Gå til innhold

Hva feiler det hodet mitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å/og-regel og riktig bruk av komma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, HVOR har jeg brukt og/å regelen feil ?

Og, hvor kommer kommafeilen frem ?

Skrevet

Åh, herlighet, hehe. Er det så NØYE om man bruker og/å feil da?

Se heller på hovedinnlegget, går ikke an å lese det engang.. Sier det samme som ei Anonym over: HI: Skriv innlegget på nytt, sett inn mellomrom, store bokstaver og avsnitt, så får du sikkert mer seriøse svar :)

Skrevet

For en gjeng med idioter om sitter her. Kan dere ikke bare la være å kommentere det, da ?

Her f.eks. Og man har ikke mellomrom etter tegnsetting !

Sånn f.eks.

Skrevet

En sønn og en datter er vel den eneste med noenlunde folkeskikk, empati og forsøk på forståelse av andres situasjon her! For det første er det kjipt å få slengt dritt om hvordan man skriver- ikke alle voksne mennesker har full koll på rettskrivning. Det er faktisk en av grunnene til at mange velger praktisk utdanning i dag.

For det andre er det utrolig slemt av voksne å bare være så arrogant at man "ikke gidder svare på problemstillingen før innlegget skrives ordentlig"- hva faen er det for en holdning? Man møter jo folk som prater usammenhengende og dårlig muntlig også, men man sier vel ikke likevel at "gidder ikke svare deg før du prater skikkelig!". DET er det som ligger i å gjemme seg bark anonymknappen.

Men over til problemstillingen til HI. Er det slik at du ikke er sammen med samboeren nå? Da er det vel fritt frem for å bli sammen med kompisen som du er forelska i? Han rota mede deg så han er vel interessert, men han har antakelig trukket seg unna fordi du har vært så ambivalent?? Og du skriver om samboeren at om dere blir sammen igjen blir det slutt innen ei uke pga krangling og ulike holdninger til det meste- forholdet er vel ikke liv laga uansett, da..? Håpr du finne rut av det:)

Skrevet

Mellomrom etter komma og punktum, oog andre tegn, er HELT vanlig jo.

Skrevet

For en ting å henge seg opp i. Da er du kun etter å pirke og du er her kun for å mobbe. Kaller deg idiot fordi det er det du er!

Skrevet

Og som hun over her sier, man skal bruke mellomrom etter komma og andre tegn.

Skrevet

Man fremstilles ikke direkte som begavet når man har språk som et barn. I en alder av 30 skulle man tro rettskrivingen var på plass i det minste. Ta deg et kurs selv du annie over her, det trengs:)

Skrevet

Tror jeg har fåt infulensa,sitvasjon r ille azz

Skrevet

Her finnes det ikke mye medmenneskelighet å spore, på noe plan, ser jeg. Ja, man trenger kurs fordi man skriver fort og taster en bokstav for mye her og der, ikke sant? Jeg evner ihvertfall å beherske rettskrivning, tegnsetting, stor bokstav og mellomrom. Selv om man skriver "finne rut" betyr ikke det at man må ta seg et kurs, men at man skriver fort så noen bokstaver hopper bort til neste ord.

Hev deg over svarene her, HI, og dropp å spørre på anonym. Spør noen venner i stedet. Her er det lite råd og hente. Jeg har prøvd å gi deg et seriøst svar, og jeg tror du selv vet at det ikke er noen fremtid for deg og typen slik du legger det frem (du har 3 barn og han vil bli sammen med deg igjen når barna er store..?).

Lykke til

Skrevet

Helt ærlig, så forestiller jeg meg at det menneske som skriver så dårlig rettskriving, i en alder av 30, ikke er den skarpeste kniven. Ikke sikkert det stemmer, men det er slik man utgir seg.

Skrevet

Jeg tror mange som har svart deg her, sliter med å lese generelt.

Dysleksi med et innslag av SMS-språk kan gjøre mye rart med skrivingen. SELV om en er 30 år. Har en skrivevansker, så sliter en sånn med å skrive noe som helst. Og da blir det lett rart og stakato for mange andre som ikke kjenner nok til dette problemet. Sånn at dere vet littegranne mer om vanskene.

Til HI: jeg tror faktisk du skal kutte ut far til dine barn. "Flytte sammen når ungene er store...". Dette sier meg at han ikke er å samle på. Han overlater ungene til deg. Eller er han kanskje ikke far til dine barn? Uansett; jeg hadde ikke ventet på ham. Jeg hadde bare gått videre i livet, og gjort egoistiske valg.

Du er litt forelsket i din kompis;) Kanskje du heller skal satse på ham? Eller kanskje du faktisk trenger tid alene, uten menn? Finne deg selv? En trenger ikke en mann for å ha et fullverdig liv, vet du:) Først må en trives i eget selskap, før en har noe å gi andre.

Skrevet

Hi har ikke dysleksi. Man ser glatt forskjell på dyslektikere og folk som skriver fjortisspråk/slurver.

Skrevet

Jeg synes også du skal gi opp faren til barna dine. Du sier selv at du ikke ser for deg en framtid sammen med han, at om dere blir sammen igjen, blir det slutt med en gang etterpå. Er det noen vits å utsette seg selv for det?.. Og jeg må også si at det høres litt rart ut at han sier at dere kan flytte sammen når barna blir store. Hva betyr det? Hvorfor ikke flytte sammen nå?

Nei, gi han opp du, og prøv å ta opp kontakten med han vennen din etterhvert, så får du det nok mye bedre :) Tror ikke det er noe galt med hodet ditt, du står bare fast i et forhold som tydeligvis ikke er sunt, hverken for deg, barna eller barnefaren..

Lykke til!

Skrevet

21:49: Hvordan vet du det? Jeg ser mange tegn. Men du mener der ikke er noen? hehehe.. jaja, du er eksperten?

Skrevet

Hun har slurvefeil. Og skriver likt som min datter på 13. Patetisk.

Skrevet

Hi jeg forsto ikke helt alt, å ikke trur jeg at jeg hadde kunne gitt deg noen råd heller. Jeg har lært at jeg bør helst holde meg unna folk kjærlighetsliv, for innviklet.

Og til dere andre:

Heller være 30 år og ikke ha sterke skrivekunnskaper, enn 30 år å manglende folkeskikk! Man fremstår ikke akkurat så smart selv når man kritiserer andre som en idiot.

Skrevet

Syns du virkelig din datter på 13 er patetisk? Det er faktisk det du sier her. Som 13-åring skal en faktisk beherske god rettskriving. Ved den alderen er det forståelse av fagstoff og innhold som teller. Skriveferdigheter og kunnskapen om dette skal være helt på plass ved den alderen.

Å påstå at ens eget barn er patetisk - DET er patetisk det, nn 21:57!!!

Skrevet

Hun mener vel at det er patetisk at en dame på 30 skriver som en jente på 13.

Var det så vanskelig å forstå??

Skrevet

Om en jente på 13 skriver slik, så hadde jeg bedt om utredning for dysleksi. Tenk det!

Jada, jeg forsto hva hun mente, men det betyr ikke at hun vet hva hun snakker om.

Dette er egentlig et klassisk eksempel HI viser. Så slutt å mobbe.

Skrevet

Å irettesette er ikke å mobbe.

Folk må slutte å kalle alt for mobbing. Ordet mister sin betydning og å bruke ordet "mobbe" i utide er en fornærmelse og et hån mot alle dem der ute som virkelig opplever å bli mobbet hver dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...