Gå til innhold

Islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verden vil bedras vet du og stikker man hodet godt nok ned i sanden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er overfallsvoldtektene den eneste volden kvinner blir utsatt for i Norge?? Hva med vold i hjemmet, eller voldtekt som skjer med en person du kjenner? Teller ikke det like mye? Er det slik at det er verre å voldta enn å banke konen sin? Vet du noe om statistikken for norske kvinner som blir slått av norske menn?

Det sier nemlig litt om helhetsbildet! Og så er det selvfølgelig mange andre viktige faktorer å ta hensyn til.

Skrevet

vel, nå var det ikke sånn at jeg dømte alle muslimer også forelsket meg og forsvarer han. Jeg har ALLTID forsvart personer som blir urettferdig dømt, selv når jeg hadde norsk, kristen kjæreste.

Skrevet

Typisk! Istedenfor å adressere det som skjer så velger man å peke på at andre også gjør noe gale.

Det går liksom ikke an å si noe om muslimer for da kommer "jammen de andre gjør jo også gale ting"-visa og så kommer man ikke noe sted.

Og ja jeg mener at det å bli overfalt på gata og voldtatt av et muslimsk kryp er den største krenkelse et menneske kan oppleve!

Skrevet

Det går ikke en dag uten at vi hører om æresdrap eller unge jenter som er redd for tvangsgifting i avisen. 17.30

nei det er sant , men det du og mange andre ikke skjønner er at det har ikke noe med islam og muslimer å gjøre, men derimot med de som sier de er muslimer.

detter er noe du og mange andre er nødt til å lære dere å SKILLE mellom.

mennesker som ikke gjør slikt = rette muslimer

mennesker som gjør det og sier de er muslimer = IKKE muslimer

Skrevet

Du må gjerne mene det, men det vil kanskje en million kvinner være uenig med deg om! Og kanskje en million vil være enig.

Dere trangsynte mennesker. Det handler ikke om å peke på at andre også gjør noe gale (går vi i barnehagen?), men om at vi er alle individer og vi er alle forskjellig, uansett hvilken kultur eller religion vi kommer fra!

Kvinner har (desverre) blitt undertrykt i alle religioner, i alle år, i alle land. Muslimske menn er ikke noe større likhetstegn med kvinneundertrykkende drapsmenn enn hva norske menn er.

Skrevet

Hvor mange ganger har du hørt om en norsk familie som begår æresdrap? En far som dreper datteren sin, fordi hun er sammen med en mann som ikke deler samme religion som resten av familien hennes?

Hvor mange ganger har du hørt en norsk jente blir tvangsgiftet med en mann som familien kjenner?

Dette er bare noe muslimer gjør.

Skrevet

Så det fins to forskjellig islam? En riktig islam og en ikke riktig islam. Og de som begår disse ugjerningene er ikke riktig islam? Hva er dem da?

Skrevet

De blir plassert i samme hus som oss som er vantro

Skrevet

Google litt om det med vantro, og det høres litt mer logisk ut.

Skrevet

Det spørs hva du vil definere som æresdrap. Jeg har nemlig hørt om mange nordmenn som har drept konene eller kjærestene sine pga sjalusi. Eller pga utroskap. Hvis de hadde vært muslimer, ville vel det også gått under tittelen "æresdrap".

Jeg har hørt om norske kristne jenter, som har vært nødt til å gifte seg før de fikk lov til å leve sammen med kjæresten sin. Om norske barn som har blitt misbrukt av prester. Om norske prester som har adoptert fattige gatebarn fra Brasil for så å voldta dem!

Du må gjerne tro et "dette bare er noe muslimer gjør", men da er du desverre uopplyst og dum.

Skrevet

Altså, hva har ikke ofte mannen måtte svelge av kameler når han gifter seg med en ikke-muslim? Tror du det er lett for han å måtte se ungen sin spise svin, det er verre for han å måtte se på det, enn det er for moren å ikke la barnet spise svin.

Skrevet

Det er visst komplett umulig for deg å diskutere islam og muslimer uten å måtte trekke inn hva andre gjør og ikke gjør.

Men du er ikke alene om det da det er gjengs tone fra de fleste som forsvarer muslimer til siste åndedrag

Skrevet

Du kan jo ikke ha lest en setning i Quran da, i så fall.

Lever kun med shiaers tolkning i Iran vøtt, da kommer du ikke langt. Løgn på løgn, taqiya og jævelskap. Er det rart de ikke er å betegne som muslimer. Shia er ikke det.

Skrevet

går det virkelig ann å være så utrolig skakkjørt i huet ?

det er kun en islam. ikke to

som jeg sa tidligere enten er du muslim å følger koranen . ellers er du ikke muslim i det hele tatt.

ergo, de som begår disse ugjerningene er IKKE muslimer. men de liker å kalle seg det, fordi de er psykotiske nok til å tro inni sitt eget hode at om de binder det til noe religiøst er det helt ok .

men poengterer igjen. nei de er ikke muslimer

Skrevet

Det ville blitt feil i en slik debatt å diskutere bare muslimer. Hvis du tror at muslimer er verre enn nordmenn, er det naturlig å trekke inn nordmenn i debatten. Hva er det du egentlig vil diskutere?

Men en typisk ting ved "sånne som deg", er at når argumentene går tomme, blir du personlig i stedet for saklig. Det skjer gang på gang.

Skrevet

Da tenker jeg at svin antakeligvis ikke er noe mor kommer til å savne i kostholdet sitt. Jeg er selv sammen med en muslim - han har aldri spurt meg om å kutte ut svin - ei heller da jeg gikk gravid. Men jeg spiser allikevel svært sjeldent svinekjøtt. Jeg har aldri vært spesielt glad i svin, og gidder ikke å lage en svinekotelett til meg selv til søndagsmiddag;)

Dette alene er ikke et tegn på at hun blir styrt. Kompromisser må man gjennom når man befinner seg i et slikt forhold... og da vil det etterhvert vise seg om hun befinner seg i faresonen for å bli bli styrt.

Sønnen vår spiser ikke gris etter fars ønske, han er ikke omskjært etter mitt ønske, han er ikke døpt kristen, og han skal heller ikke gå på koranskole. Dette er bare noen få eksempler på kompromisser man må gjennom.

Skrevet

Jeg tror ikke på dette med religion, så jeg hadde nok gitt plaffen i det og spist hva jeg ville. Men så har jeg ikke noen plan om å finne meg en muslim heller.

Skrevet

Heh....at menn dreper konene sine pga sjalusi har ikke noe som helst med æresdrap å gjøre.

Æresdrap går utpå når familiens ære står på spill. Blir jenta i familien sammen med en gutt som familien ikke har godkjent, så dreper de henne for å ikke miste ansiktet.

Ja, norske kristne jenter må gifte seg før dem får lov til å bo sammen med kjærestene sine, men de er hvertfall kjæreste. Mens unge muslimske jenter bli tvangsgiftet med en 20-30 år eldre mann som har mye penge.

Å dra inn det med prester og smågutter har noe med pedofili å gjøre. Og det er noe muslimske menn gjør hele tiden. Får familier til å gifte bort sine små 13-14 år gamle døtre til dem. Går utpå det samme. Pedofili

Tror heller det er du som er litt uopplyst og dum her; Figa.

Skrevet

Spurte ei muslimsk jente på jobben(for ca 1 mnd siden) om hvordan hun tror familien hennes ville reagert hvis hun ble GRAVID UTENFOR/FØR EKTESKAPET.

Er du gal, sa hun. Han ville DREPT MEG, slikt tillates ikke i islam. I beste fall ville han KASTET MEG UT AV HUSET og nektet meg til å være hans datter. Og jeg forstår han, jeg ville også kastet ut min datter ut av huset og aldri ville møtt henne igjen fordi det å være uten mann og gravid er dødssynd liksom!

Jeg ble helt sjokkert så klart, det med drap. Og hun er 26, har vokst opp i Norge, kler seg helt vanlig og er ellers som alle andre.

Tror nok ingen kristen far ville drept sin datter for at hun ble gravid uten mann.

Og ja, muslimsk tro er nok mye strengere enn den kristne.

Skrevet

Ok, la oss si det på denne måten da, siden du ikke skjønte mitt forrige poeng;

Æresdrap kan da være like mye æresdrap om det blir utført av en norsk mann som føler seg skamfull, eller trakket på av sin kone, og så dreper henne. Det spørs hvordan du velger å definere ordet æresdrap!

Du kjenner til noen tilfeller, men du har ikke peiling på den store helheten. Slutt å skriv "mens unge muslimske jenter blir tvangsgiftet...". Det gjelder på langt nær alle unge muslimske jenter!

ALLE mine muslimske venniner har valgt kjærestene sine selv! Jeg kjenner ikke èn muslimsk jente som har blitt tvangsgiftet. Og jeg kjenner mange muslimske jenter!

Å dra inn norske, pedofile prester er like rellevant som å dra inn muslimske voldtektsmenn.

Skrevet

Alle vennene du kjenner, og alle venninnene dine er bare en liten brøkdel av det muslimske befolkningen.

Skrevet

bunnies by the bay, en pm er sendt deg

Skrevet

Dvs, det gjelder ikke alle!

Hvorfor er det nødvendig å omformulere seg, når poenget er så åpenlyst?

Skrevet

Gjelder ikke alle nei, men det skjer. Som sagt, de du kjenner er bare en liten brøkdel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...