Gå til innhold

Bursdagssituasjon: Ditt syn (langt innlegg)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

*latterkrampe*

 

Dette var utrolig gøy. Takk HI, nå har jeg fått ledd skikkelig!

 

1) Du er utrolig opphengt i penger og ting

2) De nye naboene har driti på draget når de åpenlyst klaget over gavene. Det er helt aparte.

3) Du kunne kanskje skrubba`n ift meny, gjestene dine og alle vi på DIB får mindreverdighetskomplekser...

 

Synes forøvrig vi er DRITFLINKE som har hjemmelaget pizza med grov bunn, på barnebursdag. Pølser er standarden. Godtepose nekter jeg å ordne, det er godterier i massevis i skåler på bordet. DVD og fri lek for de minste, mer opplegg for barna når de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva MITT syn er? Aldeles fantastisk innlegg. Jeg GRUkoste meg og synes HI er en skremmende dame.

 

Men skikkelig interessant at noen endelig giddet å regne ut hva det koster å sette på en oppvaskmaskin:)

 

Ler meg ihjel! Makan til detaljorientert og elefanthukommelse! Fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toxic

Gjester som fører regnskap over vertens kostnader fortjener ikke å bli invitert i selskap. Når det er sagt, en holder heller ikke selskap får å dekke inn kostnadene med gaver, å klage over gaver er direkte smålig. At sønnen din ønsker at barneselskapet skal være et voksenselskap syns jeg er direkte trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Toxic. Nå må du huske at sønnen til HI har en gourmettendenser. Så om ikke HI hadde rigget opp med 5 retters middag, så hadde nok gutten blitt veldig skuffa. Men er litt enig i at det er litt trist det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satt pris på det om HI kunne svart alle her...:P Hvorfor legge ut et så omfattende innlegg om du ikke har noen intensjon om å svare mere på det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser sønnen min ønske seg kjernemelksuppe (importert fra Tyskland) i bursdagsbesøket sitt:) Priceless!

 

Men vanvittig smålig å holde full oversikt over hva de ulike elementene i andres bursdagsfeiring koster!

*tenk om de andre mammaene her vi bor prater om at vi hadde hvite engangspapir-rullduker fra Nille på bursdagsbordet, sammen med fargeblyanter og tusjer!!! Og at en rull kostet 30 kroner! Og tusjene hadde vi fra før!!!!*

 

angst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NN 20.06

Jeg har diagnose ADD, og for meg er det IKKE normalt å huske detaljer. Problemet mitt er at jeg knapt husker hva jeg spiste til middag i går... ;-P

 

Men synes dette innlegget går inn i rekken av "uforglemmelige klassikere" her på DIB/BIM. (av de jeg husker, hehehe)

Helt fantastisk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, det er ikke meningen at bursdager skal være økonomisk innbringende. Bursdagsfeiringer er en del av relasjonsdannelse mellom barn, og voksne, forsåvidt. 3000 kr for et barneselskap høres horribelt mye ut. De har nok selv merket at de ikke helt traff med måten å legge opp feiringen på. Samtidig tror jeg folk her reagerer mest på at du framstiller ditt synspunkt på en sånn måte at du framstår som snobbete og hoven. Må si at jeg hadde foretrukket din type opplegg enn en 3000-kroners sukkerfest, men det er kanskje fordi vi har vært vant til å gå i barnebursdager som bærer litt preg av "voksenbursdag" med matretter og kaffe / te, ost og kjeks for de voksne. Det høres ut som at de foreldrene der har litt feil fokus på hva som er hovedsaken med feiringen, når de mener at de like gjerne kan gi ungen 3000 kr, i stedet for et selskap, og det er jeg enig med deg i at virker merkelig. Men så er de kanskje litt flaue og ikke helt klar for å innse at de bomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha, fantastisk!!

 

Her er det bare en ting å si; GRATULERER MED DAGEN!!

 

Tysk kjernemelk, nesler som man ikke kan få kjøpt på butikken, små fiskeboller...

 

Tre ganger tre hurra!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for et innlegg.. ble sprø av å lese det. Du kommer til å bli ei suuuuuuuuuuuuuuuper- oppdatert svigermor hi, med sånn innsikt i alle detaljer osv. Hjelpe meg for ei ANALYSE!!!! glad jeg ikke lever under ditt hauke-blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste faktisk hele:-)

 

Er for så vidt enig med deg HI, men du kunne forklart dette kortere og mindre detaljert. For de som ikke gadd lese:

 

HI lurer på om vi ikke feirer bursdagene til barna våre fordi vi vil gi de en feiring i stedet for å tenke på hvor mye man får tilbake i form av gaver. Det er visst et foreldrepar som har kleget over at 70-80 kr i gave fra hvert barn ikke var bra nok fordi de hadde utgifter på over 200 per barn som var gjest. Hun mener også at det kan gjøres billigere...

 

Til HI:

Har selv en på 10 og når vi inviterer til selskap, kjøper vi inn pølser (3 per pers) og brød/lomper. Vi kjøper inn litt brus og en del frukt som vi serverer med vaniljesaus og vi baker en kake. Når det kommer til godteri, så serverer vi dette på forskjellig vis hver gang. Vi har laget penger man kan kjøpe det for, hatt forundringsposer, fiskedam, satt alt på bordet, ikke hatt det med osv.... Aner ikke hvor mye det koster og bryr meg ikke. Det vi handler til bordet er ofte kjøpt på nille. Hva vi får i gave er heller ikke så viktig. Det viktiger er at vi har råd til det og at barnet får feire dagen sammen med venninnene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I klassa til sønnen min har vi satt en makspris på gaver på 100 kr. I praksis gir alle barna hverandre en 100 lapp slik at man kan kjøpe seg noe man ønsker seg

 

Hvis jeg hadde servert ting som brenneslesuppe og hyllebærsaft hadde jeg blitt lynsjet. Menyen består i sukker, fett og flest mulige e-stoffer. vis jeg skal være spesifikk så snakker vi om pølser, is eller gele, sjokoladekake, skolebrød, muffins og smågodt. Kjøper litt forskjellig brus. Ingen har klaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilbake, ORG! Greide ikke å holde deg vekk likevel ;-)

 

Du spør hva andre mener: Jeg mener å se at bygdedyret er ute og kritiserer de nyinnflyttede for ikke å ha satt seg godt nok inn i de lokale skikkene.

De er skuffet over det de tror er smålighet(men som ikke er det, siden det er enighet om gavenivået), HI syns sin egen måte å legge opp feiringen passer seg bedre.

Selskap har man for å glede bursdagsbarnet, det behøver ikke være svære greier. Det viktigste er at ungene har det gøy i lag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg tror nok at de fleste som har lest hele innlegget har fått med seg budskapet, men det drukner liksom litt i resten her, he he :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ORG har ikke vert pålogget siden sept i fjord da... så kanskje det finnes flere av hennes slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: skjønner at du reagerer på menyen til bursdagsbarnet hvis du selv serverer en slik pretensiøs meny i eget barns bursdag.

Synes personlig det var litt mye sukker i det andre barnets bursdag og at Red bull og Battery ikke har noe i barnebursdager å gjøre.

Det var jo trist at foreldrene til bursdagsbarnet ytret misnøye med gavenivået og prisen på gavene, det kunne de holdt seg for gode til, men synes i hovedtrekk at HI skinner igjennom som den mest usympatiske i dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hahaha, oppdaget denne tråden da jeg søkte etter bursdagsselskaper... måtte bare dytte opp :DDD Fikk gode tips her gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gitt noen reaksjon jeg. Lag som vanlig selskap når dere har bursdagsbarn og be disse folka også, så ser de jo hva man kan få til for mindre penger.

 

Rettene dine hørtes veldig gode ut, vi kommer gjerne i bursdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...