Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #51 Skrevet 29. november 2009 ja, det er menneskene som har ødelagt for kristendommen. Syntes selve kristendommen står for mye fint. Som f.eks. man skal ikke dømme, størst av alt er kjærligheten, det gyldene bud. Men desverre mange kristene og prester som har ødelagt for det fine....
Manhattan skyline Skrevet 29. november 2009 #52 Skrevet 29. november 2009 Når staten (kirken) fremdeler ansetter prester og biskoper som mener at feks homofili er synd og at disse ikke får være åpen om sin legning under kirkens tak, så er det mer enn god nok grunn for meg til å holde meg langt unna kristendommen. Sånne folk får ikke et gram av min respekt. Men jeg skjønner at mange ønsker å døpe sine barn, og det må de jo selvsagt få lov til. Nå er jo ikke jeg kristen i utgangspunktet, så det er i så måte veldig lett for meg å velge å ikke døpe mine barn...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #53 Skrevet 29. november 2009 Ser mange her tror at barnedåp er eneste kristelige rituale. Det er skapt av kirken, ikke av selve troen. Barnedåp oppsto ikke i tidlig kristen tid, men i et kristningsrituale og det er ikke forklart noe sted i bibelen at dette er et kristent rituale. Jeg er kristen og følger det som står i biblen. Velsignelse av små barn og om barna selv ønsker det, dåp ved konfirmasjonsalder eller i voksen alder. Ingen av barna mine er døpt og det er ikke jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #54 Skrevet 29. november 2009 Barn av medlemmer regnes som medlemmer ja. Fra de er 18 år skal de i teorien slettes, dersom de ikke døper og konfimerer seg. Har vært mye rot med dette så jeg anbefaler alle oppegående voksne mennesker å sjekke om de er medlem eller ei. Hvis man ikke er kristen er det noe merkelig å døpe ungene sine, men hver sin lyst. Jeg lyver aldri, så da ville det ikke falle meg inn å stå og lyge til presten i kirka heller. "lover å oppdra den lille i den kristne forsakelse og tro".. Trur ikke det nei.
Annci<3 Skrevet 30. november 2009 #55 Skrevet 30. november 2009 Å kom igjen da, å bruke som argument at man må gifte seg i et upersonlig rådhus hvis man ikke er døpt er ikke annet enn latterlig. Da snakker man dårlig fantasi og lav kreativtet. Valgmulighetene er der! Selv kommer jeg ikke til å døpe barnet mitt for hverken jeg eller pappan er kristne. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå