Ragnis Skrevet 8. desember 2009 #51 Skrevet 8. desember 2009 Jada, her kjenner vi etter symptomer allerede fra el:) Ulempen er bare at graviditetssymp og pms er rimelig indentiske... Men det gir jo rom for tolking. Da jeg var gravid, føltes det bare som om jeg skulle få mensen øyeblikkelig, mange uker inn i svangerskapet. Nå har jeg litt ømme pupper, føler meg hormonell og sippete, litt kvalm og trøtt, og litt rar i magen liksom. Men etter 9 mnd uten positiv test begynner jeg å forholde meg litt kynisk til dette. Men lykke til til deg:) Håper du blir gravid fort! Som et lyn.
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #52 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har begynt å spotte i dag så jeg har nok ikke 28 dagers syklus denne PP. Er på dag 22, og pleier å ha 2-3 dager (sist PP hadde jeg 5 dager med spotting) med spotting. Så det betyr en 25 eller 26 dagers syklus det. Kan tenke meg det blir en 26 dagers syklus og jeg får TR på søndag. Jeg ser at jeg nå har begynt å spotte to dager før enn sist PP. Så da blir kanskje selve TR flyttet to dager frem også? Ergelig. Har jo vært så flink til å ha sex. Tror nok jeg skal melde meg ut av BIM om TR kommer nå. Bare legge bort alt som heter babytanker. Orker ikke en slik her måned igjen. Jaja. Jeg får vente å se. Har egentlig lyst til å teste i dag, men gidder ikke når det er så stor sjanse for at TR kommer. Dere andre da?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷLitenSpireiMagen<3 Skrevet 8. desember 2009 #53 Skrevet 8. desember 2009 I dag var jeg helt sikker på at jeg fikk mensen. Jeg kjente det akutt i hele kroppen da jeg våknet, og syntes faktisk det luktet søtt, ikke jern, men søtt. Gikk på do, og da trodde jeg også det var mensen som kom grunnet farge, men så var det bare veldig mørk urin, ingen tegn til blod i det hele tatt, veldig mye utflod bare. Har hatt pms en stund nå, og har skikkelig vondt i korsryggen, så for min del tror jeg det er TR som kommer her ja, er 8 dpo i dag... Har skikkelig lyst til å teste, men har lovet meg selv å vente... Siden mistanken om TR er der, vet jeg ikke om jeg gidder heller, bare vente å se om den kommer.
*Lissja* Skrevet 8. desember 2009 #54 Skrevet 8. desember 2009 Fremdeles murringe rher.. tror nok tanta kommer over helgen i grunn, men har ikke heeeelt mistet håpet enda ;p Jeg skal også kanskje på julebord lørdan så tenkte kanskje å teste før helgen.
*smula* Skrevet 9. desember 2009 #55 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har ikke helt kontroll på EL, så denne måneden er jo forsåvidt litt spennende. Mannen dro på jobbreise på mandag, så har ikke hatt sex siden søndag kveld. Håper at mine beregninger stemte og at vi traff EL i forrige uke. Så nå begynner den lange ventingen fram til IKM, tror det er torsdag i neste uke. Håper at mange får en fin julegave i år.
Be Cool Skrevet 9. desember 2009 #56 Skrevet 9. desember 2009 Min EL ble litt forskjøvet med pergo så tror jeg er ca 9 dpo nå. Men det spennende var at akkupunktøren min mente hun kunne kjenne "gravide-puls" på meg i går, og sa jeg burde ta det med ro på julebord i helga for sikkerhets skyld! Gjett om jeg fikk noe å tenke på da! Har liksom slått fra meg muligheten denne pp og ikke tenkt så mye på prøvinga til tross for pergo, og tenkt det kan være hyggelig å kunne ta seg et glass vin i jula, men kanskje det er noe på gang? Får vel ta en CB digital på fredag (IKM mandag 14) for det er vel den som man kan teste med tidligst og håpe på riktig svar. Eller er det noen andre man kan teste med før IKM? Noen andre som har fått "påvist" gravide-puls hos akkupunktør før? Merkelige greier.
ms.førstegang Skrevet 9. desember 2009 #57 Skrevet 9. desember 2009 Hei jenter :-) Idag er jeg 7dpo. Og ca 6 dager til IKM. Er på den 5 dagen med super ømme brystvorter, er vondt å bare komme borti dem. Har også veeeeeeeeeldig økt utflod, type at jeg har løpt på do flere ganger fordi jeg tror mensen har kommet, men det er bare utflod.. Hmm, hva skal det bety da? Jeg har egentlig ingen spessiell følelse. Tenker bare at det kan være to ting, og det er jo graviditet eller mens på vei. Eneste jeg stusser på er at brystvortene er så ømme, og det har vart så lenge! Har aldri hatt det i forbindelse med EL eller mens tidligere :-O Krysser fingrene for at alle er blitt gravide!!
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 9. desember 2009 #58 Skrevet 9. desember 2009 Hvordan går det med dere jenter? 5 dpo og ingen symptomer. Samboer bomma totalt på eggløsning. Kjenner veldig godt at jeg har den, (kjempevondt) og da var han på tur på julebord. Så det har vel ikke klaffa for oss da.
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #59 Skrevet 9. desember 2009 Jeg er på andre dag med spotting. Jeg hadde bare vonde pupper her om dagen, så ble det lissom borte igjen. Jeg har egentlig helt mistet troen, men har et ørlite håp om at jeg er en av de som får mensenlignede blødninger (spotting) selv om jeg er gravid. Blir så lei meg av å tenke på at vi ikke skal få det til. Hvorfor blir ikke jeg gravid. Går måned eter måned, mensen kommer hver gang. Merker at jeg blir veldig sytete hver gang jeg begynner å spotte. Gleder meg til den måneden det ikke spottes jeg. Da MÅ jeg jo være gravid tenker jeg... Tar meg litt pause fra BIM jeg. Kommer tilbake og annonserer TR og da skal jeg melde meg ut fra BIM også. Orker ikke mer, jeg er avhengig, og det er så slitsomt å føle at jeg bare må inn og lese.
*Lissja* Skrevet 9. desember 2009 #60 Skrevet 9. desember 2009 Tok en test i dag jeg, bare for nysgjerrighet.. litt fordi det er helg snart også og julebord på jobben.. men testen ble negativ da, noe jeg også hadde trodd, fordi jeg ikke har hatt noen slags symptomer denne mnd ..
ღ askepott ღ Skrevet 10. desember 2009 #61 Skrevet 10. desember 2009 Hvordan går det med oss? Jeg kjenner meg trøtt og det småbobler litt i eggstokken på høyre side, hm - det trenger jo ikke å ha noe å si Halvannen uke til IKM - noen av dere har en halv uke.. Lykke til
Meg med tre små prinsesser Skrevet 11. desember 2009 #62 Skrevet 11. desember 2009 Nå er det ikke lenge til det er vår uke. Jeg skal ikke teste før helt på slutten av uken, men er veldig nyskjerrig på hvordan det går med alle dere andre. Har egentlig liten tro på at spiren sitter hos oss. Hadde bare sengekos en gang rundt el (tror jeg). Tester ikke etter el, så er jo ikke sikkert vi traff en gang... Har ingen symtomer enda... Men blir vel til at jeg begynner å kjenne på alle mulige merkelige ting etter som uka går... Hvordan står det til med dere andre her da?
ღ askepott ღ Skrevet 11. desember 2009 #63 Skrevet 11. desember 2009 For andre dag på rad så har jeg måttet hvile en times tid, og det skjer aldri! Jeg testet i dag, dum som jeg er!! Er jo 9 dager til IKM, hva tenker jeg på? Så blir jeg såååååå lei når den er negativ... Hvis det ikke går denne gangen, så må det være noe gæli. Vet vi hadde treff på dagene før og under EL... Full utredning 4. januar heldigvis Mannen skal levere sædprøve i neste uke... Men håperhåperhåper... Og "meg med to små prinsesser"- det er jo bare en gang som skal til for å få fulltreffer hehe Håper spirene klamrer seg fast!!
Ragnis Skrevet 11. desember 2009 #64 Skrevet 11. desember 2009 9 dager før ikm var litt optimistisk ja;) Jeg testet idag og, "bare" 5 dager før. Negativ så klart...
*Lissja* Skrevet 11. desember 2009 #65 Skrevet 11. desember 2009 Ingen symptomer her i grunn... vært sliten men kommer nok av at jeg rett og slett har hatt lange dager på jobb. I morgen skal jeg på julebord og akter ikke å teste noe mer før tanta helt sikkert er forsinket.. noe jeg ikke tror den kommer til å være:p Vi hadde sex hver dag rundt el.. så jeg er ikke enkel...
ღ askepott ღ Skrevet 12. desember 2009 #66 Skrevet 12. desember 2009 Noen andre som har testet eller? Vi nærmere oss uken vår jenter! Jeg blir alltid "oppstappet", og får lettere forstoppelse før mensen - så jeg får ofte sånn gravidfølelse i magen, den står jo bare rett ut... sukk, kunne den bare hatt en spire inni! Jeg merker jeg er mer spent denne pp enn jeg har vært på mange måneder, litt slitsomt... Jeg blir bare så skuffet... Syns det er utrolig mange her inne som har blitt gravide. Den ene etter den andre - jeg gleder meg på deres vegne - men åh, når er det min tur? Ha en nyydelig fredag jenter! Kjekt hvis flere forteller hva vi føler, og at vi holder tråden litt varm.... Kjekt å følge med hverandre klem
*smula* Skrevet 12. desember 2009 #67 Skrevet 12. desember 2009 Var på julebord i går. Kjørte, tar ikke sjansen tilfelle jeg faktisk er gravid. Blir nok ikke noe testing før neste helg. Er trøtt for tida, men det kan jo ha noe med mørket å gjøre også. Mange på jobb som er gravide, så har veldig lyst til å bli det jeg også, så kan vi være litt sammen i permisjonstiden.
Be Cool Skrevet 12. desember 2009 #68 Skrevet 12. desember 2009 Jeg blir i hvert fall gaaaaaaal av å lure på om jeg er gravid denne pp'en! Var hos min akkupunktør på tirsdag og hun mente hun kjente på pulsen min at jeg kunne være gravid! Syns det høres litt rart ut men jeg stoler forsåvidt på henne, så jeg ble litt nysgjerrig da Har som jeg har skrevet før tatt enkel pergokur denne pp, og merket lite bivirkninger. Har ikke hatt ømme pupper i det hele tatt og det har jeg alltid. Dessuten lite murringer, men syns kanskje det har tiltatt litt de siste dagene, men det er ikke vonde stikninger som vanlig, men det kan jo være pergo som gjør alt dette, og kanskje til og med gjør noe med pulsen, hva vet jeg! Har egentlig forsonet meg med at det er ok om jeg ikke blir gravid denne pp, men nå som håpets frø er sådd blir jeg jo veldig utålmodig da! Tror jeg har IKM på mandag, det er 14 dager etter pos. EL-test, men pergo kan visst forlenge syklus så ikke vet jeg.... Hadde neg. test i går morges (altså fredag) men det var nok for tidlig uansett, kan jo ha IKM når som helst neste uke egentlig. Noen andre som har hørt om sånn gravide-puls hos akkupunktør? Krysser fingrene for oss alle neste uke :)
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #69 Skrevet 13. desember 2009 Jeg fikk TR i natt/tidlig morgentimer. Jeg visste at den kom. Har spottet i fem dager nå. Har de siste PP begynt med veldig mange dager med spotting, det er så kjedelig. Jeg øyner et håp nå i allefall. De siste PPne har jeg hatt 28, 26, 28 og 26 dagers syklus. Håper det fortsetter slik så jeg kan ha en viss formening om når EL kan være. Ikke at jeg skjønner meg på det. Jeg bestemte meg for at om TR kom denne PP skulle jeg melde meg ut av BIM. Jeg har funnet ut at nå har jeg hatt noen babystress måneder, og jeg vil ikke mer. Jeg leser alt for ofte om de som "gir opp/slapper helt av" en måned og det er jo så mange som sier at da blir de gravide. Jeg akter å prøve den versjonen frem til jeg blir gravid. Så nå skal jeg slette min profil og jeg skal slette alle notater jeg har tatt på slimtyper. Det eneste jeg skal beholde er oversikten over sykluslengdene mine. Jeg skal heller ikke sjekke noen eggløsningskalkulatorer. Det jeg skal gjøre er å ha deilig sex med min deilige samboer når jeg har lyst. Jeg håper at hjernen min kan koble av litt når det gjelder dette babygreiene, etter å ha holdt på i litt over et år med konstant tenking på babymaking. Det tærer på. Unner ingen jenter å måtte prøve i mange mange år før noe skjer. Lykke til alle sammen, og lykke til til meg selv.
*Lissja* Skrevet 13. desember 2009 #70 Skrevet 13. desember 2009 Tror det kan være kjempelurt fabulously:o) Når man ikke tenker så mye på det kommer det jo ofte fortere også;o) Kroppen blir stresset av masse babytanker og anstrengelse i form av testing, prøving og alt det bærer med seg. Ønsker deg masse lykke til:o)) Selv har jeg ikke fått noen tante på besøk ennå, men små murringer kjenner jeg.. var på julebord i går og hadde en super kveld i godt lag:o)
Meg med tre små prinsesser Skrevet 13. desember 2009 #71 Skrevet 13. desember 2009 I morgen begynner uka vår:) Dette blir spennende!!!!!!! Lykke til alle sammen. Håper mange får positive tester:)
ღ askepott ღ Skrevet 14. desember 2009 #72 Skrevet 14. desember 2009 Begynner uken med med ny halsvondt og liiiiiite søvn ;( har ikke sovet siden halv fire i natt. Arg, litt sliten i kroppen kan du si... Merker jeg er småbesatt her, leter etter "tegn", og er faktisk kvalm. Men det kan være mangel på søvn... hvordan går det med dere andre?
Ragnis Skrevet 14. desember 2009 #73 Skrevet 14. desember 2009 Jeg sov også dårlig i natt!! Kanskje det er et tegn? Håper det I forrige uke var jeg sikker på at jeg var gravid, hadde sårt og blødende tannkjøtt og veldig ømme pupper, men nå har "dessverre" tannkjøttet normalisert seg, og puppene også forsåvidt. Har ikm onsdag, har testet 4 dager på rad nå, alle negative, har vondt i korsryggen og her og der, føler meg pms-gretten og sur! Tror kanskje jeg kan drikke i jula likevel, gitt. Jeg som har vært så flink og vært avholds, bare drukket max 2 kaffe om dagen, osv. Hvis mensen kommer nå, går jeg inn i min 10 pp, tror jeg. KJEEEEEDELIIIIG!!!!!!!
ღ askepott ღ Skrevet 14. desember 2009 #74 Skrevet 14. desember 2009 Håper håper det er et tegn! ;) hehe... Jeg har også testet hver dag nå, penger ut vinduet!!!!!!!!!! Har IKM på søndag. Puppene mine er også harde og ømmmmme, mannen kommenterte til om med at de var mer 'sprengte'... Hehe, legger ikke merke til hårklipp, men om det tyter litt utav bh'en - det legges merke til jeg vilvilvil Denne mnd er det ett år siden jeg ville ha baby... STERKT ønske - ventetiden er laaaaaaaang....
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷLitenSpireiMagen<3 Skrevet 14. desember 2009 #75 Skrevet 14. desember 2009 IKM var i går, i dag testet jeg POSITIVT! En helt soleklar positiv strek! Har ikke gått opp for meg enda, men skal ta nok en test i morgen. Tør ikke helt slippe jubelen løs enda. Men testen var så positiv som den kunne blitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå