marte har fått mage! Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Ser så spennende ut å følge de som er på ca samme sted i prosessen! Jeg har tatt min første sprøyte idag, og er spent på hvordan det blir fremover:) Noen andre? Hører til på Riksen, forresten.
Egen-liten Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Kanskje, kanskje ikke. Jeg holder på å melde meg på alle uker her nå, 9, 10, 11.....Ha-ha! Men nå ser det faktisk ut til at jeg kan bli 9 i stedet for 10. Mensen "sitter på gjerdet" og jeg ser for meg at den hopper ned på min side i natt..... Kort regime med puregon og menopur, så dette kommer til å gå fort denne gangen i forhold til før.
skautrollet m/surprise Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Satte første sprøyte i dag jeg også:-)) 112,5 IE Gonal-f. Og vi er på Riksen vi også:-))) Første forsøk for oss så jeg er veldig spent på hvordan det blir med bivirkninger av sprøytene og uttak når vi endelig kommer så langt... Når skal du inn på ul da? Skal inn på mandag jeg, får tidlig undersøkelse siden jeg har PCOS. Håper du slipper å vente lenger nå da Egen-liten, er frustrerende og slitsomt det!
marte har fått mage! Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2010 Je, fint å være flere! Jeg tar Puregon 100 IE, lav dose pga mange eggposer og avt fare for overstimulering. Skal inn på mandag jeg og, er så spent på om de allerede kan telle aktuelle eggposer?! Kløna litt mer med sprøyta idag, godt det er så tynn nål at det ikke er noe big deal eller vondt om man kløner litt:) Første forsøk for oss også, ulidelig spennende:) Da kan det jo hende vi sees på mandag, hehe! Håper du hiver deg inn på uke 9, Egen-liten! Har på følelsen at det er en bra uke;)
Egen-liten Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Tja, hva skal man si....Venter fremdeles på mensen, men håper den kommer i løpet av morgendagen. Jeg vil sette i gang!!!!! Skal begynne å stikke på dag en i såfall. Skal ta 150 av puregon og det samme av menopur. Det blir veldig spennende å se hvordan eggstokkene mine reagerer på det. Håper de blir akkurat perfekt produktive!
skautrollet m/surprise Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Hei på dere! Da var jeg hjemme fra Riksen igjen! Fikk beskjed om å øke dosen til 150 og komme tilbake på fredag. Blir lange dager dette... Så etter deg i dag Marte vil ha mage men var ikke lett å gjette seg til hvem du var:-))) Gikk det bra med deg i dag? Var du hos Dr. Bjerke du også? Får litt latterkrampetendenser av den mannen jeg... ;-) Egen-liten: fått mensen nå eller? Håper det så du kommer igang med stikkinga du også:-)
Egen-liten Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Nå er jeg bare `så`med! Endelig, har venta siden august på plass, selv om jeg allerede var inne i systemet. Slik går det med uregelmessig mens og kort regime..... Ganske provoserende etterhvert, for det er jo en av mine "laster" i denne uvitenheten. Men nå må jeg ikke hisse meg opp på dette, for i dag tok jeg mine første stikk! Er ennå uke ni, i allefall en uke til. Jippi!!!!!
marte har fått mage! Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2010 Så bra, Egen-liten! Godt å være i gang, særlig etter å ha ventet så lenge! Så etter deg også, Skautrollet, vrient å gjette gitt! Neste gang får vi ha en rose i knapphullet:) (Er det ikke det man gjør på film og sånt?) Gikk fint på Riksen for meg og, flere eggposer i god utvikling. Jeg øker også til 150 IE, og skal til ny kontroll på torsdag - SPENNENDE!! Og som en ekstra bonus klarte denne legen å lokalisere min venstre eggstokk!! De siste fire legene har ikke funnet den, så var litt bekymra for om jeg bare hadde en eller om de hadde raska med seg litt for mye under exu-operasjonen:) Han legen jeg var hos var også ganske fjern, haha! Men tror ikke han het Bjerke? Skal sjekke!
marte har fått mage! Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2010 Han het Dr. Tanbo.Underlig skrue:) Tror ikke han så på meg en eneste gang (i ansiktet ihvertfall, haha)!
