Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #51 Skrevet 12. desember 2009 Selvsagt har Afrika som kontinent et stort problem nå. Det er da ingen hemmelighet. Det er derfor videreutvikling av NGO's er viktig, blant så mange andre ting. Diamantressursene i Afrika er forsåvidt også sentrerte og slett ikke rettferdig fordelt mellom landene. I den grad man kan snakke om rettferdig fordeling av naturressurser. Nord-Sør problematikken er veldig interessant og krevende, mye fordi de er så komplekse og sammenfiltret.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #52 Skrevet 12. desember 2009 Kanskje du heller burde ha sendt LinnR83 en PM, da. Ikke så smart tenkt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #53 Skrevet 12. desember 2009 HI, ja du skulle så klart ha skjønt at hvis man ikke skal kaste dritt og hetse andre så får man heller sende en pm. Her er det nemlig ingen som har lyst til å lese solskinnshistorier og annet koselig. Her vil vi ha diskusjoner, krangling og hetsing! ANONYM over her mener hvertfall det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #54 Skrevet 12. desember 2009 Dette angivelige trøsteinnlegget ditt til Linn heller nok helt klart mer bensin på bålet. Jeg syntes heller ikke hun er dum eller naiv, men en STOR feil hun har er at hun aldri vet når hun skal/bør gi seg! Som i uttrykket "på tørre møkka" kunne ilustrert....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. desember 2009 #55 Skrevet 12. desember 2009 Signerer HI . Sender deg en klem jeg Linn
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #56 Skrevet 12. desember 2009 Dum eller naiv er hun nok ikke. Hun velger å kanskje støtte krigsherrer med åpne øyne. Ikke naiv, hun bare bryr seg ikke om noen har måttet blø for pynten hennes.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #58 Skrevet 12. desember 2009 Fint med engasjement for en rettferdig verden, at arbeidere skal behandles verdig og at vi skal være bevisste forbrukere. Men tenk på alle gavene med kaffe, te, bomullsklær osv osv. Julehygge med fyr på Jøtulovnen, en uke med endeløs fråtsing. Jeg ser problemet med diamantene, men jeg ser også de andre problemene som vår urettferdige verden drukner i. Hvis du ikke selv sitter på julaften med kun hjemmestrikka sokker og "geiter" under juletre bør du heller ikke angripe en som ønsker seg diamanter.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #59 Skrevet 12. desember 2009 Ikke alle som fråtser en uke til ende i jula. Og noen av oss er faktisk ganske bevisste på dette med gaver.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #60 Skrevet 12. desember 2009 Jeg er en av de som er imot overforbruk og fjollerier. I år gir vi bort minigriser, latriner, helsesjekk av babyer og hjemmelagde julegaver (laget av barna). Vi har gitt bort leker vi ikke bruker mye til Frelsesarmeen, donert mat til fattighuset og skal som vanlig servere de mindre priviligerte to dager i jula. Jeg har nokså god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #61 Skrevet 12. desember 2009 Det er jo flott! Kjempebra! Men med mindre du tilhører det amiske folket klarer nok heller ikke du som forbruker å unngå varer som er produsert i et urettferdig system.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #62 Skrevet 12. desember 2009 Og økologisk halalved på peisen?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #63 Skrevet 12. desember 2009 Selvsagt. Jeg synes det er viktig å avlive trærne på rituelt vis.
AndreVonDrei Skrevet 12. desember 2009 #64 Skrevet 12. desember 2009 Heheheheheheheheheehehheeheeheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Dette er i Linns ånd! Kan tenke meg at hennes påfallende ikke-tilstedehet i denne tråden her kan ha noe å gjøre med anonym-knappen, ja ... ;-p
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #65 Skrevet 12. desember 2009 Rudolf (Steiner) er rød på nesen:)
LinnisR83 Skrevet 13. desember 2009 #66 Skrevet 13. desember 2009 Eller noe som kalles fritid, AndreVD? Til alle dere andre kranglehøns. God helg PS: til du som sier at jeg burde gitt meg? Jeg har da gitt meg for to døgn siden?! og du som sier at JEG er den anonyme: DA burde du legge til deg den kjennskapen at jeg ikke er redd for å signere med nick, og står for det jeg sier. Så om du ser en som har signert med anonym, kan du ta det helt med ro. Undertegnede skjuler seg ikke bak en anonymknapp. NEVAH....
LinnisR83 Skrevet 13. desember 2009 #67 Skrevet 13. desember 2009 Skulle tru at du "kjente" meg bedre enn dette, AndreVonDrei Sier bare juhuuuuuulebord.....med masse diamanter! kanskje noen av de hadde passert kimberly prossessen....?????
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #68 Skrevet 13. desember 2009 Derfor jeg liker deg LinnR83 :-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #69 Skrevet 13. desember 2009 Slik jeg ser det må man velge sine kamper. Man kan ikke redde verden ennå så hardt en prøver. Jeg velger bort korrupsjon og fattigdom, fordi jeg mener dette er noe hele nasjoner må jobbe mot. Dog støtter jeg tv-aksjonen hvert år, for det er et fint tiltak. Jeg syns også våpen burde vært forbudt i Norge, for det er en stygg bransje. Bordeller burde være lovlig, slik at prosituerte slipper å trekke til gatene. Da kan man holde kontroll på de og de har et varmt og tryggere sted å jobbe fra. Disse tingene må også den Norske stat gjøre noe med, for ennå så hardt jeg er imot det til å fortsette helt frem til det blir forbudt. Narkomane burde ha mange flere tilholdsteder hvor de kan få rene sprøyter, noen å snakke med og litt mat. Jeg kjøper ikke pels, og jeg skjekker alltid hvor ullen jeg kjøper er produsert for å unngå å støtte mulesing. Jeg spiser ikke viltkjøtt for jeg syns det er makabert å ha en hobby hvor man løper rundt i skogen for å drepe dyr. (Jeg vet det er nødvendig, men mener andre tiltak burde blitt satt igang.) Jeg kjøper egg kun fra frittgående høner, og spiser lite kjøtt. Jeg bryr meg ikke så mye om økologiske produkter i matbutikkene, da det ofte er èn ingrediens som er økologisk, og resten ikke. Kjøper økologisk frukt og grønt der det er mulig. Slik har jeg valgt mine kamper. Og det er Linn R sin rett og velge sine kamper. Skal man gjøre en forskjell må man ut i den store verden og inn i de områder hvor en trengs mest. Jeg velger å tro på at den Norske stat gjør det en kan for å bedre verden der det er mulig. Ja dere kan argumentere med at Norge er lite, men det er også en av verdens rikeste så jeg vil tro vi har litt innvirkning. Alt dette er mine personlige meninger og kanskje jeg er naiv som ønsker å se det slik, men det er nå slik det er.
AndreVonDrei Skrevet 13. desember 2009 #70 Skrevet 13. desember 2009 Jo du har rett, Linn -t.o.m du kan ikke kjede deg så fælt ;-) Men man ser jo hvorfor enkelte forholder seg anonyme da, for makan til aktivitet da!
LinnisR83 Skrevet 13. desember 2009 #71 Skrevet 13. desember 2009 Hahahaha. Javisst. Nicket mitt tiltrekker seg aktivitet, AndreVon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå