Gå til innhold

Hvem passer egentlig på ungene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der var du selv som startet det hele, skal jeg sitere deg igjen?

"Oi oi oi, jeg er tydeligvis ikke her på DIB ofte nok.....for jeg trodde at det her inne var oppegående og reflekterte foreldre som ønsket det beste for barna sine, og som i solidaritet med andre foreldre vil kjempe for denne saken. Men så feil kan man ta!!"

Jeg er oppegående, reflektert, solidarisk, og kjemper for saker jeg tror på. Men ikke på FB. Jeg mener også at jeg har god innsikt i hvordan politiske styringssystemer fungerer, dersom det er meg du sikter til.

Jeg har også jobbet nok sammen med sterke damer til å kjenne igjen hersketeknikker når jeg ser dem. Og det du gjør i ditt sitat er i beste fall et patetisk forsøk. Ikke sant lille venn?

obs, ble jeg usaklig, dumt da.. da er vi to i alle fall da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nok, ble bare forvirret over alle jeg-ene i HI. Jeg skriver bare jeg når jeg skriver om meg selv.

Skrevet

Kjedelig med mennesker som ikke pisser deg opp etter ryggen?

Skrevet

Jeg har titta innom, men meldte meg ikke inn. At du foretrekker andre fora, er opp til deg - selvfølgelig. Jeg har lest hele denne tråden og skjønner helt ærlig ikke helt hva du reagerer sånn på. At folk er uenige, det må man da takle ellers i verden også? Hvis du har vært folkevalgt, vet du vel at livets realiteter ikke er at alle er enige hele tiden?

Hva som er konstruktivt er det vel delte oppfatninger om. Om du finner andre fora som er mer konstruktive; flott.

Hva som er hyggelig er det vel også delte oppfatninger om. Du finner garantert fora som er heftigere på koser og klemzer, samt dansende smileyer. Jeg for min del foretrekker å slippe alle disse.

Skrevet

Det handlet om å dra frem et poeng:)

Og du vet jeg liker å diskutere med deg, det er hyggelig med noen som er gode til å dra frem ting jeg kanskje ikke har tenkt på.

Jeg har forøvrig prøvd i går med et "ikke jeg formulert" innlegg, og det falt heller dårlig i smak her inne, ingen debatt i det heletatt, så noe må jeg jo har gjort "rett" med å formulere meg annerledes:p

Utover det, veldig hyggelig å høre at du har hatt barn i 6 forskjellige og aldri opplevd det vi opplever på småbarnsavdelingene i vår barnehage nå.

For det er jo ikke slik det bør være, og vi synes det er vanskelig å ikke nå frem til styrer og bruker derfor andre alternativer, som avisen (leserinnlegg, reportasjer etc) og internett for å nå frem på andre måter:)

Skrevet

Jeg vet at i barnehagen vi bruker er det nok ansatte og gutten våres stor trives i barnehagen, jeg jobber turnus så jeg har også hentet og levert til forskjellige tider og ser hvordan de jobber når barn normalt ikke blir hentet og derfor vet jeg at i den barnehagen har barna det veldig bra.

De er ikke overflod med voksne men det er voksne der som ser de, ja har skjedd ting de voksne ikke har fått med seg men de kan ikke ha en voksen pr barn helller i en barnehage.

Men skjønner ikke helt du mener den barnehagen du bruker er ILLE da ville jeg seriøst byttet barnehage om jeg viste at barnet mitt gikk i en barnehage jeg så på som ille.

Ser mange reagerer på at hun bor i en høyre kommune og mener da at det er grunn for at barnehagen er som hun beskriver den, jeg vil legge til at jeg og bor i en høyre kommune og kunne ikke vært mere fornøyd og trygg enn det jeg er med barnehagen vi buker.

Skrevet

Fra et politisk ståsted må jeg faktisk si meg helt enig med Lektor Doppler i dette tilfellet. Gjør noe som faktisk kan endre hverdagen for barnet ditt.

Skrevet

Jeg har sønnen min i en fantastisk barnehage. På hans avdeling er det 5 voksne og 17 barn. I kjernetiden er det aldri mindre enn fire voksne, stort sett fem. Det er to den første og siste halvtimen. På huset er det alltid 5 voksne tilstede, det er tre avdelinger.

Det er ingen uten fagutdanning eller førskolelærerutdanning og barna blir så utrolig bra ivaretatt. De voksne er positive og blide og sønnen min elsker dem :)

Det finnes gode barnehager der ute også, heldigvis.

Skrevet

SÅ lenge ungene er fornøyde, hviner av fryd når vi sier vi skal til barenhagen, løper fra meg når vi har rukket og ta av klærne i gangen, og alltid er opptatt av lek med barn/ barn og voksne når jeg henter...SÅ ja, da antar jeg at ungen stort sett at har det bra..

'

Om han noen gang må vente på å få trøst, eller få hjelp av en voksen når han trenger det, så er da det helt normalt..De må lære seg og dele og vente på tur, selv om de er små..Hjemme må de også vente, da vi ofte er en voksen på to barn..Når minsten bader, så er det lite hjelp og får om eldstejenta vil ha oppmerksomhet..Likeså om jeg hjelper henne med lekser, da må gutten vente på oppmerksomhet og hjelp..ELler trøst, så lenge det ikke er noe akutt..Antar at også i barnehagen prioriterer de trøst og stell ved skader før trøst av en som er sulten eller trett...

Jeg synes ikke det er riktig at ungene skal ha all oppmerksomhet hele tiden, at de ikke skal bli herset med av eldre, at de skal leve en en trygghetsboble helt til de MÅ møte en "tøff hverdag"...Synes det er greit at litt motstand blir innført i trygge og kontorllerte rammer..SOm å dele på leker, at man må kjempe for sin vilje, eller man må vente på tur.....Det er hver sin gang.....

barn skal bli sett og hørt, men det er også viktig at de lærer og se og høre andre barn.....

Skrevet

Jeg føler at barna mine blir svært godt tatt vare på i barnehagen. De blir tatt imot hver morgen, de trivest og gleder seg over å være i barnehagen, de har gode venner der. Jeg liker de ansatte, trivelige folk som gir tilbakemeldninger og forteller om barnas dag. De svarer på spørsmål, de gir beskjed hvis noe har skjedd. De ringer hvis det er noe. Lang og god åpningtid er det også, fine lokaler, er heldig på alle mulige måter med barnehagen. Leit at ikke alle er like heldige synes jeg.

Skrevet

Så trist at barnet ditt ikke blir sett i barnehagen da. Ville byttet barnehage jeg.

Alle jeg kjenner har barna sine i forskjellige barnehager, og jeg har aldri hørt at de ikke føler at barna deres blir sett. I barnehagen der vesla går, har jeg aldri følt at hun ikke blir sett, noen ganger har de hatt det veldig travelt, og kanskje ikke hatt tid til å ta seg av henne tilstrekkelig akkurat i morgenrushet når jeg har levert henne. Alltid når jeg har hentet henne, så er hun aldri alene, alltid en voksen i nærheten og de kan fortelle hva jenta mi har gjort den dagen og de har små morsomme historier å fortelle, noe hun har sagt eller gjort. Så ja, jenta mi blir sett så godt som mulig i barnehagen, den beste oppmerksomheten får vi sørge for her hjemme.

Skrevet

Ja, jeg mener helt bestemt at barnet vårt blir sett og hørt. Dette merker vi på tilbakemeldingene fra de voksne når vi kommer for å hente. Hvis de ikke hadde sett og hørt henne kunne de ikke ha sagt det de sier, ettersom de da må ha lagt spesielt merke til det:) Det er alltid positive ting.

Nå må jeg legge til og si at vi er veldig heldig med vår barnehage. Her er det 6 voksne på 12 barn, så barna blir både sett og hørt. De får også være med å påvirke sin egen hverdag i stor grad.

Skrevet

Ja, jeg er sikker.

Det hender enkelte dager at det er knappt med personale. Da kan planlagte aktiviteter ol bli avlyst, men det er altid noen der for ungene hvis de trenger en voksen.

Noe annet som er bra i barnehagen er at det er mulig for ungene å stikke seg vekk litt. De voksne vet hvor de er, men kan ikke se barna hele tiden.

Skrevet

Det er enten jeg eller de ansatte i barnehagen som passer mine barn, og jeg må si jeg er veldig fornøyd med jobben som blir gjort både av meg og de i barnehagen! :) De går i en privat barnehage, og har alltid gjort det, så jeg vet ikke noe om hvordan ståa er i kommunale barnehager, men er det virkelig så forferdelig der?

Selvfølgelig kunne det vært flere ansatte, det kan det jo alltid, men de klarer seg helt fint med 3-4 barn per voksen på småbarnsavdeling. (Har selv jobbet der.)

Det finnes så mange områder vi skulle brukt mer penger på, og dette er ikke en av de som står først i køen. Synes jeg.

Skrevet

Er det virkelig så mange naive foreldre der ute?

Vi har snuppa i en privat barnehage, hvor vi foreldre er "veldig med" på styre og stell, og den er ikke så stor. Jeg TROR snuppa har det bra der. Men SIKKER, kan jeg jo ikke være??

Synes det nesten er rart at så mange er så sikre på at barna har det helt topp i bhg - er dere så ukritiske? Tenker at nesten uansett, så er det forbedringspotensile på de fleste områder - også i bhg.

Hvor legger dere egentlig "lista", dere som er så fornøyd?

Skrevet

lista mi for å være fornøyd er at småen vil dit, vi får beskjed om hva som foregår der. de viser at de vet hva småen gjør i løpet av en dag. og de har faste rutiner og at de i tillegg har tid til å ta i mot oss ved henting og bringing.

jeg har lever og hentet småen på veldig mange rare tidspunkt i løpet av disse 2 1/2 årene han har gått der og jeg er veldig trygg på at han har det fint.

men selvsakt man vet jo aldri. kan jo godt hende han ikke har det fint hjemme også - men det virker litt søkt å tenke sånn.

Skrevet

Hvis barnet er stort nok til å uttrykke seg forståelig verbalt er det da ikke så vanskelig å finne ut om de trives eller ikke. De fleste barn setter seg vel også på bakbeina dersom de må gå i en barnehage de ikke trives i.

Barn under 2 år har egentlig ingenting i en barnehage å gjøre, men må du så må du. De kan selvfølgelig ikke få like mye oppmerksomhet og kos i en barnehage som hjemme med foreldrene, det sier seg jo selv. En kan ikke ansette 1 voksen per barn, og det er alltid ting som skjer som må ordnes med en gang. Feks at et barn må ha ny bleie, det faller og slår seg, blir bitt av et annet barn osv - ganske mye tid går faktisk vekk til slike ting i løpet av en barnehagedag på småbarnsavdelingene. Men de fleste har det jo tross alt bra! Heldigvis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...