Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Aimée uttalles Emme- som Emma med lang e til slutt. Vurderer det til lillejenta. Andre lignende forslag, evt kombinasjoner med Aimée mottas gjerne.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Kjenner faktisk ei voksen dame med det navnet. Hun vurderer å bytte navn, fordi hun er lei av alltis å måtte forklare hvordan navnet skrives, hvilken vei tøddelen skal være, hvordan det skal uttales. Dermed ville jeg IKKE kalt min unge det, nei. (Synes ikke navnet er spesielt fint, heller...)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Det uttales vel på samme måte som Amy, gjør det ikke det da ? Da synes jeg det er fint, men ikke hvis det uttales Emme.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Du kan jo ikke uttalle navnet som du vil... Det skal jo uttales som Eimee, eller lignende, du kommer ikke utenom den i-en i begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 enig med at det er for vanskelig skrivemåte. Navnet er jo pent, men skriv det rett ut heller
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 jeg syns det var et veldig fint navn men jeg ville endret skrivemåten slik at det blir lettere for henne å skrive navnet sitt på barneskolen osv (:
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Hvorfor gjøre det så komplisert? Jeg ville automatisk uttalt det sånn det skrives, og det tror jeg de fleste vil gjøre. Hvis du vil at hun skal hete Emmeeee, så kall henne Emmeeee :-D Det er like teit begge deler :-D
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Sukkersøtt og klissete. Overhodet ikke noe fint navn. Og ingen kommer til å ane hvordan de skal uttale det. Vil du absolutt kalle henne Emme så kan du vel bare skrive det sånn? Kjenner ei Aimé, eller hvordan hun nå skriver det, og hun uttaler det Eimi, som på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Om dere er franske og skal bo i Frankrike mesteparten av livet så ok (men ikke engang da er det voldsomt fint), men ellers huff nei.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 HI her. Navnets rette uttalemåte er faktisk som Emmee- ikke Amy etc. Det er et fransk navn, og uttales deretter... Så det er ikke vi som finner på en ny uttalemåte til navnet, problemet er vel heller at folk ikke vet hvordan det skal uttales i utgangspunktet, og det er jo dumt... Flere synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Hvis du er interessert i å forklare stavemåte og uttale av navnet for alltid så værsågod - lille Emmmmeeeeeee blir sikkert veldig takknemlig...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Er familien fransk? Noen som har noen belgiske navn jeg kan vurdere til jenta mi? har ingen tilknytning til Belgia, men jeg har lyst til å være litt sær på bekostning av ungen min :-D Hahahaha
Patetica fåkksi Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 Jeg kjenner ei som heter Aimée og hun er engelsk, og uttaler det Amy. Er dere norske blir det like idiotisk som Michelle f.eks.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #17 Skrevet 8. februar 2010 Jeg stemmer dog heller paa Michelle ... folk flest forstaar jo hvordan Michelle uttales, men Aimee paa norsk er kloenete. Det blir litt som en bekjent som alltid presiserer at han er en fransk Emil (les, trykk paa i og ikke e).
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #18 Skrevet 8. februar 2010 Uttale og skrivemåte bør harmonisere. Dere og barnet vil alltid (!) måtte stave det. Skriv det heller som dere ønsker det skal uttales.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #19 Skrevet 8. februar 2010 Du kan da ikke skrive navnet Aimee og uttale det som Emma. Skriver du Aimee så uttales det slik som det skrives "Amy". Liker du navnet Emma, så skriver du Emma.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #20 Skrevet 8. februar 2010 Oi- er det virkelig så fælt? Vi hadde nesten bestemt oss, men blir litt usikre hvis alle tror det er så vanskelig å uttale, etc. Men tar gjerne enda flere kommentarer...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #21 Skrevet 8. februar 2010 Hallo- Aimée skal uttales Emmeeeeeeeeeeeeeeeee!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #22 Skrevet 8. februar 2010 Virkelig? Guttungen min heter Oscar, men det uttales Frodeh - med stum h på slutten...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #24 Skrevet 8. februar 2010 Wow, gjør han det? Gutten min heter Christoffer, men det uttales Ole. Gir blaffen i om han får problemer med å forklare navnet når han blir stor. Hvorfor vi uttaler navnet hans for Ole, og ikke for Christoffer som det skrives.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #25 Skrevet 8. februar 2010 Her var det mange rare, usofistikerte mennesker som kanskje ikke hang med i fransktimene... Aimée er nydelig! Gå for det! Alle som ikke er fullstendig bondeknøl vet garantert hvordan man uttaler det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå