mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #51 Skrevet 8. januar 2010 denne skjønte jeg ikke ...sorry.... to ulike gener ? godt vi har jesaja? hmm.. heh er ikke sååå god å forstå jeg alltid men....kan du hjelpe til litt her...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #52 Skrevet 8. januar 2010 Nei dette kan ikke forstås, fordi du og den hellige ånd ser ting som ikke finnes i bibelen. Og det er litt plagsomt. I de tidlige oversettelsene av bibelen brukes ordet Lucifer også om Jesus i Peters brev, og i åpenbaringene. Forklar. Hvorfor har Lucifer fått et gresk navn dersom han var med fra tidenes morgen? Både Mikael og Gabriel er hebraiske navn, som spores tilbake, mens Lucifer er greker? Dine fiksjoner om Lucifer virker til å ha mye felles med John Miltons det tapte paradis. Dessuten å sitere bibelen fra websider som heter Deleriums Realm synes jeg vitner om dårlig kritisk sans.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #53 Skrevet 8. januar 2010 Jødene hevder at de har rett på Israel fordi det står i det gamle testamenet at de er Guds utvalgte folk. Da en forsker viste at dette utvalgte folket hadde nesten identisk genmateriale som Israelittene, ble det opprør. Men da er det jo fint at de kan vise til noen gamle tekster i bibelen som sier at de er guds utvalgte folk.
mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #54 Skrevet 8. januar 2010 jeg er desverre ikke flink å forklare så holder ikke dette vet ikke jeg. forresten hvilken side...delerium et elelr annet...hvilken side er dette ? og jeg kjenner ikke til john milton...hvem er dette ?
mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #55 Skrevet 8. januar 2010 hmm...ja jeg vet ikke... men uansett så er "nesten" ikke godt nok
mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #56 Skrevet 8. januar 2010 jeg ha forresten brukt min egen bibel som rettesnor jeg der er det forklaringer på bibelske tekster også bibelen min heter Bibelen Guds Ord. Studieutgave. norsk versjon.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #57 Skrevet 8. januar 2010 Milton skrev om Lucifers fall. Skjønnlitterært. Det du skrev om Lucifer på engelsk var ikke hentet til fra denne boken din, den er så vidt jeg kan forstå norsk. Hvorfor forholder du deg til en annen oversettelse av bibelen enn kriken? Det er ganske stor forskjell på den bysantiske teksten og den alexandriske teksten.
mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #58 Skrevet 8. januar 2010 jeg har en versjon og en annen lånte jeg engang. den jeg har nå er norsk versjon. den andre mener jeg å være King James engelsk versjonen... bryr meg ikke hvilken versjon jeg leser i så lenge det er Guds ord
KaMa Skrevet 11. januar 2010 #59 Skrevet 11. januar 2010 Jøss, for en utvikling! Hvorfor sitter du, mamma 1980, med den endelige og riktige måten å forstå bibelen på? Så vidt meg bekjent så er det ikke videre populært i de kristne sirkler å tolke bibel og kristendom heeelt ut av eget hode.. Du virker skummel.
mamma1980 Skrevet 11. januar 2010 #60 Skrevet 11. januar 2010 nei jeg har ikke løsningen. og jeg TROR. nei klart en ikke skal tenke selv i denne verden...fyyyy... det e viktig å kunne tenke noe selv, men det som jeg tror betyr ikke at det går "utenfor" troa mi. det grunnleggende for de troende er å tro på jesus. det som blir tenkt selv etterpå man er blitt frelst er ikke vesentlig....grunnen til at jeg gjør det, er at jeg er nyskjerrig på hva Gud ønsker for meg og Hvordan hele greia er satt sammen. jeg er bare et menneske jeg tør i hvert fall å tro på noe uten å bry meg om folk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå