Gå til innhold

Juleavslutning med opptreden for foreldrene - I SKOLETIDEN????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kanskje det, Den heldige eier... Men ikke si det høyt her, at foreldrene ikke kan gå fra, for da er det du som ikke prioriterer ungene dine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Kirsten som har jobbet som vikar i en 7.klasse og innbiller deg at det å være lærer er en enkel jobb..

Du kommer til å få deg et diiiiiiiiiiiigert slag i trynet når du er ferdigutdannet og skal i gang med å jobbe?

Kanskje det var derfor jobben var så enkel siden du ikke har uydannelse og ikke vet helt hvordan jobben skal gjøres??

De aller fleste lærere strekker seg langt for elevene sine. det vet du!! Å påstå noe annet er bare tull..

Men det FORVENTES at lærerer skal srille opp når som helst fordi .... de er jo lærerer.. Og de skal ikke sutre. de skal bare stille opp, og godta og prise seg lykkelige for at de har en jobb som ingen andre vil ha men som alle mener noe om..

Og ja,, jeg er lærer jeg også-.

Skrevet

Jeg husker vår oppvisning. Det var på kvelden, og årets høydepunkt.

Lærere er ikke hva de engang var.....

Skrevet

Da ville jeg foreslå at avsluttningen ble holdt om kvelden med en av foreldrene som ansvarlig. Lærerene kunne komme om hun/han ville uten lønn.

Greit nok at det er mulig å tilpasse arbeidstid ol for de fleste, men å legge en avsluttning slik at minst 20 mennesker taper 3 timers lønn, minst, er bare tåplig. med en snittlønn på 200,- blir det 12.000,-.

Skrevet

Såvidt meg bekjent er det fylkeskommunene som har laget denne regelen, og ikke lærerene selv. De får ikke overtidsbetaling når de må rette 100 tentamener på en uke, men de blir premiert med kanskje 4 uker mer ferie enn oss. Det er INGENTING i forhold til det arbeidet de gjør. Forutenom retting av prøver er det utviklingssamtaler (som går på kveldstid), foreldremøter (som også går på kveldstid) og har man fire klasser blir det fort 4 foreldremøter a 2 timer og 100 utviklingssamtaler a 15 min. Så kommer planlegging av neste dag/undervisningstime, kurs og møter som alle andre jobber har, oppfølging av elever som har det vanskelig, møter med ppt og barnevern, ukeplaner, framdriftsplaner, halvårsplaner, lage prøver i alle fag man har osv.

Lærerene har som oftest bare en måned sommerferie (det samme har jo vi og), resten går til planleggingsdager og annen kontorjobbing, kurs og møter. Høstferien er 3 dager her, hvor læreren har fri men planlegger neste ukes undervisning. Juleferien for læreren starter 21. desember og er ferdig 3. januar, for 4. er det planleggingsdag. Vinterferien er på 1 uke, og blir gjerne brukt til å planlegge undervisning, rette prøver osv. Påskeferien er lik for alle.

Så, jeg synes faktisk lærerene fortjener å fremme krav om å få slippe skoleaktiviteter som klassetur og show i deres egen fritid, hadde det vært dem som hadde fremmet dette kravet i utgangspunktet.

Ja, jeg glemte jo den viktigste tingen: lærerene må også takle foreldre som aldri kommer til foreldremøter, utviklingssamtaler osv. Som alltid skal være bedre enn læreren og mener at læreren skal tjene dem. Det virker som om det er noen i denne tråden.

Skrevet

Oi oi, glad jeg er student jeg;) Kan legge opp tiden som det passer meg og familien best;)

Skrevet

Nei, det er ikke bre bra. Du virker nemlig ung, dum og nedlatende, og det er en ufin kombinsjon. Dessuten tror jeg ikke du snakker sant.

Skrevet

Takk =) Det var veldig koselig å høre! Trengte det nå. Et sekund begynte jeg å lure på om det bare var sure padder her inne! Hehe. Skolen trenger ikke enda fler grinete lærere!

Skrevet

Ikke sant. Alle er ikke 1 av 53 på et kontor:)

Skrevet

Det handler ikke om "min tid", men om tiden til flere titalls foreldre. Det må da være lettere for deg å ta en time eller to på kveldstid (som du uansett får igjen i juleferien).

Skrevet

Vi kaller da ikke andre for dust selv om de ikke er enig med deg.

Og hva skulle du ha gjort om du hadde møtt NN i virkeligheten?

Skrevet

javel... men det var ikke det JEG svarte på - jeg svarte på kommentaren om at hun syntes jobben er lett... har ikke snakket om avspassering i det hele tatt..

men for å svare deg... jo, jeg skulle gjerne jobbet i alle skoleferier (tvungen avspass for lærere) - og hatt mulighet til å ta meg fri når det hadde passet meg (på lik linje med resten av befolkningen)... men da skal alt som dreier seg om skole/ungene/elevene legges til før kl 1600... dvs ingen teltur, ingen overnatting med kano, ingen leirskole (syntes faktisk det er trist at enkelte kommuner har det slik)

men arbeidstiden til lærere er veldig sammensatt.. vi har bunden tid (skole/elev) og en bit med ubunden tid (egentid) - vi jobber 1600t (som alle andre) minus ca 300t (om jeg husker rett), dvs at 1300t er bindt til arbeisplassen (det er jo greit/lett å forstå) og da har læreren ca 300t til planlegging, retting, lage planer, lage gode undervisningsopplegg, (på enkelte områder er bøkene elendige... så dette tar endel tid), elevsamtaler osv..

poenget mitt er da at disse 1300t fordeles på 39 uker = 33.3333 timer bundet til arbeidsplassen i uka (6,6t pr dag) + 300t fordelt på 39 uker = 7,6t ubunden tid i uka (1,5t pr dag). 33,33+7,6=40,93 og så fordeler vi det pr dag 40,93/5=8,18t pr dag... og for å si det slik (nå er jeg i permisjon) men jeg jobber 8t om dagen ja + en del helger (lese faglig oppdat - som egentlig også ligger under bunden tid...) og i tilegg (på min skole) arrangementer på kveldstid... dette kan du lese mer om på utdanningforbundets nett sider (må sikkert lete litt men regelverket ligger der...)

og så til slutt et HJETESUKK.... BARNEHAGANSATTE (og folk innen helse) ER UNDERBETALTE.... vi bør jobbe for at de får høyere lønn, de gjør en sinnsykt VIKTIG jobb!!!!!

