Gå til innhold

Islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far er muslim og mor er kristen, de venter barn sammen. han vil ikke at barnet skal ha svin, så mor spiser ikke svin under svangerskapet for å respektere dette. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at man kan ha et godt kosthold uten å spise svin.

Jeg spiser ikke rødt kjøtt. Hva tenker du om det?

Skrevet

Jeg tenker at hun respekterer mannens religion.

Skrevet

Tenker ikke så mye om det. Men hvis han senere krever mer og mer at mor og barn skal ta hensyn til religionen hans, da hadde jeg reagert.

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk får barn med muslimer. Det er hva jeg tenker om den saken

Skrevet

Akkurat sånn er det hos oss også. :) Samboeren min er Muslim og jeg er Katolikk, og jeg spiser ikke svin nå av hensyn til han. Men kommer det til det at om 12 år vil barnet smake svin, så kan det sikkert det. (han har jo smakt en gang han også, pappaen altså.)

Vi har begge forskjellige tradisjoner vi vil bringe videre, og vi skal vise barnet begge deler... Så her blir det både id og julefeiring etterhvert. Så kan barnet velge selv når det blir gammelt nok, hvis det føler for det.. :)

Skrevet

men jeg er ikke redd for at hun skalbli underernært, men styrt av mannen sin....

Skrevet

jeg føler ikke det her er å bli styrt av mannen sin! Når man blir sammen på tvers av religion så vet man at man må være litt åpne for litt nytt.

for han vil vel ikke føle seg styrt av kvinnen hvis han må være med på julefeiring?

Skrevet

Penger er roten til alt ondt. Religion er roten til ondskap

Skrevet

Herregud, nå¨går det for langt!!

Mann blir da ikke styrt av mannen fordi man tar hensyn til hans meninger og religion? Det er da en selvfølge?

Er virkelig kvinnfolk så egoistiske blitt at de ikke skal ta noen som helst form for hensyn, eller inngå noen komprpmisser??

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt hensyn til religion eller andre eventyrhistorier. Det blir rett og slett for dumt!

Skrevet

Det blir ikke for dumt i det hele tatt, vi lever i snart 2010, og vi vet ganske godt at det er mange forskjellige kulturer, religioner og tradisjoner.

så når barnet blir ett år, skal mannen nekte barnet å feire jul da, for han vil ikke ta hensyn til konas religion/tradisjoner...? nei det går virkelig ikke, hensyn må tas begge veier.!

Skrevet

det blir ihvertfall det for de som tenker på det på den måten.

Skrevet

Greit nok å ha respekt for mannens relgion, men mannen skal ikke bestemme hva kvinnen skal spise eller ikke spise mener nå jeg!

Jeg er sammen med en muslim, men jeg bestemmer alt når det kommer til meg selv. Kommer den dagen han nekter meg ribbe på julaften eller nekte meg noe innen klær eller hva det nå måtte være er det " hadet bra!"

Og hvorfor er det alltid kvinnen som skal respektere mannen og ikke omvendt??

Skrevet

folk respekterer hverandre begge veier. er bare så mye fokus som henger igjen på dominerenede muslimske menn, at norske damer TROR det fortsatt er sånn. snakk om å ta alle under en kam

Skrevet

Islam er en veldig krevende religion og en kristen + en muslim kan være en dårlig kombinasjon. Muslimer har mye strengere" regler" og må forholde seg til dem og dessverre- de krever at de andre skal også gjøre det.

Man kommer alltid til å bli styrt av en muslimsk mann på en eller annen måte pga deres manllige posisjon i deres muslimske samfunn, og dette er veldig ulikt den europeiske verden.

Selv er jeg kristen og katolikk og i følge de gamle tradisjonene faster man hver fredag ved å unngå å spise all slags kjøtt. Samboeren min er protestant, men jeg krever ikke at han følger min tradisjoner .....

Skrevet

Det verste er vel ikke å være sammen på tvers av religion, eller å tilpasse seg hverandres religion.

Det verste er at når vi nå snart er i 2010, som bunni påpekte, så er det såpass mange som ikke har skjønt at alt har en vitenskapelig forklaring, og at religion kun er ment for de som er så lite selvstendige at de ikke klarer å tenke selv....

Skrevet

1. hvorfor er det galt å få barn med en muslim? bedre å få barn med en som lærer ungene sine til å respektere andre mennesker, ikke knulle rundt som norske ungdommer, hore seg. men til å sette pris på familie.

jeg ville mye heller hatt barn med en muslim enn en norsk idiot som ikke har respekt for hverken seg selv eller kona si. for ikke å snakke om utroskapen. er jo en grunn til at det er betydelig lavere prosent skilsmisser grunnet utroskap i islamistiske ekteskap.

til det neste. hva mener dere med at religion er til for de som ikke greier å tenke selv? du hentyder da til at de ikke er smarte, osv osv. men fortell meg da, hvordan kan det da ha seg at MANGE av de smarteste menneskene og de som har fått utrettet mest her i verden er akuratt muslimer? kom nå med det å gi oss en skikkelig uttalelse, ikke kun basert på din uvitenhet om islam eller andre religioner . det blir for dumt. har du tatt deg en liten titt på koranen? tror du ville fått deg visse overraskelser.

hilsen ikke muslim

Skrevet

Tror du skal vokte deg for å glorifisere muslimske menn og muslimsk måte å leve på.

Hilsen ei som vokste opp i Iran og som har lest Quran

Skrevet

jeg glorifiserer ingen jeg. men om du ar vokst opp der og du i tilegg har lest koranen , burde jo du vite å skille på de som faktisk er muslimer og følger koranens budskap, og de som kaller seg det og tolker den slik de vil, å misbruker islam for å forsvare helt sinnsyke handlinger. hadde du nøye lest koranen ville du visst at den ikke på noen måte forsvarer slike ting som nevnt over her. og iran er vel ikke kjent for det landet som har skjønt koranen best er de vel?

respekt for kvinner er en stor del av islam og de muslimer som er muslimer i hjertet ( etter koranen ) de respekterer alle rundt seg , er veldig harmoniske mennesker.

å ja jeg vet det fordi jeg igjen har vokst opp i et muslimsk land, som ikke har feiltolket koran slik som for eksempel iran har

Skrevet

Jeg har en venninne som har en samboer som er vegetarianer. Hun spiser ikke kjøtt hjemme ut av hensyn til ham og hvis de får barn kommer ikke barnet til å måtte spise kjøtt heller. Det blir vel litt det samme? Ingen har tvunget henne, men de har blitt enige om å gjøre det slik.

Skrevet

"respekt for kvinner er en stor del av islam og de muslimer som er muslimer i hjertet ( etter koranen ) de respekterer alle rundt seg , er veldig harmoniske mennesker."

Bare bullshit.

Eneste jeg forbinder med muslimer er æresdrap, kvinner i burka og tvangsgifting. Muslimer har ikke et gram respekt for kvinner eller mennesker rundt seg. Eneste de bryr seg er seg selv og sin religion.

Skrevet

Jeg er glad i gris, så hadde ikke vært aktuelt for meg å kutte ut svinekjøtt. Jeg simpelthen elsker nakkekoteletter, indrefilet av svin med bærnè og påmm fritt osv.

Ikke pokker om religion skal få komme i veien for mat.

Da ryker heller mannen.

Skrevet

Det er viktig å huske at religion ikke bare handler om å tro på noe 'høyere' enn mennesket, men å noe konkret å basere verdier og moral i samfunnet på. Dette gjør mennesker på forskjellige måter rundtom i hele verden.

Når to mennesker med veldig forskjellig religion eller kulturell bakgrunn skal leve sammen, og ikke minst ha barn sammen, så er det utrolig viktig at de klarer å ha en åpen dialog og forskjellene, hva de ønsker/trenger fra partneren sin og hva de mener de selv kan 'offre'. Om det blir slik at den ene parten gir slipp på sin egen bakgrunn og tro for å 'føye' seg etter partneren vil det neppe gå bra i lengden.

Forøvrig er det ingen fare for å bli underernert av å ikke spise svinekjøtt. Store deler av verdens befolkning lever hele livet uten å spise svin, uten at det er noe problem. I vår del av verden spiser vi dessuten myyye mer rødt kjøtt enn det vi har behov for, noe som bla kan føre til flere typer kreft.

Jeg har tro på å behandle kroppen sin godt og leve relativt sundt, og kommer derfor til å nekte samboeren min å gi datteren vår hveteboller og bokstavkjeks til lunsj. Hva synes du om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...