Elinlita Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Jeg vil rett og slett gi deg en klem jeg. Det kan ikke være enkelt å alltid skal være den som blir hugget ihjel her inne. Jeg tror ikke du verken er dum eller naiv. Jeg tror heller ikke du er den eneste her inne som ønsker seg et smykke til jul. Gull og diamanter bærer den samme historien, likevel bærer da de fleste en eller begge deler på fingeren hver dag. Hykleri finnes over alt, særlig i et lite land i nord der dette faktisk er en forbruksvare. Så frøken, ikke ta gribbene så alvorlig. De kommer nok ikke til å legge vekk ringen de selv bærer på høyre hånda, selv om dette vitner om en tid der gull var det som ødelagte liv og land.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Helt enig! Syns det er trist å se hvordan noen blir angrepet bare fordi man mener at verden faktisk kan forandre seg. Selv jobber jeg i gullsmed og vet at vi følger protokollene og kan garantere at diamantene vi selger ikke kommer fra konfliktområder definert av FN. Jeg ønsker meg også diamanter til jul og har vært helt klar på at jeg vil ha smykke til jul, gjerne ett med diamanter. Trenger forøvrig ikke være dyrt, det jeg ønsker meg koster 765 kroner og er nydelig Syns ikke det er dårlig gjort å ha noen ønsker for julen, selv om ønskene involverer ting som tidligere har hatt dårlig rykte. Diamanter og gull i dag er ikke det det var før
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Helt enig. Er noen her inne som legger personer for hat bare de ser nick de har kranglet med før. Har alltid syntes du kommer med mye fornuftig og syntes du er kul som har dine egene synspunkter. Håper ikke du lar disse dumme kommentarene du får, gå inn på deg. Klem Lena
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Jeg synes hun dummet seg kraftig ut i det andre innlegget. Har hun ikke virket idiot før, så gjør hun det iallefall nå.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Heller du som virker som en idiot, om du ikke har annet å komme med. Syntes det er fint, jeg, at ikke alle tror at verden er svart og korrupt. Da får du slutte å leve da, for man er ikke 100 prosent sikker på hvor ting kommer fra. Mat og klær osv. Hykleri!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Man burde ikke være så dum idag at man ikke klarer å ta ansvar for handlingene sine. Kall det hykleri, men jeg kalles det dårskap når man heller velger å overse fakta for at det er den enkle og mest behagelige måten å leve på. For det er jo det dere gjør. Man må jo ikke komme her og påstå at den hvite mann og kvinne støtter ubarmhjertig handel.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Hva er det med dere og dette hykleri-preiket? I forrige innlegg var det diamanter som stod på dagsorden. Ikke gull. Eller safirer. Det virker lite smart å beskylde folk for hykleri når du ikke har begrep om hvordan de ser på resten av edelmetall- og edelstenindustrien. Det er en fordel å være saklig når man vil bruke store ord som hykleri. Linn-damen viste seg å være utrolig treg og sneversynt i diamant-innlegget. Jeg vet at hun ellers ikke er dum, men i det innlegget dummet hun seg ut. Det er klart man blir arrestert når man går ut med så sterke meninger. I tillegg ble hun forvirret av alle de anonyme hun diskuterte med, hvilket resulterte i at hun var ufin mot mennesker som aldri hadde sagt et vondt ord om henne. kun diskutert sak. Etter å ha lest hele tråden er det åpenbart at hun ikke skjønner årsakssammenhenger, hvorfor Norge sin lovgivning ikke hjelper de marginaliserte og utnyttede i særlig grad og heller ikke kritikken mot Kimberley-prosessen. Da er dumt å være så påståelig. Jeg var en av de som gikk mest ut mot henne, jeg bærer ikke ett eneste smykke. Men for all del, hvis det å komme med angrep man ikke har noe belegg for gjør ens egen samvittighet bedre, så stå på. Selvbedrag er en edel kunst.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 Alt jeg hører fra innleggene dine, frk miljøaktivist, er bla bla bla. Snakker du om personhetsing, burde du først og fremst se på dine egne innlegg. Dine krasse meninger er ikke en brøkdel av det Linn-"dama" ytrer. Så snakk for deg selv. Før du kan slenge ut av deg alle disse etiske setningene dine, bør du se hele sammenhengen. Det er ikke diamanthandel som topper korruptsjons listene. Det er faktisk mye større problemer i verden du kan forhindre ved mye mindre, men det vet vel du, som er verdens 2. Mor Theresa?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Når det snakkes om personhetsing tok vel Linnr kaka igår. Hun var dirkete ufyselig, for ikke å snakke om skammelig uvitende og arrogant. Men man må vel nesten være det når man skal prøve å rettferdigjøre hvorfor en ikke klarer å ta ansvar ved å holde seg unna skitne varer som tilhører skitne bransjer.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 Fra mitt ståsted, og jeg er ikke med i diskusjonen, så er det nok annie 1 og annie 2 som går sterkest ut med personhetsingen her. Er ikke et innlegg dere har lagt ut som ikke innerholder naiv, dum, sneversynt, forfengelig, teit, egoistisk, osv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 Det er tull. Alle kan lese den tråden, og alle ser at det er anonyme som ikke står frem med nick som tar kaka her. Det er drittslenging fra innlegg nr 1 mot LinnR83. Dobbeltmoralister!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #12 Skrevet 12. desember 2009 Er du synsk kl 14.31? Ikke? Da blir innlegget ditt nemlig fullstendig latterlig
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #13 Skrevet 12. desember 2009 Det var, til opplysning, mer enn 2 anonyme.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #15 Skrevet 12. desember 2009 Jeg er også enig med HI. Kjempe koselig innlegg, og håper LinnR kommer snart så hun får se at det faktisk er flertallet som liker henne Bra initiativ, HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #16 Skrevet 12. desember 2009 Er du full eller, 15:07? Virker som om du ikke har annet å komme med annet en meninger uten innhold. Du er og blir bare snakk.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #17 Skrevet 12. desember 2009 Hvordan vet du det? Alle anonyme kan jo utgi seg for å være flere.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #18 Skrevet 12. desember 2009 Ano 14:19: Det er jo hykleri når en masse anonyme damer nærmest halshugger en annen dibber for å si at hun har lyst på en diamant til jul, mens de selv sitter med en ring av gull på fingeren. Jeg tror ikke det var verken diamantene eller informasjonen som kom frem som var problemet, jeg tror heller noen så en mulighet til å hetse LinnR83 *prøver igjen*. Dette er jo ikke akkurat et ukjent fenomen her inne. For oss som har vært her en stund så vet vi at det er mange som legger hodet hennes på huggstabben ved første og beste mulighet.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #19 Skrevet 12. desember 2009 Kjære 16.09, dette er det jeg kommenterer: "Alt jeg hører fra innleggene dine, frk miljøaktivist, er bla bla bla." Hvordan vet du hva som er mine innlegg? Og hva får deg til å tro at jeg er en miljøaktivist? Når var det det ble en negativ ting å være opptatt av miljø? "Snakker du om personhetsing, burde du først og fremst se på dine egne innlegg. Dine krasse meninger er ikke en brøkdel av det Linn-"dama" ytrer. Så snakk for deg selv." Jeg har gjennomgående sagt at jeg ikke tror Linn er dum. Slutt og drit deg ut. "Før du kan slenge ut av deg alle disse etiske setningene dine, bør du se hele sammenhengen. Det er ikke diamanthandel som topper korruptsjons listene. Det er faktisk mye større problemer i verden du kan forhindre ved mye mindre, men det vet vel du, som er verdens 2. Mor Theresa?" Etiske setninger? Hva er dette for pisspreik? Enten snakker man om etikk, man snakker ikke om etiske setninger. Verdens Mor Theresa? Er du ferdig med lite intelligente hersketekninkker snart? Det er sørgelig. Hvor diamanthandelen er plassert på listen over mengden korrupsjon er irrelevant for diskusjonen. Siden du tar helt feil om hvem jeg er, hvilke innlegg jeg har svart på, hva jeg mener om de fleste miljøspørsmål, hvilken etikk som ligger til grunn for mitt verdensbilde og hvilken kompetanse jeg innehar, er det vel på tide å hoste opp noe intelligent snart? Så langt hat innleggene dine vært preget av meningsløshet og overdreven tro på egen evne til å forstå.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #20 Skrevet 12. desember 2009 Jeg bruker ingen smykker, så det er ingenting hyklersk ved å kritisere folk for diamantbruk fra min side. Jeg vet ikke hvem Linn-damen er, derfor har jeg heller ikke noe behov for å hugge hodet av henne. Jeg står fortsatt på at hun ikke virket smart i diamant-tråden. Hun virket direkte kunnskapsløs. Jeg tror likevel ikke at hun er dum generelt. Det ville vært ganske idiotisk å stemple et menneskes generelle mentale egenskaper utfra en diskusjonstråd på internett... På den annen side, hvis måten hun argumenterte på i diamant-tråden er beskrivende for hvordan hun argumenterer ellers, er det dessverre slik at hun legger hodet på hoggestabben helt selv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #21 Skrevet 12. desember 2009 Fordi jeg ser at det er deg. Du har et kjennetegn i tekstene dine.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #22 Skrevet 12. desember 2009 Hvordan er du smartere? Du kommer jo ikke med noe fakta. Kun hvordan du har inntrykk av hvordan det er.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #23 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har nå lest gjennom denne tråden angående disse diamantene. Jeg kan ikke finne et sted hvor LinnR83 er den som hetser andre. Jeg kan derimot finne et innlegg der hun kaller en anonym for "teit". Det er ikke akkurat det jeg ser på som hets mot noen. "Det er akkurat slike mennesker som deg Linnr som bidrar til at mennesker blir drept på grunn av diamanter. Barn, kvinner og menn kidnappet, tvunget til slavearbeid, drept... Du er ikke bare overfladisk, men et skammelig godt eksempel på den vestlige, overfladiske og arrogante personen som driter i hva som skjer men andre og hvilken konsekvenser ting har, så lenge du får det som du vil. Håper du klarer å se at steinen representerer flere daue folk enn år du har klart å være ilag med mannen din. " Dette utdraget er derimot noe jeg kaller hets mot en enkel person, eller her i denne sammenheng, et nick. Videre må jeg få si at det virker som om denne LinnR83 og anonym sitter inne med sånn ca like mye informasjon, men sitter på hver side av en sak. Den ene vil se den sorte siden, der alle diamanter KAN ha en grufull bakgrunn, mens den andre vil se den hvite siden, der alle diamanter som kommer til Norge er "snille" diamanter. Nå skal man ikke akkurat tenke så langt før man skjønner at dette også er grått, som så meget annet. Det finnes nok bloddiamanter og det finnes rene diamanter i Norge. Man kan aldri bli helt sikker. Så det hele kommer ned til et eneste spørsmål; Vil man ta sjansen på å gå med en bloddiamant?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #25 Skrevet 12. desember 2009 Kommer ikke med fakta? Hva er det du snakker om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå