Gå til innhold

har dere funnet navn eller mulige dere tenker på?


pagoda m/ny spire

Anbefalte innlegg

Her er navnet også bestemt... Siden storesøster har et gammelt (Liva) og et nyere (Bethina) navn, så ville vi at lillegutt skulle få samme blandings kombinasjon. Så her kommer en liten Anton Elias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå ser det ut som om den lille prinsessa mi kommer til å få navnet: Emma Tilie.. Kan jo ikke være helt sikkert før hu har kommet til verden, men det er det navnet jeg føler for akkurat nå.. Veit at Emma er veldig populært, men det får bare være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Maren.....slå sammen karen og malin...hehe...dette med navn er ikke lett nei, vi blir heller ikke helt enig, men trøster meg med at det er lenge igjen og at det ofte ordner seg når man får se den lille jenta eller gutten.....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det ender med et annet navn, enn de alternativene vi sitter med nå. siden vi ikke blir enige!!?

maren er et veldig vakert navn. og en fin mellom ting av de navna vi liker :)

navn skal jo jenta få - enda godt vi startet navnedebatten i god tid ;)

har sett flere flotte navn over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange jentenavn og der var vi ikke ueninge. Så viste det seg på ul at det blir en gutt og da ble det straks verre. Er så uenige! Eneste vi vet er at vi ikke vil ha noe fra navnetoppen og at vi vil ha et navn som kan vokse med ungen hele livet. Mulig det blir Sigve eller Aksel.....Mange fine gamle nordiske navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heller mot Aila. som er et finsk-samisk navn (mannen min har finske aner i slekta). Vi er også opptatt av at navnet skal være kort og greit, og ikke på noe topp 10 liste. Må være utrolig kjedelig å hete det samme som 3 andre jenter i klassen...

 

Men det er utrolig mange fine navn i verden, så helt spikret blir det nok ikke før veslejenta kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår lille tulle skal hete Bella Sofie :-)

Navnet liker både jeg og min samboer. Navnet er også godt godtatt av hans familie, mens min familie syns jeg heller burde ha Isabella. Uansett hva andre sier, så er det Bella sofie hun heter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det Sivert og Theo, men nå heller det på Theo. Var forøvrig i barnedåp i helga, der var det en gutt som ble døpt Pax Haakon. Rimelig spesielt, og tillegg hadde familien ei hytte som het det... hehehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy flate jeg tar meg nær av det meste for tiden...

sier ikke noe til dem det gjelder - jeg vet da bedre ;)

men sier det her inne...

 

hu stjal navnet mitt.....

 

et par her vi bor, vi kjenner dem bare gjennom fellesvenner. men som sagt, tar meg nær av alt!! hormoner alså...sukk!

de fikk en liten jente, frem til nylig skulle den jenta hete Emma.

et navn dattera mi bærer...

jeg har jo selvsagt ikke noe copyright på noe navn, og skjønner de ville ha navnet det er nydelig, men...pludselig skulle ikke jenta hete Emma - men Malin.

som jeg har skrevet her (hi) så er det navnet jeg ville jenta vi venter nå skulle ha...

det føles rart at hun hermer først etter det ene navnet men så tar helomvending og skal ha navnet vi velger nå!

 

kjenner jeg vil finne et helt annet navn nå - hun må bare ha det. hennes jente kom først og det er det som betyr noe - rart at noen gjør sånn alikevel - velger å tru det ikke er bevisst!

 

så - er det noen som har noen forslag?

sitter litt på barbakke jeg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det viktig å finne et navn som ikke så mange andre har. Det skulle være kort og enkelt. Siden jeg er lærer, har jeg også tenkt på at det skal være enkelt for henne å kunne lære og skrive navnet sitt.

 

Vi er litt gjerrige på navnet og ønsker ikke å dele det med så mange før fødsel. Vi vil unngå at mange andre hermer siden det er såpass sjeldent. Litt sært kanskje men...! :)

 

Men vi holdt på å velge Elida (så har jeg delt det ene navnet hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille jente skal hete Hedda - var faktisk min samboer som foreslo dette, og jeg likte det også! Så overraskende enige der faktisk. Vi vurderer evt et mellomnavn på henne, enten Amalie eller Emilie - men siden hun også skal få to etternavn tror vi kanskje det blir litt voldsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elida er navnet eg og har tenkt om det skulle bli jente. men det blir truleg gutt. Bestemor mi hadde elida som andre navn, og eg likar det utruleg godt. så kjem det overraskande ei utan tut blir nok det Elida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil ha et virkelig sjeldent navn som omtrent ingen heter, slik at han vil slippe å bli hetendes Marcus K eller Mathias K, bare fordi det er så mange som heter det samme.

I tillegg får han forme sitt eget navn, og jeg er sikker på at det vil bli kjempefint sammen med personligheten hans. :)

Vi ville også ha et norrønt navn, og endte opp på et navn som bare 9 andre i Norge har. Navnet er Tyr, og i norrøn mytologi er han en krigsgud og sønn av Odin. Og treffer han terminen pluss minus 12 dager blir han født i tyren også, så det passer jo perfekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har eg ikkje hørt før. har du barn frå før med norrøne navn? eg har lyst på navnet Emrik, men veit ikkje om eg får pappaen med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det en liten Tuva på vei.. det var et av navnene på min liste, og etter noen runder så var mannen også enig at det blir Tuva... og det kjennes bra å være enige og ha navnet i boks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emrik var veldig fint, ja. :) Ganske skjeldent det også. Kun 90 stk. som heter det i Norge nå. I 2005 var det kun 10. Det kan virke som om det blir mer og mer populært.

For å få mannen din med på navnet må han vel kanskje få litt tilvenning. De færreste liker et navn de skjelden eller aldri har hørt før. Kanskje du kan nevne navnet sånn nå og da, uten sammenheng med at det kan være et navn til babyen. Kanskje han begynner å like det så godt han foreslår det selv til slutt. :)

 

Jeg har ingen barn fra før nei, men om det blir flere, vil nok de få norrøne navn de også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...