Gå til innhold

Hva syntes dere om dette navnet (jente)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men så bor vi heller ikke i Frankrike, og trenger ikke å vite hvordan franskmennene skriver og uttaler navene der. Vi bor i Norge, og i Norge uttaler vi navnet slik det skrives.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det mange bondeknøler i dette landet. Men så flott at du er oppegående nok til å vite hvordan ting fungerer.

Vi bor i Norge, snakker og skriver norsk.

Skrevet

Jeg synes heller ikke navnet var så fint, nettopp pga av det var så komplisert og fordi det garantert vil bli uttalt og stavet feil i 90% av tilfellene. Men dere skal jo velge et navn dere synes er fint og praktisk, så stol på egen magefølelse.

Skrevet

Når navnet må etterfølges med en forklaring på hvordan det uttales synes jeg det er på kanten til slemt.

For uten forklaringen hadde ikke jeg uttalt det rett.

Blir skikkelig gøy for jenta som bærer navnet. Hver gang skrives må det følge beskrivelse av uttale, og hver gang det uttales må det forklares hvordan det skrives....

Skrevet

Uansett hvor mye du prøver å forklare hvordan navnet uttales HI, så klare jeg ikke å lese det som Emmmeeeee. Men som amy.

Skrevet

Tja.. Det er fint om man uttaler det som man skriver det.. Altså Aimee.. Jada, vet at det er en tøddel der, men aner ikke hvordan man får den frem på tastaturet.. *hinthint*

At Aimee blir til Emme skjønner jeg ikke.. :P Da kan man jo like gjerne kalle ungen Emme, for enkelhetens skyld.

Skrevet

Helt enig 14.13.

Skjønner ikke hvorfor en skal ha så innvikla navn. Er det for at det skal se pent ut på papiret?

Skrevet

Jeg tror alle kommer til å si Amy!

Skrevet

Ja, folk kommer garantert til å si Amy, for det er jo slik det skrives. Aimee.

Skrevet

Styr for all del unna. Hun kommer bare til å ergre seg hver gang det blir spørsmål om navnet. Synes jeg ser henne bare vente på at navnet blir lest høyt opp feil i ulike sammenhenger...

Har venninner med dobbeltnavn som ergrer seg når det blir kluss med nevnet, kan bare tenke meg hva datteren din ville synes! Jeg hadde iallefall sagt navnet feil og kjenner til flere hunder med navnet (skrevet på samme måte) og det er no virkelig eimi som blir ropt etter de:)

Skrevet

HI, du bor i Norge. Hva skal du med fransk navn da? Så tungvindt å uttale et navn slik det ikke skrives.

Skrevet

Kombinasjon: Aimèe-Rosè (fant ikke knappen som får tøddelen til å gå andre veien...;))

Så kan hun velge mellom emmee-rosee og eimi-rous

Nei, jeg tror nok hun vil slite litt med det navnet:)

Skrevet

Men er det ingen her inne som kan noe fransk??? Trodde alle visste at ai på fransk uttales som e... Men skjønner jo nå at dette navnet kan bli vel vanskelig her i Norge, ja..

Skrevet

Og bare det at man ikke kan finne knappen som får "tøddelen" til å gå andre veien er en god indiaktor på at navnet blir for komplisert.

Skrevet

Jeg snakker godt fransk jeg, men jeg er fremdeles veldig klar over at den franske "e" lyden man faar av "ai" ikke er noe som faller naturlig for en stakkars nordmann.

Skrevet

Jepp, det var det jeg tenke da jeg ikke fant den;)

Skrevet

Så teit... Bruk Emmiiiii om hun skal hete det. Whitetrash kalles sånt.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med uttalen (det var a voldsomt til reaksjoner på det!), likefullt synes jeg ikke navnet er så fint.

Skrevet

Skal visst være eee på slutten av navnet, ikke iiiii...

Skrevet

Ja, det var litt av noen opphetede reaksjoner, får en si... Men en morsom tråd har det jo blitt... Bare å henge seg på...

hi

Skrevet

I utgangspunktet syns jeg en ikke skal spørre andre hva de mener om navn.

Men, når det gjelder skrive måte og at hun hele tiden senere vil måtte forklare så gjelder det utrolig mange navn.

Og, som ei over skriver om å ta ett norskt navn, de færreste navn er norske.

Skrevet

Oi oi oi! Jeg heter Aimée selv (til mellomnavn) og uttaler det slik HI sier. Har alltid fått masse postive kommentarer til det og er ganske glad i det selv. Men det faller visst ikke i smak på bim, nei!

Skrevet

Synes det var lett å forstå uttalen, men så skal det siers at jeg har fem år med franske studier bak meg.. Navnet var fint det, men ikke som fornavn synes jeg.. Med et sånt navn er det lurt å ha et "lett" navn foran :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...