Gå til innhold

HYSTERISKE KVINNFOLK!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva man skal gjøre? Ta sine forhåndsregler, uten og bli kaldt hysterisk. Og jeg skjønner ufattelig godt at folk er redde. Den her er nok litt verre enn en vanlig influensa, i og med at helsenorge anbefaler ALLE og vaksinere seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er så rart at folk blir litt hysteriske jeg. Denne går som regel på unger og unge.

Skrevet

Det er en ting dere har glemt her. Dere som maser om at vanlig influensa dreper 1500-3000 i året. Ikke glem at denne svineinfluensa er helt nytt. Den er ble først oppdaget i april, så den har vært kjent i bare 6 mnd. November blir 7. mnd. Og iløpet av denne korte tiden, har den altså drept 5000 mennesker verden over, og flere komme til å dø av den. Husk...det har bare gått et halvt år.

 

 

Skrevet

Du skrev akkurat det jeg skulle skrive, hehe. Dette er litt for dere som mener at dette er hysteri, å tenke over.

Skrevet

Ja, men 1500-3000 dør bare i Norge HVERT år av vanlig influensa(i løpet av 12 måneder).

 

Etter 7 måneder, og da 5 igjen, så er ikke 14 stykker så avskrekkende høyt da.

Skrevet

Og denne vanlige influensaen tar livet av stort sett eldre mennesker, med svært dårlig immunforsvar. Svineinfluensaen tar nå friske mennesker.

Skrevet

Har du link til der det faktisk står at 1500-3000 dør hvert år av vanlig influensa?

Skrevet

Når det kommer til ungene mine, deres sikkerhet og min beskyttelsestrang overfor dem er jeg hysterisk og jeg forbeholder meg retten å være det også. Det betyr ikke at man ikke greier å være fornuftig trygg og handlekraftig overfor ungene uten å skremme de og/eller forholde seg rolig hvis sykdommen/ andre sykdommer slår til. De gjør de fleste av oss.

 

 

Skrevet

Uff.. dette har jeg skrevet tidligere; 1 av 10 er under 65 år ved vanlig influensa, av de som dør.

 

Så ja, det er vel stort sett eldre mennesker, men også en del yngre.....

Skrevet

du skriver jo mot deg selv, for etter 7mnd, og 14 mennesker døde, kan du doble det, så har det gått over et år, og hva sitter du igjen med da? Jo, 28 døde! 28 døde kontra 1500-3000 er jo ikke mange!!!

Skrevet

Hvorfor blir dere ikke mere hysterisk når den vanlige influensaen rammer? Den tar jo mere liv, men pytt den er ikke så farlig, det er jo bare en influensa. Men Svineinfluensaen derimot, den tar jo liv!

 

Mange lar seg så lett påvirke av media at det er direkte skummelt. Hadde det vært like mye oppslag i media om den vanlige influensaen, så hadde dere vært like hysteriske når influensatiden kommer. Da hadde det vært tilstander uten like når det ble slutt for influensavaksine. Skremmende.

 

Det er bare noen få menensker som er døde av svineinfluensaen i Norge, og prosentvis så er det jo en mikroskopisk risk for å dø av følger av en svineinfluensa. Hadde vært mer redd for å dø av kreft, bli drept i trafikken osv.

Skrevet

22.23! Hvordan kan du vite at det ikke er fler enn dette som stryker med etterhvert som tiden går? Om to år kan det være fler som dør av denne enn vanlig. infl.

Skrevet

Prøvde å google, men finner ikke noe steder der det står at 1500-3000 mennesker dør av vanlig influensa årlig. Men har kanskje skrevet feil søkeord da.

 

 

Skrevet

Bra skrevet.

 

Vil også legge til at dere må huske på at av 320.000 som er antatt registrert smittet, altså tallet kan være opptil 4-500.000 smittet uten at halvparten vet at de har hatt det, så er 14 døde. Ser dere ikke at dette ikke er noe grunn til hysteri???

 

Men media har ikke informert om de 320.000 som har det helt bra, KUN de 14 som har dødd. Tragiskt....

Skrevet

22.23....men har du link til der det står at 1500-3000 har dødd av vanlig influensa??? Vil gjerne lese det.

Skrevet

Du vet vel at denne influensaen er rimelig ny, at det kan ta mer og mer av? Tragisk skrives TRAGISK, ikke TRAGISKT.

Skrevet

Ehhmm...om to år er ikke svineinfluensaen her. Da er den såkalte pandemien utryddet.

Skrevet

Her er et eksempel:

 

http://www.siste.no/utenriks/article4296459.ece

 

Jeg tok litt feil i tallet; 1000-1500 er rett.

 

"Årlig dør 1000-1500 av vanlig sesonginfluensa her til lands, i følge FHI. De med alvorlige underliggende sykdommer er mest utsatt for alvorlige komplikasjoner og mulige dødsfall. Man kan ikke se bort fra at de aller fleste av de som hittil har dødd med svineinfluensa her til lands, like gjerne kunne ha dødd av en vanlig sesonginfluensa (som er litt kraftigere enn svineinfluensaen og har litt høyere dødelighet, men lavere smittefare, i følge FHI.)"

 

http://norskeforhold.bloggnorge.com/tag/statistikk/

Skrevet

Om du leser litt nyheter, så er den på topp nå, denne helgen. Og om det er to stykker som har omkommet på toppen av svineinfluensaen, er ikke det mange.

Skrevet

Hvordan kan de vite at den er på topp pr i dag? Det er det dummeste jeg har hørt. Hva vet de vel om hva som skjer om to uker?

Skrevet

Det sies også at vanlig influensa er en relativt mild i forholden til svineinfluensa. Greit at det har dødd flere av vanlig influensa enn svineinfluensa. Men de som har dødd av vanlig influensa, har vært eldre med dårlig imunforsvar eller fått lungebetennelse av influensaen.

 

Det komme til å være færre dødsfall av svineinfluensaen. Men denne type influensaen kan ramme friske unge mennesker. Det har den allerede, for 2 helt friske unge mennesker har dødd av den.

 

Da vanlig influensa ble kjent, ble det også kalt pandemi.

Skrevet

Det står også:

 

"Rundt 9 av 10 personer som dør av influensa, er personer over 65 år, Et flertall av dem har dessuten allerede én eller flere lidelser som forverres gjennom de påkjenningene influensaen utsetter kroppen for".

 

"Noe av frykten for svineinfluensa skyldes at flere av de døde i Mexico har vært unge voksne ved ellers god helse."

 

En liten forskjell der.

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...