Skrevet

Tiden til 20-30 foreldre ertotalt sett 20-30 ganger mer verdt enn tiden til en lærer.

Hva erforesten forskjellen foe en lærer på å rette prøver eller hjemmearbeid om kvelden og å gå på skoleavsluttning om kvelden?

Skrevet

22:19.

Les hva jeg har skrevet før du snakker a!

Svar meg på følgende;

1) HVorfor kommer jeg til å få meg et slag i trynet når jeg allerede har utført akkurat det samme arbeidet som de andre lærerene gjorde?

Du sier at jeg antageligvis ikke viste hvordan jeg skulle utføre arbeidet og at det var derfor jeg syns jobben var lett. så,

2) tror du jeg fikk så mye ansvar med en gang, eller tror du jeg fikk det fordi de var svært fornøyd med meg og prøveresultatene til ungene??

Skrevet

Kirsten20: Hvilken fjord jobbet du i? Arrogantfjorden?

Snakk til meg om 10 år, så skal vi se om du er like naiv i din beskrivelse av læreryrket da.

Må bare si at jeg synes du virker frekk og ufyselig, i tillegg til svært umoden.

Skrevet

Kirsten20:

Jeg kan på ingen måte TRO at du er lærer når du har så elendige skrivekunnskaper! Håper for din skyld du ikke underviser i norsk.

Skrevet

Ikke så lett å lese, når du ikke kan skrive.

Et lite tips: Prøv å dremp deg litt, du fremstår som en vits!

Skrevet

hahaha! Du sier at jeg virker nedlatende! Se på all dritten folk sier til meg her fordi jeg liker yrket jeg skal utdanne meg til da. Herre gud. enkelte mennesker her inne er virkelig stusselige.. Istedet for å glede sg på andres vegne og være optimistiske blir man bare kritisert ned i gjørma..

Skrevet

Ja, jeg "jobber" noen ganger gratis. Det er helt vanlig.

Jeg svarer på spørsmål selv om jeg er syk.

Jeg møter på tistellninger for folk jeg ikke er det ringeste interesert i ol.

Skrevet

Til 22:30.

LES LITT LENGRE OPP FØR DU SLENGER MED LEPPA A!

Skrevet

Hvem er frekke her inne? Det er dere som sier imot meg syns jeg. Dere prøver bare og dytte meg nedover fordi jeg er ung med ambisjoner. HVa er så galt med å like yrket og syns det er lett. Føler at mitt "talent" er å undervise siden jeg er flink til å formidle kunnskap videre til folk. Selvom dere her inne sikkert tror det motsatte! skjønner ikke hva som er feil med dere?? HVa er galt med å syntes lærer yrke er lett? Selvfølgelig er det jo opp og nedturer i alle yrker, men syns at nedturene også hører med. Dersom jeg hadde vært like lei som dere hadde jeg bytta yrke! Mener at de som syns det er så ille ikke har noe i læreryrket å gjøre.. Har man en negativ holdning smitter det over på barna!

Skrevet

Jeg tror ikke du er så fantastisk dyktig, jeg tror du er et bevis på lærermangelen.

Skrevet

Hvis du skal bli lærer burde du forstå ordet nedlatende. Det virker som om det mangler litt på språkforståelsen din ja.

Du er nedlatende fordi du undervurderer læreryrket, du bagatelligserer det, og du er frekk nok til å gjøre det i en alder av 20 år og uten utdanning. Jeg håper du om 10 år skammer deg litt over dette.

Skrevet

Hvordan kan du ha elver på 7 trinn i alt, som du skriver, og gjøre alt med dem når du skriver og ordlegger deg så dårlig?

Hvordan greier du, med dine skrivekunnskaper å viderutvikle 12-åringers skriveferdigheter? Hvordan greier du å rette stiler og andre oppgaver når du gang på gang her inne viser at norsk grammatikk ikke er noe for deg?

Du er, og er og er et bevis på lærermangel.

Skrevet

Fordi du umulig kan ha reelle kunnskaper om læreryrke når du som tyveårig student omtaler det som enkelt og skryter av deg selv som lærer etter å ha vært vikar noen ganger..

Ja du har sikkert måttet planlegge timene dine, men har du i tillegg deltatt på møter, kurs, hatt foreldresamtaler, rettinger, underveis-vurderinger, rettet nasjonale prøver, kollegaveiledning, ressursgrupper,osv osv..???

For da hadde du nemlig ikke kommet med en så flåsete uttalelse om at yrket er lett...

Det er trist at en må bruke ufaglært arbeidskraft i læreryrket idag. Det hender en må det når en ikke finner faglærte folk.. Og det er en grunn til at man går minimum fore år på skole for å bli lærerer. Det har ikke du, Kirsten gjort.. Og vi skal snakkes når du har jobbet skikkelig i noen år..

Hovmod står for fall, vet du.,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...