Gå til innhold

HYSTERISKE KVINNFOLK!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi de kjenner vel til immunforsvaret til mennesker generellt, og vet at vi er i en influensatid. De ser vel også på veksten i antall syke fra rapporter fra sykehusene. Ikke spør meg egentlig. Dette er et skriv fra FHI for en uke siden: Det forventes en videre økning i influensatilfeller i ukene fremover. Dette kan tyde på at en ny influensabølge er på gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er hvertfall sikkert. Jeg vil heller være hysterisk og godt forberedt på denne svinesyken, enn å ta det med ro og angre hvis det skjer noe alvorlig i familien.

Skrevet

Dere skal høre kjeftene deres får en annen låt om barnet deres blir alvorlig sykt eller i verste fall dø. Ta det med ro, det er jo bare hysteri, ikke noe å være redd for.

Skrevet

Hva hjelper ved å bli hysterisk? Redd er jo greit, men hysteri er jo bare teit.

Har selv hatt svineinfluensa og guttungen har det nå, han er snart 1 og et halvt år. Han er på sin 5 dag, og har kommet seg fint, og er i god form. Halve barnehagen hans har svineinfluensaen. Det er 60 stk. Ingen av de er alvorlig syke. Så neida du. Det er ikke panikk og hysteri her. Her ble jeg redd den første dagen, men det er bare å tenke med hue og ikke med nervene!!

Skrevet

Eh, svineinfluensaen har ikke eksistert i 7mnd, den har eksistert siden 1979, det er først nå det er en pandemi. 60 minutes hadde en sak om dette.

I 1979 ble det laget en vaksine som drepte mange, derfor tør ikke USA å kjøre vaksine på folket fordi de er redde for like store søksmål som de fikk den gangen.

Å si at H1N1 eller influensa A er noe nytt er å være totalt BLÅST på kunnskap!

Skrevet

Det er ÅRLIGE tall, så av vanlig influensa(også i år) dør da 1000-1500 av vanlig. Dette blir 2000-3000 på 2 år.

Og om en regner om de 14 som til nå er døde i svineinfluensa; 14 x 4= 56?

Svineinfluensa er mer smittsom, men ikke farligere enn vanlig influensa.

Skrevet

http://butnerblogspot.wordpress.com/2009/07/23/60-minutes-circa-1979-segment-on-1976-swine-flu-vaccine-damages/

http://www.find-health-articles.com/rec_pub_6929971-deaths-influenza-subtype-h1n1-1979-auckland-epidemic.htm

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7114033

Kanskje lurt å jekke ned praten om at dette er noe helt nytt og dermed er det full grunn til å være hysterisk? Svineinfluensaen er i de fleste tilfeller mye mildere enn sesonginfluensaen (som ofte er en ny influensa hvert år), veldig mange som har hatt svineinfluensa har som regel trodd at det har vært en vanlig influensa.

Skrevet

Men dette er en ny variant av H1N1. Det er ingen mennesker som er imun mot denne nye influensaen, så derfor kaller WHO syken for pandemi.

Skrevet

Mye tullball her!

Hvert år dør intill 1500 mennesker i norge av vanlig influensaen, syke mennesker for det aller aller meste.

Hadde den vanlige influensaen vært like farlig for hvermannsen, så hadde nok FHI anbefalt alle å vaksinere seg mot den også.

Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at den vil være borte om to år, for det er ikke det samme som jeg har hørt.

Ja, det er større sjanse for å bli drept i en bilulykke. Det er anbefalt å kjøre med bilbelte i tilfelle man kolliderer. Det er også anbefalt å ta vaksine mot svineinfluensaen.

Ja, jeg mener også situasjonen er sterkt overdrevet, men med nordmenn så er det nødvendig. Vi er så uunnværlige, tøffe og kule at hvis det ikke gjøres så hadde sikkert 90% av de smittede gått på jobb og smittet videre.

Vet ikke om jeg kommer til å vaksinere meg, men jeg kommer ikke til å gå på jobb hvis jeg blir syk, jeg holder meg selv og barna mine hjemme til vi er friske igjen om vi skulle bli syke.

Jeg leste i dag om en som hadde vært syk selv, fortsatt er syk og har to febersyke unger. Likevel valgte hun å ta med hele familien på søndagsshopping til Svinesund. Ikke rart de må bruke media til å skremme folk når folk er så lite bevisste på hvor de tar med seg smitte.

Skrevet

Kan en litt mikrobiologi, så forstår en dette. Vanligvis endres kun en liten del av influensaviruset. Men av og til endres mer av det, eller andre komponenter i det. Og da har en ikke immunforsvar mot de endrede delene.

Svineinfluensaet er ikke helt ukjent for våre immunforsvar, men bare delvis. Og nå er de komponentene som fører til at det er mer smittsomt, som har endret seg. Kanskje?

Skrevet

Ehm...men er det ikke slik at grunnen til at influensaen rammer yngre og ikke så mange "gamle" over 60 er fordi de over 60 har antistoffer mot viruset nettopp fordi den har vært her tidlige?

Skrevet

Har dere sett denne dokusnutten? Den er fra 2007. Kanskje den har noe med vaksinen å gjøre???

Skrevet

Greit å ville beskytte seg. Greit å være redd.

Men når redselen skaper unødvendig angst, angst som ikke korresponderer med realiteten og proposjonen - da bør man forsøke å gjenvinne gangsynet. Ellers oppnår man bare å pine seg selv.

Kunnskap, riktig info og perspektiv er en fordel her.

Skrevet

Jeg er HELT enig i at om en først har fått denne sykdommen, så skal man vise respekt for seg selv og andre ved å HOLDE seg HJEMME til man er frisk og noen dager til.

Det er forskjell på å respektere en sykdom og å være hysterisk og gå med antibac og unngå folk fordi en er redd. Eller å snike i køen for å få vaksine.

Skrevet

Kanskje det. Jeg har ikke så mye peiling på mikrobiologi.

Du sier at svineinfluensaen ikke er helt ukjent for immunforsvaret vårt, så hvordan kan influensaen da bli spredt rundtom i verden på så kort tid? For det har vel bare gått 6 mnd? Riktignok inn i det 7. mnd nå.

Skrevet

Mye tullball i ditt innlegg, syntes nå jeg.

1500stk som dør hvert år er det ja, men ca 150 ac disse er unge friske mennesker. FHI anbefaler faktisk at eldre og kronisk syke, skal ta influensavaksinen. Så der har du det.

Til dokumentasjonen din om svineinfluensaen er borte om to år, er jo bare å bruke sunn fornuft. Ingen kommer til å få denne pandemien 2 ganger, og når alle har hatt den en gang, eller vaksinert seg mot det, så sier det vel segselv at den blir utryddet??

Det er ikke bare større sjanse for å bli drept i trafikken, men også større sjanse for å dø av blodpropp, slag, hjertesvikt, blodforgiftning, men hva har du tenkt å gjøre mot det?

Det eneste jeg er enig i, er at man skal holde seg hjemme om man har syke barn eller er syk selv. Man trenger ikke fremprovosere sykdom heller.

Skrevet

Når en helt frisk og rask 10 åring havner på sykehus etter å ikke spist på 14 dager, hatt feber, oppkast og vond hals og kroppsverk, og får konstatert alvorlig lungebetennesler,- mens lillebroren på 18 mnd ble akkurat "samme syk" to dager etter, men slipper unna med 4 dagers "sykdom";- så ser man at man ikke kan forutsi hvem som blir VELDIG syk og hvem som blir litt syk.....

Medisin mot lungebetennelse "virket ikke" de første 4 dager, men på 5.dagen kunne en liten bedring spores, nå skal man teste igjen om 4 dager for å se om fremgangen fortsetter. Fortsatt lite/ingen matlyst, og gutten er en skygge av seg selv.... Mens lillebroren er frisk som en fisk..Hadde trodd at minsten ville blitt sykerer, er jo første høst i barnehagen t.o.m, så han er ellers VELDIG "svak" for all mulig sykdom...Men neida,- bel storebror som aldri er syk som fikk det verst gitt.....

Derfor vurderer jeg nå at barna mine skal vaksineres...Hva om medisinen ikke hadde virket på 5.dagen heller..Da hadde vi muligens hatt enda en tragisk oversktift i avisene i dag, eller snart...Hysterisk, tror ikke det..FOr enda så hadde "Ingen" fått svineinfluensa her jeg bor...Men de var de første og hører nå om flere og flere med syke barn rundt omkring..Håper vi bereger noen uker til slik at vaksinen blir tilgjengelig for oss,- OG begynner og virke....

Når man får det så nært, og ser hvor alvorlig det kan bli, så endrer man synet på den "uskyldige" svineinfluensaen..Var 99% sikker på at barna IKKE skulle vaksineres..Nå har jeg endret mening..

Skrevet

Hos meg var svineinfluensaen meget mild. Jeg merket ikke at jeg hadde svineinfluensa engang. Trodde jeg hadde fått en liten forkjølelse. Mine 4 barn har også hatt svineinfluensaen, og hu eldste ble ganske dårlig. Ikke sykehus-dårlig, men hadde 39,5 i feber og veldig vondt i kroppen. De andre 3 var egentlig i forbausende god form. Nesa rant litt og feber, ellers var de friske og raske. Så her i gården er vi ikke hysteriske i det heletatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...