Sarah70-har 2 gull Skrevet 2. februar 2010 #51 Skrevet 2. februar 2010 Hei, damer! Si meg, er alle dere på flere eggkontroller gjennom sprøyteprosessen..?? Jeg skal kun til kontroll på sprøytedag 9, og antatt uttak etter det (hvis eggene er store nok). Kjenner det jobbes i begge eggstokker, den høyre er alltid bedre produsent enn den venstre hos meg. Jeg har aldri vært sykemeldt mer enn 3 dager i forbindelse med uttak/innsett på mine forsøk, og ingen leger har anbefalt noe mer heller. Dere som får anbefalt 1 og 2 ukers sykemeldinger: har dere spesielle komplikasjoner i forb med forsøkene, feks migrene el. andre større plager? Grugleder meg for uttaket neste uke - blir fint å få det overstått!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 2. februar 2010 #52 Skrevet 2. februar 2010 Hei, damer! Si meg, er alle dere på flere eggkontroller gjennom sprøyteprosessen..?? Jeg skal kun til kontroll på sprøytedag 9, og antatt uttak etter det (hvis eggene er store nok). Kjenner det jobbes i begge eggstokker, den høyre er alltid bedre produsent enn den venstre hos meg. Jeg har aldri vært sykemeldt mer enn 3 dager i forbindelse med uttak/innsett på mine forsøk, og ingen leger har anbefalt noe mer heller. Dere som får anbefalt 1 og 2 ukers sykemeldinger: har dere spesielle komplikasjoner i forb med forsøkene, feks migrene el. andre større plager? Grugleder meg for uttaket neste uke - blir fint å få det overstått!
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 2. februar 2010 #53 Skrevet 2. februar 2010 Tøysekroppen Legen har sagt til meg at ca 8 er minimum, men at de helst ønsker over 10, samt at 16 igjen er ganske tykk...hmm.så jeg vet ikke, håper ikke min er så tykk at det er derfor det ikke vil feste seg:( Og jeg tror ikke de setter inn hvis det er verken alt for lite eller alt for mye! Jo, tok jo bidronning jeg også i mange dager, men har vært litt i tvil, en plass leste jeg at den inneholder østrogen som kan virke negativt på ivf behandlingen + at legen mente det ikke var gunstig. har tatt litt nå og da de siste dagene. Sarah70 Ja, ul har jeg blitt nøye fulgt opp med alle 3 gangene...hmmm..men vet ikke hvorfor det er slik med noen klinikker.regner med for å følge at de blir store nok eller ikke for store heller, at alt ser greit ut liksom. Fint at du kjenner noe, det er jo et godt tegn Ikke noe spes. ang lengere sykemelding, men regner med det er fordi jeg arbeider bare natt, er alene på hele huset da, jeg jobber på omsorgsbolig *les:sykehjem* og blir mye tungt arbeid. Og arbeide natt fører hos meg til lite søvn om dagene og jeg går i en liten dvale (nesten fyllasyk)hele dagen, tror ikke det er så heldig for min kropp når jeg skal bli gravid. Godt å få være hjemme og gjøre andre ting jeg har lyst til i rugeperioden.( får sykemld hos fastlegen da ) :-) Hva jobber du med? Gruer meg helt sykt til utakk nå, belive me!!!! det er så vont synes jeg...skal be om mer sm.stillende nå tror jeg.. Har tenkt nå at når egget klarer å finne på å feste seg i egglederen av alle plasser hos meg to ganger, må det jo for farsken feste seg der det SKAL være når det blir plassert dit,hehe For 6 år siden så vi hjertet banke, men var jo da på heeelt feil plass,huff
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 2. februar 2010 #54 Skrevet 2. februar 2010 Hva skjer med disse innleggene???? aarg!!! svaret skulle legge seg nederst men la seg over sara70 sin,haha...
Pia76.. Skrevet 2. februar 2010 #55 Skrevet 2. februar 2010 Heisann:) Ble uttak på meg idag ja. De fant bare 3 egg,,,så blir nervepirrende den telefonen imorgen ja. De skulle ringe etter klokka 13. Sarah: var bare inne til ul en gang jeg også. De så jo da størrelsen på eggene som var der,,,å økte dosen litt til meg.
Sarah70-har 2 gull Skrevet 2. februar 2010 #56 Skrevet 2. februar 2010 Hei igjen! Lene: Jeg jobber med ledelse og utviklingsprosjekter. Det er mye å ta igjen når jeg er borte, så jeg begrenser fraværet. Det er et stress med å få hverdagskabalen til å gå opp, men det er sånn livet vårt er her i huset, så vi jobber med å stresse mindre innenfor den arbeidsbelastningen som er. Men ved en anledning tok jeg ut ferie i forbindelse med forsøk. Ja, det høres belastende ut å jobbe natt og ikke få sove på dagen. Søvn er alfa og omega!
MK73 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #57 Skrevet 2. februar 2010 Tøysekroppen, jeg leste det, jeg :-) Joda, blir det 9 egg så er jeg definitivt superfornøyd! Det er i så fall et godt resultat til å være meg, tidligere har jeg fått ut 6, 7, 8, 7, 11 og 3 egg - men vi får nå se hva det blir til på torsdag. Nei, jeg tror du har rett, for Orgalutranen har jo effekt i 24-30 timer, så da er det nok riktig at det bare er EL-sprøyta som skal tas ikveld, i tillegg til Klexane og Prednisolon, da.
MK73 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #58 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har alltid hatt tykk slimhinne, ofte rundt 12mm, men så tykk som nå har den aldri vært før. Jeg har forøvrig aldri hørt at den kan bli for tykk - så jeg satser på å være glad for at akkurat den delen av kroppen funker som den skal i alle fall! Nei, jeg bruker ikke bidronninggele. Jeg tar folat og multivitaminer, og så spiser jeg sunt og variert - så det får være bra. (I tillegg til mengdene med medisiner, da :-) )
MK73 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #59 Skrevet 2. februar 2010 Sarah70, nei, ikke nødvendigvis flere kontroller. Jeg har også alltid hatt det slik som du beskriver, med en planlagt UL, men så har jeg av og til (husker ikke hvor mange ganger) måttet gå noen flere dager på sprøyter, og da har jeg hatt en ny UL før dato for uttak ble satt. Jeg har også en eggstokk som det i følge legene "er litt mindre futt i". Mhp sykmelding: Ved de offentlige forsøkene mine var jeg kun sykmeldt ifbm uttak og innsetting. Da jeg begynte privat hadde jeg også en liten delvis sykmelding, på ca 30%, i perioden frem mot test. Jeg har migrene, og sliter litt med det, men grunnen til sykmeldingen har vært at jeg har en travel lederjobb, med endel stress og flere timer enn vanlig arbeidsuke. Når jeg i tillegg har en sjef som er negativ og slett ikke er villig til å tilrettelegge, så er det enklere for meg å nedjustere arbeidsmengden hvis jeg har en liten sykmelding - så kan jeg jobbe 90% i stedet for 120%, f.eks. Det hører med til historien at jeg oftest også jobber litt på de fullt sykmeldte dagene, så det blir i grunnen nok jobb... Nå har jeg hatt mange forsøk og også abortert de to gangene jeg har vært gravid, så enkelte leger ville nok raskt ha sagt at jeg godt kunne ta det med ro hjemme. Jeg skal til fastlegen imorgen, men han er ganske forsiktig med sykmeldinger, så han kommer nok ikke til å foreslå det. Jeg tror jeg skal be om en liten, delvis sykmelding (av årsakene jeg har nevnt), men er ikke sikker på om han sier seg enig i det. Denne gangen har jeg denne ryggen også som skaper problemer, så vi får se.
MK73 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #60 Skrevet 2. februar 2010 Tror det var noen som spurte om størrelse på folliklene mine? De var fra 13-18 mm på UL igår. En veldig stor og de fleste andre mer like i størrelse. Det var en som var litt mindre også.
mmp <3 Skrevet 3. februar 2010 #61 Skrevet 3. februar 2010 Halloen! Har blitt en lang tråd igjen, ja! Jeg var til uttak igår, fikk ut 11 egg. Blei rimelig godt dopa ned, og fikk ta konsekvensen av det når vi kom til hotellet igjen :S Skulle legge meg nedpå for å sove, men blei liggendes å kaste opp i noen timer. Men idag føler jeg meg myyyye bedre Vi får telefon etter kl.13 idag, håper alt har gått bra! Spennende dager fremover! Håper alt står bra til med dere
Pia76.. Skrevet 3. februar 2010 #62 Skrevet 3. februar 2010 11 egg var jo kjempebra da mmp......Kom innom å si ka de sa på telefonsamtalen idag..HÅPER mange ble befruktet:)))))))))))) Venter på der telefonen jeg også.....Får ikke gjort NOE idag.. Sitter her å taster,,,,ser på klokken,,taster,,ser på klokken..Er SÅÅ spent.......
mmp <3 Skrevet 3. februar 2010 #63 Skrevet 3. februar 2010 Blæh! Jeg fikk ikke mer enn 3 egg befruktet Hittil har jeg vært positiv, men nå merker jeg at jeg fikk en liten nedtur Håper at SELVE EGGET er ett av de tre!!!
mmp <3 Skrevet 3. februar 2010 #64 Skrevet 3. februar 2010 Av 11 egg, ble bare 3 befrukta Håper SELVE EGGET er ett av de tre...
Pia76.. Skrevet 3. februar 2010 #65 Skrevet 3. februar 2010 Skjønner du vart skuffet med det samma. Du fikk jo ut 11. Men husk det,,,GULLegget befinner seg blant de 3. Er ikke antallet det kommer an på veitdu.... Krysser alt jeg har for deg:)))))))))))))))))) Jeg fikk nettopp telefon jeg også...å no er jeg bare SÅÅÅÅÅ GLA. 2 av 3 er befruktet,,så da blir det jaggu innsetting på meg allikevel. Denne prossessen er jaggu mye opp å ned å hit å dit. Men no er jeg så gla så gla:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
sara2010 Skrevet 3. februar 2010 #66 Skrevet 3. februar 2010 Jeg hadde uttak idag og fikk ut 19 egg. Er veldig spent på å høre imorgen om de er blitt befruktet/ er modne nok. Skal starte på progynova og crinone imorgen. Flere som tar det etter uttak? :-)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. februar 2010 #67 Skrevet 3. februar 2010 hei på dokkar:) vel overstått uttak!! ser jo bra ut for dere dette da:) ikke mange egg som skla til vet dere....) håper på god befrukting for dere som venter på "skumle"telefonen....nervepirrene den biten der:s lykke til!! idag stikker det på venster siden som bare det og i puppene...?ikke ømme det bare stikker veldig til tider......håper det er egg som popper opp(ikke i puppen da)hihihi...
pærebanan Skrevet 3. februar 2010 #68 Skrevet 3. februar 2010 Heia jenter. Åååh så spennende dette er, eller hva?? mmp- tre befrukta egg er jo kjempebra!!! Setter du inn 1 eller 2? Og resten på frys? Gullegget er der, skal du se:-)!!! Pia76- Gratulere med 2 befrukta egg!! Dettan blir noen skikkelige spennende uker fremover!! Også var det en liten rapport fra meg; Vært på 2. UL i dag, har uttak fredag. Tror det ser bra ut, 5 på den ene siden og 4 på den andre siden. Eneste aberet med det hele er at den ene eggstokken min er så jæ... langt oppe og framme(!!). Doktorn kunne IKKE finne egg på venstre sida med vanlig gyn-ul. Hun fant de med den UL-kameraet som man tar oppå magen.. Ho sa at når eggstokken var så langt "oppe" og framme, så hendte det at man må hente eggene ut av magen(!), og da bruke narkose!!! .. Noen som har hørt om dette før???
pærebanan Skrevet 3. februar 2010 #69 Skrevet 3. februar 2010 Heia jenter. Åååh så spennende dette er, eller hva?? mmp- tre befrukta egg er jo kjempebra!!! Setter du inn 1 eller 2? Og resten på frys? Gullegget er der, skal du se:-)!!! Pia76- Gratulere med 2 befrukta egg!! Dettan blir noen skikkelige spennende uker fremover!! Også var det en liten rapport fra meg; Vært på 2. UL i dag, har uttak fredag. Tror det ser bra ut, 5 på den ene siden og 4 på den andre siden. Eneste aberet med det hele er at den ene eggstokken min er så jæ... langt oppe og framme(!!). Doktorn kunne IKKE finne egg på venstre sida med vanlig gyn-ul. Hun fant de med den UL-kameraet som man tar oppå magen.. Ho sa at når eggstokken var så langt "oppe" og framme, så hendte det at man må hente eggene ut av magen(!), og da bruke narkose!!! .. Noen som har hørt om dette før???
mmp <3 Skrevet 3. februar 2010 #70 Skrevet 3. februar 2010 pærebanan: Håper jo selvfølgelig SELVE EGGET er der Antar at det bare blir satt inn ett? Har ikke hørt noe om noe annet iallefall. De strevde med ene eggstokken min også. Det var ei av damene som måtte trykke/presse/holde på magen min for å prøve å den på rett plass. Det gikk tilslutt
lille du:)*gravid* Skrevet 3. februar 2010 #71 Skrevet 3. februar 2010 Ååå, vi er jo mange som ligger likt i løypa her.. Jeg har også uttak på fredag, første gang dette- grugleder meg..Var på nr 2 Ul idag, hvor de så ca 6-8 på hver side med str 15mm, tror jeg.. Blir arti å følge med på hvordan det går med dere andre her inne:). Satser på at spiren sitter hos oss alle:). Spurte også om 2 egg, men pga ung regnet jm med at det ble bare ett. Nå er det bare å håpe på befruktning og fine egg ut:) Lykke til alle sammen:)
pærebanan Skrevet 3. februar 2010 #72 Skrevet 3. februar 2010 Ja satser på at gullegget er her. Blir innsett av ETT egg. Forrige svangerskap var komplisert, fikk svangerskapsforgiftning som endte med keisersnitt i uke 33. Så det å sette inn to egg er ikke forsvarlig for med to... Konkluderer her for meg selv med at det "holder faktisk" med ETT egg;-)... og da er det så mye lettere å se positivt på uttaket og hele den prosessen.. Ang det med "skjeiv", eller for langt "opp" eggstokk, så satser jeg på at jeg blir nok dopa ned, bokstavelig talt. Jeg trenger absolutt ikke være våken og følge med, eller se det som gjøres på en sånn tv-skjerm. Vil bare ha et friskt, flott egg som kan bli til en spire som sitter. Ikke sant? Kjempeartig at vi er flere som er i samme båt, for å si det sånn... 2010 er året vårt, jenter:-)!!!!!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 3. februar 2010 #73 Skrevet 3. februar 2010 Hei! Dette var da en utrolig laaaag tråd!!! Slenger bare innom fr å si at jeg sprøyter nå og skal ha uttak neste uke...altså uke 6?? Så da hører jeg vel til her. Sprøyter i naturlig syklus...puregon mmm Uttak neste onsdag kanskje? var på UL 1 i dag...ingen cyster og vi såg noe som skal bli flere og gode follikler håper jeg... Lykke til damer...må innrømme at jeg ikke orket lese alt men kjenner igjen noen namn her :-)
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 3. februar 2010 #74 Skrevet 3. februar 2010 Velkommen til deg nurket1 Gratulere med uttak til dere jenter som har vært, og befruktede egg Supert!! Må si jeg misunner dere som er ferdige med det. Her var jeg på ul i dag og uttak blir fredagen på meg også :-) Legen var veldig fornøyd, store fine eggposer sa hun, de fleste 18 mm og noen mindre. Nå er eggløsningsprøyta tatt og gleder meg til medisinfri dag i morgen! Pærebanan Vet du,jeg jeg har samme problemstilling som deg med en eggstokk som er høyt oppe og vanskelig å komme til. Først forsøk fikk de ingen egg ut, pga at det var for nært livmora og det var vist også ei hovedpulsåre som lå i veien.2 forsøk lå to sykepleiere å presset på magen slik at den kom litt lengere ut, så da fikk de ut noen egg der, var en ganske smertefull opplevelse siden de styrte litt ekstra med meg, men jeg var bare gla de fikk egg ut og sa de skulle bare styre i vei Dessverre for tidligere de 2 forsøk har den vanskelige eggstokken jobbet best og produsert mest egg, men denne gangen var det stikk motsatt, vi er så gla for det både jeg og legen! Så denne gangen er det ikke "krise" om de ikke får ut så mange fra den, men hun skulle no gjøre det hun kunne. Gjennom magen sier du?hmmm..det har jeg ikke hørt om..men i narkose blir det jo en fin opplevelse de er så flinke disse legene våre at jeg tror de gjør det beste de kan, og vil jo gjerne vi skal lykkes Du må oppdatere hvordan det går med deg!! Tror alt går fint :-) kribler i magen når jeg tenker på hvilken spennende tid vi har foran oss alle sammen, måtte vi alle lykkes :-))
Tante Brun Skrevet 4. februar 2010 #75 Skrevet 4. februar 2010 Å, kjære..... Nå har nervene meldt seg, sånn som jeg gruer meg til i morra!! Vi drar mot Porsgrunn i ettermiddag, sover over på et hotell i nærheten. Å kjøre avgårde hjemmeifra før seks i morra tidlig på fastende mage kommer til å bli skrekkelig uheldig ; ) Kommer nok til å være kvalm av spenning fra før, da trenger jeg ikke 3 timer bil/båttur attpåtil.... Hvem har fått telefon om deling da?? Får håpe den ene eggposen er fin nå og at de to andre har vokst seg litt større sånn at ikke helga blir så trist. Har jo ikke akkurat høye odds føler jeg.... Vi får håpe i det lengste vel = ) Beroligene ord om deres vellykkede uttak blir satt pris på nå, kjenner jeg = S Lykke til, dere som skal til pers i dag og i morra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå