Gå til innhold

KS samtale på Ullevål i morgen, gruer meg...


Lille meg -<3

Anbefalte innlegg

Hei igjen TET !

 

Krysser fingre og tær for at du klarer å "knipe igjen" til KS datoen din.

 

Hvis ikke - ring sykehuset umiddelbart når du merker fødselen er på gang - og be de forberede seg på KS'et du skal ha.............. (Før du reiser til sykehuset.)

 

- Ser nemlig at de fleste som har fått innvilget planlagt KS, blir bedt om å ringe slik - for at sykehuset skal kunne forberede seg.

 

Du må jo bare pushe de på KS... på tross av at de har sagt de ikke vil stoppe fødselen.

Er du tidlig i fødselsprosessen, burde det jo ikke være noe problem å sette igang KS'et !

 

- Nemlig det jeg håper - hvis det skulle vise seg at veslejenta mi vil ut før.

 

 

Igjen - lykke til !!! Fortell oss hvordan det går.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

 

Ser jo at denne tråden har gått en stund, men må allikvel svare... Blir helt sjokkert over hvordan noen av dere må kjempe for å få innvilget ks og det med så mange fysiske/psykiske plager som skulle tilsi at ks burde bli innvilget!

Selv fikk jeg innvilget ks på Ullevål for 2 år siden. Grunnen var at jeg i 2001 var i en bilulykke med en del alvorlige bruddskader, bla. flere brudd i bekkenet som fortsatt har skruer og plater i seg. Dette er ikke noe som synes eller som jeg plages nevneverdig av til daglig, men alle spesialister jeg har vært hos etter ulykken har forberedt meg på at jeg ville måtte ha ks den dagen jeg skulle ha barn pga lite fleksibelt bekken...

Så til erfaringene med Ullevål... må si de er blandet. Ble kalt inn til første samtale da jeg var bare 13 uker på vei etter at fastlegen min hadde sendt søknad for meg. Legen jeg møtte der var nokså striks og åpnet med å spørre hvorfor jeg måtte ha ks, hvem som hadde sagt det og at det selvsagt ikke var sant! Jeg kunne føde normalt - med ekstra oppfølging. Men, de kunne selvfølgelig ikke garantere at det ville gå før vi prøvde... betryggende! Siden det var så tidlig kunne jeg få tenke på det i et par mnd til og komme til en ny samtale...

Var til 2. samtale da jeg var 22 uker - hos en annen lege denne gang. Han spurte om jeg hadde tenkt og bestemt meg, og jeg sa jeg gikk for ks da jeg ikke følte meg overbevist om at jeg kunne føde vaginalt - noe jeg synes man skal være i den situasjonen. Han synes det hørtes ut som en veldig god idé med ks og spurte hvilken dato jeg ønsket meg før han ringte opp til barsel og bestilte plass til meg - 10 dgr før termin! Og i den samtalen overdrev han heller enn underdrev tilstanden min - for å være sikker som han sa :-)

Dagen før ks var jeg på sykehuset for "innleggelse", dvs. samtale med de forskjellige involverte legene... Der møtte jeg igjen en lege som satte spørsmålstegn ved hvorfor jeg skulle ha ks, om jeg var klar over at det var komplisert inngrep etc... kort sagt jeg følte jeg måtte forsvare mitt ks dagen før det skulle skje - det synes jeg er så unødvendig!

Men, uansett: selve inngrepet - alle menneskene rundt, og tiden på sykehuset var en veldig fin opplevelse! Ingenting å utsette på sykehuset sånn sett...

 

Og fra det jeg ser her, var min vei frem veldig enkel tross alt.

 

Regner med at noen av dere nå har fått barnet deres, og jeg krysser fingrene for at dere klarte å holde til ks - og at alt er bra med mødre og barn idag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å holde ut til ks, snufs, se eget innlegg lenger opp, under tema innvilget ks men fikk det ikke alikevel,,,,,,hvis jeg tenker på alt som skjedde kan jeg hylgrine i smerte og sinne..

 

Jeg måtte forsvare ks midt i fødsel, da de begynte å diskutere med meg og min mann:(

 

Vi er ennå i sjokk.......men trøster oss med at alt er over og at tulla er her.

 

Takk for all støtte og gode råd og oppmuntringer her inne...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TET !

Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig forbannet og lei meg på dine vegne !!!!!!!!!!!!!!!!

Vi har jo hatt en lang dialog her inne, og har begge kjempet for å få innvilget KS.

Mitt KS er satt 12 dager før termin - og gjett om jeg håper hun ikke vil ut før. Jeg har nemlig ikke fått noe løfte eller annen kommentar om hva som skjer dersom hun vil ut før. (Skal ha KS om 1 mnd)

Og JA, jeg er førstegangsfødende og vil kjempe med nebb og klør for KS uansett ! - Men høres helt ufattelig ut at dere måtte argumentere og diskutere midt under en fødsel som er igang !!!!!!!

Uvirkelig behandling du har fått.

Du MÅ skrive en klage - dette går virkelig ikke ann...............!

 

Igjen- jeg har virkelig vondt av deg.

 

Tusen takk for at du hadde ork til å fortelle oss andre hvordan det gikk med deg.

 

Gleder meg forøvrig stort over at du har fått ditt lille mirakel - Gratulerer så mye med babyen !

 

Ønsker deg det beste fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...