skautrollet m/surprise Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 Så bra det skjer noe da Egen-liten! Unner deg virkelig det. Er utolig kjedelig å gå sånn og vente på at ting skal skje. Blir spennende å se hvor lenge du må gå på sprøyter nå da, og om du rekker å henge med oss på uke 9:-) Har du fått time til ul enda? Hvor holder du til forresten? Har visst ikke fått med meg det jeg. Marte vil ha mage!: Er han der Dr. Tanbo en høy, litt yngre sak med halvlangt mørkt hår i pasjeklipp? Så han mens jeg venta. Fikk litt assosiasjoner til evenukker i antikkens Roma:-))) Men sikkert dyktig og hyggelig da;-))) Vet liksom ikke helt om det var riktig arbeidsplass eller ikke da:-))) Første gangen jeg var hos Bjerke fikk jeg virkelig nesten latterkrampe. Satt klar i stolen og venta på å få beskjed om å legge beina opp. Man gjør liksom ikke det før man får beskjed om at allt er klart liksom... Så plutselig sitter han der og vifter med ultralydproben for å få meg til å legge opp beina!!! Sånn pen bue til hver side liksom:-))) Herlighet og jeg har ledd av det i etterkant... Hvis du så en som satt og broderte så var det nok meg... :-) Har begynnt å sy meg bunad. Synd vi ikke skal inn på samme dag neste gang nå da. Skal jo ikke før på fredag jeg. Men kan jo hende vi skal inn samtidig neste uke. Håper på å få dato for uttak på fredag. Dr. Bjerke snakka i hvert fall om at vi kanskje kunne sette dato da. Krysser fingrene!
skautrollet m/surprise Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Glemte å si at det var kjempebra han fant eggstokk nr 2 også! Veldig kjekt å finne ting som er som de skal innimellom!!!! :-))
Egen-liten Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Det ¨blir spennende å følge med på dette nå, hvordan det går med oss som er med. Jeg skal til ultralyd 1.mars, så jeg er uke 9 i allefall til da. Og vil gjerne fortsette med det etterpå også. Bor ikke så langt unna Kristiansand og hører til i Porsgrunn, jeg. Synes legene er flinke, men føler nesten jeg plager visse sykepleiere der når jeg ringer og lurer på noe. Så da gjør jeg ikke det, spør heller om ting her inne. Koselig å være med her i forumet, XXXX
marte har fått mage! Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 23. februar 2010 Haha, Skautrollet, han så jeg og, men tenkte ikke helt i samme baner som du! Men det er ikke han som er dr.Tanbo:) Dr.T er i femtiåra og har litt sånn gal professor-look:) Jeg husker deg! Tror vi tok blodprøve nesten samtidig, også så jeg deg på venterommet oppe.Så moro!! Prøvde å finne ut hva du broderte, stemmer det at du holder på med skjorte eller forkle? Utrolig imponerende at du lager bunad altså!! Selv har jeg ikke tålmodighet til større prosjekter enn heklede luer og sjal, men de blir jækla fine selv om de er små Jeg regner også med å få litt mere detaljer ang uttak når jeg er på kontroll på torsdag. Og kanskje jeg treffer dr. Bjerke? Oh, vi satser på uke 9 for deg, Egen-liten! Blir moro å høre hva de sier etter ul din. Tar du både Puregon og Menopur? Mener å ha lest det et sted... :)m
marte har fått mage! Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 25. februar 2010 Hei damer, oppdatering fra meg: Alt ser bra ut, trapper litt ned på Puregondosen - 150 idag, 100 i morgen og 75 lørdag - så eggløsningssprøyte på søndag! Uttak på tirsdag og innsett på torsdag. Veldig veldig spennende dette her altså!! Skrekkblandet fryd:) Lykke til i morgen, Skautrollet!
skautrollet m/surprise Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 Da var jeg tilbake jeg også:-) Hatt nok en lang dag på Riksen med blodprøve og venting... Blir lange timer det der! Broderer skjorte til Østfoldbunaden:-) Har akkurat startet så holder på med første skulderstykke.Tror ikke jeg er helt klar over hva jeg har begitt meg ut på men er ved friskt mot så langt:-)) Morro med litt håndarbeid, synes ikke størrelsen spiller noen rolle jeg, viktigste er at man koser seg mens man holder på! Heldiggrisen som har kommet så langt at du har fått uttaksdato da! Kjenner du det skjer noe i magen? Har de forklart hvorfor du skal trappe ned på Puregondosen? Jeg ble satt opp på 185,5 IE jeg, og ny kontroll på mandag. Risikerer å bli overstimulert nå siden det er en høyere dose enn gjennomsnittet. Dr. Bjerke sa at noen med PCOS var treige å få i gang men at når ting skjedde så skjedde det fort... Får håpe vi får uttak i neste uke vi også! Jeg vil!!! :-))) Hvordan går det med deg Egen-liten? Vi skal på kontroll samtidig vi da:-) Spennende tider ja... :-)
Egen-liten Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Er det vanlig at man blir småfeit av dette, sånn helt "uten" grunn....? Får liksom ikke på meg buksene. Her har det fra mandag til nå vært 15 stikk, og ennå er det i allefall 6 stikk som skal til før jeg er ferdig. Vet snart ikke hvor jeg skal stikke! Men jeg har litt angst for menopursprøytene, får liksom ikke ut all luft. Luftboblene får jeg tatt knekken på, men likevel er det litt tomrom igjen. Er det noen som har erfaringer med dette? Har ikke brukt dette før. Det har jo gått bra hittil, men jeg fantaserer om sånne små luftbobler som kommer inn i blodårene mine...Uæææ Jepp, dette er spennende. Skulle gjerne også visst allerede, hvordan det blir neste uke. Men det er ikke lenge til mandag nå. XXXX
marte har fått mage! Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 27. februar 2010 Gurimalla som du stikker, Egen-liten! Håper ikke du er av de som syns det er veldig ekkelt med nåler:) Har ingen erfaring med menopur, så får ikke hjulpet deg der... Jeg føler meg også ganske rulten og småtjukk nå, uten at det skulle være noen grunn til det. Har riktignok trent mye mindre disse to ukene siden formen ikke har vært på topp, men allikevel... Samtidig tenker jeg at jeg jo forhåpentligvis skal opp mange kilo de neste 9mnd, så det får bare stå til:) Skjønner at du ønsket det flere detaljer du og, Skautrollet, men det satser vi vel på at du får på mandag? Det hørtes utsom en høy dose ja, du får følge godt med på kroppen din! Jeg ble satt ned i dose fordi det var veldig mange eggposer på gang. Hun så det på ultralyden og jeg syns det har vært veldig ømt og liksom fullt nedi der. Jeg er igang med nytt prosjekt forresten! Skal strikke meg en puff:) Så nå er det jammen litt størrelse på mitt prosjekt også Fant ut at jeg må ha endel å henge fingrene i når jeg skal vente på svar etter innsett, så tok et rafs på mammutsalget og i garnbutikken:) Krysser fingrene for dere til mandag, jenter! Da går jeg og setter min siste puregonsprøyte, før ovitrelle i morgen!!
skautrollet m/surprise Skrevet 28. februar 2010 #18 Skrevet 28. februar 2010 Hei jenter! Det er ikke farlig med litt luft i sprøyta Egen-liten! Overhodet ikke faktisk:-) Ikke farlig før det blir en anselig mengde rett i blodåra. Du skal jo bare sette rett under huden i fettvevet og der er det ikke store nok blodårer til at du i det hele tatt kan klare å få mer enn pittelitt luft inn. Uansett blir det ikke nok til at det har noen betydning. Når du får intravenøs rett i blodåra på sykehuset er det ikke farlig om de kjører inn en hel slange med luft inn engang! Så slapp helt av og stikk ivei:-))) Blir spennende å høre hvordan det gikk på ul i morgen! Satt Ovitrelle nå marte vil ha mage!? Godt de følger opp så ikke det blir for mange eggposer. Tror ikke et er et mest positive om et er allt for mange heller. en gylne middelvei er som regel greit! Strikke puff hørtes da ut som et stort nok prosjekt for meg!! :-)) Greit å ha noe å gjøre ja. Jeg har noen hunder, høner, ender og kaniner også jeg, så her er det nok å gjøre uansett. Har bier også så det blir enda mer å gjøre om noen uker når de våkner til live etter vinteren. Venter valpekull om fire uker også... Er litt stressa nå da. Sambo'n er i Danmark på jobbetur og skal på ferge hjem i natt. Håper de ikke blir overrasket av den stormen som er ventet inn sørfra! Hørtes ut til at den skulle roe seg på tur over Danmark så jeg håper det ikke blir noen problemer. Skal kjøre i land i Sverige i morgen tidlig. Så var det Riksen igjen i morgen da! Begynner å bli vant til å sitte der inne og blomstre i mange timer nå. Har en drøy time å kjøre hjem så det er liksom ikke aktuellt å kjøre hjem i mellomtiden heller... Nei, nå er det sprøytetid! Forhåpentligvis siste dagen med Gonal-f!
marte har fått mage! Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 28. februar 2010 Hei:) Guri malla, da har du sikkert nok å gjøre ja! Har dere småbruk eller? Høres veldig gøy ut da! Ja, riksendagene bli lange! Godt du har noe å drive med. Jeg har dratt og møtt noen til lunch, og siste gang dro jeg hjem og tok en blund, da hadde jeg ul så sent. Men ser jo at det er vrient når man må kjøre en time! Har ikke satt Ovitrelle enda, skal gjøre det kl 23. Kjenner at jeg begynner å grue meg til uttaket nå. Det må da være litt mer enn ubehagelig å drive å stikke rundt med nål nedi der? Jaja, får håpe det kommer noe godt ut av dette! Og at de kliner til med smertestillende:) Skjønner at du er litt stressa for sambo. Det går helt sikkert fint:) Håper det er siste sprøyta!! Lykke til i morgen, både Skautrollet og Egen-liten! Håper dere får akkurat de beskjedene dere vil ha! Keep me posted:)
skautrollet m/surprise Skrevet 1. mars 2010 #20 Skrevet 1. mars 2010 Hjemme igjen! Ble lang dag for laboratoriet var forsinket med blodprøven... Men nå skjer det i hvert fall noe der inne da! Skal fortsette på samme dose og ny kontroll på onsdag. Tidligst uttak på fredag men sannsynligvis ikke før til uka. :-(( blir uke 10 det da... Går sikkert greit med uttaket marte vil ha mage! Spurte tanta mi i går hvor vondt det var. Hun har hatt 7-8 stk tror jeg. Virket ikke som at det var så ille. Du får jo noe beroligende og smertestillende. Du får be om påfyll om du synes det er vondt! ;-)) Gikk et greit å sette Otrivellen? Merker du noe til den? Hvordan gikk det med deg i dag da Egen-liten? Fikk du noe mer info på når ting skjer? Vi kjøpte oss gård i fjor sommer så nok har litt å gjøre på hele tiden. Leier ut kårboligen til studenter så nå er det kaos med snømåking i tillegg. Må jo liksom sørge for at de kommer seg ut og inn når de skal på skolen... I dag var det en som kjørte i grøfta mens jeg var på Riksen. Og sambo'n er på tur hjem fra Danmark... Heligvis har vi en veldig snill nabo det går ann å spørre om hjelp:-))
Egen-liten Skrevet 1. mars 2010 #21 Skrevet 1. mars 2010 Hei dere! Jeg bikket nesten over til uke 10, men det er pga innsett på mandag. Så alt det andre skjer i uke 9....Jeg skal fortsette 2 dager til med menopur-, puregon- og orgalutran-sprøyter. Eggmodningssprøyte onsdag kveld og uttak på fredag. Så nå er `det`i boks i allefall. De siste gangene har blitt avbrutt pga dårlig kvalitet og ingen deling, men nå er jeg litt mer positiv. Dessuten var det ingen cyste denne gangen. Jippi! Har hatt langt regime 4 ganger før, og ruget de to første gangene. Men jeg tror det ikke før jeg opplever det, på mandag, at jeg får en `sjanse`i allefall. Ikke blir avbrutt Uansett ser jeg meg selv som en uke 9`er ennå, jeg da. Kjedelig at du må vente enda noen dager, Skautrollet, før du får vite sikkert. XXX
marte har fått mage! Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #22 Skrevet 1. mars 2010 Så spennende for alle oss fremover! Selv om dere nesten bikker over til uke 10, vil jeg alltid tenke på dere som mine uke 9-jenter, hihi:) Så bra at det skjer noe inne der, Skautrollet! Jeg visste ikke at det tok såpass mye lengre tid for dere med pcos. Godt de har deg "under overvåkning":) Høres ut som om du har gått gjennom litt, Egen-liten. Håper det ikke blir avbrutt for deg igjen, det syns jeg høres tøft ut! Jeg har nytt å ikke ta medisiner i hele dag:) Men gruer meg fælt til i morgen altså!! Har ikke tenkt så mye på de kjipe tingene, men i går kveld slo det meg veldig at det ikke er sikkert at alt går så knirkefritt som jeg tror... Satser på litt mer søvn i natt og at morgendagen blir så smertefri og fruktbar som mulig! Holder dere oppdatert:) Klem!
marte har fått mage! Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #23 Skrevet 2. mars 2010 Hei:) Uttaket i dag gikk greit. Ubehagelig, men det var jo forventet. Føler meg ganske mørbanket nå etterpå, så dytter i meg litt smertstillende:) Men, det aller viktigste: vi fikk ut 26 egg!! Hurra!! Er så spent på hvor mange som blir befruktet!! Håper alt er bra med dere!
skautrollet m/surprise Skrevet 2. mars 2010 #24 Skrevet 2. mars 2010 Wow! Det var mange egg!! Bra det ikke var for ille da. Håper du er heldig og får mange egg på frys og et gullegg i magen nå da! Sette inn på torsdag? Blir spennde å høre hvor mange som ble befruktet i morgen da! Kjekt med smertestillende du, har nok tatt min del i det siste jeg også... Gjort noen tannjobber og hatt litt trøbbel med magen og nakken. Slitsomt å ha vondt! Vært hos manuell terapeaut i dag og det kjennes ut som at en elefant har danset step på ryggen min:-))) Tar nok egentlig ikke så mye lenger tid selv om man har PCO, de er bare litt forsiktigere med dosen slik at det ikke blir for stor reaksjon for fort. Litt vanskeligere å justere dosen kan du vel heller si. Går sikkert fortere neste gang når vi vet at jeg må ha litt høyere dose enn vanlig for de med PCO. Men håper jo selvsagt at det ikke blir noen neste gang i denne runden da;-)) Så blir det en ny Riksendag på meg i morgen da. Skal kjøre sambo på jobb kl 05.30 deretter hjem igjen og stelle dyr og gjøre meg klar og så kjøre inn til Oslo etterpå der. Kjedelig at det alltid er kø innover på den tiden. Bruker minst en halv time ekstra. Ikke noe vits i å kjøre før køen starter heller for da blir jeg bare sittende og vente på å få tatt den blodprøva isteden. Kan hende jeg kjører så seint at køen er på tur til å gi seg og heller satse på at det ikke er kø på labben ;-)) Hvordan går det med deg da Egen-liten? Allt i orden? Håper du kommer i mål denne runden og at det i hvert fall er håp om å bli gravid:-) Må være frustrerende med avbrutte forsøk. Nei, nå er det natta! Skal krysse fingre og tær og drømme positive drømmer for at det blir et kjempebra resultat for alle sammen, og at allt blir bare helt perfekt:-)
marte har fått mage! Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #25 Skrevet 3. mars 2010 Hei! Har nettopp fått vite at 13 egg er befruktet!! Det må vel være bra? Håper at de deler seg fint, så jeg kan få mange egg på frys i tillegg til gullegget de setter inn:) Nå er jeg veldig glad altså! Men nå er jeg spent på dere andre! Hvordan gikk det på riksen idag, Skautrollet? Gurimalla, du får en lang dag i dag! Håper du kan slappe godt av i kveld! Og hva med deg Egen-liten? Er så spent for dere! Glad klem herfra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå