Diana med 1 liten Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Lest litt på anonym forum, men er så mye rart der. Har en mann som maser konstant om sex. Går det en uke uten sex så begynner maset. Hva er vanlig hos dere? Vi jobber begge 2, vi har et lite barn og jeg gjør det meste av husarbeidet. Jeg er da ofte sliten og trøtt når kvelden kommer så da vil jeg helst bare slappe av og kose i armkroken. Jeg også forstår jo at sex er viktig i et forhold, det binder en sammen og det holder liv i forelskelsen. Alt det forstår jeg, uten sex så faller hele forholdet sammen. Men jeg syns det holder med 1-2 ganger i mnd, helst da i helgene når vi ikke jobber. Hva med dere?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Siden august tror jeg vi har hatt sex sånn ca 5 ganger.... tehe Jeg sliter litt med mellomblødninger, og bruker det mer enn gjerne som en unnskyldning for å slippe. Jeg er sliten, trøtt og oppbrukt når kvelden kommer. Det er mye morsommere i helgene, gjerne på morningen når minste sover og eldste ser tv
Diana med 1 liten Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2009 Som ei på anonym forumet skrev: Kan kopiere litt av en artikkel jeg fant, fra et intervju med familieterapeuten Eva Henriette Mohn, synes hun sier mye fornuftig : - DE ALLER FLESTE PAR med samlivsproblemer sliter med at de har lite sex. Og mangel på lyst. Vil de satse på forholdet, må de begynne å ha sex. Selv om det er helt utenkelig. Selv om de ikke har lyst. De må skaffe seg erfaringer. Finne ut hva de liker. Da kommer lysten også, sier Eva Henriette Mohn. Hun driver Barn Voksen Senteret i Trondheim som tilbyr hjelp med samlivs- og familieproblemer, barns atferdsvansker, skolevansker og dysleksi.- Hvorfor er sex så viktig?- Hvis et par gjør alt annet sammen, bortsett fra å ha sex, da har de et vennskapsforhold. Ikke et parforhold. Seksualitet er like viktig som mat og drikke. Det hører til blant de basale tingene i livet. Seksualitet er alt som har med hudkontakt og nærhet å gjøre. Og det er essensielt for at et forhold skal fungere, sier hun. Det hun sier er jo sant.... men hva gjør jeg da når jeg ikke føler for det? Når jeg er så trøtt og sliten ? Betyr dette at forholdet til min mann vil ta slutt hvis dette blir et problem i det lengre løp?
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Vi har 2 barn. jeg er hjemmeværende med minste på 11mnd, og gjør alt av husarbeid, handling og matlaging. Han jobber 100%. Er mye sliten og jentungen sover lite om natten. Likevel er sex ganske viktig for oss. - Minst 1-2 ganger i uka, helst 3-4 ganger.
Diana med 1 liten Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2009 Jeg forstår, og jeg forstår mannen min også. Men hvordan får du lyst når du alikevel er trøtt og sliten ? Leste en plass at en måtte bare hoppe i det, eller avtale faste dager - faste tider så ville alt komme av seg selv etter en stund. At man fikk lysta tilbake.
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 1 til 2 ganger i mnd synes jeg er altfor lite.. Det er jo mange som sier sex er limet i et forhold og egentlig tror jeg det er noe i det.Vi har nok sex i snitt 3 ganger i uka og er begge tilfreds med det,va har 3 små så dagene er jo travle.Men selv om vi begge er slitne når kvelden kommer så prioriterer vi å ha sex...er jo ofte sånn at jo mer sex man har jo mer lyst får man..
shewolf og 2 valper Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Vi har hatt det på samme måte. Men vi innså at dersom vårt forhold skulle ha en fremtid, og at vi begge ønsket en fremtid sammen, så måtte noe gjøres. Så vi satte oss ned sammen og snakket ut om hva vi følte og hva vi begge mente vi kunne hjelpe hverandre med. Så her tar vi husarbeidet i fellesskap, helt utrolig at det å tørke støv og vaske huset faktisk kunne bli en hyggelig aktivitet vi kan gjøre sammen. Nå skal det sies at jeg er frykelig grundig og pirkete når det gjelder renhold, så her fikk jeg i begynnelsen litt tilbakemeldinger fra mannen at jeg maste for mye om hvordan ting skulle være. For måten han gjør det på, er absolutt god nok... bare ikke helt slik jeg selv ville gjort det. Men... nå er vi så enige atte. Så vi kan lage litt god mat sammen på kvelden etter at ungen er i seng, ta et glass rødvin og legge oss tidlig. Ikke nødvendigvis for sex, men kos og nærhet. Og da kan det jo fort skje at det utvikler seg til noe mer Så vi forsøker å ha sex 2-3 ggr pr uke, og synes vi har funnet et opplegg som passer for oss.
Diana med 1 liten Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2009 Så 2-3 ganger i uken er det som er "normalt" mener dere da. Det ble slutt med min forrige samboer nettopp også på grunn av lite sex. Menn har tydeligvis et umettelig behov for sex...... Som er trist, for jeg elsker mannen min uansett, er bare at sex ikke er like viktig for mg som for han. Men jeg forstår også at uten sex så er man jo bare venner også. Og sånn skal det ikke være! Jeg får prøve å sette meg ned å tenke litt over dette. Håper bare ikke det ender som med forrige samboer denne gang! Så jeg må vel gå i meg selv nå.
Lystpåentiljeg Skrevet 3. desember 2009 #9 Skrevet 3. desember 2009 Jeg synes den henvisningen i innlegget lenger oppe, var vel kategorisk. Det er ikke alle terapauter som maser så om at en må ha masse sex. Tvert i mot sier vel bla hun kjente fra tv, Sissel Gran, at i småbarnstiden så settes parforholdet på en prøve, og en kan bare ikke forvente at ting skal være som de var når en var ung og nyforelsket. Det er normalt å sette søvn foran sex, når en er gørrsliten. Jeg synes sex to ganger i mnd høres akkurat passe ut, og kunne tenkt meg den frekvensen selv. Skulle jeg tvunget meg selv til å ha sex, for at gubben skulle være fornøyd, så hadde jeg endt opp med avsmak for hele han. Vi har enda sjeldnere sex, og det gjør stort sett ikke meg noe, men hender jeg skulle ønske at mannen var litt mer interessert.
Diana med 1 liten Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2009 Var nå godt at noen andre også har det som meg. Mannen min tør helst ikke lenger å spørre om sex, for han merker at jeg blir litt irritert. Jeg vet også at dette ikke er hans feil, alle har jo ulike behov og siden vi hadde et godt sexliv før så er det nok vanskelig for han å forstå hvorfor nå. Og det er vanskelig for meg, når han har andre behov så kan man jo risikere å drive han bort, eller at han søker andre. Derfor syns jeg dette er vanskelig for meg.
svirrehodet Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 altså : etter en stor undersøkelse viser det at de fleste småbarnsforldre har sex 1-2 ggr i mnd.. så ikke uro deg for mye, men forklar ham heller hvorfor du ikke orker.. så kan han heller hjelpe deg mer på ettermiddagen, slik at du kanskje får mer energi til sex.. Og det blir ikke særlig romantisk med den masinga, hint (altså si) at det er litt bedre om det blir litt mer romantisk og sensuelt.. så kan du også prøve å bestemme deg for at den og dagen skal jeg være den som tar initiativ til sex.. det tror jeg betyr mye for mannen din! lykke til og du er ikke unormal
Ugl@ Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 Her er det ingen som "maser" om sex, men begge parter ønsker å ha sex flere ganger i uken, vi har 3 barn. Det spiller ingen rolle når på døgnet det er, eller om vi er slitne og trøtte. Vi vet begge at vi faktisk sover bedre hvis vi har sex før vi søvner hvis vi har had en tøff dag, og sex om morgenen gir en bedre start. Vi blir mer samkjørte, tonen blir lettere oss i mellom, vi flørter mer, ler mer sammen og krangler skjeldent. I perioder der vi har had lite sex, som feks da jeg hadde svært kraftige og langvarige blødninger så var det mer krangel, mindre kos og hygge rett og slett. Men vi kan også kose uten sex, men stort sett så fører det til sex fordi vi begge får lyst til å komme så nær hverandre som det er mulig å komme. Sex er ikke alt i et forhold, man bør selvsagt ha mer til felles enn det, men det er faktisk noe av det aller viktigste, jeg for min del kan ikke forstå at det å ha sex noen få ganger i året styrker et forhold så lenge det ikke er sykdom eller andre helsespørsmål som hindrer sex. Jeg nevnte i den andre tråden at jeg hadde selv blitt svært skuffet og lei meg hvis min mann ikke hadde villet elske med meg oftere enn 1-2 gang i måneden, hadde trolig da følt at den andre ikke tente på meg, ikke elska meg høyt nok og det hadde neppe gitt de støre høyer i sexlivet når vi først skulle elske. Men det er en grense andre veien også, hvis en mann eller kvinne for den del vil ha sex la oss si flere ganger for dagen, slik at det går utover andre ting, blir et mas, man blir vekket midt på natten mens man sover hver natt for sex så blir det jo også feil, man må finne en balanse et sted, møtes et sted midtveis. Men for de fleste så bør det jo være mulig å ha sex i hvertfall ukentlig når man er i et forhold og oppholder seg i samme hus, reiser man så er det jo tross alt enn annen sak. Kunne gå uker mellom her pga at mannen var borte pga jobb, men da tok vi det tross alt igjen når han kom hjem også.
Ugl@ Skrevet 3. desember 2009 #13 Skrevet 3. desember 2009 Et lite tips er at man et par kvelder i uken legger seg en time tidligere, hopper heller over å sitte på nett, eller se på tv. Få inn en rutine som gir lyst også som at man dusjer før man legger seg, gir mer sexlyst når man føler seg fresh og har en nydusjet partner vedsiden av seg. Vet enkelte kvinner mister lysten fordi mannen hopper på dem uten å ha dusjet seg etter arbeidsdagen. Er man skikkelig ute å kjøre en periode så kan man avtale at feks lørdag og søndager er sexdager, så har man 2 dager i uken, kansje de to dagene folk flest er litt mindre slitne også, ikke så mye stress og mas.
shari_z Skrevet 3. desember 2009 #15 Skrevet 3. desember 2009 Jule-Ugl@ sa: "Jeg nevnte i den andre tråden at jeg hadde selv blitt svært skuffet og lei meg hvis min mann ikke hadde villet elske med meg oftere enn 1-2 gang i måneden, hadde trolig da følt at den andre ikke tente på meg, ikke elska meg høyt nok og det hadde neppe gitt de støre høyer i sexlivet når vi først skulle elske." Og der traff hun hodet på spikeren i vårt forhold. Min mann vil ikke ha sex/ vil ikke elske med meg i det hele tatt (snart 1 år siden vi sist hadde sex), og det er svært sårende. Du sier det så godt, Jule-Ugl@. Vårt ekteskap har blitt til et vennskap, og det er jeg ikke fornøyd med. Jeg har sagt det til ham, prøvd å forklare at sex er viktig, men det bryr han seg ikke om. Og jeg krever ikke mye, har sagt at i begynnelsen, siden det er han som ikke vil, ville 3-4 ganger i året holde, men helst opp i 2-4 ganger i måneden. Men selv om han vet at jeg ikke er kravstor (mener jeg), så sier han nei. HI, vet dette ikke hjelper deg så mye, men tror at hvis jeg var deg så hadde jeg prøvd både å forklare mannen hvorfor du har lite lyst (min mann har aldri gjort det, og det sårer for jeg tenker det verste selvfølgelig - at han ikke elsker meg mer) OG prøv å ha sex med ham selv om du ikke har lyst, bare fordi han er din mann og det at du elsker ham.
Ugl@ Skrevet 3. desember 2009 #16 Skrevet 3. desember 2009 shari_z, så han har ikke kommet med noen grunn? Kan han ha lavt tesosteronnivå muligens? Jeg vet det kan føre til at menn kan miste lysten hvis det er tilfellet. Kansje verdt å sjekke ut. Jeg føler meg deg, forstår det så godt. Hadde en periode da jeg var gravid, han greide ikke å tenne på meg, det var vondt, selv om det også var forståelig, men for meg så såret det ekstra siden det fikk meg til å føle meg mindre attraktiv, men heldigvis så snakket vi ut, så han fikk forklart at det ikke var meg, men dette med at det var en baby der inne som gjorde at han mista tenningen. Ekteskap som fungerer som vennskap kan jo gi trygghet og ro, men det blir jo et stort savn for i hvertfall en part i de fleste tilfeller. I et parforhold så bør det være en viss lidenskap i tillegg til vennskapet og tryggheten, for man trenger jo også det hvis det skal fungere i lengden.
alltid anonym Skrevet 3. desember 2009 #17 Skrevet 3. desember 2009 Vi har sex ca 1 gang for uka og det fungerer bra for oss. Vi er begge i full jobb med en del overtid + 2 barn, så når kvelden kommer har vi ikke overskudd rett og slett! Vi koser i soffan framfor tv og trives med det.. I helgene blir det litt mer "action"..
MrsLene Skrevet 3. desember 2009 #18 Skrevet 3. desember 2009 Jeg er hjemme med ei jente på 10 uker og ei på 4 1/2 år. Mannen min jobber mye, så det blir jeg som tar meg av alt i hjemmet. Når kvelden kommer er jeg trøtt og sliten, og gleder meg til senga. Men jeg finner som regel litt energi og tid til å ha litt kos med mannen min. Så vi har sex nesten hver dag. Jeg tror det er viktig å holde på intimiteten i forholdet.
Monajenten Skrevet 3. desember 2009 #20 Skrevet 3. desember 2009 Huff. 1-2 ganger i mnd? Det er jo ingenting? Her er det vel fire-fem ganger i uken nå, men er veldig sliten for tiden så derfor blir det ikke mer.
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 3. desember 2009 #21 Skrevet 3. desember 2009 Annenhver fredag... Hehe. Jeg syns det er litt lite da, men vi har to tette og mannen jobber mye, så vi er slitne begge to. Hva med å få mannen til å hjelpe mer med husarbeid? Når dere begge er i jobb bør dere da virkelig dele på det!!!
2smågull Skrevet 3. desember 2009 #22 Skrevet 3. desember 2009 søvn avler søvn. sex avler sexlyst..haha. sånne er det ihvertfall her. om vi har sex 2 dager etter hverandre. har vi gjerne lyst på sex den 3. dagen også... går det lang tid imellom har jeg mindre lyst også.. Vi gikk forresten i parterapi.og vi fikk også beskjed om å ha mere sex..hehe. Og lysten er her om jeg er sliten.. hvor mye energi trenger man liksom for å ha sex? og så sover man da såå mye bedre etterpå(om det er om kvelden)
Gemini7 Skrevet 3. desember 2009 #23 Skrevet 3. desember 2009 Jeg synes personlig at 1-2 ganger i måneden høres faretruende lite ut.. sånn ift "stemninga" dere i mellom. Men da tar jeg utgangspunkt i meg selv. Jeg har selv fra naturens side mye lyst, omtrent som samboeren min (ok, han er kanskje enda hakket over meg:), og derfor har vi ofte sex. Hver dag eller annenhver dag, noen ganger hver 3.dag. Men det går nesten aldri så mye som 4 dager mellom, da blir vi sure og ampre mot hverandre. Det er ganske påtakelig. Helt enig i det jule-ugla skriver lenger opp, at følelsen oss i mellom blir så mye bedre når vi har den intimiteten veldig jevnlig. Vi tar mye på hverandre, viser at vi har lyst på hverandre, flørter mye og tonen blir generelt lettere og "gladere". Jeg forstår selvsagt at det blir et problem når lysten er veldig ulik mellom to som lever sammen.. Men jeg tror faktisk at man kan gjøre veeeldig mye ved å endre innstilling!!! Positiv psykologi:) Prøv å være velvillig innstilt, fokuser på at det er godt, på at det vil styrke forholdet mellom dere, på at han faktisk finner deg attraktiv;) Og- på at det vil glede ham du er glad i. Og ikke misnt: prøv å aktivt gå inn for å lete opp sin egen lyst, erogene soner har vi jo alle, vi KAN få lyst.. Det kommer derfor mest an på innstilling og vilje, tror jeg da. Hvis dette virkelig er noe som skaper negative følelser i forholdet deres tror jeg det er noe du bør jobbe med aktivt, gå inn for å styrke denne biten av forholdet. Jeg vet dessverre også om par som har gått fra hverandre pga at den ene ikke ville ha sex, og det er jo utrolig synd hvis det skal havarere et ellers bra forhold. Digresjon: Jeg husker jeg leste et blogginnlegg på vg- eller dagbladet-nett en gang, om en asiatisk kvinne som hadde skrevet om hvor stor forskjell det er på den norske kulturen og thai-kulturen. Om hvor egenrådige, steile og kompromissløse norske kvinner kan være (sier IKKE at du er det, men generelt) og hvordan det kan knekke mannen i lengden. Hun brukte dette m sex som et eksempel. Hun påpekte at norske kvinner kan bruke dette som en hersketeknikk for å få det som de vil, og hvis de ikke har lyst selv så kommer det ikke på tale at de skal stille opp for mannen sin. Hun fikk en del svar fra typisk norsk synsvinkel, der det ble sagt at "selvsagt har jeg ikke sex hvis jeg ikke har lyst", hvorpå hun svarte -hvorfor ikke? Hun stilte opp hvis mannen ville, av godhet og kjærlighet for ham, og hun visste han ville gjøre det samme om det var omvendt. Jeg tror mange har litt å lære av denne tenkemåten, faktisk. Man kan godt være litt rausere- det vil man selv også bare tjene på i lengden!! Hvorfor skal man ikke anstrenge seg litt for den man elsker, for at han skal ha det bra.. Bare en digresjon der, men det kan være verdt å tenke på. Håper det ordner seg!!
Ugl@ Skrevet 3. desember 2009 #24 Skrevet 3. desember 2009 Gamini7 er inne på noe her, det handler om tjene hverandre også i forholdet. Om man selv ikke akkurat der og da føler den sterkeste lyst så handler det om å prøve for den andres del, med litt velvilje. Det handler ikke om å underkaste seg på noen måte, men å by på seg selv. Hvis man ikke synes sex er godt med mannen så bør man kansje snakke sammen, finne ut av som tenner hverandre og om det er noe man kan gjøre for at det skal bli bedre. Rett og slett vise hvor og hvordan. Ikke alle er skapt likt, og menn er erfaringsmessig elendig på tankelesning. Banalt sett: hjelper fint lite å ligge å se i taket mens gubben jukker på mens man tenker: hadde han bare gitt meg litt oralsex først.....man må spørre hvis de ikke finner veien selv ;-)
Tøysetipp Skrevet 3. desember 2009 #25 Skrevet 3. desember 2009 Amen Gemini. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor man ikke kan tilfredsstille sin partner seksuelt. Dersom man selv har lite lyst. Forutsatt at det er et gjensidig forhold på andre måter. Jeg mener man setter sin egen seksualitet over sin partners ved å nekte ham/henne sex over lengre perioder. Det finnes da andre måter å tilfredsstille sin partner på enn ved samleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå