Gå til innhold

HELT ærlig folkens!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne ikke falt meg inn. Er gutten syk så er han syk og da er jeg eller pappa`en hjemme med han.

Men så er jeg en av de som gir beskjed viss gutten er litt snufsen at de bare må ringe viss han ikke er i form så skal jeg komme å hente han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inkubasjonstid? Et barn kan ha feber før sykdommen bryter ut. Gutten min hadde 5. barnesyke når han var 10 mnd, og det begynte med lett feber. Ingen visste hva det var før han fikk prikker på hele kroppen, ca 3 dager etter feberen. Så hadde han gått i barnehage, og jeg hadde sendt han dit, hadde hele barnehagen garantert blitt smittet.

Skrevet

Har det plutselig noe med prektig å gjøre, og tenke på barnet sitt? Hadde du hatt det alright på jobb med feber? Nei, fysj. Det kunne aldri falt meg inn. Da er jeg heller prektig. Heller det enn empatiløs! (om det er noe som heter det:))

Skrevet

For hundrede gang: 37,8 er ikke å regne som feber hvis barnet ELLERS HAR EN OK ALLMENNTILSTAND. Har jeg uttrykt meg tydelig nok? Eller har du mer tullete moralisme på lager?

Skrevet

Det er det sikkert, men jeg skal ikke være den som er ansvarlig for å gi andre barn sykdommer. Og som i værstefall kan dø av de. Da tar jeg heller fri en dag eller to og er hjemme med barnet mitt til jeg vet at feberen er over. Ikke er det noe gøy for barn å sitte i en barnehage med feber en hel dag heller. Ikke vil jeg utsette barnet mitt for det Det blir som jeg sier lengre nede her, akkurat som om du skulle vært på jobb/skole med feber.

Skrevet

aldri...og ville heller ALDRI gjort det..

Skrevet

Personlig faar jeg lett feber ved forkjoelelse ol. Jeg har hatt det helt ok paa jobb med 39 i feber mang en gang og spoer en hvilken som helst lege. Man trenger ikke legge seg i senga for det om man har litt feber og snufsete nese hvis formen er bra :)

Skrevet

Så lenge barnets allmenntilstand er OK, så er det også OK å behandle det som friskt, selv om tempen skulle vise 37,8 el. hva det var. Slike temp.målere har forresten en feilmargin. Det er ganske vanlig å ha en kroppstemperatur på noe over 37.

Skrevet

Men nå snakker jeg generelt om feber. Ikke 37.8grader...Jeg svarer på innlegget her jeg, hvor det står "Har du noengang sendt barnet ditt i barnehage når h*n har feber? Med paracet innabords?" DET er det jeg svarer på. Ikke om 37.8 er feber...Det driter jeg i egentlig.

Skrevet

OG syntes det er teit å gå UTIFRA at når barnet ditt har feber, er det ikke smittsomt.

Skrevet

Ja, det viser jo bare at du føler deg truffet. Du kan jo ikke bli sinna for at andre mener det de mener?!

Skrevet

jeg blir bare litt irritert fordi folk ikke gidder å tenke

selv en lege ville sagt at du skal se på allmenntilstanden, og ikke bare bry deg om feberen

Skrevet

Det kan godt hende jeg har sendt dem i barnehagen med 37,8 i temperatur og god allmentillstand, men da har de ikke hat behov for paracet. Jeg måler vanlig vis bare temperaturen om jeg mistenker at noe er galt. Hvis de er så syke at jeg må gi dem paracet pga feber om morgenen kan de ikke gå i barnehagen.

Skrevet

Ja, men da mener ikke legen at du skal slenge han i barnehagen og be de om å passe på tilstanden hans? Da menes det vel heller at du skal slappe av hjemme og se ann? Er iallefall det logikken min tilsier....men er jo ikke alltid den er riktig heller....

Skrevet

Nei, han mener faktisk ikke det. De gangene jeg har snakket med en lege om dette, anbefaler de at man da skal behandle barnet som friskt.

Skrevet

Enig med LINNR83. Egoistisk å sende barn i barnehagen om barnet har så pass feber at barnet må ha paracet. Da burde man tenke igjennom hvorfor man har blitt forelder.

Skrevet

Ok. Det har ikke jeg hørt iallefall. Legen min sier noe annet, og det gjør hodet mitt også. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å sette sønnen min i bhg om han hadde så høy feber at han måtte tatt paracet.

Skrevet

Det hadde ikke jeg hatt heller! Det jeg har sagt, er at man må vurdere allmenntilstanden.

Skrevet

For DEG går det bra, men hva med et barn? Et barn med 39-40 i feber har ingenting utenfor husveggene å gjøre. Finnes det virkelig så mange tullinger her inne?

Skrevet

Nei, det du har sagt er at om man har feber, er det somregel ikke smittsomt. Du har også sagt at om man har litt feber, kan man bare se det ann, og som du sier, vurdere allmenntilstanden. Du sier at du godt kunne sendt barnet ditt i bgh med litt feber, fordi det har legen din sagt at er ok. Dette er det jeg har tolket utifra det du har sagt. Det jeg har svart på hele veien, er spørsmålet i innlegget. En eneste grad over kroppstemperatur, burde blitt vurdert hjemme i sofaen....Det er MIN mening.

God kveld, nå gidder jeg ikke repetere meg selv mer....

Skrevet

hvis det er en bakterieinfeksjon, noe det svært ofte er, er det ikke smittsomt nei. Det er ikke noe jeg påstår, men et faktum. Ellers har mitt hovedpoeng vært: vurdering av allmenntilstand. Nøyaktig samme råd får du fra en hvilken som helst lege. Og det er her ingen forskjell på barn og voksne. Det vil si: barn tåler faktisk høyere feber enn voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...