Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 I avstand fra huset vårt: Barnehage: 200 m Mannens jobb: 150 m Min jobb: 500 m Byen: 500m Idrettshall:300m Kino: 400m Svømmehall: 300m Matbutikk: 200m Livet ble bare så vanvittig mye enklere etter vi flyttet! Sparer et par timer hver dag på å ha det sånn i forhold til hvordan det var før. Bruker heller nesten aldri bil, og sparer mye der også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Vi har det absolutt ikke verst her heller; Barnehage: 700 m Skole: 150 m Mannens jobb: 200 m Min jobb: 3 km (hehe.. kjempelangt!!) Byen: bor midt i (150 m til "alt") Idrettshall: 200 m Kino: 300 m Svømmehall: 200 m Matbutikk: 150 m Enig i at det er utrolig deilig å slippe å bruke timesvis på kjøring hit og dit og overalt! Men kjenner samtidig at jeg savner en uteplass av noe bedre størrelse enn det vi har idag. Så det spørs nok om ikke vi kommer til å flytte på oss etterhvert likevel.. Beliggenhet er ikke ALT!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Da regner jeg med at du har glemt noen punkter. Bråket fra en vanlig by: 500m Trafikk og eksos: 500m Barnevennlig så små kan løpe fritt: Lengre Skog og mark: Langt
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Slett ikke. Skog og mark har vi rett bak oss. Stor park likeså. Vi har også en flott hage, og trafikken går ikke forbi her vi bor.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Da bor du i Trysil eller mindre bygd som i seg selv er ganske avsides men har det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Nja... kan vel egentlig ikke si meg enig i dette, anonym 15:11. Jeg er anonym rett over deg, og som du ser av avstandene, så bor vi i en veldig liten by. Så for oss gjelder heller følgende; Bråket fra en vanlig by: like utenfor døra. Men i en liten by er det lite bråk!! Trafikk og eksos: samme som over Barnevennlig så små kan løpe fritt: stor park ca 30 m unna, både lekeplasser og barnehager/skole (til ettermiddagslek) fra 40-300 m unna. Og disse er tross alt tilrettelagt for all slags lek, inkludert klatre/lekestativer, husker, sandkasser etc, etc. Skog og mark: 100 m Så SÅ ille er det ikke å bo sentralt her.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Greti å ha alt i nærheten.. Vi har Byen 10min unna med bil- Perfekt for oss som vil bo litt unna sentrum, men alikavel ikke for langt unna. Ett lite industriområde med masse butikker, 5 min med bil.- 5min til mannens jobb med bil. 10min på sykkel. idrettshall\skoler\barnehage: 5 min med bil og 10-15 å gå.. Syns dette og er perfekt.. Ting er ikke for nærme, men ikke for langt unna heller.. Akkurat sånn vi ville ha det. Eneste er min jobb, som er 15min unna, men det skal jeg ikke klage på i det hele tatt!! Vi tenkte på alt dette når vi bestemte oss for å bygge her! Perfekt område, og vi er heldige!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Jepp!!! Barnehage: 13 km Skolen: 5 km Kino: 25 km Svømmehall: 27 km Matbutikk 13 km Min jobb: 46 km idrettsanlegg 2 km Skog: 10 m Nærmeste nabo: 1 km DEILIG å passer meg helt ned til stortåa, kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted.. Bruker bilen flitig, men handler når jeg handler..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Vil så absolutt påstå at jeg har det ja ;O)) I avstand fra huset vårt: Barnehage: 0 m Har barnehage her på tomta Mannens jobb: den late mannen har jeg kvitta meg med Min jobb: 0 m Byen: 1000m Idrettshall:400m Kino: 500m Svømmehall: 3000m Matbutikk: 200m slenger på at vi har høyskole 700 meter unna skolen til barna 200 meter unna og legekontor 300 meter unna
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 Bor ikke på Hamar. Vi har også legekontor i umiddelbar nærhet. Ca 500 m
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #14 Skrevet 21. januar 2010 Jepp, dere er heldige. Vi bor i grisgrendte strøk, med barnehage latterlig langt unna, ingen fine tomter å bygge hus på (men vi går fortsatt og håper det skal dukke opp noe med utsikt til den flotte fjorden her) og gamle og dårlige fasiliteter på nærmeste tettsted. Føles av og til som et u-land, når jeg ser hvor flott de har det i andre nærliggende kommuner. Så dere har det fint, nyt det!!!
prekæs Skrevet 21. januar 2010 #15 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har det bedre om jeg utelater kinoen. Der er jeg aldri likevel, men kan slenge på både skole og bibliotek innenfor 200 meters grensen. Pluss div nyttige institusjoner til. Det er vannvittig enkelt, ja og tenker med gru på da jeg hadde 4 mil hver vei til jobb.
Ugl@ Skrevet 21. januar 2010 #16 Skrevet 21. januar 2010 Tja, ikke hvis det er målestokk for å ha det godt? ;-) Skolen er ca 30min unna, inkl levering av to barn i barnehagen. Jobben til mannen er ca 15min kjøring unna. Nærmeste butikk 5minutter kjøring unna, kjøpesenter med Fun Park ca 20minutter unna. Bysentrum med utesteder, badeland, skøytebane ol ca 25 minutter kjøring unna. Bil må vi bruke, men igjen så er huset og eiendommen her rimeligere enn de som ligger nærmere byen, nydelig frisk luft uten forurensing fra trafikk. På enga utenfor hagegjerdet går det hester, jeg har en stor hage jeg kan gå å gumle bær og frukt i uten å bekymre meg for veistøv, drivhus har jeg også som er i bruk vår, sommer og til sent på høsten, hagestue med vedfyrt stam har vi, og ikke minst privatliv og naboene langt nok borte til å virkelig kunne nyte mulighetene det gir ;-) Joda, så må vi kjøre, men jeg liker å kjøre, og det er faktisk endel å spare på at det ikke er for lett å stikke på butikken, man må planlegge og skrive handleliste, så tror jaggu man sparer litt på det også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #17 Skrevet 21. januar 2010 Høres ikke mye spennende ut. Barnehage, jobb, byen, idrettshall, kino, svømmehall og matbutikk? Lever dere i et bur, eller?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #18 Skrevet 21. januar 2010 Nei, vi lever landlig i byen. Og har mye mer tid enn alle de som proklamerer å leve "et enkelt liv på landet". Vi slipper rushtrafikk, køer, og ikke minst det marerittet å skulle handle matvarer rett etter jobb (for å slippe å kjøre tilbake senere). Vi lever det jeg vil kalle "det gode liv". Mye mer fritt for stress enn da vi måtte kjøre for å komme til alt.
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #19 Skrevet 21. januar 2010 Åh, så deilig! Eg bur kjempesentralt, har berre 10 min gange til sentrum, 10 min til barnehage, 5 min til butikk. Har ikkje bil. Dog har eg 1t og 10 minutt frå eg går heimanifrå til eg er på skulen, og det tærar verkeleg på psyka! Er så møkklei reising.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #20 Skrevet 21. januar 2010 Åh, slenger meg på!=) Bor i 204kvm rekkehus med 5soverom, hage, lekeplass utenfor kjøkkenvindu,butikken like så;-) Men også: *10min unna bergen sentrum med bil *20min unna flyplass *1min unna busstopp *10min unna Ikea *1min til jordmor *1min til legesenter *1 min til tannlege *1min til bhg *3min til barneskole * 15min å gå til barnes hus, plantasjen og alle andre store butikker * 7min å gå til to sentre *2min å gå til fjellet *2min unna en park med andedam,lekeap osv *1min til kiosk/pizzaria *1 min til svømmebaseng * 5min til svømmehall Kunne fortsatt listen. Menmen, gir meg her. Bor akkurat der jeg vil, og det passer OSS helt supert å bo her=) og DET er vel det viktigste?!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #21 Skrevet 21. januar 2010 Ja, kan legge til at jeg er hjemme med ungene, og mannen jobber i nordsjøen. Så det er liksom ikke noe jobb å ta hensyn til akkurat nå=)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #22 Skrevet 21. januar 2010 Siden dere tydeligvis bor i Åsane...Bruker dere Jetfly til Flesland siden det tar 20 minutter?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #23 Skrevet 21. januar 2010 Barnehage: 600 m: To andre barnehager 70 og 200 m unna, men mener tilbudet er bedre i den som er 600m unna. Mannens jobb: 1200 m, går Min jobb: 1300 m. går selvsagt Byen: 0 m Idrettshall:Hm, har minst fire treningssentre i maks 400 m avstand Friskis&Svettis, 3X SATS, sikkert flere. Kino: ca: max 400 m Felix, Vika, Saga, Klingenberg Svømmehall: 300m, se skole Matbutikk: 100-400m finner vi: Meny, Ica, Joker, Kiwi, Bunnpris og en grønnsakshandler 15 m Skole: m i drettshall og svømmehall og slikt: 40 m Kafeer, restauranter og barer: ørten rett rundt hushjørnet og i max 300 m avstand Kollektivtrafikk: Flytog/tog 500 m, trikk 15 m, busslinjer, ørten i 100 m radius Hvor bor jeg? Tricky...
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. januar 2010 #24 Skrevet 21. januar 2010 nei, man kjører utenom rushet;)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #25 Skrevet 21. januar 2010 Og dere kjører i 90 hele veien da? Det er tre mil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå