Gå til innhold

Dere med flust av unger og barnevogner i byen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

KAN dere ikke la ungene være hjemme? Eller låne de bort til besteforeldre, eller ta det mens de er på skole eller bhg? Jeg blir seriøst frustrert av alle disse mødrene som sliter ut ungene sine, og ikke er det no positive opplevelser med en stresset mor som skriker etter ungene sine fordi hun ikke har styr på de! Hadde de fleste (og jepp, skjønner at ikke alle har mulighet) gjort slik, hadde det faktisk gått ann å dratt til byen å få gjort det man skulle......

God Jul ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel veldig mange av oss gjør faktisk en samfunnsnyttg innsats og jobber!!!!! Vi har ikke besteforeldre el. i byen (jeg kjører ikke 60mil for å gå på juleshopping).

Men mini ser faktisk ut til å være den i familien som liker best å handle! Trives med å sitte å se på alle folka ;-)

Skrevet

Ja, ikke dra den til meg, for jeg JOBBER selv jeg, men klarer å sette barnefar på oppgave: "Barnepass", mens jeg fyker en kjapp tur til byen.

HI

PS: Minin din kan jo se byen 364 andre dager i året, om hun ikke er med på juleshoppinga!?

Skrevet

Jeg er faktisk enig der, selv om unntaket må være alenemødre som rett og slett ikke har annet valg enn å ta med seg barna.

En typisk situasjon var på kjøpesenteret her for litt siden. En gutt på en 3-4 år, sammen med mamma og pappa. Gutten var helt ferdig. Lå på gulvet i krampegråt. Den typen de ikke klarer å komme ut av selv omtrent. Tydelig lei, sliten, sint, frustrert og i et hele tatt kjørt etter det som sikkert var fryktelig slitsomt for ham. Hvorfor stod de bare der? Hvorfor tok de ikke med seg gutten og dro hjem? En av foreldrene kunne da virkelig ha reist tilbake og kjøpt resten?

Nei, jeg blir litt oppgitt selv av og til...

*skriver meg bak øret at dersom Poden viser lignende tendenser, så har jeg strukket strikken for langt*

Skrevet

Ser fremdeles ikke noe galt i å ha med mini på shopping jeg altså! Men jeg handler bare 3-4gaver også, og med senteret 3min unna så er det fort gjort ;-)

Pappa'n passer gjerne barnet, men vi liker nå av og til å handle i lag! Så i dag var mini med på Obs!

Shopper du virkelig bare 1 dag pr år?

Skrevet

er desverre ikke alle som har den muligheten:( jeg for min del skulle gjerne gjort det men bf har jeg ikke sett eller hørt fra på to mnd og besteforeldre er i full jobb - så da er eneste mulighet å dra tulla med på tur (hun er bare 4 mnd da, så hun sover stort sett) men jeg syntes selv det er stressende å ta med henne - hun sovner i bilen og så er det ut, og i vogna og så inn i bilen igjen... men that`s life...

Skrevet

Nå kan det jo være slik at ungen(e) har kost seg 90 % av tiden, men gått lei den siste halvtimen da.

Skrevet

Nei. Snakker hovedsaklig om juleshopping, og det gjør jeg somregel kun 1 gang i året..

Shopping med barna er moro det altså, forstå meg rett, men når det blir stressmomenter for barna, og stresset mamma som kjefter, så syntes jeg synd i de. (som det somregel blir i juleshoppingsesongen)

HI

Skrevet

Da er det utrolig rar statistikk i og med jeg så iallefall at halvparten av de ungene i byen i dag var slitne, sutrete og trøtte. Rart jeg skulle treffe på de 10% på alle de ungene?

Skrevet

Jeg jobber på en klesbutikk med klær for barn, og ser hver dag mødre,(og noen fedre), som drar ungene med på shopping rett etter skole/barnehage.. Ungene er sultne, slitne og sutrete, men mamma skal absolutt ha dem til å prøve fire forskjellige vinterdresser. Skjenner på ungene, som bare blir verre og verre, mens far prøver sånn halvveis å hjelpe til..

Skjønner at man må innom matbutikken før man drar hjem, men klær kan man da handle i helgene, med blide og uthvilte barn? Eller deponere på varene, sånn at du kan prøve det på ungene hjemme!

Skrevet

Hmm... hvordan vet dere at barna er utslitt egentlig?

Min lille søtsak har det med å sette trassen inn for fullt innimellom når vi er på butikk, noen ganger går det flott andre ganger HYYYYYLER han og skriker og blir totalt mongo om jeg får si det, kanskje bare fordi han ikke vil sitte i vogna. Ikke fordi han er sliten og/eller lei...

Å JA vi MÅ ha han i barne eller handlevogn, eller så springer han avgårde i en sinnsyk fart, helst inn på lager eller bak kassene, ÅVERALT der han ikke skal... Heldigvis har han ikke løpt inni prøverom enda!:P

Men vi er tilflyttet her, og kjenner ingen som kan ha han så vi må ta han med, men så skal det også sies at om han begynner og trasse tar enten jeg eller farn han med oss rett uti bilen!

Sjønner GODT irritasjonen,belive me, blir passelig irritert på min egen unge liksom, men sjønner godt om det f.eks er en alenemor som faktisk ikke har noen andre til å passe barna...hva kan hun gjør liksom? Avlyse jula...?:-/

Så det beste er vel å bite tennene sammen og gå til neste butikk!;) God jul!:)

Skrevet

Kommer jo ann på klokkeslettet du var der da.

Gutten min koser seg stort sett på handleturer men innimellom angrer han på at han har blitt med, men da vil jeg jo gjerne handle meg ferdig.....

Skrevet

Nå pressiserte jeg jo i hovedinnlegget at dette ikke gjaldt de som ikke har mulighet.

Hvordan jeg ser det? Fordi jeg har en hjerne som forteller meg at når barn på 1-3år er i byen klokken 19 på en mandag kveld, og segner sammen etter/i vognen, og er spreng røde i trynet, så er det ikke for å være på trass. Da er de trøtte og slitne.

Som du sier selv så springer ungen din overalt og hyler, det er derimot IKKE et tegn på at h*n er sliten.

1+1=2

Skrevet

Hvorfor kom det ann på det? På 4 timer i byen i dag, så jeg noen skikkelig skrekkeksempler....

Skrevet

Du verden for en instilling....

Jeg er firebarnsmor... og minsten er såpass liten at han sitter i vogn..mener hi at jeg av den grunn ikke kan gå å handle det vi trenger av mat, klær og julegaver?? ingen av de går verken i barnehage eller sfo... jeg passer på at de verken er sultne eller slitne.... vi stikker alltid innom enten lekebutikk eller dyrebutikk for det syns unga er stas..

men jeg kan ikke la de være alene hjemme!! Da jeg var liten ble jeg alltid med min mor på butikken....

Jeg må si at jeg ikke var klar over at butikkene kun var for de uten barn?? Er det virkelig bare de som trenger å shoppe??

åja... bare sette de til barnevakt??? vel min mor har 15 barnebarn, og jeg tror at hun setter pris på å ikke passe alle de for hver gang noen av oss skal i butikken.... hun har tross alt ett eget liv, og unga mine er ikke hennes ansvar...

Tanter, venninner og den slags... har alle 2, 3 ...til og med 4 og 5 unger... og setter sikkert pris på å slippe å passe mine i tillegg..

hmm...barnefar ja.. det hender at han er på jobb eller på steder der man ikke kan ha barna...som f.eks fotballpub... og så passer han de når jeg skal noe jeg ikke KAN ta med barna på f.eks spa=) og så har vi de med på ting de kan være med på som f.eks butikken!! så for alle som syns det ser slitsomt ut....bare prise seg lykkelig over at de ikke har med seg barna.....

Tilslutt så tror jeg unger syns det er greit å være med på butikken...men det forutsetter at man ikke handler i timesvis.. stikker innom noe de syns er stas.. har med en kjeks eller lignende...passer på at de ikke blir for slitne, sultne og kjeie... og finner på mye gøy når man kommer hjem igjen=)

Skrevet

Jeg ser poenget ditt HI... Og jeg må innrømme at jeg "satt bort" den eldste til barnepass da jeg skulle gjennomføre den store maratonhandlingen. Hadde ikke fått gjort så mye hvis hun var med, tenker jeg..

Skrevet

Kanskje det er alle de som faktisk ikke har andre muligheter du ser når du shopper? De du forstår så godt :-) Vil tro de som kan helst styrer unna å slepe med seg 2-3-4 unger alene på shopping, men må man så må man, og det er vel disse du ser.

Skrevet

Hva er problemet? Jeg synes det er deilig og se at det ikke er bare mine barn som slår seg løs iblant. Mødre får medlidende blikk ifra meg. Vi har vel alle småbarnsmødre lignende øyeblikk. Og barnepass kan en ikke ha hver gang en handler. Du må ikke stresse over andre. Pass på deg selv og hjertet ditt!

Skrevet

Det går da vel ikke an å bli proosert av at folk tar med seg unga sine ut?! Skjerp deg. Du MÅ ganske enkelt akseptere at det finnes andre mennesker i verden, både små og store. Er det et problem får vel DU, som er den men prolemer med andre folk, holde deg hjemme!

At det går an...

Skrevet

Mini er 4måneder,og da jeg tok juleshoppingen- var han hjemme med pappan sin.. Uansett om han sover hele tiden han er i vogna uansett, går det mye raskere å ta det uten vogn osv.. Men jeg har overhode ikke noe imot at andre mødre tar med barna på juleshopping..

Det er forresten ikke min sak å legge meg opp i heller.

Skrevet

Har så å si alltid med jenten min vist vi skal handle, vi liker også å handle sammen(meg og smabo) å da må nesten jenten være med også.. uansett så hyler hun når jeg går ut av huset for hun vil være med, så å lage så mye styr for at jeg skal få handle alene, nei det gidder vi ikke.. for hun blir faktisk oppriktig lei seg, hun vet jo at hun kan være med å handle.. så det styre sparer vi til de gangen jeg faktisk MÅ gå uten henne, men da skjønner hun det også bedre vist jeg forklarer hva jeg skal.. å som andre sier, jenten her syntes det er kjekt å være med å handle, hun går å ser på ting å koser seg:) løper litt rundt,ler og leker men ja hun kan også være sur og trassig.. å ikke har vi så mange som kan passe heller bare for at vi skal få handle.. sparer heller barnepass til når vi virkelig trenger det..

Skrevet

Jeg KAN bli provosert av det, jo. Når jeg ser stakkars små barn som blir slepet etter seg kl 18-19 på kvelden, som egentlig skulle vært hjemme i pysjen!

Det er ikke JEG som har problemet da, men de stakkar små barna som er slitne!

HI

Skrevet

Sier det igjen jeg anonyme 7:57.

Dette innlegget var til de som HAR mulighet til å sette barna sine et annet sted! Det STÅR i hovedinnlegget, men hvis du føler deg truffet.....

HI

Skrevet

Du burde passe litt på hva du sier HI, du vet absolutt INGENTING om hvorfor de barna er med på juleshopping!!!!

Og jo det er du som har problemer, som irriterer deg over sånn små ting...

det er mange grunner for å ha med seg barnet på shopping, selv om man kanskje skulle ønsket man kunne reist alene.

Så slutt å bry deg om hva andre gjør, barna har det helt sikkert fint, selv om de en dag før jul blir dratt med til byen og blir slitene av den grunn..!!!!!!!!

Skrevet

RIKTIG, jeg vet INGENTING om hvorfor de er i byen, derfor SKRIVER jeg det i hovedinnlegget at dette ikke gjelder de som IKKE har mulighet til å plassere ungene sine et annet sted. Om du bruker de små grå og de hullene du har i ansiktet som kalles ØYNE, og faktisk leser mitt innlegg, er dette ikke inkluderende de som ikke har mulighet til barnevakt, derfor skjønner jeg ikke argu,metet ditt.

Du sier st det er en LITEN PROBLEMSTILLING, og det sier mer om deg! Det er ikke en småting, når man ser disse små tassene som er sprengrøde i trynet og råslitne blir drasset rundt på inne på et kjøpesenter i disse tidene....Juleforberedelser skal bringe frem glede, ikke stress til ungene våre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...