Gå til innhold

I dag ringte presten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prester på små steder har visst lite å gjøre når de tar seg tid til dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send innlegg, ring den lokale avisen for å fortelle dette. Skaper du nok en debatt, og presten får nok høre det...

Maken!!!!

Skrevet

Send en formell klage til menighetsrådet med kopi til biskopen i ditt område. Se hva som skjer. Hvis det bare avfeies ville jeg vurdert å gå til pressen allikevel og be om å ikke bli avbildet hvis du ikke liker oppmerksomhet rundt din person.

Skrevet

Var Jesus født innenfor ekteskapet?

Skrevet

Ja det er helt greita at de ikke vier mennesker som er skilt. Men å ringe en som ikke engang har tatt kontakt for å "informere" det er trakassering.

Skrevet

Har skrevet klagebrev nå og skal få sendt det avgårde i dag. Jeg har ikke tenkt å døpe barnet uansett, men synes de kan få høre hvordan presten har oppført seg her

Skrevet

Jeg tenkte at det kunne være tilfelle jeg for jeg har hørt om det før. Men så skriver du at SHERRIFEN har mye å gjøre? For så å si at du bor i Norge? Har vi sherrifer her??

Skrevet

Det er det vi kaller lensmannen her i bygda;)

Skrevet

tror ikke den presten egner seg til å være prest, han virker jo ikke så veldig kristen. For hva med nestekjærlighet, la de små barn komme til meg, og for å sette det på spissen, så var jo Maria alenemor. Josef er jo ikke far til jesus....skjønner godt at folk melder seg ut av statskirken når det finnes slike prester. Skriv ett brev til menighetsrådet og avisen.

Skrevet

Tror deg nok jeg....

Han som var prest der jeg er fra den gang fetteren min skulle døpes, var på nippet til å nekte å døpe han. Foreldrene fikk en skikkelig reperimande fordi de ikke var gift, kun samboere. Mange rare preste....

Blir spennende å se hvordan det går når jeg skal døpe den vesle da, er alenemor.

Skrevet

den beskjeden fikk venninnen min for 14år siden også, hun var samboer i "beste velgående" med barnefar, men de fikk ikke døpe siden de ikke var gifte. Etter masse argumentasjon frem og tilbake fra hennes side om at jesu sa "la alle barna komme til meg", så ga presten seg til slutt.:P

Skrevet

Er det mulig?! Du burde faktisk ta denne saken videre, enten til pressen eller til prestens overordnede - slik kan man faktisk ikke holde på!

Skrevet

Skjønner veldig godt at du ble satt, kjipt at du måtte oppleve det. Men samtidig må man jo le av hvor høyt enkelt personer setter seg selv her i verden. Utrolig tragikomisk!

Skrevet

Ler av det nå, men ble rimelig satt ut. Har skrevet et brev til menighetsrådet og kommer ikke til å gjøre mer enn det;)

Skrevet

Kjenner at jeg hadde ikke giddet å gjøre noe med det. Finnes nok av vettuge prester i verden også :)

Skrevet

Dette kan du faktisk tipse media om HI. Slike prester burde få seg en smekk i offentlighetens søkelys.

Skrevet

Han setter iallefall ikke religionen sin i godt lys!

Skrevet

Noen folk...*riste på hodet*

Husker da ei venninne av mamma skilte seg fra gubben og flyttet et par km unna (Si max ti år siden) og da hadde jo naboen kommet for å hilse på henne, han er prest, og da han spurte etter mann el. og hun sa hun hadde skilt seg, så ga han henne et stygt blikk, gikk og hun fikk ikke noe hils fra han mer.

Skrevet

Gidder ikke fly til media, men en liten klage er på sin plass;)

Skrevet

Opplevd det samme til eldste her.

Fikk til og med beskjed at om min bror (som er homofil) kom i bryllupet mitt ville han nekte vie oss. Så vi giftet oss i nabo kommunen.

Synd men sant:/

Skrevet

Tror så gjerne slike ting kan skje.

Da venninnen min skulle konfirmeres (ca 15 år siden) forlangte presten GU av alle jentene for å få bevis for at de var jomfruer. Han ville ikke konfirmere dem som ikke var det!

Det ble en annen prest som overtok den konfirmasjonen!

Skrevet

Den var drøy!! Er det mulig?!??

Skrevet

Han krevde faktisk det. Men selvsagt reagerte foreldrene. Ingen GU ble gjennomført, og han fikk som sagt ikke fortsette konfirmasjonsundervisningen og stå for selve konfirmasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...