marte har fått mage! Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #51 Skrevet 13. mars 2010 Det er faktisk helt sant, det er jo vi som "tar støyten", omman kan kalle det det:) Men jeg misunner ikke dem heller, tror jeg hadde trøbla litt med å få gjort det jeg skulle på det lille rommet... Jeg er SÅ spent nå jeg også, utrolig at det kan være så lenge til det er mandag!! Syns tiden har gått relativt fort - til nå!! Har kjøpt tester idag, men vet fortsatt ikke om jeg skal ta dem. Uakuelt nå ihvertfall, har tylla i meg en mugge vann på få timer, så hadde nok ikke gitt utslag samme hva. Klart jeg skal informere dere! Det er noe eget med å kunne dele litt med folk som er i samme båt, selv om vi jo egentlig ikke kjenner hverandre:) Ikveld er er skikkelig sløvekveld, sambo er på guttekveld, og jeg har sofa, smågodt, cherrytomater og vann - hurra! Klem:)
skautrollet m/surprise Skrevet 14. mars 2010 #52 Skrevet 14. mars 2010 He, ha, ja sambon er ikke akkurat helhjerta på den han heller. Skjønner det godt da, ikke akkurat det som er enklest å få til under prestasjonspress tror jeg. Ikke mulig å fake heller... :-))) Hadde ikke klart å la være å teste jeg! Ære være deg for det! Tar du prøva på Riksen i morgen? Da får du kjapt svar i hvert fall... Og du, nå er det faktisk under ett døgn til du får svar:-) Har du noen magefølelse? Går det bra med deg? Det er faktisk veldig ok å ha noen å "snakke" med som går gjennom det samme. Det er nok ikke lett for de med vellykket graviditet på første forsøk å forstå alle følelsene vi sitter med. Er jo ikke bare det å lykkes eller misslykkes men alle spørsmålene om hvorfor ting ikke fungerer som normalt og følelsen av å være utilstrekkelig i tillegg. Sitter du på hytta og koser deg nå Egen-liten? Håper du har det strålende og koser deg med litt ferie:-) Vi har fått gjort en del her på gården i dag. Rent og pent hos alle dyra og hundene er slitne og fornøyde. Deilig:-) Venter valper på ene tispa om ca halvannen uke så det er litt å forberede. Gleder meg, valper er jo bare utrolig søte! :-)
marte har fått mage! Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #53 Skrevet 14. mars 2010 Ikke noe ære være her lenger - testet idag, negativ..... ARG! Ikke noe særlig med symptomer heller, bortsett fra tidenes beste luktesans, men det kan jo ha noe med å gjøre at jeg sluttet å røyke for ikke så lenge siden. Men samtidig er det ingen antydning til mens heller, så må jo håpe fortsatt! Desverre er ikke magefølølsen helt god.... Ja, drar på riksen og tester, eller blir det aaalt for lenge å vente! Vihar i allefall gjort oss klare til i morgen. Har kjøpt deilig mat som vi skal nyte med eller uten vin, alt ettersom. Også får vi se om det blir en skitur på oss også, kanskje kino på kvelden, planen er ihvertfall å ha en hyggelig dag, uansett utfall:) Ja, den følelsen av å ikke vite hvorfor det ikke funker er ganske lei. Vi er usikre på hvorfor, har blitt gravid før, men da utenfor livmor. Måtte fjerne en eggleder som sprakk, og under inngrepet tittet de på den andre egglederen, som så fin ut. All utredning etterpå viser at alt er som det skal med oss begge, men 3 års prøving har altså bare resultert i denne ene graviditeten. Har aldri drevet med eggløsningstester og denslags, men like fullt frustrerende. Åh, er misunnelig på Egen-liten som er på hytta. Gleder meg fælt til påsken, da blir det hytta for alle penga:) Så flott, du står på fælt:) Jeg har jobbet, hadde endel papirarbeid liggende som desverre tok nesten hele den solfylte søndagen.. Men rakk å gå en tur med sambo, deilig rekemiddag og en god kveld i sofaen med lydbok og luestrikking:) Hvordan går det med deg og ruginga? Høres ut som om du klarer å leve ganske normalt, det tror jeg er lurt. Så gøy med valper:) Hva slags hund er det?Jeg har overhodet ikke greie på hund, men syns jo valper er veldig søte da! :)m
skautrollet m/surprise Skrevet 15. mars 2010 #54 Skrevet 15. mars 2010 Æsj da! Men håpet er ikke ute enda vennen! Blir spennende å få svar på hCG'en i dag da. Har testa etter eggløsning lenge jeg nå. Har skikkelig uregelmessige perioder pga PCOen. Har bestemt meg for å investere i en CB Fertilitetsmonitor nå hvis det ikke er noe der. Koster skjorta men blir billigere i bruk enn CB eggløsningstester så da sparer vi inn kjøpet på sikt. Skikkeli8g uflaks at du ble gravid utenfor livmor og mistet en eggleder da! Kan ikke ha vært særlig behagelig heller... Og på toppen av allt mister mann jo også. Blæ... Jobbe på en så vakker søndag er dyreplageri!!! Men høres ut til at dere hadde en koselig kveld da:-) Her ruges det ivei:-) Sambo'n har visst gått i klukk her... :-))) Sier jeg ikke skal løfte osv. Problemet er bare at han ikke forstår at ting faktisk må gjøres uansett når man har dyr. Frustrerende... Har Labrador Retriever. Veldig grei rase å ha med å gjøre. Blir faktisk kull nr. 19 dette!!! :-)) Er skikkelig spent på å høre hvordan det går med deg senere i dag. Og Egen-liten, er du tilbake på nett i dag eller? Bra med deg?
marte har fått mage! Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #55 Skrevet 15. mars 2010 Ååååååååå, negativ blodprøve også...... Er forbausende lite lei meg, vet ikke om det ikke helt har gått opp enda eller om jeg rett og slett var forberedt på dette. Rart å gå ut av rugemodus, er liksom blitt vant til det nå. Får gå tilbake til noen av livets goder som rugere og gravide ikke kan nyte, og håpe på bedre lykke neste gang. Det fine er at vi får fryseforsøk allerede i april, det er jeg glad for! Haha, så gøy at dere begge har gått i klukk:) Sambo her uttrykte aldri verbalt at jeg ikke skulle ta i så fælt, han kom meg rett og slett i forkjøpet på ting, så jeg trengte aldri å gjøre noe. Kommer til å savne det, gitt, hihi:) Veldig stas med så flott vært idag og, men kjenner jo at dagen blir litt dårligere med det dårlige resultatet. Håper dere har en bedre dag enn meg! Har forresten tenkt til å fortsette denne tråden med dere, er alt for nysgjerrig til å gi meg nå Klem.
skautrollet m/surprise Skrevet 17. mars 2010 #56 Skrevet 17. mars 2010 Hei du:-) Beklager at jeg har vært så treig med å svare denne gangen. Tror det kommer av at jeg ble redd for å få samme svar selv... Blir litt skjør med alle disse hormonene i sving. Håper du kan tilgi meg for en så egoistisk reaksjon... Kjempefint at dere får fryseforsøk så kjapt da! Litt enklere når man vet at det kommer en ny sjanse om ikke så lenge:-) Da kan du glede deg til en ny periode med en ekstra hjelpende sambo;-)) Sambo er på jobb nå, og kommer en dag sene hjem enn vanlig siden det er så mange fjelloverganger som er stengt. Får forberede en bedre middag og kosekveld på fredag:-) Har mindre symptomer nå enn for noen dager siden så vet ikke om det klaffer her heller. Kan jo bare være at hormoner fra forsøket er på tur ut mens kroppen min ikke produserer noe enda da, så lever fortsatt i håpet:-) Har faktisk hatt et par dager med dårlig matlyst og kvalme... Gru-gleder meg til å få svar. Kommer nok til å teste i løpet av helgen en gang. Håper virkelig vi kan fortsette denne tråden sammen, uansett hva som skjer. Moro å følge hverandre! Men savner deg for tiden da Egen-liten! Gleder meg til å høre fra deg når du kommer deg hjem fra den kjedelige og uønskede hytteturen!!! ;-)))) Nå er det natta på a mor igjen, blir sene kvelder siden jeg er så trøtt at jeg sovner på sofaen midt på lyse dagen for tiden...:-)
skautrollet m/surprise Skrevet 19. mars 2010 #57 Skrevet 19. mars 2010 Titt titt! Er dere her marte vil ha mage og Egen-liten? Savner dere.. Går det bra med dere? Jeg testet positivt i dag!!!!! JIPPI! :)klem
Egen-liten Skrevet 19. mars 2010 #58 Skrevet 19. mars 2010 Oj, her har det skjedd en del siden sist jeg var inne....SÅ SYND at det ikke gikk din vei, Marte vil ha mage!!!!! Men likevel bra at du får ny sjanse om ikke lenge. Men søren altså! Og Skautrollet har testet positivt. Åååååå, så spennende!!!!!!! Nå håper vi det sitter!!! Selv må jeg smøre meg med tålmodighet enda en uke før jeg får svar. Er på dag 11 nå og skal ta blodprøver på mandag og onsdag. Får forhåpentligvis svar i løpet av neste uke da. Bortsett fra null inntak av alkohol og diverse matvarer, så lever jeg helt som vanlig og greier å ikke tenke på denne ruginga hele tiden. Men dagene går ufattelig tregt. Skal på jobb 3 dager neste uke, og selvfølgelig på mandag og onsdag. Må finne en unnskyldning for å komme meg i vei. Hytteturene var fine. Turene, for vi gikk fra hytte til hytte i 5 dager.... Møtte masse tyskere, dansker og nederlendere. Noen ytterst få nordmenn på fjellet denne måneden. Men det var trøblete med crinonen, for ett eller annet hadde skapt trykk i dem, så da jeg åpnet dem, tøt alt ut før jeg fikk det dit det skulle. Skikkelig fortvilende. Men fant ut at hvis jeg stakk ei nål igjennom nært trykkeblæra og etterpå tapet tett rundt, så gikk trykket ut og de fungerte. Puh! Ellers er det vel ingen som vet om at vi prøver, bortsett fra to venninner av meg. Føler det er godt å dele det med `noen`, uansett hvordan det går. Dette er jo min siste sjanse, kommer ikke til å gå igjennom flere forsøk. Og så er jeg vel forberedt på det meste. Positiv test er selvfølgelig en bonus.....! Eller, med sprøytene er de uansett positiv...Ha-ha! Vel, jeg kommer innom om en uke og forteller hvordan det gikk med oss..... Lykke til med videre ruging, Skautrollet, og alt godt til dere to! XXX
skautrollet m/surprise Skrevet 19. mars 2010 #59 Skrevet 19. mars 2010 Godt å høre fra deg Egen-liten! Høres ut til at dere har hatt en strålende ferie med masse frisk luft. Blir spennende neste uke da! Er det stigning av hCG de ser på siden du skal ta to prøver? Du kan jo lage deg din egen lille samling av positive tester du nå da;-))) Var nok trykkforskjell pga høydemeter som gjorde at Crinonen var litt vanskelig. Smart å stikke hull på de da! :-) Håper inderlig dere lykkes nå siden det blir siste forsøk. Masse babystøv til deg ;-) Gleder meg til å høre fra deg igjen:-) :-)klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå