Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tisser dere mye foresten nå i stikkeperioden?

Jeg tisser så ofte og våkner på natta at det nesten gjør vondt der nede og må skyndte meg på do noe jeg ikke er ellers, kjenner det presser godt på der nede nå så det er nok det som skjer...Håper jeg fortsetter med tissinga ei stund etter insett, det er et typisk sikkert graviditetstegn for meg i allefall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tøysekroppen: jeg har heller ikke fått ut alt av sprøyta, men jeg så liksom ingen løsning på hvordan jeg skulle få det til. Men nå har jeg jo fått eggposer så det holder etter, så da har det ikke utgjort noen forskjell.

lene80, det er notert hvordan du gjør det :)

Pia: St. Olav her også, ja :)

Har skikkelig dårlig matlyst idag og er kvalm, men nå har jeg laget en skikkelig fristelse til middag - så da får jeg sikkert i meg noe :D

Skrevet

lene80!

takk fro tipset det skal forsøkes i kveld!!:) blir så bekymret:( jeg bruker pergoveris så aner ikke hvor "farlig"det er med denne luftlommen jeg?

du mente at det skulle være luft mellom væske og nål sant??:s

mmp: jeg er av de som får ut få og ikke så gode egg derfor jeg bekymrer meg skjønner du:( har du fler forsøk bak deg?evt hvordan var de med tank på egg?

Skrevet

tøysekroppen: om det ikke er vanskelig nok å bli gravid på egenhånd, så er det nok av andre faktorer som spiller inn :( Håper det klaffer for deg!! Dette er mitt første forsøk. Jeg har ei jente fra før som ble til på den naturlige måten, men etter det har vi prøvd i to år uten å lykkes. Jeg får sjelden eggløsning på egenhånd :(

Ikveld skal jeg iallefall sette eggløsningssprøyte!

Skrevet

jo takk..denne skal det gå...har laget en tråd som hetre jentene som ble gravid 2010:))

tenkte jeg skulle huive meg på den om noen uker hihihi:))

håper du slengerdeg på den om ett par uker også;)

lykke til med el sprøyten så håper jeg du ikke blir overstimulert....men er 6 på hver side så innmari "overstimulifareantall" eller noe sånt:)?

syns de sier at rundt 10 egg er fine greier jeg?:))men jeg jo ingen lege....uansett håper jeg du lykkes:)))

klem fra meg;)

Skrevet

Ja, det blir liggende en luftboble øverst ved nålen, den går ikke inn i tuppen før siste veska sprøytes inn. =) og det er ikke farlig, så lenge du selvfølgelig ikke har en kvart el halv sprøyte med luft om du skjønner!! :) i flere av ferdigblandede sprøyter f.eks. klexane og slikt er det en luftboble i sprøyta pga at all veska skal komme inn det står det i bruksanvisningen.

Nei, det har ikke noe å si for hva du går på ift. luftboblen,bare sikrer å få alt inn. Hva er pergoveris?har ikke hørt om det før? er det noe du går på i tillegg?

Skrevet

ja okei:) når du sier det så er jo klexanen sånn:))

pergoveris er det ingen her inne som har hørt om tror jeg....ikke vært brukt så mye i norge vanskelig å forklare men den har ett ekstra hormon mener jeg det er lettere om du googler det:) mne grunnen er få og dårlige egg da....det er det jeg bruker istede for puregon som 2 ganger tidligere.....i tillegg til klexane og sprayen da.....

skulle bestille mer på apoteket igår og tydeligvis ikke mnge som bruker det.....de hadde visst bare 5 pk på landsbasis å oppdrive...javel....hva er dette da hehehehe:) bare det virker så kan det hete hva det vil for meg:)) så er veeeldig spent på resultatet kan man si.....og ul på ffredag ikke minst!

Skrevet

Pergoveris har LH i tillegg til FSH, akkurat sånn som Menopur. Puregon og Gonal F har bare FSH.

Alt OK her, spent på UL imorgen.

Skrevet

hehehe:) ja det var sånn det var;)

venter spent på oppdatering fra deg i morgen MK73;)

er du i fin form?

Skrevet

Ja, og kombinasjonen av FSH og LH (i Menopur) var trolig en viktig faktor i at jeg endelig ble gravid på femte innsettet, så vi får håpe det gjør nytten for deg også, tøysekroppen!

Jeg får begge hormonene nå også, men i form av Gonal F og Luveris, så jeg er veldig spent på hvordan kroppen min responderer på disse nye (for meg) medisinene.

Formen er fin, kjenner veldig lite, så jeg håper det ser bra ut på eggstokkene.. Har ikke kjent veldig mye der ved tidligere forsøk heller, men har alltid hatt masse slimdannelse, og har ikke det denne gangen. Men det er første gang med kort regime - så jeg vet jo ikke hvordan kroppen min responderer, eller burde respondere, for å få et godt resultat.

Det som plager meg mest er at jeg har hatt mye ryggvondt de siste ukene. Går til fysioterapeut og ble bedre, men ble verre igjen i helga. Vond rygg er ikke akkurat et godt utgpkt for graviditet, så jeg må få ordnet opp i det fortere enn svint - for nå skal jeg bli gravid :-)

Hvordan er det med dere andre da?

Skrevet

hmmm..det var opløftende å høre...:)håper det gjør nytten for meg også!

forme min har i grunnen vært grei hele veien...hatt mye vondt i korsryggen men nå etter noe dager på sprøter så har det gitt seg faktisk(?)

håper du respondere akkurat som du skal nå..det er jo alt for spennende framover å...grugleder meg til ul...:s

nå SKAL vi bli gravide:)

Skrevet

akkurat, det er sånn ja :) samme som meg, fsh og lh på meg og.håper det er vidundermiddel for eggene våre!! og håper det bidrar til å få noen på frys som jeg ikke har fått før :( skal jo selvfølgelig bli brukt på søskenforsøk da hehe ;)

Var på ul i gjen i dag, nå var det 11-12 eggposer å finne:) veldig bra det! ikke helt klare enda,skal på ny onsdag, men legen mente ganske sikkert det ble uttak fredag!! wiii :)

Hadde foresten livmorslimhinne på 15-16 mm, fin og tykk, men hun sa også at det ikke er bra den blir for tykk så vi får se..Noen av dere andre som har erfaring med tykk slimhinne her?

Hun sa også jeg skulle prøve denne gang med albyl-e fra uttaksdato.

Spennende tider dette!!!

Hvordan har det gått med deg MK73 på ul i dag?? :))

Skrevet

lene80:)

jøss det var en tykk slimhinne...ganske tykk ja...men aner ikke hva det betyr...

er det første gang med lh og fsh for deg også?hvor mange egg poser hadde du sist gang når du ikke brukte dette?og hvor mange dager har du gått på det nå før ul?

ja nå skal vi ha egg på frys til søsken forsøk:))for denne gangen blir vi gravid:))

jeg begynner å kjenne murring innimellom...igår kveld stakk det ti i underlivet og helt bak i rumpa!? skvatt i sengen og ropte au...kjnets ut som støt...driit vondt:( håpr alt er som det skal!!!!

ja mk73 hvordan gikk det?:)

Skrevet

Ja, første gang med det, og har troa på den etter alt man leser :) første ivf var med gonal-f, lav dose- 5 egg. Andre ivf var 225 puregon, var vist ca 20 egg, men fikk "bare" 13 av dem ut pga, en eggstokk som ligger vanskelig til. Og nå var det 7 etter 5 dager sprøyte,9-10 etter 8 dager sprøyte og 11-12 etter 11 dager med sprøyte.

Så det har kommet noen etternølere til :)

Er veldig fornøyd!

Så flott at du kjenner ting der nede, lover godt!! :) haha, har også kjent slike stikk, veldig ubehagelig..er bare de som vokser og godgjør seg :-)

Var det fredag du skal på ul? håper flere gullegg vokser seg store og sterke nå hos deg :-)blir spennende å høre!!

Tenk alt vi går igjennom for å få dette til, ubehag, smerte, slitt psyke osv... de aner ikke hvor lettvindt de som er heldige med en runde i senga har det, og ikke minst mye mer behagelig,hihi ;-)

Skrevet

Godt å høre at det gikk fint med deg idag, lene80!

Tøysekroppen, noen sånne små stikk innimellom er ikke noe å bekymre seg for - som lene80 sier, det spirer og gror på eggstokkene dine! Du får snakke litt til dem, så skal du se de gjør jobben sin ;-)

Det gikk OK her også. 6 eggposer på den ene eggstokken, og 2-3 på den andre. Det var ganske bra størrelse på dem allerede, så her blir det uttak på torsdag og innsetting lørdag. Så vi setter oss i bilen onsdag kveld og drar hjem til min mor, der skal vi bo, så det er i alle fall koselig (og billig) midt oppi det hele.

Slimhinnen min har alltid vært tykk og fin (endelig et område jeg ikke sliter på...hehe..), idag var den 14 mm og alt ser fint ut. Så er det bare å håpe at de finner 8-9 fine egg på torsdag, at sædprøven er bra og at det blir fin befruktning og deling... Puhhh... Mange steg underveis som skal klaffe her.. Det er først når jeg forhåpentligvis har et par fine egg i magen at jeg slapper av litt.

Denne gangen må jeg til fastlegen for å få sykmelding også, så det er jo litt ekstra styr i tillegg til reisingen, styret med nye medisiner som ingen apoteker har etc.. Nå bør det jaggu gi resultater, altså!!! Hehe :-)

Begynte å kjenne effekter av hormonbehandlingen igår, så det var beroligende - og med OK resultater idag så er vi et steg nærmere!

Skrevet

Jaja, da har jeg vært på ny ul i dag...

Bare 3 egg, ett i snart riktig størrelse og to for små.

Skal fortsette på sprøytene fram til onsdag og sette eggløsningssprøyta på kvelden. Dermed blir det uttak fredag morra og forhåpentligvis innsett på mandag = )

Håper håper håper så ille at det holder med de få som er!!

Blir noen spennende dager framover nå ja....

Skrevet

Hei, Tante Brun.

Ved forrige forsøk hadde jeg også tre egg, hvorav et visstnok ikke var helt modent. Likevel fikk jeg tilbake to flotte egg to dager senere - så det er ikke alltid antallet det kommer an på.

Jeg har også en venninne fra BIM som fikk ut kun ett egg, det ble befruktet, delte seg fint, ble satt inn, hun ble gravid og idag er det en liten jente :-)

Skrevet

Ååå, det var fint å høre!

Jeg har ikke helt trua kjenner jeg, men med litt flaks KAN det jo gå - tydeligvis = )

Hvis det ble ett bra og ett halvbra, kom de til å sette inn begge to, men man skal vel ha maks flaks hvis det blir no av! Og maks flaks er det skjelden jeg har....

Fins det no triks for å få egga til å vokse seg store og sterke i turbofart eller?? Det mottas med takk, hverfall ; )

Skrevet

Takk MK73, Å,supert,godt å høre det gikk fint med deg også :)

Du har jo også et fint antall! Og så kjapt uttak, jøss du er heldig :-) hvet du hvilke størrelse eggene var på nå? tror mine var på 13-14 mm.

Sant som du sier, er så mye som skal klaffe..jeg har tenkt at det er egentlig ganske utrolig at det blir så mye barn av naturmetoden etter man startet med ivf, blir så opmerksom på alt som faktisk skal gå riktig for seg for at det skal bli barn og hvilket mirakel det er når det klaffer :-)

Skal du være sykemeldt i rugeperioden?Jeg tror det kan være lurt å ta det litt med ro, med mindre man har en kontorjobb eller noe..Til og med jordmora på sykehuset mente at jeg burde få meg ei sykemelding på i allefall 2 uker etter innsett, var så godt når hun sa det liksom! (så kan jeg si til legen min at de anbefalte det også)

Enig, nå skal det JAGGU gi resultater og den etterlengtende tostripete testen skal lyse mot oss :-))

Forresten, er du kjent med å bruke albyl-e? kan det funke tro? legen sa de kunne se en viss sammenheng med ivf, men at det ikke var dokumentert.

Skrevet

Heia Tante brun :) har også lest om noen med bare et som har klart seg fint og blitt barn av.

Så lenge det er noe der , så er det håp,og jeg håper egget du trenger er akkurat der og at du lykkes :-) Vi må tro på det, ikke sant?

Da blir vi helt likt i løypa, legen sa ganske helt sikkert uttak på fredag og innsett mandag til meg i dag!

Hvor stor var dine eggposer i dag, vet du?

Enig, dette er så utrolig spennende, alt for mye!!!

Skrevet

lene80:)

jeg har kun brukt puregon før dette...var oppi 275 på 2 forslk og bare 5 egg ut..så det der biter ikke på denne tøysekroppen.....

men nå skal det bli bra håper på masse egg og at det er det jeg kjenner...ihvertfall flere enn 5.hvis ikke det er fem fantastiske da;)

ja skulle ønske vi bare kunne kose oss i sengen jeg også...det er jo sååå mye bedre da;)

jeg har ul kontroll på fredag ja...begynte nesten og grine sist da det bare var ett egg mer enn første gang når jeg fikk ut 4 egg....også spent på hva slimhinen er på...så tykke deres var mk73 og lene80...? jeg hadde 8mm og 7 mm på mine to andre forsøk og fikk beskjed om at det var bra.. ikke optimalt men bra....hva er for tykt og hva er for tynt egentlig??

bruker dere bidronning?det gjør jeg pluss drikker alovera med noe urte/fruktkonsenstrat i...klarer ikke bestemem meg for om det er ok med sistnevnet så den er sånn innimellom nå hehehe:)

Skrevet

mit forrige innlegg havnet laangt oppi der oppe....:)

tante brun: jeg fikk ut 4 på første forsøk me fikk inn to fine egg jeg selv om...det gikk ikke bra den gang men alikevel..det kan jo gå supert for deg!!!:)))

mk73: ca 9 egg på deg da? det erjo kjempe flott da!!! syns du ikke?:)er det mange for åvære deg eller er det en bedring fra sist?er sås pent på omjeg har klart gjør no bedring....

er så livredd fro ikke få nok spray i meg jeg nå...har hendt at jeg har dusjet en halv gang ekstra bare for det:s.....da var det bedre med orgalutran syns jeg.....ang det mk73..leste ett innlegg fra deg her, men bel s usikker men ka prøve å resonere meg fram hehehe...

jeg tok ihvertfall alle sprøyter kl 22 om kvelden...og kan jo ikke tenke meg at jeg tok den samme kveld som el sprøyten....?nei jeg tror ikke du skal ta den....el sprøyten trenger jo 36 timer og orgalutran i seg selv hindrer jo el i 24 timer...(?)

glemmer så fort disse forsøkene selv om jeg syn de er tette som hagl:S

Skrevet

nå fatter ikke jeg hvor inneggene mine er blitt av her...dette er det 3 jeg skriver og har prøvd å svare på det jeg husker å ha lest fra dere hehehe...laaaang tråd igjen;)

men tror de har havnet innimellom lengre oppe....

pia!!! ble det uttak på deg idag??:)

Skrevet

Å, så morsomt da lene!

Mine 3 små var 8, 10 og 15mm, altså ikke så bra som det burde vært...

Det får bli som det blir, det viktigste nå er å faktisk få prøvd en gang!

Og jeg KAN jo være heldig = )

Vi får bare psyke oss opp til uttak nå da!!

Kjære vene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...