Gå til innhold

Bursdagssituasjon: Ditt syn (langt innlegg)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på DIB i mange mange år, og denne har jeg gått glipp av. Hvordan jeg har klart det, aner jeg ikke. Men jeg har ristet av latter.

 

Denne dama er det den samme dama som lå ut om noe fotoutstyr, og noen klassebilder sønnen skulle selge på skolen og noe copy right greier? Det slo meg med en gang jeg leste innlegget, det måtte være samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm.. dette virket kjent i skrivestil og detaljnivå...

 

Var det noe med arbeidsoppgaver i hjemmet, brannøvelser og alt mulig en gang i tiden?

 

Ellers mener jeg at å styre så mye for en bursdag, er litt i overkant.... min hjemmelagede pizza eller pølser med brød og noe muffins og en formkake holder i massevis. Og så litt popcorn og en liten godtepose til hver. Brus som drikke.

 

Jeg bruker ikke mer enn totalt ca 4-500 på en barnebursdag.... Og da kjøper jeg duk, fat og kopper og alt sånt hver gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Vel jeg har ikke store nok barn til at vi har begynt med skikkelig selskap enda. Men jeg ser for meg at den dagen vi begynner med det så er det for at sønnene våre skal få feire dagen slik som de vil. Tror nok ikke vi kommer til å bruke over 3000 kr på en fødselsdag, syntes det var litt drøyt. Men uansett så er det ikke gjestene som skal "betale" for selskapet.

 

Synes det blir fryktelig smålig og si... ååååh vi brukte så og så mye penger på selskapet også fikk ikke barnet vårt mer gaver enn for x antall kroner. Føler at selskapet på en måte blir på feil premisser da.

 

Om jeg er i et bryllup hvor de har brukt 250 kr per pers eller 500 per pers, så gir jeg gave for samme beløpet.

 

Forventer foreldrene til denne ungen at man skal ringe på forhånd og forhøre seg om det blir en dyr eller billig bursdag sånn at man kan kjøpe gaver der etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på at HI skal publisere en detaljert beskrivelse av hvordan hun sorterer skittentøy og hvordan få den perfekte brettekant på barnas klær. Forøvrig er jeg takknemlig for at jeg ikke bor i en slik bygd som HI, fikk helt "Hot Fuzz"-følelse av hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og det er ingen aldersgrense for battery. Kan selge til en toåring om vi vil. Butikker og nærmiljø legger seg ofte på samme nivå.

 

Vi har ikke noe bestemt, en eller to er greit men vi selger ikke mye til unger. Det er faktisk veldig få som kjøper slikt som er under 18år hos oss. Vi har en ungdomskole som handler hos oss i skolefriminuettet, og da er det ingen som får. så de gidder nok ikke å kjøpe det hos oss ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Leste halve og tenkte "white trash" Makan til søppel bursdag.

Grådigt nivå på gavene. Her blir det alltid mellom 100 og 150. Og man kan faktisk finne noe skikkelig til den prisen!

Men regner med gavene skulle stå i stil til resten av bygda og selskapet. God bedring, hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utlending og la veldig mye jobb i barneselskap for min 5åring for jeg visste ikke bedre. Størsteparten av maten ble igjen, det som var mest jobb ble ikke rørt en gang. Konkluderte til slutt at unger i den alder er veldig enkle gjester. Pølser, ketsjup, sennep, pølsebrød. Muffins, helst fargerik glasyr. Brus. Godtepose. Det var det. Koster nok ikke mer enn 1000 kroner.

 

Foreldre som har forventninger at de ikke taper penger på bursdagsselskap burde ikke holde selskap. Punktum. At de velger å servere Battery syns jeg er litt rar, men farlig er det ikke. Hadde tenkt at 10åringer vil heller ha Solo?

 

En 100-lapp syns jeg er mer passende beløp, liker runde summer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herregud. Har aldri summert innkjøpene til bursdagsselskaper, og orket ikke lese den menyen din. Men hadde jeg fått servert en rar femretters i barneselskap hadde jeg fortalt alle om det og ledd etterpå.

 

Virker som om det eneste du er ute etter med dette innlegget er å være bedre enn dette andre vertskapet. Mener å ha lest om denne menyen din før også, også dengang med priser og rare detaljer, stemmer det? Er du litt stolt av den eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Å nå har jeg ledd godt!! Er det mulig å ha så stålkontroll på andre?? Jeg surrer rundt og aner knapt hvem dag det er jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, kanskje litt langt, men hallo, man får da med seg hovedpoenget uten å lese alt i detalj også.

 

Jeg vil vel generelt si følgende:

 

Et bursdagsselskap holder man som forelder - etter min oppfatning - for å glede barnet sitt, helt enig med deg der. Hvor mye man legger i selskapet bør vel gjenspeile hva man vil gi barnet, hva man har økonomiske anledning til, og hva man synes er greit, og ikke ha det aller minste med de eventuelle gavene barnet får å gjøre!

 

Jeg synes nok at dersom foreldrene har forventninger til hva andre skal gi barnet og legger opp selskapet etter dette, så er det helt og holdent deres eget problem.

 

Slike forventninger til gaver hører ikke noe steds hjemme, man må ha respekt for hva andre føler er passe og at folk har ulik økonomi. Hadde aldri falt meg inn å klage over gavenivået i bursdagen til barnet mitt, og hadde barnet selv klaget hadde jeg gitt det en liten forelesning om utakknemmelighet.

 

Menyen var nok av det mer overdrevne og usunne slaget, og personlig ville jeg nok holdt meg unna Battery til et barneselskap, men jeg synes uansett at foreldrenes forventninger til gavenivået er det mest beklagelige.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Djeeeezus.

 

Nå har jeg sett de øvrige innleggene på kvinneguiden også (og jeg husker et fra tidligere, som handla om hva slags plikter ungene hadde og hvor mye deltidsjobb de skulle ha.)

 

Kan ikke si annet enn at denne dama tar oppgavene sine alvorlig, i alle fall husmor/morsrollen. Det er hennes KALL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

hahaha... Dette innlegget er like morsomt i dag som den dagen det ble skrevet!! Fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...