Gå til innhold

Innsovnings medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vi kommet til det pukte at vi måtte få innsovings medisin til gutten vår på 9,5mnd:(

Vi har ikke hatt en eneste hel natt med søvn ennå:(((

Det nærmeste vi har kommet er at han våknet bare 1 gang for natten i 2 netter.. Vi har prøvd søvn gruppe og vært til kiropraktor med han. Ingenting har hjulpet. No er vi desperat!!! For no har vi begge foreldre møtt "veggen". Jeg har fått stress utslett, og det kløøøørrrr noe sinnsykt!!!

krysser fingrene for at i natt er natten for en hel natt med søvn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gir dere da? Er det slik at han er våken store deler av natten, eller sovner han bare ikke av seg selv?

Skrevet

Oj, lillegutt er over 2 år og ikke sovet igjenomm natten enda han.. :) :) Trodde ikke dette var unaturlig.. Særlig ikke i en alder av 9,5 mnd??!!

Skrevet

Vi har fått vallagan av legen i dag.

Han legger seg greit for natten, men våkner mellom 3-6 ganger for natten. Han kan holde på å grine opp til 1 time i strekk.

Kl 6 er det morning uansett om han har sovet godt eller ei.Våkner av seg selv) Og da har han vært veldig grinete om formiddag og. Så dette blir veldig slitsom, for da må jeg gå å bære på han på formiddagen:(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi sov ikke en eneste natt før hun var over året... holdt det gående i timesvis på natta til hun var 8 mnd... men jeg også trodde det var normalt... (Nå har jeg en sønn også, som har sovet rundt uten mat fra han var 2.mnd, så alle er vel forskjellige) :)

Skrevet

Jøsses!!!

Gir man det til så små altså? Trodde jeg ikke. Min lille er 16 mnd og er først den siste uken at han har sovet natta gjennom. Men han har jo heldigvis vært enkel med at han sovnet fort igjen så det har gått helt fint.

Skrevet

Jo da, du kan få det til han vist du har prøvd alt som vi har... Er jo helt utslitt. Han begynner i bhg om 3 uker og jeg i jobb om 6 uker. Så da må vi har kommet oss med søvnen og er noen lunde uthvilt. Er ikke dere slitne da? Når får dere sove? Eller hvor mangen ganger våkner han for natten, Mamma Mirabell?

Skrevet

Jøss, det fikk dere lett. Snill lege dere har da... jenta våre er 20 mnd og griner fortsatt mellom 2-4 timer hver natt... Morgen er det hver eneste dag kl 05.00. Får ikke vallergan vi... Her er vi begge i full jobb også. Utrolig hva man klarer når man må :-)

Skrevet

Eldste mann er 10,5år. Da han var liten fikk han og medisin.. Så begge guttene mine har hatt problemer med å sove om natten. Tanken på å få flere barn skremmer oss,pga søvnen.. Men egentlig så kunne vi tenke oss en liten prinsesse:) Men vi er nok ikke en av de heldige som får "snille" barn

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var konstant trøtt i over 1 år jeg. Kjørte turer midt på svarte natta (og ja, da gikk hun i bhg) bare for at hun skulle få sove litt.. en gang kjørte jeg 4 timer i snøføyke med kjetting på bilen, alt for at hun skulle få sove og bli uthvilt. Ikke noe godt å være trøtt heller, stakkar.

Ikke hadde jeg særlig avlastning i faren heller, han jobba jo tross alt... heh...

Men er det ikke alltid en bakside på medaljen da? :)

Skrevet

Har ei venninne som begynte med det med sin minste. Hun og barnet fikk ENDELIG sovet begge to,og hun er "fornøyd" med det. Hun hadde en grunn til det da,som jeg ikke kan dele her da.

Adrian sover heller ikke om nettene skikkelig,så hun har sagt jeg skulle spøre HS om akkurat det der,men jeg har aldri gjort det...

Skrevet

Lillegutt går også i bhg og jeg og pappan i full jobb siden han var ett år :) Noen ganger må man bare klare seg igjennom ting :)

Klart man blir litt sliten men det er slitsomt å ha barn :)

Man får legge seg tidlig og slappe godt av når barna sover :)

Det varierer veldig hvor mang ganger han er våken.. Når han var så liten som din var det like ofte som din, nå er det ikke oppe i seks ganger men opptil flere ganger om natten.

Store gutt på 7 har jo også netter han våkner etter mareritt eller andre ting som plager han så sånn kommer jo livet til å være en god stund når man har barn. Like greit å innfinne seg med det FØR man får barn :) :)

Skrevet

Snille leger?? Tror de gjør det ofte for å slippe maset :) Syns det er skummelt jeg altså å putte i små babyer slike medisiner.. Men det er min mening da :):)

Skrevet

Her sov ikke snuppa hele natta før hun var nesten 4 år. Syns 9 mnd var litt tidlig å håper på en hel natt med sammenhengende søvn. Men, men....lykke til!

Skrevet

Uff da,Zitara:( Kan tenke dere og sliter ja. Vi snakket med 2 helsesøster,spesialist i spykolog og lege så ble de enige om at her hadde vi prøvd og gjort alt.

Han har nok ikke den tunge og dype søvnen slik som vi andre har. Derfor så kunne han våkne opp igjen etter 1 time fra han har lagt seg for natten.

Skrevet

Oi, det var tidlig.. Det er sterke saker det der.

Og ja, jeg har også barn som er mye våkne om natta, over lange perioder.

Skrevet

en hel natt søvn.. kanskje til og me flere netters søvn ja det hadde vært noe det. snuppa blir 2 i desember og våkne omtrent hver natt og helst ett par ganger. jeg er alene me henne og bror så det er bare meg som må ta det...men jeg gir henne ikke sove tabletter for det.

både jeg og faren hennes har søvnproblemmer og har til tider tatt tabletter for dette. så vi vet en del om det.

men klart det kan være en løsning for en kort periode når eg virkelig trenger og få sove. men håper ikke noen bruker det som en hvil pute..

Skrevet

Nå ble jeg faktisk litt sjokka her.

Vi har en sønn som blir fire år i mars, og han sover fortsatt ikke hele natta. Har egentlig aldri gjort det, heller.

Med tiden har han blitt flinkere til å ikke vekke oss, men som regel er vi våkne med ham 1-2 ganger hver natt.

Allikevel klarer gubben å jobbe, og jeg klarer å studere 200% på høyskole SAMTIDIG som jeg er gravid med nummer to.

Og det er uten å ha sovet en hel natt på FIRE ÅR!

Og vi er også ofte oppe før klokken 05.30 om morgenen.

Tanken om å dope ned sønnen min har ikke slått meg, og jeg kan ikke FATTE at noen vurderer det på en baby...

I februar venter vi nummer to, og jeg har ingen forventninger til at guttungen skal ha lært seg å sove hele natten innen den tid. Jeg forventer heller ikke at babyen skal sove hele natta med det første.

Med andre ord er jeg innstilt på 8 år uten sammenhengende søvn, men så lenge barna mine har det bra, får det bare være. Det er de verdt!

Så får man heller legge seg tidligere, da. Gjerne samtidig som barna.

Eller ta annenhver natt.

Skrevet

Alle dere som mener det er normalt for et så lite barn å grine hver natt har helt rett. Sånn er barn, og dette er slitet som følger med å få barn. Mener den legen skulle vært fratatt jobben sin.

Skrevet

ja legge seg tidlig er faktsik en god løsning. jeg tusler oft ei seng når elste mann legger seg. skjønner at det ikke er noe gøy altså men mye bedre en sove medisin i lengre perioder. soms agt kna jeg skjønne at det i samråd med lege kan brukes i en kort periode for å få igjen overskuddet men kommer nok ikke til å gi det til snuppa mi.

Skrevet

Vil ikke ha vallergan heller jeg da... en vakker dag må hun jo lære å sove tenker jeg... det helvete vi har vært natt kan jo ikke vare evig.

Skrevet

Oi, det var tidleg(?), blir det verkeleg forventa at babyar på 9 mnd skal sove heile natta i strekk?

Eldste gjorde det ikkje før han var ca 2 1/2 år. Lille (snart 2) har hatt 5 netter i strekk no og det er ny rekord. Fram til for ei veke sidan har ho vore våken og skreke 1-3 t pr natt sidan ho var mellom 10 og 11 mnd. Er under utredning (fullført gastro, held på med nevro) pga trulege smerter.

Har til tider vore heilt utkjørt, men har aldri vurdert sovemedisin, synest sånt er litt skummelt. Kanskje det ikkje er så skummelt som eg trur, eg veit ikkje. Det skal i alle fall vere mykje verre enn dette før eg går så drastisk til verks.

Skrevet

Gutten min på 18 mnd er våken ca 6 ganger fra han legger seg til han står opp på morgnen. Jeg ammer enda, og hs sa så fint "Hvis du vil ha slutt på oppvåkninga, så bare slutt med nattammingen".

Ehh ja, hvis det hadde vært såå lett så.

Jeg regner med at han ikke kommer til å sove en hel natt på leeeeenge enda, og syns at å håpe på det ved 9,5 mnd er å håpe på litt for mye.

Skrevet

Min sønn fyller fire år til jul og har først nå begynt å sove sammenhengende. *bankibordet*

Uansett, du kan ikke forvente at en baby på 9.5 mnd skal sove sammengende. Og jeg vet veldig godt hva det vil si å være våken om natta! Sønnen min var våken hver natt i sine 8 første måneder. Og da mener jeg hver natt! Han sov max 8 timer totalt i døgnet og det var ikke sammenhengende engang. Det var en time her og en time der.

Etter 8 måneders alder så "sov" han 2-3 timer sammengende og det var ikke uvanlig med opptil 8 runder hver natt.

Og for virkelig å illustrere hvor tøft det var for meg, jeg var i tillegg alene med ham og storesøsteren på litt over 3 år på den tiden.

Frem til nå nylig så har han kanskje hatt fem netter totalt med sammenhengende søvn.

Men sovemedisin? Aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...