Shamandalie Skrevet 11. januar 2010 #51 Skrevet 11. januar 2010 Vil tro de sier ifra,iallefall gjør de hos oss =) Siden jeg selv har jobbet i bhg de siste 3 årene, er jeg klar over at de ønsker tapebleier. MEN jeg vet også at når det er varmt og godt,og uteklær tilsvarer sko,kanskje en genser, så er det kjempelettvint med up&go. Jenter bruker kanskje kjoler osv. Å slik som nå, når det har vært langt under -20 hver eneste dag,så er de jo inne hele dagen. (småbarnsavd.) Også da er det lettvint med up&go. Da er det bare strømpebukse og tøfler som må av. Så jeg har begge deler liggende i bhg, kjøpte en pakke av hver å sendte med til oppstart (august). Up&go har de spurt etter 1 gang, mens de vanlige mye oftere selvfølgelig. Så det er lett å se hvilke de bruker mest av =)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #52 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har jobbet i barnehage i mange år....=) men syns det er mere givende å være hjemme med egne barn, enn å sette bort mine barn for så å passe andres barn. Så jeg vet hvordan det er i barnehage, selv om det er en stund siden. Jeg husker denne debatten spesielt med en forelder som ville ha up&go på sitt barn. Hun fikk lov til det, og jeg personlig skjønte ikke da...slik som nå denne vinklingen på bleier. Ja jeg har respekt for vårt yrke, men syns ikke dere har mer jobb enn hva jeg har. En givende jobb ja, men også en svært koselig jobb. VI har en ganske lik jobb, borstett fra at jeg passer mine egne barn.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #53 Skrevet 11. januar 2010 Jeg lurer på om noen av dere skjønner at de barnehageansatte i utgangspunktet er ansatt fordi de ønsker å gjøre det beste for barna deres. De ber ikke om tape-bleier fordi de er sære eller late eller vanskelige! Sannsynligvis vil de også synes det er greit med up&go hvis man forklarer nøye hvorfor det er viktig for akkurat dette barnet. Samtidig vil de nok få sprelledokka til å ligge roligere enn det dere klarer hjemme. Det er noe med at barn er annerledes med foreldrene enn med de barnehageansatte. Du med fire barn som er alene store deler av tiden - du har helt sikkert en minst like strevsom og aktiv dag som barnehagepersonalet, men det er jo allikevel ikke helt sammenlignbart. Det er noe annet med ens egne barn og det er ingen av oss som kan bruke egenmeldinger eller ta dopause hjemme. Jeg går også på do med tre barn, jeg må stå på beina selv om jeg har feber og jeg må spise maten min når barna "tillater" det. Jeg kan allikevel ikke tenke at dette burde barnehagen klare. Jeg blir stadig overrasket over hva folk mener de kan kreve av barnehagen. Hvis man vil ha alt som hjemme, må man faktisk være hjemme med barna sine...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #54 Skrevet 11. januar 2010 Haha:) Synes jeg ser for meg Anita i bhg vår ta med seg 4 småttiser inn på do når hun skal tisse, slik som hjemmemødre med fire barn gjør... Nei, seriøst. Synes det er helt ok med tape-bleier, de er ute på tur i flere timer om gangen, det er mye lettere å skifte en tape-bleie, da slipper man å ta av bukse, strømpebukse og sko, man bare vipper det ned under rompa. Og gutten min ligger helt rolig på stellebordet i bhg, det gjør han ikke her hjemme. At up and go skal være så mye bedre å bevege seg i for barnet er bare tull, ihvertfall etter mine erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #55 Skrevet 11. januar 2010 Ser at mange av dere foreldre skulle hatt et par dager i en barnehage å sett hvordan det er å jobbe i en barnehage! hilsen barnehage ansatt
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #56 Skrevet 11. januar 2010 Gurimalla - snakk om å lage storm i et vannglass... Jenta vår brukte Up&Go før hun begynte i barnehagen .. men byttet gladelig til "vanlige" bleier da bhg ansatte ønsket dette.. Har ikke vært noe problem! Vi har tilogmed begynt å bruke de vanlige hjemme nå! Herregud - så mye problemer visse folk skal lage
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #57 Skrevet 11. januar 2010 Hvorfor lage problemer, ta med begge deler ) teipbleier er best på tur. Vi går som regel lengre turer enn en halv time, da spiser vi ute og skifter bleier ute. Da har barna tørre bleier, for det hender at noen sovner på vei tilbake i bhg, Vi har egentlig med bleier uansett om vi bare skal gå en liten tur eller en lengre tur. Det er fordi hvis ett av barna bæsjer, så kan vi skifte der og da istedet for å måtte avbryte turen. Da går det mye fortere med teipbleier. Det er fordi da slipper vi å ta av sko, dress, bukse, strømpebukse. Sier seg selv at det sparer litt tid ) Hos oss så har vi fokus på at barna skal klare selv, og vi bruker stelletiden mye på dette. Da er up&go bleier veldig fint. Vi er beviste på at vi tar av alle klærne nedentil på barna når vi skifter, slik at det ikke skal gå på "samlebånd". Dessverre så lar ikke dette seg gjøre hverdag. Vi har mange hektiske dager, der vi har en del sykdom. Så da blir det desverre "samlebånd" skift. Det er ikke for at det skal bli lettere for oss, men fordi vi skal få tid til alle barna. For hvis det tar 1-2 min ekstra med up&go bleier på ett barn, så sier det seg selv at hvis alle skulle hatt up&go på en avd. med 15-16 barn så tar stelletiden plutselig 15-30 min lenger... Er vi alle på jobb, så går det helt fint, siden vi skal bruke mye tid på det. Er vi få på jobb, så går det desverre ikke ( Vi kunne sikkert gjort det, men da hadde det blitt på bekostning av de andre barna. På slike dager så er det ikke alltid vi har pause heller, Så kan ikke ta fra den tiden heller og vi spiser med barna. Personlig så liker jeg veldig godt å bruke lang tid på stell, man får så god kontakt med det ene barnet. Tror mange av mine kollegaer er enig i det. Så grunnen til at mange bhg vil ha teipbleier er ikke fordi de ansatte er late. Oppfordrer alle til å lese innlegget : er barna våre så lite viktige. Det står på side 3 her på anonymforumet.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #58 Skrevet 11. januar 2010 Unnskyld, det sto på side 4 ) http://www.barnimagen.com/forum/thread/141249368 Anonym 11:17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå