Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #51 Skrevet 19. oktober 2009 Et gufs fra fortiden! Fy a meg!!! Klag på han.
Gjest Antarctica Skrevet 20. oktober 2009 #52 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, hans mor var kun _trolovet_ med Josef, som dermed bare var en slags fosterfar - Josef var nemlig ikke biologisk i slekt med Jesus.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #53 Skrevet 20. oktober 2009 Fyyy faen!!! Da hadde jeg laget et heidundrandes balluba ja.... Ikke med bilde eller fullt navn på trykk, men GJETT om pressen hadde fått vite dette, og kirkerådet eller meninghetsrådet eller hva de heter... Jeg døpte min eldste og var alenemor (han er aldri så lite "uhell" , men som man sier, HELL i "uhell") Hadde noen laget noen sak ut av det hadde jeg fått sjokk!!! Stå på ditt, du vet, du kan dra saken til media uten navn og bilde, bare bruker falsk navn (altså avisene vet det, men ikke de osm leser)..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #55 Skrevet 21. oktober 2009 Merkelig at du tør å klage her, men ikke stå fram i fks VG. Eller er historien din kanskje ikke helt sann?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #56 Skrevet 21. oktober 2009 Dersom dette er sant, og det er statskirken det er snakk om, så har han ikke lov å nekte å døpe barnet. Og dersom han ringer for å ta det opp mens du enda er gravid, så er han ikke en mann som kirken er tjent med med eller ønsker. Jeg håper du gjør en henvendelse til Biskop og menighetsråd, og forteller om episoden, sånn at man kan ta det opp internt. Jeg er kristen, var selv ikke gift da vi fikk barn, men det var IKKE et tema under dåpsforberedelsene. Ang Maria og Josef, så var det jo ikke Josef som befruktet Maria, men den hellige ånd. Ergo trengte de jo ikke å gifte seg før barnet ble født.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #57 Skrevet 21. oktober 2009 Hehe, anonym 05.33. Du ser ikke forskjellen på å skrive anonymt på dib og å stå fram i VG? Sier definitivt mest om deg!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #58 Skrevet 21. oktober 2009 Hehe, så utrolig bra at du kunne svare for deg med å si at du hadde meldt deg ut tre ganger da (det har jeg også gjort, nå er jeg endelig ute), ser virkelig ikke vitsen i å være medlem i organisasjoner som driver på sånn... Har forstått det slik at prestene ikke er pålagt å utføre kirkelige handlinger som strider mot deres overbevisning, dvs de KAN faktisk nekte å vie folk som har vært gift før, døpe barn av alenemødre osv. Kanskje de kan nekte å begrave folk som ikke har levd etter boka heller, homofile f.eks, hvem vet? Og dette er folk som er statsansatt i Norge!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #59 Skrevet 21. oktober 2009 Det er en del ting prester kan nekte å utføre, men da finner erstattere. Men ingen prester i den norske kirke kan nekte å utføre dåp. Sist kjente sak da en prest forsøkte seg på det, var da en homofil skulle være fadder... Han fikk refs for det, både i media og internt i kirken. Han går uansett laaaaangt utenfor sine fullmakter om han ringer en gravid kvinne og sier slikt. Det er nesten sånn at jeg håper dette er et forumtroll.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #60 Skrevet 21. oktober 2009 En prest som nekter å døpe et barn kan umulig kalles kristen! Ifølge den kristne tro kommer ikke udøpte barn til paradis. Skal et barn straffes for hva moren (i prestens øyne) har gjort galt? Skal han ha barnets fortapelse på samvittigheten? Nei, jeg tror ikke på dette, men presten gjør. Og da er det sannelig en byrde å skulle bære på samvittigheten!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #63 Skrevet 21. oktober 2009 Dere som bor på store plasser/byer, ville fått bakoversveis hvis dere visste hvor mye rart som skjer pga jungeltelegrafen, og rykter, som veldig fort blir fra fjær til ti høns, på små plasser. Dette tror jeg på helt uten problem, er så mye syke folk rundt omkring..har hørt om forskjellige slike historier.. bl.a et par som var til samtale for dåp, da presten fikk vite at de ikke var gift, ville han absolutt vie dem under dåpen..men da paret ikke ville det, fikk ikke faren være med opp under dåpen. Han fikk fint sitte bak i benken, mens barnet ble døpt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå