Gå til innhold

Dere med flust av unger og barnevogner i byen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var iveien en tur i dag.og syns ikke det var så mange barn der. men er sikker på at aaaalle gamlinger i hele distriktet var på en og samme butikk. og de forflytter seg ikke akkurat så fort.. hehe. Syns de var mer slitsomme jeg altså! og plutselig så "parkerer" de bare foran akkurat det jeg skal bort til.. grrr. kan de ikke heller sende noen andre? nei går ikke an det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innlegget dit "gjelder ikke" de som ikke kan velge annerledes. Det gjelder kun de som drar barna med seg til byen med onde hensikter og gjør juleforberedelsene til stress i stedet for glede!

Dette anser jeg som bortimot det tetteste jeg har lest på disse sidene.

Dersom jeg skulle tilbringe livet med å oppdrive barnavakter for ungene for hver gang jeg skulle handle, hadde livene våre vært meget triste.

I flerbarnsfamilier er livet ofte stess. Man skal på fritidsaktiviteter, bursdager, frisør, klesshopping osv. Dersom jeg skulle handle ved å deponere på klær for tre barn i forskjellige butikker, så ville jeg faktisk begynt å sy mine egne klær. Det må jo være lettere, og rimeligere. Nei vettu hva. Ungene må også være med på handling og prøve egne klær. Det er ikke mamma som alltid ordner alt slik at det blir minst mulig slitsomt for alle andre. De skal jaggu ikke bli plassert på sfo i førjulsdagene for at kundene skal slippe å se familieliv i butikken. Av og til blir ungene slitne av å være i byen. Av og til er mellomste lei etter 15 minutter, men vet du hva? Han må lære seg at handling er en del av livet. Vi drar ikke til sentrum hver uke, men av og til må vi og da må ungene være med. Det får være grenser for hvor skjermet både ungene og medvoksne skal være!

Skrevet

15.47

=) kan ikke si meg mere enig!!!!!!

og hi.... jeg vet du sier at innligget ditt gjelder alle som ikke har mulighet til å sette bort barna...vel jeg tror flere enn man aner ikke har noen annen mulighet enn å ta med unga sine på handletur før jul=) og vet du hva?? jeg syns det er flott at barn kan være en del av familien også ved slike andledninger...

men det jeg ikke kan forstå er at folk og da spesielt kvinner uten barn ikke klarer å overse litt barnestøy..

Skrevet

Det som er det eneste tette i dette innlegget er måten du VIL lese innlegget mitt på, og om du har lest hele tråden, hadde du skjønt hva jeg mente med dette innlegget.

Og BEKLAGER at jeg ikke pressiserte at jeg mente i JULETIDEN, men trudde du skjønte det i og med jeg skrev dette i går! Og mener du virkelig at ungene har godt av å ligge svimeslått i vogna mens man durer rundt for å finne julegaver på et stappa senter?

Når jeg ser mor, far, 3 unger stresse rundt på et senter klokken 19 på kvelden, ser ikke jeg julegleden i disse stakkars ungene!

Du får synse akkurat hva du vil, akkurat som jeg syntes at dette er forkastelig!

Skrevet

Er ganske enig jeg, HI. Ser selv endel par med barn, og tenker "herregud, hva gjør de ungene her?" Spesielt i disse juletider. De skal ikke være oppe i det stresset julen innebærer. De skal ha kosen og julegleden som julen innebærer.. Ikke fly rundt på et fullt kjøpesenter, but thats my opinion.

Skrevet

Og fortsatt vet du hvorfor de har ungene med seg virker det som?

For på søndag ved de tider du gang på gang presiserer kunne det vært oss du så. Og antok at dro med ungene på juleshopping.

Det vi egentlig dreiv med var: Storebror hadde hatt bursdag og fått en del penger, for disse pengene hadde giverne sagt han kunne kjøpe seg noe fint. Tror du ikke da kanskje at han ville være med å velge seg noe fint for sine egne penger?? Men vi skulle kanskje droppa det siden det var like før jul og sånne som deg vil slippe å se det? Jeg tror min gutt hadde vært mye mer grinete hvis vi hadde sagt at han måtte vente fordi folk handler til jul nå.

Så pass dine egne saker!!

Skrevet

hi....

i det ene innlegget ditt sier du diplomatisk at dette gjelder selvfølgelig kun de som har ett reelt valg... og at det kun er i juletiden..

tilslutt sier du at det er FORKASTELIG??? og at ungene ligger SVIMESLÅTT i vognen..?? kjenner meg ikke igjen her du... selv om alle mine barn alltid er med på julehandlen.. de vil da virkelig være med å kjøpe gave til pappa og selvfølgelig må lillebror i vognen blir med... men man må jo ikke ha tonnevis med klær på...vi koser oss med julehandel... la oss få lov til det!!!! Ingen hyling, skriking eller annet tull... vi er på byen i kanskje en time eller to selvsagt innlagt tur til mc-donnalds... da får de masse energi... julemarkedet nede i byen er stor stas.. riktige leker ved siden av også... ingen mas på bokhandlen heller...tenk det du!!!

kjenner jeg blir lei meg over at du syns det er forkastelig...det er faktisk også en del av julen...

men om ungene hyler og skriker...så er det vel en grunn til det...det siste man trenger når man har barn som har slått seg vrang er at kundene rund også gjør det.... jeg syns ikke at jeg har sett mye av dette i julestrien heller... har stortsett sett unger som gleder seg til jul...og peker på ønsker... som koser seg på cafe...og som sender ettelengtede blikk på store pakker i utstillingene..syns ikke at unger trenger å gå glipp av det i barndommen sin jeg...selv om enkelte tydelig syns det er forkastelig!!!! kanskje du selv kan gjøre julehandelen i barnehagetid... slik at du nesten er sikker på å slippe å se for mange av disse spente barna i førjulstiden...

Skrevet

Ehhh..nå LAGER du en problemstilling som ikke er i denne diskusjonen i det heletatt.

Mitt innlegg består av å OPPFORDRE mødre til å holde ungene hjemme, la pappaen være hjemme med barna, du være hjemme med barna, ta juleshoppingen mens de er i bhg eller skole, eller spørre venner/familie om å ha de, de timene du skal handle julegaver. Jeg sier ikke noe stygt om enkelttilfeller, kun at det ikke er bra for barna. Har sett noen skrekkeksempler de to dagene jeg har vært i byen denne uken, og syntes det er tortur å se slitne barn bli dratt rundt på et varmt og fullt senter. Det er min mening. Ferdig med det!

Skrevet

Nå skriver du jo selv at du ikke kjenner deg igjen, men da gjelder det jo ikke deg?! Hva er det du peser over da???

Ikke prater jeg om unger som hyler eller skriker heller...Er det ingen som kan lese innlegget mitt? Dette er ikke for at JEG ikke vil se eller høre disse ungene deres, dette er for UNGENE sin del. De som jeg ser klokken 18-19 i byen sammen med sine foreldre. De som er trøtte og heller burde vært hjemme å sett Linus i svingen, eller Fantorangen, for den saks skyld. Skjønner du ikke dette altså?

Klarer du å gjøre byturen koselig, er du jo ikke inkludert i dette innlegget. Men jeg skjønner ikke hvordan det går ann å lage en koselig bytur med småbarn i en by full av mennesker og mas! Men all kreditt til deg om du tar deg tid til og får til det.

Skrevet

Jeg og Rafael på 5 har vært i byen i hele dag på julehandel :) Vi har spist god mat, lekt på lekerommene, tullet og tøyset, sett på nissene og julepynten, handlet alt vi skulle og hatt det kjempefint :) Og så fikk han plukke seg ut en liten ekstragave, som han ble kjempeglad for :)

Og også han har truffet på kjentfolk i byen hehe, og stått og slarvet :P

Er alenemor, men om jeg hadde hatt gubbe ville jeg ikke tatt julekosen bort, det er morro å kikke i butikker ilag, det er jo en hyggelig juletradisjon :)

Det eneste som er slitsomt er å finne parkering :P

Jeg tror at julehandel kan være mye det voksne gjør det til :D

Skrevet

Jeg jobber på H&M, og jeg signerer denne andre damen oppi her som jobber i kledsbutikk. Stakkars barn. Ikke alle, men mange.

Skrevet

Hva er det med dere kverulerende drittkjærringer som sitter her inne? Klarer dere ikke lese innlegget til HI slik det står, eller har alle en trang for å lese det de vil lese? Jeg leser og forstår hovedinnl. her meget godt, og syntes det er rart at mange ikke klarer å tolke skrivet slik det er skrevet.

Er helt enig HI. Det er mange som ikke tenker lengre en nesa si. Alle burde være enig i at det ikke er gunstig å ta med barna sine til byen når det er stress involvert! Slik det somregel er rundt juletider. Det beste da er å la småbarn få lov til å sitte hjemme å kose seg, og forbinde julen med kos og ikke kav og mas.

Go Jul!

Skrevet

Syns folk burde få lov til å gjøre som dem vil, og alle vet at juletida er stressende og kaotisk, og man må da få ta med seg ungene dit man vil, iallefall om man ikke har mulighet til noe annet.

Skrevet

Sier du det til de som mishandler barna sine også? "Jeg vet du er stresset, men så lenge du er det, så gjør du akkurat som du vil, du" For det er nesten det det er. Mishandling!!

Skrevet

så du sammenligner å dra på juleshopping med barn med mishandling? Hvilken verden lever du i om jeg tørr spørre? Så da er alle som tar med barna sine på juleshopping mishandlere, for det er jo AKKURAT det samme. Merkelig at ikke barnevernet griper inn da. Latterlig.. Tenk deg om før du vrenger ut av deg noe sånn

Skrevet

god jul tilbake til deg=)

vi er ikke kverulerende... men uenig... det må da være lov... selv om vi leser slik innlegget til hi var ment..

jeg syns nå at det er lov å være uenig selv om hi sier at hun ser barn som gråter i byen på kveldstid nå i slutten av desember.. jeg tror ikke det er skadelig for barna..de fleste barn jeg kjenner slår seg vrang fra tid til annen, og så går det over...slik er det bare.... det ideelle hadde vært om alle hadde handlet julegaver i god tid og det ikke hadde vært noe julemas i byen rundt jul... men slik er vel ikke her i norge..eller vesten hvor barn har det forferdelig godt!!! FInnes mere mas og slitne barn rund om i verden som hi kan hjelpe...men norske barn på julehandel er ikke noe forsømmelse i det hele tatt, tatt i betrakning hva barn i den fattige delen av verden går igjennom!!!!

Skrevet

Alle har meninge rom alt og folk blir fort uenige, men du klage rover at folk ikke leser innlegget ditt skikkelig. Det er inegna ndre enn du som uoppfordret starter en tråd som du vett at folk vil reagere forskjellig på og da må du tåle å høre hva andre mener også, istedenfor å ligge å "pese" tilbake, som du kaller det så fint.

At du gidder å bruke energi på å bry deg om at andre tar med seg barna på juleshopping. Som om DET er det værste som kunen skjedd er at barna er med på juleshoppingen og blir slitne og grinete en gang i året. Ta å rull inn

Skrevet

Enig med HI. mange egoistiske mødre som drar med seg barna... det kan da iokke være så vanskelig å handle en lørdag mellom 10-1400??? det handler om PLANLEGGING!!! barn har ikke noe å gjøre på shopping så sent. syntes det er egoistik av mødre... og hvor er fedrene? skjønner at mange er alenemødre, men flere som ikke er det. Min pappa passet alltid meg og søsteren min, mens min mor hadde en hel dag til å shoppe og ordne alt som hadde med julen å gjøre. Effektivt og koselig for oss å være med pappa:)

Skrevet

Nå er ikke jeg HI, så nå driter du deg ut....Hi har ikke svart siden.....leeeenge siden. Ikke alle anonyme er hi, vettu

Skrevet

Skjønner du hva jeg mener nå? Nå kan jeg poengtere at du/dere leser det dere vil lese. Jeg skrev NESTEN, og du skrev AKKURAT. Ser du det? Point made!

Skrevet

Nå var det vel ikke akkurat deg jeg skrev til heller da fordeom det kanskej kunne virket sånn:)

Skrevet

Det er jo mange som ikke klarer å lese innlegget som det er ment når over 50% av tilbakemeldingene er: "Men herregud, jeg har ikke sjans til å sette bort barna"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da har de lest det de vil lese for t,o,m, jeg klarer å se innlegget til HI som det er. Og det er en bekymringsmelding til mødre som tar med seg slitne barn til byen på stressrunde for å finne julegaver! Om du syntes det er heeeelt greit, er det noe rusk galt her. Barn og stress skal ikke kombineres,så godt det lar seg gjøres, iallefall ikke i juletider.

Skrevet

ikke for å kverelere men tror at lørdag mellom 10-14 er vel så ille nå i julestrien som 19 tiden... masse mere folk da....og antagelig tid for en sovestund?? hele desember er ille...kanskje ikke hverdager før klokken 16. men både helger og kveld er det mange mennesker, antagelig fordi flest er fri da..og i norge har vi et gavestyr uten like til jul... uten å tenke på miljøet, eller de fattige... så hamstrer vi som om vi ikke kan få nok matrielle goder.. og det som vi henger oss opp i er unger som griner???? hm...merkelige greier dette her.... jeg sier kjøp god mat... begrens gave kjøp... tenk miljø og forsøk å skån verden slik at våre barn også får ett godt sted å bo når de blir voksne.......

Skrevet

Nå er vel ikke akkurat jeg en av dem så tar med seg barna på julehandelen til langt på kveld, men må da faen meg være grenser for hva man henger seg opp i ! At enkelte ligger og maser om at de ikke har skjangs å sette bort ungen mens de tar julehandelen blir jo nesten en selvfølge når man starter en slik tråd

Skrevet

Bedre å ta med en våken unge til byen på en lørdag mellom 10-14, enn å ta med en trøtt stakkar som har vært i barnehagen hele dagen på juleshopping. Uavhengig av om det er masse folk eller ikke. Det er det som er problemet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...