Gå til innhold

I dag var vi hos barnevernet...

2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å innse at man har behov for hjelp av barnevernet, er skikkelig modent gjort av deg HI.

Synes du skal være stolt av deg selv for å ha turt å gjøre det.

Bry deg ikke om alle disse misunnelige bedreviterne som uttaler seg her om det å ha kun ett barn og hvor mye eller lite penger du måtte ha.

Jeg har selv en gang i mitt liv søkt og fått hjelp av barnevernet. Da i form av avlastning til mitt barn da han var mindre.

Hadde som du, lite avlastning og innså at jeg måtte ha hjelp slik at jeg fikk mer overskudd til å være sammen med barnet mitt.

Barnevernet betalte da for avlastning til sønnen min hver annen helg i et par år. Barnehageplass hadde jeg allerede, da jeg var student.

Jeg vet det er tøft å innse at man må oppsøke barnevernet, og jeg vet man blir redd for dem. Men jeg vet også av erfaring at de ikke er der for å lage helvete for deg, men for å hjelpe deg til det beste for deg og ditt barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for gode ord dere:) Ja snedig hvordan de anonyme på dib ser ut til å vite det bare jeg klør meg i rumpa, nesten litt som å bo på bygda når man er medlem her inne :)

Skrevet

ser det er noen som mener at os er skattepliktig her...

la oss si det en gang for alle: visst os er eneste inntekt, altså at du ikke jobber ved siden av, eller mottar sykepenger eller noe sånnt, så trenger du ikke å betale skatt av os! visst du derimot begynner å jobbe samtidig som du mottar os, så må du skatte av den!!!!!

og ikke gidd å si noe imot, for dette vet jeg!

Skrevet

OS ER skattepliktig, men om du kun har OS så tjener du så lite at du ikke trenger betale skatt av det. Da har du fordelen av både skatteklasse 2 og det som heter liten skatteevne.

Har du en eller annen inntekt ved siden av(dette gjelder også sykepenger og annen trygd), så spørs det på hvor mye dette utgjør, og hvor mye gjeld en har osv osv.

Jeg kan faktisk tjene ca 40 000 i året i tillegg til OS, før jeg må begynne å betale skatt av noe som helst. Dette pga gjelden min...

Skrevet

åååååå..... jeg bare klør etter å skrive noen ord, jeg blir sint og lei meg når jeg leser en del av de som svarer i tråden din her - og de tør heller ikke skrive meningene sine med et "nick"... ja, det er nok lett å være ufin og spydig på nett når man kan være anonym.... skam dere!!!

det er flott at du får hjelp:) glad på dine veiene...

barneværnet driver mye forebyggende arbeid, målet er det beste for barnet:)

jordmoren min var redd det skulle bli tøft for meg etter fødsel (visste at jeg kom til å bli alene, og gikk på "veggen" i arb.livet for 5 år siden- og det er en tilstand jeg ikke vil tilbake til - kom meg fort tilbake i full jobb da..) så hun ville at jeg skulle inn til samtale hos noe som heter familiesenteret (det er ikke sikkert de har det i alle kommuner), en forebyggende tjeneste under barneværnet - et sted jeg kunne "blåse" ut mine fustrasjoner (rundt min situasjon og bf som overhodet ikke deltar... datteren min er 3 mnd og han har sett henne 4 ganger...) , finne gode løsninger sammen - et supert tiltak spør du meg... etter to samtaler fant vi ut at det er nok andre som trenger dette tiltaket mer enn meg... det er det som er trist med samfunnet vårt, de som virkelig trenger hjelp er ofte ikke resursterke nok til å spørre om hjelp...

det kan være mange grunner til at man er der man er i livet, men prøv å spre litt glede, og gled dere på andres veiene - det gjør livet mye lettere:)

massse lykke til 2kjønn3stønn9månederog1sønn (kult nick...)

klem

Skrevet

Så bra det er hjelp og få....

Jeg er 100% alenemamma.Sønnen min er født prematur,har astma og var ekstremt mye sjuk di 2 første åra vi var ut og inn på sykehuset. Brokk oprasjon ,lungebetennelse flere astmaanfall,falskkrupp osv..... Ingen famile rundt meg. Di bor faktisk 100 mil unna. Ingen kontakt med barnafar (han vil ikke) jeg jobber 100% var så sliten at jeg viste ikke min armeråd. Gikk til helsesøster. Fikk til svar at ja du kan jo høre med BV om det er noe hjelp og få. Gikk til BV fikk til svar sorry du forsømmer ikke barnet ditt ikke har du rus problemer eller psykiske problemer vi kan ikke hjelpe deg du er for oppegående. Andre som trenger det mere!!!!!!

Ja hipp hurra!

Skrevet

Kjempetrist å lese at de ikke ga deg noe hjelp, jeg tror det kommer veldig an på fra kommune til kommune og hvor mye bv har å gjøre.

Også kan det vel hende jeg får hjelp nettop fordi jeg hadde med bv å gjøre når jeg var tenåring, fordi jeg har en diagnose og noe psykiske problemer.

Det er veldig leit å se at mange ikke får hjelpen de ber om, men desverre er det ikke mye jeg kan gjøre med det. Jeg trodde faktiskd et var slik alle steder at man ble tatt på alvor om man ber om hjelp, men da er det visst ikke slik likevel og det er beklagelig.

Skrevet

Takk for godordene midgard og klem tilbake :)

Skrevet

Her var det mangen sure svar gitt.

Så bra du spurte om hjelp og fikk det.

At du får dekket barnehagen er jo flott.

Lykke til.

Håper du får mer krefter og overskudd til hverdagen nå.

Skrevet

Takk for det:) Føler allerede mer overskudd bare med tanken på at dagene snart blir lettere for meg og lille :)

Skrevet

Hei:)

Eg er ei ung alenemamma med lita datter på 2 år:) Datteren min har vert mykje på sjukehus og har vert en del sjuk og dette i tilleg til en barnefar som ikkje bryr seg om nokon av oss og som vi til slutt måtte få besøksforbud mot, førte til at eg en dag knakk sammen og ringte barnevernet for å få hjelp. Eg gråt så fælt i tlf at eg måtte gjenta ord mange ganger før dei forsto hva eg sa. Dei var meget flinke og satte igang tiltak med en gang og etter kort tid hadde jenta mi plass 2 dager i uka i barnehagen og det vart dekket av barnevernet. dette har vi nå øka til 3 dager i uka og hun stortrivast:) Eg hadde alldri klart meg uten den gode hjelpa fra barnevernet og dei dagene jenta mi er barnehagen, bruker eg til å slappe av, sove og gjøre litt husarbeid:) når tulla mi kjeme heim fra en lang dag i barnehagen har hun en opplagt og pigg mamma:)

du skal vere stolt av at du tok i mot hjelp og eg ønsker deg all lykke i tida fremover:)

hugs at en sliten og gretten mamma er en dårleg mamma, medan en våken, opplagt, blid mamma er en god mamma:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...