Gå til innhold

Nå har jeg sendt mail til nrk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag satt min sønn på 3 år og ser på nrksuper. en ellers annen rød dukke elefant som var verten på tv ropte plutselig ut i en plagetone " du har bæsj i bleien" tre ganger på rad.

Ikke interessert i at min sønn skal lære at det er det greit å gå rundt å si til folk eller at de lærer at dette kan jeg plage andre med.

Sønnen min følte seg attpåtil skamfull fordi han fortsatt bruker bleie. Han var lei seg fordi han bæsjer i bleien.

upassende av nrk syns jeg.!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da .. jaja .. håper han er blid igjen nå da:))

Skrevet

??? Kan ikke akkkurat si at jeg tror dette skadet sønnen din. Jeg hadde ikke reagert hvis jenta mi hadde sett dette.

Og du har tydeligvis ikke sett så mye barne-tv sammen med sønnen din. Den "røde dukke-elefanten" heter Fantorangen og er en gjennomgangsfigur i Barne-Tv på NRK.

Skrevet

Vet du ikke hvem Fantorangen er? Jeg synes forøvrig at du overreagerer.

Skrevet

du kan da virkelig ikke gå ut i fra hvor mye jeg ser på barnetv med sønnen min bare fordi jeg ikke kjenner til en figur på nrk. playhouse er hva det pleier å gå i, men de vi er hos har ikke den kanalen.

og jeg syns ikke det er passende å si slikt på barnetv. skal sønnen min lære det er greit å si slikt til å plage. Tonen elefanten sa det i plagde meg mest

Skrevet

Da må du i hvertfall aldri finne på å la ham se ting som "Jul i Svingen", "emil i Lønneberget" og ganske mye annet av det som går på barne-tv heller om du ikke tåler såpass... ;-)

Skrevet

det ser vi ikke på heller. syns det er sånn som kan vente til han er litt eldre jeg.

Skrevet

Når det er sagt så bare send klage på Fantorangen du, jeg får frysninger av hele framtoningen og vil gjerne bli kvitt ham, hehe...

Skrevet

Hvis du ikke tåler at han hører såpass synes jeg du ikke skal la ham se barne-tv i det hele tatt. Herremalla for en overreaksjon.

Tipper de flirer seg i hjel hos NRK - det hadde hvertfall jeg gjort.

Skrevet

hehe. jeg har aldri likt slike dukkefigurer og det gjør ikke gutten min heller. kommer det noe slikt opp kommer han bort og ber om å se tegnefilm istedet.

Skrevet

Da er det vel uansett på høy tid at treåringen din slutter med bleie... Iallefall slutter å bæsje i bleien.

Skrevet

do trening foregår på fullt så det er ikke noe du trenger å konkludere

Skrevet

Og så klart det går i Playhouse, nesten som om jeg skulle ha diktet det opp selv.

Skrevet

Barne tv er desverre fullt av dritt uansett hvor man ser det hen. i kometkameratene fks sier de hele tiden dumming osv, og julekalenderen er også mye drittslenging.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Haha! Jul i svigen igår besto jo stort sett av "dere er drittunger", og snøballkasting på biler... Og om man kaster snøball på biler så de kræsjer, da må man i fengsel...

Jeg digger Jul i svingen da! :o)

Skrevet

ja nettop,så tror ikke det er så mye å gjøre med det ;)

Min sønn tar alt helt fint egentlig. Gjerne foreldre som reagerer mest ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

"Si unnskyld!! MED hevet hodet....".... jeg ler meg skakk :o) Reagerer nok litt jeg også, på at det er såpass "greit" å kalle hverandre stygge ting på barnetv, men sånn er det (desverre) i virkeligheten også. Det er vel opp til foreldrene og lære ungene rett og galt, ikke barnetv:)

Skrevet

min sønn vil ikke se på jul i svingen. han syns de er for slemme mot hverandre å bråker for mye... hehe.. litt for vandt til å bare bo med en rolig mor :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du må tøffe han opp litt, gjøre han klar for den harde brutale verdenen! ;o)

Skrevet

Hehe, tuller du nå?

Synes det er litt fasinerende med folk som sender klagebrev over noe de har sett på tv for ting de finner støtende

Skrevet

charley og 2 *Lille Demoner*, jeg tror nok jeg heller ville utnyttet det til min fordel, og sagt at du fra nå av skal hjelpe han ekstra mye til å slutte å bæsje i bleien. Hvis han er 3 år, og føler seg skamfull over det, er det kanskje lettere enn du tror å komme over den kneiken for han.

Kanskje følte gutten din at han ble snakket til personlig, og tok det til seg. Prøv å se om dette faktisk hjelper han å slutte denne uka. Bare ta av bleien på dagtid, og si at nå er det doen som tar imot bæsjen.

De kommer ikke til å gjøre noe i nrk uansett.

Jeg ville iallefall benyttet meg av sjansen til å si at elefanten har sluttet, så nå må han også slutte før julenissen kommer.

Pakk inn bleien og gi den til nissebarna.

Uten bæsj ;)

Skrevet

ja, tenk hvordan mann han kommer til å bli... hihih... husfar tror jeg er en stilling som passer han fint.... haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...