Gå til innhold

I dag ringte presten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hadde hørt at jeg er gravid (vi bor på et lite sted) og ville bare informere om at om jeg har planer om å døpe barnet så får jeg ikke gjøre det i hans kirke siden jeg blir en ugift alenemor.

Måtte bare svare at siden jeg har meldt meg ut av kirka hans ikke mindre enn tre ganger så kanskje han kunne være så venlig å melde meg ut igjen og sørge for at jeg forblir utmeldt. Så han skal ikke være redd for å få besøk av meg med det første.

Tenk å ringe hjem for å fortelle meg dette. Frekkhetens nådegave på denne presten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokkert!!!! Idiot, skulle aldri vært prest.

Skrevet

Er det mulig? Enkelte eier ikke skam! Da tenker jeg selvfølgelig på presten.

Skrevet

Dette ville jeg anmeldt som trakassering!

Skrevet

Har aldri tenkt på å døpe barnet siden jeg ikke er religiøs og ønsker at barnet skal få velge religion (eller ikke religion) selv. Men jeg ble litt satt ut her....

Skrevet

Det gidder jeg ikke. Sheriffen har nok å gjøre som det er, men jeg vurderer å skrive at aldri så lite brev til kirkerådet vedr. oppførselen til denne presten.

Han må gjerne være imot alenemødre, ugifte, homofile osv. Men da får han ta det opp når folk oppsøker kirka for å få utført ritualer der og ikke uoppfordret ringe hjem til folk

Skrevet

For en gammeldags og usympatisk prest.

Jeg er og var alenemor og døpte jenta mi.

Presten var bare hyggelig og nevnte ikke med et ord at jeg var alenemor.

Dessuten sier jo Jesus : la de små barn komme til meg.

Han bryr seg døyten om moren er alene eller at barnet er født utenfor ekteskapet.

Og ikke bryr han seg om ungen er døpt heller vil jeg tro.

Skrevet

Det der har han da ikke lov til.... Ringe slik hjem til folk!!

Han hadde jo tydeligvis ikke fått med seg at du hadde meldt deg ut av kirken, og da har han vel ikke lov til å nekte noen å døpe barnet sitt dersom de hadde vært medlem av kirken??

Det vil jo si det samme som at denne presten kan finne på å ringe til pårørende av noen som skal begraves det da å si: " nei, han kan ikke begraves her fordi han har vært gift to ganger" eller " nei, hun kan ikke begraves her fordi hun fikk to barn utenfor ekteskapet"

Anmeld han for trakkasering. Det hadde jeg gjort, så hadde jeg kanskje spart noen andre i samme situasjon for å få denne ekle telefonen!!!! Og han der skal liksom være prest og kristen? Trodde virkelig ikke de kunne tillate seg å være så fordømmende jeg da men...

Skrevet

Hallo i luken alle dere som går fem på her:

Dette er intet mindre enn et patetisk forsøk på å skape litt liv her inne, og er med andre ord kun et figment av HIs fantasi.

Hvorfor biter dere på slike tulleinnlegg i stort monn her inne?

Skrevet

Dette er IKKE et tulleinnlegg!

Alt er ikke A4 i Norge selv om mange ønsker å tro det

HI

Skrevet

Det skjedde også meg for 6 år siden. Vi bor på et lite sted og fikk brev fra kirken om dåp. Dager etterpå ringte presten og sa at han aldri kom til å døpe barnet vårt fordi vi var samboere, ikke gift. Vi døpte barnet i en annen kommune.

Skrevet

er dete virkelig sant??? jeg visste ikke at de kunne gjøre slikt :o huffda, nei da får det bare være ;) hehe!

Skrevet

Har hørt om flere dette har skjedd med, men å ringe når man ikke engang er halvveis i svangerskapet? Makalaus prest!!

Skrevet

Hvis det er sant så kontakter du vg :P

Skrevet

Du er passe naiv! Dette er bare et mildt eksempel på hva kirkens representanter kan finne på!

Selv vet jeg om noen som opplevde at presten nektet å vie dem fordi de hadde vært gift før. Dette var et par som i tillegg var veldig aktive i den samme menigheten!

Skrevet

Kan ikke skjønne at dette er noe annet enn et tulleinnlegg.

Hvis ikke, kan du venligst legge ut sokn og prestens navn, slik at det kan verifiseres at nevnte prest ikke døper barn av ugifte mødre?

Skrevet

Presten her er noe spesiell. Ung og meget konservativ, men dette tok kaka!

Ble rimelig forbanna, men så må jeg le litt også. Er det mulig??

Skrevet

For å komme i avisen? Hehe, nei det er ikke min stil og bli "norges-kjent" som den stakkars single gravide damen som ble nektet å døpe barnet sitt

Skrevet

Denne presten skulle ikke vært i noen kirke i det hele tatt!

Kontakt aviser og fortell historien. Uansett hvor mye denne presten har imot ugifte alenemødre så har de ikke lov å diskrimminere slik. Og med det menneskesynet burde han nok aldri vært prest!

Skrevet

Da vi skulle begrave oldemor for 20 år siden, nektet presten å snakke med oss fordi mamma hadde servert kaffe. Det var en ugudelig drikk som sidestilles med rusmidler. Vi byttet prest. Religiøs fanatisme er farlig.

Skrevet

Ærlig talt! Selv om presten var frekk mot meg så akter jeg ikke å henge ham ut med navn og adresse på internet. Mulig at du hadde gjort det, men slik er ikke jeg.

Skrevet

Det er da helt greit at en prest ikke vier mennesker som er skilt. De viser jo i prinsipp at løftene de står i kiken og avgir for Gud ikke betyr en døyt, og da er det helt OK at en prest mener at de kan gifte seg på rådhuset i stedet.

Skrevet

Dette høres veldig usannsynlig ut. Hadde kanskje trodd det hvis du hadde født og det var du som tok kontakt for å bestille dåp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...