Gå til innhold

har dere funnet navn eller mulige dere tenker på?


pagoda m/ny spire

Anbefalte innlegg

vi er enige om at vi ikke er enige :)

jeg vil ha Malin og han vil ha Karen...

så her sitter vi :)

ei venninne av meg fikk ei lita Karen i sommer (09) da er det rart å bare velge det navnet selv.

har og ei venninne som er voksen som bærer navnet :)

han syntes navnet Malin er vakkert, men hadde sett for seg Karen som naturlig for henne i magen...

 

hvodan ligger dere ann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har så å si bestemt oss:)

Har funnet et navn som begge liker veldig godt å som vi syntes passer til storesøsters navn Anjelica...

Lille gullet i magen kommer nok til å hete Evelina<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang ble vi enig om fornavnet på datteren vår med en gang, mens denne gangen har vi ikke kommet i mål enda. Mitt favorittnavn er Anine, med Helen på andreplass. Mannen min foretrekker Malene, og datteren vår vil kalle lillesøster Trine eller Marie. Vi blir vel enig til slutt, vi blir som oftest det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter skikkeligt. Har absolut ikke peiling på vad vi ska kalla gutten vår. Helt blanka begge två.. Hadde flera fina jentenamn,Elin,Louise bl.a. Men så blir det gutt då... Pokker å,vi brukte upp det namnet vi likte till äldsteman Christopher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi bare kommet til brainstormingdelen foreløpig, der både jeg og han har bidratt med noen navn hver. Der har vi fått;

Philip / Filip, Aslak, Nicholas, Daniel, Nathaniel, Sander, Kasper, Oskar, Gabriel, William.

 

Både jeg og sambo holder en liten knapp på Filip/Philip foreløpig..kjenner ingen andre som heter det, og jeg syns det passer temperamentet hans;) Men ingenting er avgjort ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har landet på navnet sunniva vi også :) syns det er et herlig navn! Det er oppkalling etter begge bestemor og oldemor på barnefarens siden, så han synes dette er ekstra stas :) hehe... Men vi sliter mer med etternavnet. Har jo valgt et rimelig langt navn, og vi har begge kronglete etternavn. Blir mye forklaringer og stavinger for lille vesle tulla vår, men begge vil så gjerne føre navnene videre. Til min samboer har jeg sagt at hvis tulla kun skal hete hans etternavn, skal jeg også ha hans etternavn... Ikke sett noe til frieri enda:p! Litt kravstor må en da være :) Men glad vi ble så fort enig om fornavn, nå gjenstår det bare å se om navnet passer til tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var navn bestemt før vi ble gravide :) vi har en gutt fra før som ble bestemt oppkalt etter 2 meget stolte bestefedre, så Sivert har hatt navn siden ultralyden ;)

denne gangen venter vi jente, og siden jeg fikk "bestemme" navn til Sivert fikk mannen min førsterett denne gangen. han vil gjerne bruke navnet til mormoren sin, og jeg har også veldig lyst til å ære mine bestemødre, så jenta vår skal hete Ingrid Renate, Ingrid etter mormoren hans og Renate fordi mine bestemødre og hans farmor har navn på R :D

Gleder meg til å fortelle navnevalget til min mormor :) jeg er så heldig at jeg fortsatt har både min mormor og morfar i live og oppegående, og mine barn får bli kjent med noen oldeforeldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Leonora Katharina. Det ble bestemt for 4 år siden. Jeg har hatt bestemte navn på mine barn siden ung alder egentlig. Og gutten heter Marcus Alexander, akkurat som jeg hadde bestemt. Heldigvis var kællen enig=) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestemt navn på prinsessa vår. Viktig for oss er at vi liker det uansett trend eller ei. Jenta vår skal hete Thea Linea:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kutta daniel (er så mange som heiter det) og eirik. Så no er vi nede i seks navn. magnus, linus, lukas, håkon, henrik og kasper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt Sara veldig godt. Irriterende at det nå ligger på navnetoppen.... Holder likevel fast på det foreløpig. Kanskje blir det Sara Emilie eller Sara Sofie. Vi er ikke "ferdigforhandlet" for å si det sånn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror vi ender opp på Magrete/Margrete :) etter mamma.. synes det passer sammen med nr 1 Karen Marie :)

 

skulle det mot formodning bli en gutt blir det Leon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er heller ikke enige.

Eg vil ha Anna, og han vil ha Oline.

Eg kan bare si en ting med sikkerhet Oline blir det ikke, ikke det at det er stygt, men eg synes ikke at det passer.

Har en jente ifra før, Linnea.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kortet ned lista en del, men det er fortsatt mange igjen. Vi venter jo både en gutt og en jente, så det er dobbelt opp å tenke på. Navnene må jo passe sammen også...

 

Jentenavn:

Mathilde, Emilie, Rebecka og Danielle/a

 

Guttenavn:

Leander, Sebastian, Arne Olander, Aleksander, Jonathan, Joakim og Kasper

 

Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en brite, og i hans familieregister så dukker Francis opp på gutte siden, flere ganger. Jeg liker det. Ikke så mye brukt i Norge, og det uttales slik det skrives. Jeg selv skal ha jente, og her blir det britiske navn, og har tenkt på navn som; Maisy, Fillipa, Savanha, Ruby el Ada Kate. Men det er vanskelig dette her. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...