Gå til innhold

Islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

kristendommen er jo egentlig ganske streng den også da, men vi lever i ett samfunn hvor vi er litt mer moderne kristne.. men se hvordan det var i gamle kristne norge, var gaanske strengt da også. er nok ikke alle muslimer som lever så strengt lenger heller, samfunnet moderniseres og det gjør også de religiøse... og jeg krever ikke at kjæresten min skal følge mine tradisjoner, men jeg mener begge kan videreføre dette til barne, og det kan ikke partneren nekte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æresdrap er ikke religiøst. tvangsgifting skjer ikke bare i islam. sånne innlegg som det står "Muslimer har ikke et gram respekt for kvinner eller mennesker rundt seg. Eneste de bryr seg er seg selv og sin religion"... så begynner jeg og lure, hvordan folk kan dømme på den måten... ikke snakk om respekt før du respekterer andre selv da.

Skrevet

Det eneste muslimer kanskje har blitt litt mindre strenge på er tvang av hijab.

Skrevet

Jeg giftet meg i kirken med min religiøse mann for å respektere ham, er ikke kristen selv. Barna våre er døpt også og det er kun fordi min mann ønsket det slik fordi han er kristen. Er overhode ikke styrt av mannen min jeg men det var viktigere for ham å gifte seg i kirken enn det var for meg å ikke gjøre det.

Syntes det er helt greit, sånn er samlivet!

Skrevet

Hvis islam har vært mye strengere før, så lurer jeg virkelig på hvordan det var. Det å være kristen var kanskje veldig streng før, og blitt kanskje mindre streng nå. Men islam er fortsatt det samme. Har ikke forandret seg så mye.

Skrevet

Nettopp derfor mener jeg at en kristen+ en muslim kan være en litt uheldig kombinasjon, ikke for alle, men i hvertfall for meg. Og trodde faktisk at i islam tillates det ikke at en muslim er sammen med en som ikke er det.

Men for eks. i kristendommen er det viktig med at barnet er døpt. Tillater da en muslimsk mann at dette skjer?

Skrevet

Muslimske menn kan gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne. Men en muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en ikke-muslimsk mann.

Det er vel for at barna automatisk skal følge farens tro og da skal faren være muslim

Skrevet

Islam er mye forskjellig. Den som sier at Islam har forandret seg lite, eller at alle muslimer praktiserer religionen likt vet lite om den :-P

Skrevet

Hvordan kan du si at det ikke har forandret seg mye med islam? jeg kjenner så mange muslimer i norge, i tillegg har jobbet i mange muslimske land, lebanon, tyrkia, og jeg ser jo at de ikke har det så strengt lenger. i beirut feks, jeg så ikke en eneste jente med hijab.. lokale gikk på stranden i bikini, og folk solgte til og med alkohol i vanlige butikker. halvnakne damer var på plaketer rundt i byen, bare meter fra moskeer, ingen reagerer på det.

Så det har forandret seg mye, kanskje det er flere strenge muslimer igjen enn strenge kristne, men uansett!

Skrevet

da må du forhøre deg litt rundt, og sjekke opp fakta,, for det der stemmer ikke.

Skrevet

det mener jeg ogsåå.. Det finnes kanskje flere strenger muslimer, enn strenge kristne, men herlighet det er i forandring i islam også. jeg kjenner muslimer som skiller seg fra konene eller mennene sine, jeg har muslimske venninner som gifter seg med norske menn, de drikker, går uten hijab, får barn før ekteskap..

Skrevet

Kaklehøna, det å oppdra barn vegetarisk er noe helt annet, og faktisk ganske farlig. Det kan hindre utviklingen av hjernen og gjøre at barnet ikke kan fordøye mange typer protein, som kan gi en masse matintoleranser og proteimangel.

Å oppdra barn vegetarisk bør aldri gjøres uten tett oppfølging av lege.

Skrevet

Mannen min er muslim og han har, tro det eller ei, respekt for kvinner!

Jeg spiser svin, men barna våres gjør ikke det. Det er et ønske fra min mann at de ikke skal spise svin før de selv ønsker det. Og det er helt greit for min del.

Kan ikke skjønne problemet med det...

Barna mine arver mye mer av min kultur enn av hans, så hvis han ønsker at barna skal oppdras litt likt som det han ble, er det helt greit for meg.

Skrevet

dette sier jo litt om hvor lite peiling du har 16.27

før du er med på å gi folk et feil inntrykk, kan du være så snill å ta deg en tur til en muslimsk familie i et land der koran ikke har blitt feiltolket. så komme til meg å si det samme??

slike som deg hjelper ikke akuratt på å forandre det vrangsynet folk har

Skrevet

men i alle dager? går et at en muslim har respekt for kvinner? :P haha, bare tuller, men virker sånn på innleggene her til tider.. :) barna våres vokser jo opp i norge og får automatisk inn alle tradisjonene våres. så at mannen min ønsker at noen av hans ting også skal følges opp er det helt greit for meg.! :)

Skrevet

synes det er mange som sitter med vranglære om hvem som er muslimene og hvem som påstår de er det. makan altså. jeg bor med en muslimsk mann og i et muslimsk land. å tro meg. her er det null tvangsgifting,hijabtvang eller æresdrap- ikke snakk om. muslimer godtar nemlig ikke det. det har null med islam å gjøre. drap i det hele tatt er strengt forbudt.

Skrevet

Drap er strengt forbudt i Norge også, men vet du hva? Det skjer likevel!

Skrevet

Å si "her er det null tvangsgifting,hijabtvang eller æresdrap- ikke snakk om. muslimer godtar nemlig ikke det. det har null med islam å gjøre. drap i det hele tatt er strengt forbudt." er totalt meningsløst om man ikke med 100% sikkerhet vet hva alle i landet gjør til enhver tid og at noe er forbudt er ikke en garanti for at det likevel ikke skjer

Skrevet

det betyr jo ikke at alle kristne dreper, når det skjer drap i kristne land som norge..

Skrevet

Muligens at jeg føler slik, fordi jeg leser så mye om undertrykt kvinner som blir straffet for det minste ting. Som det å drikke alkohol, går med bukse, blir voldtatt eller bare det å se på en mann.

Bunnie, siden mannen din er muslimsk, så skjønner jeg godt hvorfor du forsvarer han og det han tror på.

Skrevet

Nettopp! Drap blir gjort av nordmenn, dansker, amerikanere, iranere, arabere, pakistanere osv osv... Drap er ikke noe typisk ved Islam! Det skjer over hele verden i alle land og alle mulige kulturer!

Skrevet

Ingen her har vel heller påstått at muslimer dreper mer enn andre.

Men det er et tankekors at alle overfalllsvoldtektene i Oslo i år er begått av muslimer. Det sier litt om kvinnesynet og trangen til makt over kvinner

Skrevet

"her er det null tvangsgifting,hijabtvang eller æresdrap- ikke snakk om. muslimer godtar nemlig ikke det."

Det er bare tull.

Det går ikke en dag uten at vi hører om æresdrap eller unge jenter som er redd for tvangsgifting i avisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...