er: Eddy, Teddy og Freddy Johnny og Ronny Wenche Renate Tonje Solgunn Beate Kristoffer Gunn Leif Rita Sondre Pia Tord Og mange fler, ikke at de nødvendigvis er STYGGE men jeg vil ikke kalle reka mi det. Jeg er 31 år.
Nicolove Skrevet 14. januar 2011 #69 Skrevet 14. januar 2011 Synes vel i grunn ikke at noen navn er direkte stygge. Men er jo individuelt hvilke navn man liker ( tenk så kjedlig om alle i samme klasse skulle hete Emma og Lucas!) Men, jeg er ikke særlig glad i 60-70 talls norske navn, som egentlig er samensatt av 2 navn; Torbjørn Torleif Annhild Ragnhild Solfrid osv... Da er det bedre med enklere navn som ; Astrid, Ole, Tore, osv.. Men selv ville jeg valgt mer moderne navn... Jeg går nok for Martine eller Nicolai
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 14. januar 2011 #70 Skrevet 14. januar 2011 Hahahahahahahahhahahahahahahaha! Kjempemorsom debatt!! Rett og slett god underholdning å se at folk blir lei seg og sure og sinte og gud vet pga at andre mener at namnet deres eller namnet til bestefar eller gullungen er stygt! Who cares?? Jeg fant mitt eget navn flere ganger her, og ikke minst fant jeg navnene til begge mine sønner her! Og to av navnene vi har tenkt å bruke på nybebin! Jeg har et gammelnorsk navn som stammer fra et annet norrønt navn, og har aldri "elsket" navnet mitt, men det er jo det jeg alltid har hett så det bryr meg ikke nevneverdig! Mine sønner, og også neste unge har/får norrøne navn, og VI liker navnene! (Ellers ville vi jo neppe valgt de.. ) Har måtte diskutere/krangle mye med særlig de eldre i slekta, for de mener vi skal bruke norske navn (uvitende ja..) på ungene, og det syns jeg er gøy! Uansett! Jeg har også mange navn jeg syns er stygge og ihvertfall mindre pene! Jeg har bl.a. aldri skjønt vitsen med dobbeltnavn! Syns det er upraktisk, tungvint og ofte stygge sammensetninger, OG ser at man uansett ofte bruker bare ett av navnene! Sånne lange "nyere" importnavn (Alexander, Veronica, Sebastian, Elisabeth) syns jeg er for lange og litt "klissete". Disse "moderne" som har blitt nevnt her (Carosander++) skjønner jeg rett og slett ikke og kan nok kalle de stygge! Og navn som det finns minst 10 av på hver barnehage/skole er kjedelige. Jeg er 31 år, og var 21 da jeg fikk førstemann. Smaken min har vært den samme i alle de årene!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 1. februar 2011 #71 Skrevet 1. februar 2011 Flott at ingen har nevnt navnet som vi skal ha om det blir gutt!! Heller ikke på: har du funnet navn debatter Ser ut til å være like heldige denne gang og med navne valg!! Unikt!
Megane Skrevet 2. februar 2011 #72 Skrevet 2. februar 2011 Vi har tydeligvis fine navn hele gjengen Navn jeg ikke ville valgt er 1. Harde navn: Kevin, Ronny, Mats, Roger, Ken, Rune, Ragna, Agnethe, Gerd, Kent, Patrik, Rolf, Rakel, Gunnar 2. Pompøse navn/sukkersøte: Angelica,Levius, Constanse, Luna, Isadora, Isabella, Madeleine, Chrisander, Brian (på norsk), Leander, Severin, Charlotte, Abelone, Fiorella, Maximillian, Felix Augustus (ja, noen heter det), 3. Sære navn (går litt i ett med den over) Imre, Loke (hallo liksom!), Konstantin, Kornelius, Sokrates, Gandalf, Hortencia 4. Dobbelnavn bare fordi eldre søsken har det: Ingeborg er fint, men skal vi se. Storebror har to navn, og er dessuten oppkalt etter oldefar. Da må det bli Ingebord Ragnhild Synes ikke navnene er stygge altså, og i det man bli kjent med noen forsvinner som regel alle fordommer uansett Søstra mi har gitt ungen sin navn fra kategori en. Da måtte jeg bare si Åååja! Og jo flere ganger jeg har sagt det høyt, jo finere blir det
Sussa jan 2016<3 Skrevet 2. februar 2011 #73 Skrevet 2. februar 2011 Har ingen navn som eg syns e STYGGE, eg syns det e krenkende å si at et navn e stggere enn et annet. Enkelte navn e uvante, og må "vennes" til.Men eg syns det e drøyt å si at et navn e stygt og et anna ikkje e det. E det sånn at visst du blir presantert for en person som har det styggeste navnet du vet om ,så e det sånn at du ikkje kunne blitt venn ,med det mennesket?? Det e selvfølgelig mange navn eg ikkje villa hatt på mine barn, men det betyr ikkje at eg syns de e stygge. Syns no heller at det e unødvendig å ha 3-4-5 navn på samme onge, det burde vel holde med 2+etternavn.... Mulig det e noen som syns eg e en dust, men det får så være... E 28 år har to barn som e med meg + en i magen. Viktoria , og Fredrik Johan. Hete mine onga
kine Skrevet 3. februar 2011 #74 Skrevet 3. februar 2011 jeg har ingen navn jeg synes er stygge . ofte kan det være slik at jeg er skeptisk til et navn men jo mer jeg hører det jo finere er det! og så driter man i hva andre synes uansett. å "styggegjøre" navn slik ligner litt på mobbing spør du meg!
Line + 1 Skrevet 9. februar 2011 #75 Skrevet 9. februar 2011 Jeg vil ikke si at noen navn er direkte stygge, men noen navn forbinder vi med personer eller gjenstander som har streifet livet vårt på ett eller annet tidspunkt. Jeg er selv gravid nå, og tenker litt på navn. Dessverre har jeg en mor som jobber i barnehage, og hver gang jeg nevner et navn jeg liker for henne, svarer hun "Nei, du kan ikke kalle hun/han det, jeg hadde ei jente i barnehagen for hundreogfemti år siden som het det, og hun er sikkert like umulig ennå!!" Hehe.. Jeg personlig liker ikke navn som ikke henger "naturlig" sammen; som Ole-Bernt og Asbjørn-Ole. Heller ikke todelte navn hvor det ene navnet slutter på samme bokstav som det andre begynner på; som Ola-Anders eller Ella-Anne. Jeg LIKER derimot Idun veldig godt, men dessverre en sjansen stor for at ei jente døpt Idun blir til Ketchup-jenta på skolen... Selv har jeg et kort og kjedelig navn, og har aldri likt det selv. Og er forresten 22 år gammel... Vi får se med tiden hva vår lille luring blir døpt - jeg tror det viktigste er at barnet kler navnet sitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå