Gå til innhold

et lite hjertesukk fra en sliten pedleder.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er veldig rart at så mange av dere er sikre på at det er helt normalt skikkede foreldre HI snakker om. I saker med omsorgssvikt så synes jeg det er fair å gi foreldrene en advarsel. Det er klart styrers ansvar å ringe banrevernet, men informasjonen får hun/han fra avdelingen der det aktuelle barnet går, drt vanlige er at ped-leder tar initiativet og bestemmer sammen med styrer som har det siste ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat, det er styrer som har det siste ordet. Demed er det styrers ansvar.

Ingen styrer begynner uken med: vi har ikke kalt noen inn til BV, kan dere være snill å finne noen. Da blir barneombudet så glad : ) Nei, det er mye mer seriøst enn så!

 

Om pedleder gir styrer feil info om foreldre vil hun selv havne i en konflikt. Derfor er det viktig at styrer er en person som engasjerer seg i det daglige, som dokumentere de samme episodene som ped.leder, ellers kan man komme ille ut og havne i en koflikt.

Om det er en leder som ikke tar ansvar vil vedkommende skyve over alt på pedlede når han forstår at infoen var feil. Det kan jo bety at pedleder mister jobben, presset til å slutte og får en dårlig attest. Snakk med fagforeningen din om du har det slik! Mange som har opplevd dette!

 

Tror de fleste styrere ikke ønsker å ha ansatte som legger ut hjertesukk og info her inne. Gjør det gjerne på et lukket forum.

 

Noen av dere såkalte pedledere her inne virker sykt makt opptatte. Det finnes mange måter å være på. Om dere ikke får kontakt med foreldrene, kan det være at styrer vet at foreldrene er usikkre på dere. Dere jobber i en bedrift ikke på en lukket institusjon. De fleste styrere er mest oppatt av driften og ikke de ansatte sine problemer, klart dere må jobbe hardt. Det må alle vi andre når vi er på jobb og, forstår ikke hvorfor dere trenger ros hele tiden.

Fikser dere ikke jobbe? Nei men, da valgte dere feil yrke og må tenke omskollering. Ikke akkurat sjakk trekk å skylde på alle.

 

Men som foreldre har vi ikke lojalitet eller taushetsplikt. Vi kan stønne i vei og klage som bare fanen. Bytte bhg om vi ikke liker oss, men hvordan vil barna våre få det da? Så derfor bør vi opptre voksent og samarbeide med bhg slik at våre små kan få en fin hverdag, selv om vi synes mye er sært og firkantet. Om man bytter kan man kamuflere det for barna.

 

Så vi alle er best tjent med å finne en god måte å leve med hverandre på, så lenge det ikke går på helsen løs.

 

Og uten tvil bhg er utviklende og viktig!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var et veldig tvetydig svar, men vil bare skyte inn at jeg ikke tror det finnes flere maktsyke ped-ledere enn rørleggere. At noen føler det kan være så enkelt som at de har blitt uheldig behandlet av en ped-leder som enten har misforstått eller sagt ting på en dum måte. De er tross alt bare mennesker, og de er i en utsatt posisjon fordi de jobber med det mest dyrebare vi har i livene våre og må noen ganger trykke på noen såre punkter. Det er klart at noen vil legge skylden på den maktsyke pedagogen som vil bestemme over dem om de ikke er enige. Ingenting er værre en å bli kritisert som forelder, og å gjøre det tror jeg det er svært få som tar lett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har opplevd en dårlig pedleder : (

 

De fleste er kjempe flinke med tilbakemeldinger og tips.

 

Om du synes du får kritikk kan du jo ta det opp med dem.

 

Lykke til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en negativ opplevelse med barnehage og bv anonym 20.47?

 

Enten er du dum eller så er du kanskje en av dem som trenger litt veiledning og hjelp fra bv.

 

Man er faktisk pliktet som ansatt å melde fra dersom en mistenker at et barn lider under omsorgssvikt!

Hi presser ikke foreldrene. Slik som jeg leser det, snakker hun med dem forteller at hun er bekymret og hvorfor, og gir dem en mulighet til å vise at hennes bekymringer er ubegrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du media tener mest penger på å legge ut gladmeldinger der bv har gitt barn en bedre hverdag, eller skrekk eksemplene?

 

Lever du på en rosa sky?

 

(til anonym 22.05)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser du ikke tabloid aviser anonym 21.00? Det er ikke lenge siden en liten gutt ble drept i det hjemmet sitt, et sted der han burde følt seg trygg! Hver dag er det flere hundre kanskje til og med tusen barn som blir misbrukt, misshandlet, har foreldre som ruser seg, foreldre som ikke evner å ta seg av barna sin! Disse barna trenger hjelp! Forstår du ikke det lille venn?

 

Ja det kan være en belastning for mangen å måtte forholde seg til BV, men dersom man ikke har noe å skjule er ikke dette et problem. Vil heller at en familie som er uskyldig skal bli undersøkt en periode, enn at noen skal skambanke ungene sine! og ingen reagerer. En gang for mye er bedre en en gang for lite!

 

Og en gang til, tror du at de menneskene som ikke gjør en god nok jobb som foreldre inser dette selv? Dette er da stort sett mennesker med lite selvinsikt, som faktisk tror at de er flinke. De er slike forlk som beskylder BV for både det ene og det andre!

 

Alle tidligere BVbarn jeg kjenner sier: "De skulle ha gjort noe mye før!"

 

Tror du trenger litt hjepl kjære anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg lest igjennom alle innleggene men husker jo ikke alt som stod der.....

 

Som en over her skrev så går jeg jo ikke rundt med bv tanker heletiden. det er jo ikke som at jg går rundt å tenker på hvem kan jeg melde.... det er jo en utrolig krevende sak å melde. man går rundt med en vond klump i magen. har jeg gjort det riktige? man gruer seg for å prate med foreldrene, for foreldrene er jo stortsett veldig frustrerte for situasjonen de har kommet opp i.

 

når jeg skal melde så er det som en over skrev, selvsagt styrer som skriver meldingen. men styreren kan jo ikke være inne på avdelingen min i lengre perioder for å observere barna. hun kan heller ikke ta seg av foreldresamarbeidet i garderoben...Men når vi begynner åtenke på at noe er galt, så skriver vi en slags logg bok. vi skriver ned spesielle hendelser. feks om barnet er veldig aggressiv, lei seg, om barnet lukter vondt, er veldig skitten ( og da mener jeg ikke om barnet har sand på hendene fordi han falt utenfor.... eller litt prim rundt munnen... men f.eks inntørket avføring osv)i tillegg skriver vi ned om barnet forteller om noe hjemme. om f.eks far som slår mor, om mamma som er full hver dag, om politiet som kom på besøk hjemme hos dem osv....

Når vi da har observert så kan det være at vi ikke finne noe likevel. og da blir saken lagt på is en stund... men ofte kommer det bare mer og mer frem når vi er ekstra oppservange... Da jeg var på kurs med barnevernet så fortalte de om hvordan man skal tolke signalene barna sender ut. Dette er da spesielt barn som lever med vold og seksuelt missbruk.... dette merker jeg er veldig nyttig.... måten man møter barnet på er veldig viktig...

 

jeg kan skjønne at man kan bli veldig frustrert om man blir meldt til bv.. jeg hadde selv blitt ganske sjokkert om jeg ble meldt selv... og forresten, jeg har tre barn selv..........., men det viktigste må jo være at man samarbeider med BV... det er jo ikke som at bv ringer på døren og henter ungene dine liksom. De har jo vannvittig mye kunnskap og kan hjelpe familier utrolig mye. Men alle de familiene som får hjelp av bv de hører man ikke noe om. og de sakene man hører om i media er jo kun foreldrene sin side......

 

som en over skrev så syns jeg det er viktig at man har den gode dialogen med foreldrene hele veien. at man kan gi tilbakemeldinger til foreldrene hele veien. Det er ikke alt som er kjekt å ta opp med foreldrene heller. Det er ikke noe kjekt å si til foreldrene at barna deres lukter urin, at de andre barna ikke vil sitte ved siden barnet fordi de syns barnet lukter vondt... men av og til må jeg bare gi slike tilbakemeldinger...

 

skjønner ikke hvor du har det med at ped ledere er maktsyke... har aldri opplevd det før... tror nok at du må ha vært utrolig uheldig med pedlederen du har vært borti....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint innlegg.Vurderer å ta jobb i barnehage selv .

 

Men ser mange skriver at de ikke vet om de skal melde til barnevers osv, dritt om foreldre og sånn.

Men lurer da på HVA som skjer rundt barnet siden dere tenker sånn??

Er bare nysgjerrrig, for ser mange barnehageansatte skriver slik, men barnevernet er ganske alvorlig, så hva skjer siden dere vurderer dette?? bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen omskrevne og generaliserte eksempler fra min karriere som ped.leder og styrer, (og jeg er ikke HI) hvor det har blitt meldt til BV:

 

- Far lukter over en periode alkohol når han henter barna. Han er ikke synlig beruset. Vi tar en samtale med mor og far, som er utslitt begge to av hans alkoholproblemer. Vi søker sammen hjelp fra BV, og familien får avlastning mens far er på avrusning.

 

- Mor er alene med barnet, over tid endrer hun seg veldig, begynner å si og gjøre rare ting. Barnet endrer adferd, blir engstelig og klengete.Saken drøftes anonymt med BV, og vi blir bedt om å føre logg og holde dem oppdatert mens vi vurderer saken. En dag bryter mor sammen i garderoben. Mor blir akuttinnlagt på psykiatrisk. Da var det godt at bv var kjent med saken, om enn anonymt...

 

- Lille Per ble ikke hentet i barnehagen på onsdag. Ingen får tak i mor før på torsdag, da er hun fortsatt rusa...

 

- Barn på 4 år selvskader seg og har angstanfall, Ved samtale bryter mor sammen og forteller om utstrakt vold i hjemmet.

 

- barnet har gjennomskitne klær ( vi snakker jakker som står når du setter dem på gulvet), lukter vondt og virker generelt ustelt. Matpakke er som regel mangelvare, barnet kommer sykt i barnehagen dag etter dag, også med feber i 40. Barnet har ikke klær etter vær og årstider. Vi meldte ( etter samtale med mor) til BV. BV trådte til med hjemmekonsulent, vaskemaskin og praktisk hjelp og veiledning, og både mor og barn fikk det varig bedre.

 

- barn med seksualisert språk og adferd, aggresivitet, endret adferd, motvilje mot å dra hjem med en bestemt person.

 

Ingen av disse sakene er unike, jeg har vært borti flere varianter av alle disse, og alle familiene jeg har vært med på å søke hjelp hos barnevernet for har hatt fått god hjelp, veiledning og støtte. I de aller fleste saker så søker faktisk foreldrene selv kontakt med barnevernet, eller er glade for at vi ser at det er noe som skurrer og tør å ta tak i det. Jeg har fått langt mere takk og klemmer enn kjeft i disse sakene. Faktisk kan jeg ikke huske en eneste gang at noen har blitt sinte. De fleste foreldre reagerer faktisk med en slags lettelse, fordi det går "hull på byllen".

 

Jeg har en tro på at de aller, aller fleste foreldre vil det beste for barna sine, men at de ikke alltid makter eller vet hvordan de skal gjøre det beste. Da er det greit at det finnes hjelp å få. Hvor denne forakten og paranoiaen som florerer her inne ( eller er det en par, tre stykker som bare gjør litt mye ut av seg?) kommer fra, kan jeg ikke skjønne. Jeg har aldri møtt noen foreldre med en sånn innstilling gjennom mine 20 år i bhg.

 

Jobben min består i hovedsak ikke av å varsle bv. Jeg snakker langt oftere med julenissen enn jeg drøfter en anonym sak med bv. I hovedsak handler dagene mine om flotte foreldre, herlige unger, varme kollegaer, sanger, maling, mat, bleier, snørr og sand, koser, latter og glede. Og takk og lov for det!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, hvor finnes denne drømmebhg? I din drømmeverden??

 

At du ikke husker noen foreldre ha blitt sinte fordi du har fått BV til å "tvangshjelpe" dem er fordi ingen oppegånde menneske oppfører seg dårlig mot en bhg-tante når man risikere miste sine barn. Dere kan jo stille opp som vitner i en evt. sak.

Selv om de respektive foreldre ikke orker se trynna di, kommer de til å smile, prøve samarbeide med deg, og glede seg til ungen fyller 6 år.

 

I din karriere på 20 år har ingen foreldre være så dumme å vise deg den virkelige innstillingen dem har. Det er nemlig en risikosport det.

Her på nett tør folk si hva dem mener fordi slipper reaksjoner. Pedagogenes arroganse er i den virkelige verden en kjent fenomen som få gidder å utfordre.

 

Bare at du ikke forstår så enkel psykologi viser at du i hvertfall bør ikke drive vurdere om hvorvidt noen er bra eller dårlig foreldre.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du anonym 20.41 trenger litt hjelp stakkar....

 

Tror du er en dårlig mor som ikke evner å ta vare på ungene dine, men ikke ser det selv, og nå har fått en bekymringsmelding til bv fra barnehagen som er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du 20.41 trenger en stor dose realitetsorientering, for pedagoger, barnehager og barnevern har du ihvertfall ikke peiling på. At du også påfører dine forskrudde meninger på alle andre foreldre viser jo også at du ihvertfall ikke har begrep om et av de mest grunnleggende begrepene i psykologi: overføring.

 

At et menneske ikke skal være skikket til å se at en rusmisbruker som glemmer barnet sitt trenger hjelp, kun fordi man har pedagogisk bakgrunn faller på sin egen stupide urimelighet.

 

Jeg tror du bør enten ta de medisinene legen har anbefalt eller sette deg litt inn i ting før du uttaler deg om dem. Langt de fleste saker barneevernet jobber med er tilfeller hvor foreldrene selv har tatt kontakt for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fullstendig idiot dersom kommer men en slik uttallese om folk du ikke kjenner. Og er kvalmende at sånne som deg har ansvar for våre barn. DRITTKJERRING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her får du ufortjent mye kjeft! Slik jeg ser det handler hovedinnlegget om dagene dine i barnehagen. Jeg kunne skrevet akkurat det samme om å være mor!

 

Jeg elsker de ansatte i barnehagen til barnet mitt, og kan tenke meg at slike ting er kjempevanskelige. Det er ikke slik som at pedlederne ringer til BV på kveldene for å få et spennende liv.

 

Tror de to som slenger dritt til deg har en grunn til å frykte barnevernet. Det er to jobber jeg aldri ville hatt; i barnevernet eller i barnehage. Utskjelte grupper begge to som utelukkende vil det beste for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke "øddelagt" noen, men jeg vet at jeg har berget et par...

 

Det er tydelig at du har en eller annen malplassert bitterhet mot førskolelærere og barnevernsansatte, men demrer det for deg et øyeblikk at de ikke er en homogen gruppe, at de ikke er ute etter å ta noen og at de fleste her inne forlengst er drittlei alt det sure mølet du trykker ut av deg? Vi har forstått at du antageligvis har dårlige erfaringer med barnehage og barnevern. Men finn et annet forum å spre eder og galle på, eller fortell din historie slik at vi har muligheten til å forstå deg. Slik du holder på nå så når du ikke fram til noen med budskapet ditt, for det er så bak mål at ingen hører på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 19.58

Hva skulle den artikkelen 6 år gamle der "bevise", og hva skulle man "forstå"? Det sto ingenting i den om inkompetente og maktsyke pedagoger eller hva barnevernet faktisk driver med. Det var bare uttalelser fra en annen som er like paranoid som deg...At man er en profilert politiker er ikke det samme som at man har rett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver hva jeg vil hvor jeg vil. Uten spørre DEG om lov. Ikke les mine innlegg dersom plager dine ustabile nerver så mye.

 

Og nei, ingen hører på meg, bare du er en ivrig leser. Synd at den eneste som leser det jeg skriver virker å være fullstendig idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen profilert politiker vet noe da vel. Bare du som er så intelligent forstår både politikk, pedagogi, psykologi, sosiologi og hvorfor finnes det inkompetente bhg-tanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.52...du er bare rar du...og framstår så krakilsk at det nesten er sjarmerende på en sånn "trampe med føttene og hyle"- måte.

 

Jeg er nok smart, og iallefall smart nok til å skjønne når jeg utfører et Sisyfos-arbeide. For å få deg til å utvikle vidsyn og evne til å se utenom de svært fargede brilleglassene dine tror jeg er mer krevende enn jeg gidder å bruke tid på.

 

Men hadde du fortalt histoien din, og argumentert for synet ditt med annet enn skjellsord, ubegrunnede påstander og sjikane, så kunne det tenkes at jeg ville hørt på deg, og vi kunne hatt en spennende diskusjon. Men det å diskutere med en som kun kan slenge dritt blir i grunnen usedvanlig kjedelig, usedvanlig fort, så enn så lenge så ønsker jeg deg en riktig god jul og håper at litt av bitterheten, det paranoide verdenssynet og selvhøytidligheten skylles vekk av første snøfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du gir meg EN artikkel hvor John Alvheim uttaler seg. hahahaha. Hvor dum går det egentlig an å bli? Hvor mange barn tror du det er som føler at barnevernet har ødelagt livene deres? Og hvor mange foreldre tror du mener at barnevernet har ødelagt livene deres?

 

Hvor mange foreldre skal kunne voldta, torturere og drepe sine barn og å komme unna med det? Hvor mange barn skal være livredde daglig, komme i pysjamas i barnehagen uke etter uke? Hvor mange barn skal si til de i barnehagen at mamma eller pappa er slemme, eller at de drikker eller at de alltid sover og ikke vil leke? Hvor mange slike barn skal HI (eller andre i barnehagen eller barnevernet) stå å se på uten å gjøre noenting, fordi det fins barnevernshatere som oppriktig mener at barnevernet kun er ute etter å ødelegge familier?

 

Herregud, jeg blir så provosert at det går an å la barn lide bare fordi foreldrene ikke vil ha barnevernet på nakken. Om jeg blir meldt til barnevernet så vil jeg jo også synes det er litt ekkelt, men jeg VET jo at jeg ikke har noe å skjule og dermed ta imot dem med åpne armer! På samme måte har jeg alltid en åpen dialog med barnehagen, noe som gjør at jeg vet hva de syns om ting.

 

Kanskje dine to hjerneceller kan gå rundt og snakke med barnevernsbarn, for vi er mange som ikke ville levd uten barnevernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er barnevernsbarn, da er du en levende bevis på hvor elendige skapninger blir ungene som vokser opp under BV omsorg.

 

Diskusjonen her handler forresten om ubalanserte, arrogante og maktsyke bhg-ansatte som trakassere foreldre med sin alvitende holdning. Du har misforstått poenget her helt, fordi er visst hjerneskadet/ vasket (av BV?).

Statistikken viser tydelig at bv.barn blir ofte som voksne sosialklienter, kriminelle, narkomane osv. I hvilken kategori plasseres du da?

Synes synd på deg, men du fortjenner sikkert ditt skjebne.

 

http://www.knut.com/debatt/barnevernet_far_krass_kritikk_fra_erfaren_advokat.htlm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...