Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #51 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg jobber i bhg, og av og til når jeg skal få hadet-kos (barna som selv kommer for å gi, eller foreldrene som sier "skal du gi hadet-kos før du går?") kommer det en liten suss på munnen og. Jeg synes overhodet ikke det er noe seksuelt over det. Jeg koser jo mye på barna, og synes det er naturlig, da de har behov for mye kos, men jeg oppmuntrer ikke på noen måte til å susse på munnen. Dette synes jeg er noe de kan gjøre med familen, og på eget initativ. Men snur meg ikke bort når jeg får en nuss da. Det gjør meg ingenting, og er vel barnas måte å vise sine følelser også.
Tinkivinki Skrevet 6. oktober 2009 #52 Skrevet 6. oktober 2009 Rart og ikke kunne si at man elsker barna sine, for det er kun forbeholdt partneren sin. Jeg musser barna mine x antall ganger for dagen, og forteller de hver deg at jeg elsker dem over alt på jord. Det kommer jeg til å fortsette med til barna selv setter en grense for når det ikke er greit. Barna våre musser alle de er glade i, og jeg synes selv det er veldig søtt og fint at barna våre viser omtanke og kjærlighet på den måten. Har aldri et sekund vært noen for form for seksuell ladning. Merkelig at man ikke kan skille mellom et muss mellom mor og barn, og et kyss mellom to partnere.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #53 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg må si jeg ble overasket over mange av svarene her. AT man ikke kysser ungene sine på munnen fordi det blir for seksuelt??? HVA? Jeg rister på hodet jeg. to åringen vår susser oss på munnen, kinnet, armene. Hun sender slengkysser. Vi susser dagen lang og koser! Hun susser bestefar og bestemor, oldemor og alle nære familiemedlemmer enten på munnen eller på kinnet - alt etter hva hun føler for der og da. Hun kommer jo til å slutte med det etterhvert selvfølgelig. Og jeg og far musser selvfølgelig foran henne- vil jo vise henne at mamma og pappa er forelsket og glade i hverandre. Er jo ikke akkurat som vi kliner verken med barna eller hverandre - DET ville være seksuelt det!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #54 Skrevet 6. oktober 2009 ja det hender. ikke så deilig med snørr kyss da.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #55 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kysser sønnen min på munnen ja.. han er 2 år.. men synes det blir ekkelt med eldre barn, så kommer nok til å slutte med det etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #56 Skrevet 6. oktober 2009 Og ang diskusjonen her.. det er da virkelig forskjell på hvordan jeg kysser sønnen min og hvordan jeg kysser kjærstn min !!
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #57 Skrevet 6. oktober 2009 Kysser venner på munnen også jeg. Riktignok ikke så ofte, men det skjer:)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #58 Skrevet 6. oktober 2009 klem og suss er en del av kvelds-rutinen/godnattstund. Det er koselig. smasket foreldrene mine til det plutselig ble flaut, og da var det helt greit å ikke gjøre det mer. Regner med at det blir slik her også. Men er litt betenkt når de skal smaske på besteforeldrene sine.. men det er mest av smittemessige hensyn, og det at besteforeldrene(fedrene) blir litt flau og beklemt og helst prøver å treffe kinnet istedet.. He he..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #59 Skrevet 7. oktober 2009 Mor til stebarna mine røyker, og har alltid kysset barna på munnen!!! Jeg har aldri kysset barna på munnen, synes ikke det er spesielt hygienisk å gjøre det...... (røyker ikke...men likevel)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #60 Skrevet 7. oktober 2009 ja gir minste gutten min en litten suss:) men nå er han 4 mnd da:) har 2 gutter til på 7 år og en på 15 mnd, gir bare en suss på kinde der, det er liksom greit synes jeg. suss på munn når di passerere åre,der går liksom grensa.greit med lille gutten på 4 mnd:)
Jada-har fire små Skrevet 7. oktober 2009 #61 Skrevet 7. oktober 2009 jeg nusser ikke mine barn på munnen, men de tar et godt tak i kinnene mine og gir meg et skikkelig smask på munnen både titt og ofte. Det synes jeg er bare søtt og koselig, selv om jeg forsøker å få dem til å treffe kinnet mitt:) Sønnen min på 2 år nusser meg over hele ansiktet, han er bare helt herlig. Og han avslutter alltid med et nuss på munnen min...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #62 Skrevet 7. oktober 2009 NEI- det har jeg aldri gjort!! Det er uhygienisk på linje med å slikke på ungenes smokker og smake på maten deres! Leger fraråder jo dette pga voksne har en helt annen bakterieflora og tåler mye mer enn barn- da er det IDIOTI og dumskap å med viten og vilje spre bakterier til ungene bare fordi det er "søtt". Dessuten føles det feil. Jeg forbinder ikke det å kysse et barn i seg selv med seksualitet (så noen hadde litt tungt for å forstå dette lenger opp), men for MEG personlig så er et kyss noe som tilhører min seksualitet- og derfor er kyssing utelukkende forbeholdt mannen min. Det føles galt å skulle kysse barna på munnen, ekkelt. Kysser dem på kinnet, panna, hodet osv men munnen blir både ekkelt og grisete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå