Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #51 Skrevet 22. desember 2009 kke om det står i hovedteksten at det ikke er snakk om de som ikke får satt bort barna sine...Da utelukker man de.... Syntes det er fint noen henger seg opp i det jeg, for det er kanskje ikke alle som har tenkt på det. Det er faktisk ikke en bagatell.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #52 Skrevet 22. desember 2009 Det er en ting som er verre enn mødre som tar med seg barna på handling generelt, og det er folk som irriterer seg over mødre som tar med seg barn. Jeg gjorde meg ferdig med julehandlinga tidlig i november for jeg haaaater stressa, sure folk som tror at barn er roten til alt vondt.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #53 Skrevet 22. desember 2009 Jeg er både enig med Hi og med de som er uenige. For det første: vente med å handle på en lørdag eller søndag i desember? Det er de to dagene jeg aboslutt prøver å UNNGÅ, for det er da sikkert 70-80% av byens befolkning som har fri og som bruker de to dagene til juleshopping. Og det er enda mer slitsom for barna å være med foreldrer og handle på en full kjøpe senter eller butikk. Men hvis du skal prøve å handle på en hverdag, så ser hvertfall på formen til barna og vurder uti fra der. Om barnet er sliten etter sfo eller bhg, så prøv å hold barnet hjemme, eller finn noen til å passe. Men hvis barnet er i god form så skader det ikke med en liten handletur. Jeg har selv dratt sønnen min på handletur etter bhg. Han er 4 år. Og jeg vurderer etter formen hans. Hvis jeg har planer om å dra ut å handle etter å ha hentet han i bhg, så spør jeg han alltid: har du lyst til å være med i butikken? Er han sliten, svarer han nei. På en annen side, så kan det være mange grunner til at barndet som du HI, så i vogna ble sliten av andre grunner. Kanskje h*n nettopp har hatt trass anfall og ble sliten av det? Kanskje barnet som lå på gulvet og var knallrød i ansiktet som lå og gråt, gjorde det fordi han ikke fikk kjøpt en leke i leketøysbutikken? Kan være andre grunner til i tillegg til at han er sliten etter bhg. Men det vet ikke du, hvis du ikke har fotfulgt dem gjennom hele senteret hele kvelden.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #54 Skrevet 22. desember 2009 Da er det du, 23:47, som har et problem da....
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #55 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har ikke et problem nei. Men etter å ha jobbet i butikk i 5-6 år, så VET jeg hvordan folk generelt oppfører seg i julestria. Det vil jeg ikke utsette meg selv eller barna mine for. Derfor unngår jeg butikker i desember og på lørdager. Hater stressa folk!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #56 Skrevet 23. desember 2009 ikke alle barn er i barnehage hele dagen..noen av oss oppdrar barna våre selv ..... faktisk... og selv etter barnehage kan man ta en god pause hjemme...spise god mat og slappe av før man går ut... alle barn er forskjellige..og noen er faktisk ikke så trøtte som alle skal ha det til her!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #57 Skrevet 23. desember 2009 må jo bare fortelle hva jeg opplevde igår... kl 15.20 på butikksenter i byen... babyen min på 6 mnd han på magen min i babybjørn... (far var jobb... ) så jeg tok med meg min baby...(som jeg nå har skjønt man ALDRI må gjøre!!!) En gal barnløs kvinne som var enormt stresset dyttet og knuffet alle rundt seg .. (for tenk om noen skulle snike i køen...som var forbausende kort til jul å være) jeg tenkte å holde meg litt unna henne..men var desverre for sen så min lille baby fikk albuen hennes i øye sitt...og fått sin første blåveis 6 mnd gammel.. ja babyen min hylskrek..og jeg fikk mange blikk til og med en komentar om at jeg ikke bør ha med barn i butikken....det som irriterte meg at den gale damen som stresset rund ikke fikk en eneste kommentar!!! for det er jo greit å være litt stresset rund jul bare barna ikke er med!!.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #58 Skrevet 23. desember 2009 ikke dra den, 09:20. dummeste jeg hører....
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #59 Skrevet 23. desember 2009 Uffda. Hørtes ikke bra ut 09:29. Derfor skrev jeg dette innlegget, for å advare andre om å ta med barna sine inn til det hysteriske shoppinggalskapen som foregår i byen i disse dager. Håper det går bra med babyen din, og god jul ) HI
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #60 Skrevet 23. desember 2009 Skal vi slutte og ha barna i barnehagen også da??? de blir slitne der også.. Jeg tar med meg barna på byen eller kjøpesenter og prøver tøy om de skal ha nytt tøy uten at jeg føler andre har noe med det... Mine barn syntes det er koselig og kunne være med ut når vi handler men ja de blir slitne men ikke så slitne at de må legge seg ned som noen skrev her.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #61 Skrevet 23. desember 2009 Du kan jo ikke sammenligne barnehage, og sene kvelder med juleshopping etter barnehage????
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #62 Skrevet 23. desember 2009 13.14.. mine syns også det er stas å få være med=)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #63 Skrevet 23. desember 2009 Så bra Da regner jeg med at du ikke tar med barna sent på kvelden etter en lang barnehagedag )
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #64 Skrevet 23. desember 2009 Må nesten si meg litt enig her ja.Her planla vi julehandelen med omhu,for å gjøre det så koselig som mulig for oss alle.Dro til byen tidlig en lørdag og handlet med lillemor,slik at hun fikk valgt seg en fin kjole,og gaver til andre barn i familien.Hun var frisk og opplagt og det var lite mennesker,så vi koste oss skikkelig:) Resten av julehandelen har sambo og jeg fått unnagjort mens hun var hos besteforeldre og koste seg med julebakst o.l.Med litt planlegging går det som regel mye greiere:) Skjønner at ikke alle har mulighet til det,men vet også at mange drar med seg barna rundt i alt julestresset,selv om de egentlig ikke trenger det......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå