Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Dette skjønner jeg ikke. Ungene skal opptre med sanger de øver på og diverse, men det skal skje fra halv ni til halv ti om morgenen? Hvor mange er det som har foreldre som kan det? Om ikke læreren vil bruke fritid på kvelden (forståelig) får de la være å ha avslutning, da.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Ja, for alle barn har foreldre som jobber dagtid... Eller??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 hei:))) jeg er lærer og vil bare fortelle at i den kommunen jeg jobber vil kommunen at vi skal legge at til arb. tid dvs kl 0830-1600... for om vi ikke gjør det så må de OVERTIDSBETALE oss... syntes dette er en viktig side å belyse også, for ofte så handler det ikke om at skolen eller lærerene er vansklige....
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Hva faen? Unner du ikke oss sofaslitende, trygdede hjemmeværende mødre å få en grunn til å komme oss ut av joggebuksa for å følge våre oppskrytte små på juleavslutning? Det gir oss en velfortjent pause fra glamor og dr.Phil (som vi gudskjelov kan ta opp og se utpå dagen).... Dessuten er det alltid noen gode husmødre som stiller med krumkaker og goro på sånne avslutninger, og da kan jo vi, vi som ikke gidder å løfte på ræva for å bake, rappe med oss en boks med hjemmebakst! Nei, lenge leve late lærere som ikke gidder bruke fritiden sin på ufyslige, talentløse barn! Skål!
Dronningen! Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 De som ønsker å følge opp barnas avslutninger gjør det og skulle det være noen som ikke kan, ja da er det faktisk et valg det også! Alle kan ordne seg fri om de virkelig vil
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Hahahahahahahahahaha.......genialt!!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Nei, dette er vel mer vanlig i barnehagene.
LivetErEnLek Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Sånn var det også på skolen der min eldste gikk (han er nå begynt på ungdomskolen) og det var utrolig hyggelig. Det er da ikke verre å ordne seg en times fri når de går på skolen enn det er når de går i barnehagen og det feks er nissefest/luciamarkering/påskefrokost???
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Etter nye regler skal ikke lærerene bruke av sin FRITID på jobb mer enn høyst nødvendig. På samme måte er klasseturer og slikt på veg vekk ifra skolen for lærerene må få betalt for 24 timer pr døgn de er med. Forstår det godt, det er mye bedre for oss å være borte ifra jobb en time enn det er for en lærer som må jobbe ekstra bare fordi foreldrene ikke gidder å ta seg fri. Hver gang det skjer noe på skolen eller i barnehagen her forteller jeg det til sjefen og jeg får fri med en gang.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Har aldri opplevd det før. Men har da heller ikke skolebarn. Vet at når jeg var liten, så stilte lærerne opp de få timene en kveld på eget initiativ for å overvære juleavsluttning på ettermiddagstid. Trudde det var vanlig, men kanskje bare vi som hadde greie lærere Synes det er dumt at slikt blir lagt opp til arbeidstid. Vet at iallefall vi har en jobb hvor vi så absolutt ikke kan be om fri fra jobb for å se en juleavsluttning i skole eller barnehage. Så det med at det er et valg med å følge opp er bullshit. Da er det nok bedre at vi passer jobben vår slik at vi an følge opp barna på absolutt alle anndre plan ellers enn akkurat i arbeidstiden.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Det er ikke alle jobber som er av den karakter at det går an. Hvis du er DEN ENE som kan gjøre akkurat den jobben akkurat den dagen - den ene i landet - så går det faktisk ikke an å gå til noen "sjef" og si at nei, det blir ikke noe av.
Dronningen! Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Om du mener det er bullshit så synes jeg faktisk det er på tide med en seriøs samtale med sjefen din! Alle kan forskyve/avspassere/ta permisjon uten lønn for å følge opp det viktigste vi har - nemlig BARNA! Ps: Det er ganske vondt å se barn som er uten foreldrene sine i slike sammenhenger..... (Og ja, jeg gnir det litt godt inn slik at noen her kanskje får en litt uffen smak i munnen....)
Dronningen! Skrevet 7. desember 2009 #13 Skrevet 7. desember 2009 Den ene??? Heter du Jens, Haakon eller Mette-Marit da eller....
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #14 Skrevet 7. desember 2009 Nei, men du har pm. Det er faktisk bare meg.
Gjest Skrevet 7. desember 2009 #15 Skrevet 7. desember 2009 Hvorfor er din tid viktigere enn lærerens? Alle kan ordne seg fri hvis de går inn for det, og ikke minst prioriterer det!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #17 Skrevet 7. desember 2009 Vet du hva, det er ikke slik for alle, overlord. Mulig det er folk nedi hierarkiet som det funker sånn for. Men jeg støtte HI - jeg har heller ikke NOEN mulighet om sånt dukker opp etter at kontrakter er inngått. og jeg undersøker i forkant - men så dukker det opp ting senere fordi lærerne ikke er i stand til å planlegge langt nok fram. Det er sårt og vondt å beskyldes for uvilje. Min tid er ikke viktigere. Men jeg er viktig for barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #18 Skrevet 7. desember 2009 Mange foreldre jobber da også skift, så for dem kan det passe mye bedre å ha det på dagtid enn på kveldstid. Hva slags jobber har dere da, som aldri kan ta dere en time fri/avspasere/permisjon for å være med på disse tingene? Jeg er førskolelærer, mannen min er daglig leder (pendler), søstra mi er lærer, mannen hennes lege, broren min er flygeleder og kona hans er bankansatt og vi har aldri noe problem med å ordne oss. Man bytter vakter, ordner, trikser, mikser, har hjemmekontor osv for å få det til. I verste fall tar man ut en feriedag.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #19 Skrevet 7. desember 2009 Om det er så viktig så kan jo dere foreldre lage en juletilsletning for deres barn på deres fritid. Skjønner godt at lærere ikke er interessert i å jobbe gratis på ettermiddagstid og det er flott av kommunen ikke bruker penger på overtid når det ikke er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #20 Skrevet 7. desember 2009 Hm. Forestill deg at du er ... foredragsholder. Det er faktisk det du lever av. Og du inngår kontrakter et godt stykke fram i tid. Og du er avhengig av at folk fortsetter å engasjere deg. Det er DEG, ikke budskapet, de vil ha. Og uansett - dere er kanskje en tre-fire som kan bringe budskapet og uka før jul er dere alle faktisk fullt booket. Så kommer altså i dag denne meldingen. Hva foreslår du?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #21 Skrevet 7. desember 2009 Det skjønner jeg er problematisk. Men problemet ville vel ha vært like stort for en foredragsholler som har booket seg på kveldstid om arrangementet på skolen hadde blitt lagt til da? Til lags åt alle kan ingen gjera...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #22 Skrevet 7. desember 2009 Ja. Men det er endringen av konseptet som er problemet. Jeg kunne booket annerledes om jeg visste det var sånn - jeg prioriterer faktisk ungen min - da kunne jeg faktisk booket meg til kveldstid. Men jeg har holdt alle kveldene fri for å IKKE komme i den situasjonen. Da må jeg booke dagene.
Gjest Skrevet 7. desember 2009 #23 Skrevet 7. desember 2009 Mulig det finnes noen som ikke greier å ordne seg fri. Men da får de heller la være å komme, og heller sende en bestemor eller en onkel. Sprøtt å mene at lærerene skal jobbe overtid fordi en selv ikke greier (eller vil) ordne seg fri! Lurer også på dere som ikke kan ta dere en stakkars time fri; hva når barna deres blir syke? Eller de ringer fra skolen om at barnet har falt og slått sleg. Hvordan ordner dere det da?
Myy Skrevet 7. desember 2009 #24 Skrevet 7. desember 2009 Herre gud. hva har skjedd med lærerene og deres arb.givere. Ungene kommer til å få kjipe skoleår snart uten noen skoleturer osv! Godt å høre at noen av dere lærerene her hadde vært villige til å stille opp hvis ikke det haddde vært for at dere ikke får lov av arb.giver. Og til de lærerene som klager, så skjønner jeg ikke hva de klager over?! Det er et lett yrke mener jeg. Jeg skal selv bli lærer, og jobbet i fjord som lærer for en 7. kl. Jeg hadde alle fag med de, og jeg er 20 år! Har ingen utdanning, men syns all planlegging, laging og retting av prøver, foreldremøter, turer, ansvar og ellers alt som fulgte med gikk "glatt"! Jeg stilte også frivillig opp på ting fordi jeg faktisk ble glad i disse barna (dette ble kanskje litt utenom tema, men jeg måtte bare si det! ) Jeg syns at skoleavslutningen skulle vært på kvelden slik det alltid har pleid og være. Og til deg som sa at alle kan få fri hvis de vil... eh, nei.. overhodet ikke. Du kan ikke ha tenkt deg så veldig godt om da du sa dette vel??
midgard Skrevet 7. desember 2009 #25 Skrevet 7. desember 2009 jeg er lykkelig lærer:))) og når jeg jobber skal jeg ha betalt - jeg driver ikke veledighet... jobber du gratis på arbeidsplassen din??? foreldre rekker tannlegetimer, legetimer, for å ikke snakke om å ta seg ferie (de få ukene de stakkars barna går på skole...),jeg har faktisk ofte hørt at folk karrer seg til vinmonopolet i arbeistiden!!!! det klarer de, men å komme på konferanse (utvikligs samtaler) eller en skarve juleavsluttning... nei, huff vet du hva???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå