♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #26 Skrevet 21. januar 2010 Ja, det gjør han sikkert. Ikke jeg som kjører bil! Voldsomt så interessert du var i den da... Kom innom du, eller ta taxi en tidlig morgen, så ser du det at det tar 20 eller kanskje 25min;-)
KaMa Skrevet 21. januar 2010 #27 Skrevet 21. januar 2010 Kom igjen damen. Det tar slett ikke 20-25 minutter å kjøre fra Åsane til Flesland. Det _er_ flere bergensere her inne, og de fleste av dem har vært både i Åsane _og_ på Flesland. Det tar jo rundt 15 minutter å bare komme seg inn til sentrum fra Åsane.. Ikke anonym over her, men
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #28 Skrevet 21. januar 2010 Det trenger jeg ikke, jeg har reist mye mellom Åsane og Flesland og vet at det ikke tar 20 minutter med mindre en ser seg selv hevet over alle trafikkregler og regner menneskeliv som bagateller.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #29 Skrevet 21. januar 2010 Det virker som det er både bekvemmelig og deilig å ha alt i nærheten, men kansje også til tider litt kjedelig? Ikke dra noen plass, kun være i nærområdet hele tiden? Selv bor jeg i byen, men har alikavell en del km til div aktivitetshus, kun bhg og matbutikker i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #30 Skrevet 21. januar 2010 Ja, vi har det bedre Barnehage: 500 m. Butikk: 700 m, Min jobb: 500 m. Idrettshall 1 mil. Mannens jobb: 2 mil. Kino: 2 mil. Byen: 5 mil Avstand til trafikk: 2 km. Avstand til skog og badestrand: 10 m. Hipp hurra for landlivet! Hadde krepert om jeg måtte bo i en by :/
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #31 Skrevet 21. januar 2010 Jaja, jeg svarer hvor lang tid VI bruker. Jeg er ikke ofte på flesland, men de gangene vi har vært på ferie, har vi brukt 20min opp eller ned fra flesland. Da selvfølgelig nattestid og om morningen.Så det er det jeg er vandt til=) Samboeren som reiser fra heliporten hver 4uke, bruker 15-20min med taxi. Og sånn er det bare=) Selvfølgelig bruker sikkert andre lengre tid, men var ikke akkurat det jeg svarte på! Naboen på 60+ bruker nok over 15min på senteret. Men jeg tar jo ikke utgangspunkt i hvor lang/kort tid alle andre bruker!
KaMa Skrevet 21. januar 2010 #32 Skrevet 21. januar 2010 Eh, man regner vel i grunnen med at folk som svarer på en sånn tråd som dette, svarer i forhold til normal distansemåling. F.eks er det _litt_ rart å skrive at man bor fem minutter unna byen hvis man bor f.eks på Sotra, fordi man selv råkjører og ikke bruker lengre tid.. Man tar jo utgangspunkt i hva som er normal kjøretid for folk flest som faktisk kjører forsvarlig, etter fartsgrensene. Ellers syns jeg det er betenkelig at du er så avslappet med å la din samboer kjøre så fort. Dere har barn, har dere ikke?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #33 Skrevet 21. januar 2010 Jepp, for byens taxisjåfører risikerer glatt livet, førerkortet og levebrødet sitt for å frakte mannen din hjem med en gjennomsnittsfart på 110 på en strekning hvor høyeste fartsgrense er 80 km i timen. Vi tror deg;-)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #34 Skrevet 21. januar 2010 20 min ER som sagt det som er normalt for meg. Har faktisk en gang brukt over 2t opp der når vi skulle hente noen. Men det er jo og bare den ene gangen! Jeg skrev det vi/taxi bruker. Jepp, vi har små barn i bilen, og kjøre så fort??! hehe... Men greit, sorry at det plaget deg. Får vel skrive 25-30 min da... Eller kanskje ta en spørreundersøkelse slik at vi kan regne ut gjennomsnittet på hva folk bruker?! Regner med alle som har svart på tråden har gjort det...
KaMa Skrevet 21. januar 2010 #35 Skrevet 21. januar 2010 Helt alvorlig, ser du ikke selv hvor urealistisk det er, det du skriver?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #36 Skrevet 21. januar 2010 Slutter meg til den. 10.000 kr til deg dersom du greier å kjøre Åsane-Flesland på 20 min uten å ta livet av noen, og uten å kjøre på rødt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #37 Skrevet 21. januar 2010 Vet du, det plager meg ganske mye at en slik idiot som din mann kjører rundt og risikerer mine og sine egne barns liv på den måten. Er du av den sandblåste blondinerånertypen som tror at høy fart ikke er farlig fordi han er jo så grådi flink å kjøre bil liksom?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #38 Skrevet 21. januar 2010 Ja, gasser lett opp i 90 og over i venstre for å komme forbi de som loffer i 60 på høyresiden på motorveien. (ikke nå som fartsgrensen er satt ned til 60 pga forurensingen da men...) Og jadda, risikerer liv og helse til alle og enhver hver gang vi skal noe! Vet ikke hva taxisjåførene gjør, men 15-20min til/fra fleslang klarer de ihvertfalll. Er jo ikke noe å diskutere engang siden jeg ser det skjer hver 4 uke.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #39 Skrevet 21. januar 2010 Vi bor midt i sentrum, og har alt vi trenger 5 min unna. Men det geniale er at marka ligger bare 20 min trikketur unna, og hytta vår omtrent like langt unna. IKEA, kjøpesenter og denslags ligger jo utenfor byen, men der er vi aldri, så det betyr ingenting for oss. Vi har ikke bil. Vi tar trikk, går eller sykler. Deilig!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #40 Skrevet 21. januar 2010 Min adresse til flesland, klippet fra gule sider.... Totalt: 29.9 km 26 min
Miss Dynamite Skrevet 21. januar 2010 #41 Skrevet 21. januar 2010 ser noen skrev det er 3 mil til flesberg fra åsane, det har jeg NULL peiling på, MEN på 5 mil, bruker vi 30-35 min.. (ergo, tønsberg-drammen) det er da 90-100 km i fartsgrense. vi ligger noe over, men betyr FAEN ikke at vi kjører uansvarlig eller NOE slikt.. dere som svarte LR så utrolig frekt, er dere av den trege typen, som nesten forårsaker mer skade, pga TREGHET?? regnet på gulesider, det tar da 26 minutter med normal fart, som de regner ut ifra, fra åsane til flesberg!!! er dere virkelig så fjerne? ikke alle kjører 20 km MINDRE enn det som er lovlig!!! gi dere! ps, hun er så langt ifra den blondie,barbie opplegget dere beskrev
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #42 Skrevet 21. januar 2010 Gi beskjed du, så skal jeg gi deg adressen m in på pm, så kan du selv se på gule sider! der står 26min reisetid.... Urimelig? nei, tydeligvis ganske gjennomsnittlig;-)
Miss Dynamite Skrevet 21. januar 2010 #43 Skrevet 21. januar 2010 ps , jeg vil heller være den som kjører fort, enn den som ligger og krabber i høyrefelt... jepp, da risikerer jeg alt!!! hilsen tungtbilsjåfør, og gatebilsjåfør.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #44 Skrevet 21. januar 2010 Jepp, det er helt optimalt med en gjennomsnittsfart på 70 km/t. Du sier 15 og 20 minutter, det er en gjennomsnittsfart på henholdsvis 110 og 90 km/t. Stor og da mener jeg STOR forskjell. Ikke no å diskutere? Det vi diskuterer er din troverdighet og den er liten.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #45 Skrevet 21. januar 2010 Takker=) Men ærlig talt så driter jeg i det. Hvorfor skulle jeg skrive mindre tid enn hva vi faktisk bruker? hehe... Jeg VET, så det spiller ingentrille hva andre tror=) Men ja, det står 26min på gulesider, så noe alvorlig trafikkovertramp trenger vi ikke gjøre for å klare det på 20;-P
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #46 Skrevet 21. januar 2010 Dere gjør det ja, om dere kjører i 90 hele veien. Det er blandt annet 50 sone over danmarksplass og det er det en grunn til. Om dere sakker ned der så må dere kjøre fortere enn 90 i 80 sonen for å komme frem på 20 minutter.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #47 Skrevet 21. januar 2010 Og der beviste du selv at du tok feil.... morsomt at du ikke skjønner det:-D
KaMa Skrevet 21. januar 2010 #48 Skrevet 21. januar 2010 Jeg vet at du får opp estimert tid på under 30 minutter på gule sider. Poenget er, for de aller, aller fleste som har kjørt strekninger mellom nevnte punkt, så tar det i det virkelige liv lenger tid. Fordi du ikke kan kjøre i en jevn og høy fart hele veien. Til og med om det ikke er trafikk.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #49 Skrevet 21. januar 2010 Synes du er ufattelig tøff som tørr kjøre buss og trailer! Ta det fra en som ikke tørr kjøre bil engang;-P Gleder meg til du kommer til bergen! Da skal vi visstnok risikere helvete på jord både til og fra flyplassen=) Siden du sikkert ikke tørr ta taxi som risikerer levebrød og alt! (De bruker 15min og er farlige)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #50 Skrevet 21. januar 2010 Samma hvor lang tid de andre bruker. Jeg svarte på en enkel tråd om hvor lang tid jeg bruker til forskjellige steder. Ikke på hvor lang tid naboen og andre folk i bergen bruker. De gangene vi har kjørt på flesland har det tatt ca 20min. Og jeg vet at SOM OFTEST, bruker gubben 15-20min når han kommer fra jobb... Ja, da snakker vi om 06tiden om morningen. Men det er det JEG er vandt til, og ikke gjennomsnittet til befolkningen!;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå