Gå til innhold

et lite hjertesukk fra en sliten pedleder.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen av delene, for jeg klarte å overleve det livet jeg hadde før jeg fikk hjelp av barnevernet. Men for all del, du kan bare spre din eder og galle og gå rundt og tro at barnevernet burde verne foreldrene.

Jeg pratet bare til deg i akkurat samme ordlag som du brukte mot meg, så da kan vi jo prate om hvem som er elendige skapninger eller hjerneskadet/vasket. På seg selv kjenner man andre er det noe som heter.

 

Slike sider som den du referer til og såkalt barnerett.com er laget av syke foreldre som ikke evner å forstå at de ikke er gode foreldre, at barna har det mye bedre uten dem. Så de lager sider som tar for seg at barnevernet elsker å ta barn ut av familier. Det er skremmende. Og de som FILMER at barna sine blir fratatt dem og i tillegg legger ut fullt navn og alder på barna på youtube og andre plasser på nettet er syke, rett og slett.

 

Barnevernet får masse berettiget kritikk ja, men de får også masse ufortjent kritikk. Men vi får aldri høre om de sakene hvor de gjorde noe veldig bra, fordi det er alltid det negative med barnevernet som skal ut i media. Samtidig har ikke barnevernet noe mulighet til å svare på kritikken de får, fordi de har taushetsplikt i alle ledd.

 

Jeg har aldri vært borti maktsyke, arrogante og ubalanserte ped-ledere, så om det er det eneste du har erfaring med så burde du virkelig tenke over hvorfor. Barnehageansatte driter i deg som mor, de bryr seg utelukkende om barnet, så om du drikker deg kanakas og ligger med halve byen så bryr ikke de seg, sålenge du ikke gjør det når du har barnet og at barnet ikke lider av det. For det er barnet som skal være i fokus! Trenger du å ha det inn med teskje? Mødre eller fedre betyr ikke en dritt for barnehageansatte, det er barna de tenker på og bryr seg om!

 

Så bra at du syns synd i meg, men å si at barn fortjener et liv med daglige seksuelle misbruk eller daglig mørbanking er vel ikke helt smart. For slike ting er ikke barns ansvarsområde. Om du har en slik tankegang om barn så håper jeg virkelig ikke du har barn, for da kan du umulig være en god omsorgsperson. Jeg syns forøvrig ikke synd i meg selv, da jeg har en god utdannelse, kjempegod lønn og verdens beste barn. Men jeg lurer på hvor jeg hadde vært uten barnevernet, kanskje i en av "båsene" dine som sosialklient, narkoman, prostituert eller død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med et så vellykket liv da.

 

Du er visst så godt utdannet at synes er ok at bhg-tanter dritter i foreldre til ungene som delvis betaller deres lønn. Videre skriver du " Mødre og fedre betyr ikke en dritt for bhg-ansatte".

 

Er du riktig i hodet ditt?? Beklager, men så stupid tankegang er meget sjelden. For å si det enkelt så du klarer forstå: ordet dritt passer best å beskrive deg selv. Kanskje jobber du i bhg? Hadde passet jo godt, du er ikke normal så.

 

En så fullkommen idiot som deg kan umulig være god mor. Skal du levere dine barn til BV snart? Da blir de like flotte voksne som deg en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du kan ta setninger ut av kontekst for så å sette det sammen til en påstand om meg. Fantastisk! Jeg synes det er helt greit at barnehageansatte driter i om jeg har en dårlig dag, om jeg har forsovet meg, om jeg er fyllesjuk osv sålenge det ikke går utover barnet. De har jo ingen interesse for de voksne, det er barna de skal ta vare på! Er det så vanskelig å forstå?

 

Jeg synes det er fantastisk at du tror du vet så veldig mye om meg, spesielt at du kan beskrive meg som dritt, eller at jeg ikke er normal. Igjen; på seg selv kjenner man andre. Du kjenner ikke meg, og kan dermed ikke diskutere person, og det er ikke person vi diskuterer her, men sak. Du vet forskjellen ja? Jeg jobber nok ikke i barnehage, kunne aldri gjort det pga folk som deg.

 

Forøvrig er jeg den beste moren mitt barn kan ha, barnevernet trenger vi ikke, og forhåpentligvis trenger vi aldri å forholde oss til dem. Men er det en eller annen forvirret stakkar som føler for å sende en bekymringsmelding om meg til dem så må de bare gjøre det, jeg har ingenting å skjule.

 

Det blir for dumt denne diskusjonen med deg, du er så gjennomsyret av hat mot barnevernet og barnehager at det nesten er helt skummelt. Jeg håper for din del at barna dine ikke blir innprentet med dette hatet, for du kommer til å ødelegge dem psykisk.

 

Du klarte faktisk å bruke et helt innlegg på å diskutere meg og ikke saken! Fantastisk! Jeg er beæret! Men for all del, kom gjerne med flere karakteristikker av meg, vi ler godt av det!

 

Det er jo bare for meg å sende en liten epost til moderator så kan hun se hvem du er, for nå begynner jeg faktisk å bli bekymra for barna dine (om du har noen da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er jo bare for meg å sende en liten epost til moderator så kan hun se hvem du er, for nå begynner jeg faktisk å bli bekymra for barna dine (om du har noen da)."

 

At den du diskuterer med ikke er helt i vater er helt greit, men det utsagnet der var skikkelig lavmåls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tryket litt feil her oppe.

 

eg må si at du i innleggene over her virker helt syk. kan ikke fatte at det går an å ha et slikt hat mot noen jeg. enten så må det være en som tuller seg skikkelig ellers så må du være en ustabil person.

 

jeg har den siste tiden vært på forskjellige kurs om barnevernet osv... Det alle sier er at det er ALT for få saker som blir meldt til bv. Det er barn som lever med i hjem med alvorlig omsorgssvikt. jeg kan ikke fatte å begripe at det faktisk kan være noen som mener at barna fortjener å bo i et hjem der de blir voldtatt, slått, stengt inne i rom, dradd etter håret, ikke får mat osv.... fordi barnas foreldre alltid vet det beste for sitt barn. Det er vel heller sånn at alle foreldrene tror de vet det beste for barna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke stemme det du sier.

Norge er verdens beste land å bo i. Høres mer ut som et land av overgripere, hvis antall BV saker har blitt mangedobblet i siste årene og enda ikke er nok.

 

Finnes både dyktige og dårlige ansatte i alle yrker, inkludert kommuneansatte. Trenger ikke kalle sykt et menneske som ikke idealiserer kommunale etater og institusjoner.

Problemet er at feil begått av folk som jobber med barn får store konsekvenser for ungen og familien. Selv om en ovenfor her mener er ok at man "dritter i foreldrene", forblir forledre den viktigste ressurs et barn har. Så lenge vi ikke snakker om narkomane, kriminelle osv.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HI som sliter i denne tråden.

Hun trenger å komme med et hjertesukk på et åpent forum om jobben sin, hvem av oss andre som takler en jobb trenger det? Sier mye om henne!

Hun har vært på ET kurs og klarer ikke å reflektere rund temaet selv. Hun skriver et provoserende innlegg her inne som setter sinn i kok. Hun klarer ikke å se sine medmennesker og forstå at noen kan ha et annet bakteppe enn henne i denne saken. Leser du faglitteratur? Psykologi?

 

La henne være i fred.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Må si at din tolkning av HI er langt fra min, hvordan hun takler jobben sin kan jeg si lite om på grunnlag av det hun skriver her. En bør ikke legge seg opp en mening basert på så lite, de deltajene i det hun skriver som du blåser opp til å bli et stort problem kan være kun detaljer for henne. Alle blir frustrert noen ganger, om det var lurt p skriver her er en ting men jeg tror det er andre som bør lese seg opp på psykologien om de mener at de kan konkludere med at vedkommende sliter basert på dette. Den mest fremtredende motdebatanten tenker jeg at nok sliter litt, men vedkommende kan også bare ha sterke meninger i forhold til barnevern og leve et strålende liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når man opplever å bli kalt barnehagetante, så gidder man iallefall ikke svare...

Håper ikke du har barn i barnehagen selv med det negative synet du har på pedagoger...

har du noen ganger tenkt på at ditt barn er i barnehagen flere våkne timer i døgnet enn det er hjemme og at barnet ditt sannsynligvis er glad i disse fryktelige pedagogene som du ser så ned på .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...