Gå til innhold

Inspirert av en annen tråd- STYGGE NAVN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke navn syns du er veldig stygge?

Hvor gammel er du?

Så kanskje vi kan se en sammenheng? Eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om en som skal kalle ungen sin Aaliyah Helena, det er desidert det styggeste navnet jeg har hørt på lenge!

Emma

Regine

Alle navn som ender på -bjørg, -bjørn.

Chrisander

Carosander

Leander

Geir

Ronny

Rolf

Skrevet

Og jeg er 25år.

Skrevet

hm... blir så lei meg hver gang jeg ser ronny står på disse listene :(

samboeren min heter ronny og jeg tar meg virkelig nær av at alle syns det er så stygt :o hehe... han er så god atte :)

jeg er ikke så veldig glad i norrøne navn, eller skikkelig norske "gamle" navn :) vil ikke nevne noen spesielle...

Skrevet

hmmm

har en del jeg synes er stygge)

Alf

Jonny

Steinar

Gaute

Henrik

Hans

Svein

fredrik

halvar

Skrevet

Av de moderne navnene pr idag er vel TRYM det aller verste jeg vet om.....;-O

Liker dessuten IKKE lange navn som INGEBORG og TORBJØRN,

heller ikke klissete greier som MADELEINE OG MAXIMILLIAM...........

;-D

Skrevet

Jeg er 34 år. De desidert fæleste guttenavnene jeg vet er:

Gaute

Kjartan

Fillip

Ingjald

Kurt

Jentenavn:

Hjørdis

Bjørnhild

Svanhild

:

• 2 uker senere...
Skrevet

Jer er 33 år gammel.

Det er mange navn som er helt forferdelige, men det mest relevante akkurat nå er vel disse motenavnene:

Lea,

Linnea,

Thea,

Leander

osv.

Jeg klarer faktisk å bli litt irritert, og ekstra ille er det når de inngår som del av et dobbeltnavn: Victor-Leander, Linnea-Tolula, osv.

Ellers er jo harrynavn stygge: Remi-André, Samamtha, Sabrina.

Jeg kan jo være modig nok til å si hva mitt barn heter, så får folk si hva de synes om det. Gutten min heter Martin. Er gravid igjen (5 uker). Hvis det blir en jente, har vi lurt på Eva.

Skrevet

30 år gammel

Olander

Leander

Carosander

Ragnhild

Lisette

Kristel

Gjest Antarctica
Skrevet

Alle de som Paaseliten syns er stygge, syns jeg også er stygge. Jeg er 39.

I tillegg hater jeg alle konstruerte navn av typen Chrisander (består av to andre navn som er satt sammen) og alle navn som er stavet feil (Jånni, Ragnill, Madelen- det heter Johnny, Ragnhild og Madeleine!)

Skrevet

bAlder er stygt... høres ut som ei bikkje jo... jeg er 20.. liker heller ikke sånne typisk ungemødre navn som skal virke så moderne.. uff mye rart.. men litt black out nå så kommer ikke på noen eksempler:p

Skrevet

Hehe, du er klar over at Trym er norrønt? Og da så langt fra moderne du kommer? Nei, tydeligvis ikke, siden du klarer å spytte ut det der. Nei, ingen av mine heter det...

Skrevet

26år

Olaf/Oluf

Reidar

Sjalg

Arne

Cedrik

Nils

Melissa

Michelle

Miranda

Kornelia

Constanse

Arna

Og slike navn som ender med bjørg/bjørn/ulf/

Og navn som Silje,Ida,Line,Lisa er ikke stygge men sååååå kjedelige...!!!

Skrevet

Ja, ja. Og så blir man kjent med en som har et navn man i utgangpunktet synes er stygt, og så viser det seg at vedkommende er superhyggelig. Da får man gode assosiasjoner til det navnet, og da endrer man kanskje mening.

Skrevet

Ja men man kan jo syns navnet er like stygt selv om man liker en person som heter det...har gode assosiasjoner til mange av navnene jeg skrev men syns likevel navnet er fælt :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Navn jeg syns er fine:

Alva, Vera, Ronja, Wilma,Tirill, Trine, Nora, Anna, Agnete, Tiri.

Jonathan, Adam, Lasse, Martin, Olve, Noa.

Stygge: Bjørn, Bjørg, Cecilie, Dagfinn, Dag, Karl, klaus, Rolf, Elias, Alf, Sindre, Egil, Svein, Eli, Inga, Tanja, Bodil, Terje, Laila, Jan, Therese, Beate, Jenny! Kjenner mange kjekke folk som har noen av disse navnene.

Skrevet

er 25 år!

Skrevet

Liker denne tråden =) Godt å få det ut!

Her er noen navn som ikke funker for meg, 35 år gammel.

Gøran

Børge

Gyda (HAHAHAHAHA!!)

Georg

Sølvi

Mathilda

Stein-Åge

Svein-Åge

Trond-Åge

Egentlig alle slike halvhjerta dobbelnavn!!!

Skrevet

jeg har aldri hørt om noen av navnene dere nevner en gang, hehe...

men

carosander????

chrisander????

leoander??

liker egentlig ikke å uttale meg om andre sine navnevalg, men disse navnene var STYGGE! syns jeg da... hehe

Skrevet

Dette synes jeg var rett og slett litt teit gjort..

Jeg ble lei meg av å lese at folk sier at de navnene de skriver her er STYGGE.. Det er greit å ikke like de, men å lange ut at de er så forferdelig stygge går egentlig litt for langt. Tenk på de som har det navnet som står her flere ganger blir faktisk lei seg.. Jeg selv hadde blitt det hvis jeg hadde sett navnet mitt stående her opp til flere ganger.. Og jeg vet at mitt navn det kommer til å dukke opp en gang for det er vel ikke perfekt det heller som alle andres navn.

Prøv å tenk på hva dere skriver rundt de navnene. Det sårer!

Skrevet

Jeg henger meg på MH91 her. Greit nok at det finnes mange navn jeg ikke kunne ha funnet på å kalle mine barn, men jeg mener også at å si hvilke navn som er stygge er det samme som å sette personer som heter dette i en bås. En venn av meg har et belastende navn og jeg har sett hvor lei og såret han blir når folk kommenterer navnet negativt eller med humor. Han er i utgangspunktet stolt over navnet sitt, men det er klart at det er ikke kjekt for noen når man blir "mobbet" for navnet.

Jeg hadde selv blitt lei meg om andre sa at mitt navn er stygt uavhengig hvem som sa det. Jeg har fått negative kommentarer om mellomnavnet mitt, f.eks, men jeg er stolt over selv. Jeg synes det er kult jeg=)

Etter en stund blir det slik at folk passer til det navnet de har fått og man kan ikke forestille seg et annet navn på dem.. de er den de er og et navn endrer ikke mitt syn på dem. Navn viser i stor grad hvor forskjellige vi er, og er det en ting jeg er glad for så er det at vi er ulike og har ulike kvaliteter og syn på ting.

Smaken er som baken, delt i to. Si heller i fra til folk når dere liker navnet deres. Det er garantert noe vedkommende husker og kommer til å sette stor pris på å høre fra deg :)

Skrevet

syns tråden var gull jeg, for det folk ser på som ''stygge'' navn er jo navn ikke alle vil bruke på ungene sine, altså umoderne navn, og er jo nettopp dette jeg er ute etter, så her fikk jeg masse tips:)

takk takk

Skrevet

Man skal jo ikke bry seg om hva andre mener når det kommer til navn valg på sitt barn:) jeg har kalt min sønn for Phillip Cornelis og jeg ELSKER det <3<3<3<3 (oppkalt etter cornelis vreeswijk, men bruker bare å kalle han Phillip) jeg er 21!(:

• 1 måned senere...
Skrevet

Hahaha, bikkja mi heiter Balder! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...