Gå til innhold

HELT ærlig folkens!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere har sendt barna i bhg med en paracet innabords pga feber om morgenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE jeg heller. Kunne ikke falt meg inn å sende et sykt barn i bhg. Er dette vanlig å gjøre, siden du spør om det?

Skrevet

Jeg har sendt mini i barnehagen med 37,8 og en paracert innabords.. Hadde et veldig viktig møte den dagen og så det som eneste løsning..

Skrevet

37,8 kan knapt kalles feber. Hvis barnet dessuten ikke virker slapt eller utilpass, er det egentlig ikke sykt, og kan like gjerne være i barnehagen som andre steder.

Skrevet

Aldri! Men ser jo an allmenntilstanden da. Er de friske, men har temp på 37,8 så ser jeg ikke det som feber. Da hadde jeg vel forresten ikke sjekket tempen i utgangspunktet heller ;) Så mulig de har hatt lav feber i barnehagen, men aldri med feber og paracet innabords.

Skrevet

HI her,

Jeg vet ikke om det er vanlig, har aldri gjort det selv. Men når mini er dårlig så er han alltid helt i 100 uansett og får aldri mer enn rundt 38 i feber. så innimellom tenker jeg at han kunne omtrent vært i bhg (sett bort ifra smitte såklart).

Har som sagt aldri gjort det, men regner med at det sikkert er noen som har gjort det, veldig mange travle foreldre der ute.

Skrevet

Man skal ikke gi paracet til noen med kun 37,8 i "feber". Først når de klager over smerter eller går over 38,5-39 i feber på dagtid, kan det være nødvendig.

Skrevet

Personlig definerer jeg heller ikke 37,8 i feber, men det er da om det utvikler seg til noe mer utover dagen, ved å gi en febernedsettende å sende han i barnehagen så kunne han ha smittet mange andre og vært syk utpå ettermiddagen.

nn over her igjen

Skrevet

Ofte er det snakk om bakterieinfeksjoner, og det er ikke smittsomt.

Skrevet

37,8 er ganske mye feber for ene jenta mi, hun har en normaltemp på 36,4! Jeg ligger normalt på 36,6 så det er feber for meg også.

Kommer jo an på normaltemp.

Skrevet

Hvis det er utenom den typiske influensaperioden, kan man nokså trygt gå ut fra det. Og hvis det ikke er forkjølt, kan man regne det for ganske sikkert at det ikke er noe smittsomt.

Skrevet

Kommer ikke an på normaltemperaturen, man har pr def. ikke feber før man er på 38 grader. Men ville nok ikke ha sendt han i barnehagen med 37,8 om morgenen, har jo en tendens til å stige utover dagen. Dessuten måler man vel som oftest ikke tempen uten grunn, gjør i hvertfall ikke jeg. Bare når han kjennes varm ut eller er utilpass.

Skrevet

Normaltemp. på 36,4 er høyst unormalt. Generelt sett er en temp. på 37,8 knapt for feber å regne (spesielt ikke utpå dagen, da kan det faktisk være tilnærmet normalt).

Skrevet

Nei, fordi jeg tenker mer på barnet og hvordan det har det, enn jeg tenker på de voksne i barnehagen......

Skrevet

Nei, ikke til barnehage. Men da jeg hadde dagmamma gjorde jeg det et par ganger etter avtale med henne og i samraad med barnelegen. Der hadde smaaen mulighet til aa hvile ekstra og jeg visste at hun ville si ifra hvis han ble daarligere :)

Skrevet

Det er nøyaktig det samme for voksne som for barn. Man må se an allmenntilstanden, og ikke se seg blind på kroppstemperaturen, ihvertfall ikke så lenge den er under 38. Bare tull.

Skrevet

36,4 er ikke en unormal normaltemp. Faktisk ganske vanlig.... Min sønn har dette som frisk.

Der finnes til og med mennesker med 38 som normaltemp.....

Skrevet

Hvis barnet ellers er helt friskt og ikke viser noen tegn til sykdom, hvorfor ikke? De "prektige" mødrene her inne svarer bare "aldri!" helt uten noen begrunnelse.

Skrevet

Ja, de finnes nok. Men selv om DIN sønn har en normaltemp. på 36,4, er det faktisk ikke normalt. Det finnes ca en milliard andre barn her i verden.

Skrevet

Hva med: Kikhoste, røde hunder, kusma, meslinger, 1,2,3,4,5 barnesykdom, vannkopper, brennkopper, omgangsyke, forkjølelse, skarlagensfeber eller influensa utenom sesongen?????

Skrevet

I så fall er det ganske opplagt at de er syke, så ditt spørsmål er helt unødvendig og malplassert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...